Keresés

Részletes keresés

puckandúr Creative Commons License 2021.04.22 0 0 2900

Van egy benzines áramfejlesztőm. Gyárilag hibásan 0,4 volt a hézag. Beindítottam és mire levehettem volna a szivatót róla, lefulladt. Csak bazi nehezen indult utána. Mivel garis volt, nagy bontásokba nem mentem bele. Így hamar kiderült, hogy a könyv szerinti 0,8 helyett van a kicsi hézag. Beállítottam gyárira, azóta semmi gáz.

 

Ezen a gondolati ösvényen próbáltam tántorogni a Rigával is. Ráadásul annak a könyvében is 0,6-0,7 van, ha jól emlékszem. Ezért szenvedtem értelmetlenül ezzel az értékkel és fogadtam "hitetlenkedve" a 0,4-et. De most kiderült, hogy mégis ez a jó. Még begurulok és kitakarom a Riga 4-est is és visszaveszem 0,4-re, mert azzal is voltak gondjaim.

 

:)

Előzmény: Katonka Balázs (2899)
Katonka Balázs Creative Commons License 2021.04.22 0 0 2899

Nem is ertem ezt a 0.4 es problemat mikor annyi a jo gyertyahezag 0.3,0.4.Nekunk egy gyenge gyujtasos ment vagy ket evig 0.25 tel napi szinten.  Miert kopne be?  Ha jo az eges akkor szepen barnara kieg.  Az h ha egy kis moszat koze kerul letestelt hat na volt a ket ev alatt ket ilyen eset max de nagy valami. Ha meg kormosan mocskosan eget baszhatni akarmekkora hezagot ugyis bekopi elmocskolja.. Hat igy ennyi. 

Előzmény: puckandúr (2898)
puckandúr Creative Commons License 2021.04.22 0 0 2898

Na nekem beindult Szásenka. Hót ciki, de el volt dugulva a főfúvóka. Rejtély, mert télen alaposan kipucoltam, ragyogó volt minden. Mégis most amikor kivettem, valami vízkőszerű fehér dugó volt benne, amit véknya dróttal tudtam kipöccinteni. Utána indult volna, de mégsem. Minden 3. fordulatra esett egy munkaütem. Kicsit kitekertem a gyertyát, hátha azért nem lövi ki, de nézzük meg fél kompresszióval és láss csodát.

 

Eszembe jutott egyik elvtársunk elmondása, hogy stabilan járt 0,3-0-4 mm gyertyahézaggal. Kicsit kételkedtem, mert agregátom meg pont ennyivel nem megy, beköpi a gyertyát, de tudjuk, hogy a Riga minden törvényt felülír. 0,4 próba és felragyogott a nap :) Úgy csattog kalapál, mint egy becsületes Riga. Öröm hallgatni.

puckandúr Creative Commons License 2021.04.22 0 0 2897

Nem tudom, hogy milyen gyűrűt raktál be. Hézagot nézted-e. Ha csak annyi, hogy bele kell kopni, akkor kis türelem.

Előzmény: Dani998 (2896)
Dani998 Creative Commons License 2021.04.22 0 0 2896

Szimmeringek 1 hetesek és minden más a kipufogó a van kifolyó anyag ha rollerezve elindul ok leesjtőn max 15 km/h sík terepen 10 km/h másodikban gázreakció pontos rögtön kap próbáljam a régi gyűrűt? 

puckandúr Creative Commons License 2021.04.22 0 0 2895

Kardinális kérdés, hogy hány kiló vagy. Merugye nem mindegy, hogy bele süllyed-e a moped az aszfaltba, vagy nem?..

 

Viccet félre téve: Új hengernél még nem feltétlen tökéletes a gyűrű illeszkedése, zárása. Ha nagyon vadiúj és ez volt az első indulási kísérlet, legyél kicsit türelmes, had kopjanak össze. Szimeringnél is lehet veszteség, hiába új. Mennyire új? Nincs kikeményedve? Mert lehet gyenge elősűrítés. Abból nincs nagyon felöblítés. De gátolhatja a gázcserét az is, ha a kirottyanó van dugig.

 

Ha kicsit roller üzemmódban segítesz az induláson, akkor utána harap? Milyen gázreakciója van? Mi van másodikban?

Dani998 Creative Commons License 2021.04.21 0 0 2894

Tirisztoros gyújtás de az alapjárat szép egyenletes. Esetleg hol veszíthet kompresszió? 

vermestibi2 Creative Commons License 2021.04.21 0 0 2893

Röviden: bármi. Elsősorban rosszul beállított gyújtásra (megszakítós vagy tirisztoros?), tömítetlenségre vagy rossz kuplungra gondolnék. De ezer más oka lehet.

 

Előzmény: Dani998 (2892)
Dani998 Creative Commons License 2021.04.21 0 0 2892

Sziasztok!

Adott egy Riga moped minden ki lett takarítva csapágyak újjak szimmeringek újjak lánckerék könnyen forog henger vadonat új. A probléma hogy első sebességbe lefullad ha csúsztatom lassan elindul de akkor is erőtlen és mihelyst ráengedem a kuplungot teljesen akkor megfogja a motort már a karburátor is k60b kapott egy 70es fő fúvókát. Mi lehet a baja?

Előre is köszönöm a válaszokat! 

Verho4 Creative Commons License 2021.04.21 0 0 2891

Udv Tibi! Jol latod mar az iden is gurultam 800km ert a 4felomlos hengerrel! A leghosszab tav egyszuszra 85km volt,gyari trafoval semmi gond,meg nagyon nem forgattam el,ill nem mertem,rovid tavon 6700volt meg a legnagyobb fordulat!! De volt meg benne!!! Szivesen tesztelem ha gondolod!!! :-) koszonom h gondoltal ram!!! :-)

puckandúr Creative Commons License 2021.04.20 0 0 2890

Vettem dugattyúgyűrűt és alu hf tömit.

 

Alapméretes gyűrűt kértem. Azt mondták, javítóméret van. Visszakérdeztem, hogy úgy érti, fúrt, túlméretes hengerhez? Nem, jó ez alapba, csak lehet, hogy reszelni kell a hézag miatt. OK.

Na itthon vettem észre, hogy 38,4 mm a jelölés. Nagyon alap...

 

Viszont igen erősen gyári szaga van. Meg tömivel együtt 2500 Forintos ára.

 

 

 

A videón nem tűnik úgy, mint ha elöl is csapna ki láng, nem csak felül?

puckandúr Creative Commons License 2021.04.19 0 0 2889

Hát tesztelésben arra gondoltam, lehet, hogy amikor bent van a gyertya, akkor a felöblítés némi ellenállásba ütközik. Lehet, hogy ezért részben el is vész.

Viszont gyertya nélkül nincs fent kompresszió. Így ami kevéske lent összejön, könnyebben öblítődik fel.

Ha nincs a forgattyúsházból felfelé ürülés, akkor nagyon új szívóhatás sem léphet fel...

 

Vagy ki tudja? Rögös ez a Lenini út :)

Előzmény: vermestibi2 (2888)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.04.19 0 0 2888

Hát, jól néz ki, de a hiba felderítésében ez aligha segít.

Előzmény: puckandúr (2885)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.04.19 0 0 2887

Köszönöm.

Most a saját motorjaim vannak soron, meg a gyújtótrafó-tekercselést akarom elővenni. Verho4, ha jól tudom, te minden nap használod a V6-ost - az első újratekercselt trafót majd odaadnám tartós tesztelésre.

Aztán meg a Katonka elvtársnak ígért röpsúlykuplungot is össze kéne már rakni.

Előzmény: darusferi (2886)
darusferi Creative Commons License 2021.04.18 0 0 2886

 

üdv Tibi ! 

 Gratulálok ! Mindkettő lábon ment el a tulajdonosához , szépek lettek azok a motorok  , főleg a 16 -os  .

puckandúr Creative Commons License 2021.04.18 0 0 2885

A hengerfejen még megmaradt retekért külön elnézést kérek.

Nálam tisztítás, életfunkciók stabilizálása. kozmetika a sorrend.

Most itt tartunk. A jutúbos leírás nagyjából mindent takar:

 

https://youtu.be/zrGM6neNdq4

 

Túl vagyok egy trafó cserén és most bent vár a főfüvóka az asztalon.

A videón látható lángolás úgy történik, hogy a gyertya kint van, csak belógattam. Karbi félretéve, forgattyúsházba 10 cm3 benzin belocsolva.

vermestibi2 Creative Commons License 2021.04.18 0 0 2884

Köszönöm, de azért nem volt ez olyan nagy kunszt.

Kicsit utánaszámoltam: hat éve kezdtem újra motorokkal foglalkozni, s eddig tizenkét motort élesztettem újjá. Ebből három olyan, ami még nincs teljesen befejezve (egyet, a Simson Start nem is én fogom befejezni), s csupán kettő olyan volt, aminek nem kellett széthúzni a blokkját.

Előzmény: Katonka Balázs (2883)
Katonka Balázs Creative Commons License 2021.04.18 0 0 2883

Le a kalappal Tibikem. 😊

Előzmény: vermestibi2 (2882)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.04.18 0 0 2882

Átadtam ma a négyest és a tizenhatost a gazdájának. Úgy volt, hogy az egyiket megkapom én a munkámért cserébe, de inkább kifizette és megtartotta mindkettőt.

https://www.youtube.com/watch?v=YaoGnSFlj28

Katonka Balázs Creative Commons License 2021.04.18 0 0 2881

Egyszer az egyik 16 osom 0.25 os gyertyahezaggal ment csak stabilan.  De jo volt mukodott napi szinten.   Amugy az ilyen "segítsünk a hibát megállapítani" dologrol így a Rigák eseteben mindíg a Jelszo kabarejelenet jut eszembe mikor Körmendi János a kabinos segíteni akar Balázs Péternek mert nem tudja a jelszot..... " 3 fele jelszotípust ismer a halado emberi gondolkozas.  Az Első ami szorosan osszefugg az ember szemelyiségivel. A Masodik ami abszolulte nem fugg ossze a személyiségivel.   A Harmadik.......... MINDENEGYÉB. 😊😀😀😀😀😀😀

Előzmény: vermestibi2 (2880)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.04.18 0 0 2880

A pedálos motornál csalóka a kompresszió: mivel egy pedálfordulatra nagyon sokat forog a főtengely, kopott motornál is viszonylag nehéz lenyomni a pedált. Ezért kell dekompresszorral indítani - mert nagy kompresszió esetén alig-alig lehet berúgni nélküle.

Gyakori hibajelenség, hogy kivett gyertyánál szép a szikra, de beszerelve, nyomás alatt nem szikrázik. Kicsi, 0,5-0,4mm-es gyertyahézaggal és megszakítóhézaggal kell próbálkozni. Ha majd szépen jár a motor, nagyobbra lehet venni, ha kell (kis hézag esetén a dús keverék beköpheti a gyertyát).

Ha túlszívta magát a motor, akkor sem indul. Ajánlatos néha jól kiszellőztetni - kiszerelt gyertyával pedálozni párat.

Meg persze sok más oka lehet még, hogy nem indul. A szimeringek, például. A kipufogóval nem szokott gond lenni, de engem is viccelt már meg. Az is lehet, hogy a gyertya hibája, hogy eltűnik a szikra.

Előzmény: puckandúr (2879)
puckandúr Creative Commons License 2021.04.17 0 0 2879

Sziasztok!

 

Épülget Szásenka. Amikor elhoztam, pöccre indult. Kitakarítottam a rend kedvéért a porlasztót. Sokat állt most nálam.

Hiába tekergetem, még csak nem is pöffen. Pedig kiszerelt gyertyával van szikra. Már annyit locsoltam be a karbin benzint, hogy a kirottyon csepeg le a tőcsavaroknál. Gyertyát tisztítom, féktisztítóval is, de semmi.

Bitang kompresszió van.

Külön-külön minden tuti, de együtt nem él.

 

Megenn tanácstalan vagyok (R12)

Katonka Balázs Creative Commons License 2021.04.16 0 0 2878

Valoszínű de regebbrol. Nem tul sok ilyen van. 

Előzmény: vermestibi2 (2877)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.04.15 0 0 2877

Pekar. Gondolom, utángyártott.

vermestibi2 Creative Commons License 2021.04.15 0 0 2876

Köszönöm az információkat. Ezen k60-as porlasztó van, a felújító készlet meg k60b-s. A készletben lévőnél nagyobb fúvókát tettem végül bele, nincs rajta szám, nem tudom hanyas, de jónak tűnik. Még a szokásos hosszabb távú próbakör van hátra mindkét motornál, de napok óta esik az eső. Vasárnapra ígértem a motorok átadását - remélem, addigra eláll.

Előzmény: Katonka Balázs (2875)
Katonka Balázs Creative Commons License 2021.04.13 0 0 2875

Igen ismerem azt a jelenseget. A sima 60 es a B pedig igensokmindenben kulonbozik. 

Előzmény: Verho4 (2874)
Verho4 Creative Commons License 2021.04.13 0 0 2874

Udv katonka Balazs! K60nal meg nem volt dolgom,ill van itthon de szetszedve azt latom h nem egyformak k60b vel... amit vettem javito szettet a k60b hez abban 62 es fuvoka volt,es fel gaz utan fuladt... ki csereltem 70re azotta semmi gond!!! :-) de mar a Rigas Csabi mocija is 70sel megy!

Katonka Balázs Creative Commons License 2021.04.13 0 0 2873

A sima 60 asba 70 es fuvoka van.  A 60 B be van 62 es. 

Előzmény: Verho4 (2872)
Verho4 Creative Commons License 2021.04.13 0 0 2872

Udv tibi! K60ba en simot hasznalok 70es! Am a gyari 62es!!

vermestibi2 Creative Commons License 2021.04.12 0 0 2871

Elv- és márkatársak! A k60-asban mekkora a fúvóka? A gyáriak szét vannak gyalázva, azokról nem tudom leolvasni, a felújító készletben lévőkre meg nincs ráírva.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!