Napi két pár Gyékényes - Rajka van Kelenföldön keresztül, de Rajkáról is megy vonat Ajkára, az is Kelenföldön fordul, Dufiról/ra meg napi 3-4 pár vonat biztos van, ami szintén Kelenföldön fordul... Számold össze, ha nagyon akarod. De egyébként meg továbbra is fenntartom, hogy a Komárom - Fehérvár - Börgönd - Pusztaszabolcs - Adony - Dunaújváros kikötő - Szalkszentmárton - Kunszentmiklósi delta - Csengődi delta - Kecskemét - Lakitelek - Szolnok - Újszász - Hatvan - Aszód - Vác - Szob lenne az igazi elkerülő, mert így tényleg az elővároson kívül, vagy annak határán menne.
Mennyivel lenne olcsóbb egy Budaörs-Háros delta? Valószínűleg a fradis bújtatás és a Klf-Fc harmadik vágány is beleférne a költségvetésbe, az 5-44-45-46-154 villamosítás mellé. Ha ügyesek vagyunk, még a Bátaszék-Mohács-Pécs építkezés/felújítás és villamosítás is beleférne, talán a Bácsalmás-Szabadka is.
Amennyire kivettem különböző újsághírekből, a kínaiak nem fogják finanszírozni ezt sem, továbbá a Szovjetuniót Béccsel Szlovákián keresztül fogják összekötni. Amennyire tudom, Kosicéig már van széles nyomtáv.
Amúgy is értelmetlen a V0, hiszen Dunaújvárosig ma is megvan, csak költeni kéne rá, meg össze kéne kötni a 142-essel, oszt jónapot. Minek egy felesleges zöldmezős vasúti beruházás, mikor a meglévő pálya karbantartására és üzemben tartására sincs pénz.
A Kürtös - Hegyeshalom és Kelebia - Hegyeshalom viszonylatok piatt például. No meg a Záhony - Hegyeshalomért, mert a szlovák terv épp annyira a jövő zenéje, mint a V0.
Zöld utat kérnek a zöld fuvarozásnak – A hazai logisztikai szakma útdíj-mentességet javasol az intermodális logisztikai szolgáltató központok 70 kilométeres körzetére
Bevezetésével párhuzamosan egy modern, fenntartható közlekedési rendszert kell kiépíteni: fejleszteni szükséges a vasúti eszközállományt, hálózatot – megépíteni például a Budapestet délről elkerülő vasúti körgyűrűt, a V0-át –, illetve átalakítani a vasúti infrastruktúra-használat díjszámítási módszerét és korszerűsíteni a vasút működését meghatározó előírásokat, szabályzatokat.
Nem tudom, ha visszaállítjuk a cigány kubikosokat és egész nap kosárral hordják a földet a töltésekbe, még úgy sem biztos, hogy nem lehetne olcsóbban, több hasznot hajtóan ennyi munkahelyet teremteni.
Objektív, OK, de szerintem mindannyian tudjuk, hogy az egész dolog a munkahely-teremtésről szól, akkor meg felesleges a vonatokat számolgatni, ez meg fog épülni akkor is, ha csak naponta 1 tehervonat használná...
Az eredetileg becsült 300 milliárd forintnál többe kerül a V0 vasúti gyűrű építése a költség-felülvizsgálat után. Azért jelentettek be 360 milliárd forintot, mert abban már szerepelnek a tervezési, az ingatlanvásárlási, a közbeszerzési, a mérnöki, a projektmenedzselési és tartalékolási kiadások is. ...
... Fontos feladatként említette az államtitkár a nemzetközi vasúti árufuvarozás fejlesztését, aminek leglátványosabb példája a Budapestet elkerülő V0 vasútvonal terve. Ennek elkészülte a legversenyképesebb tranzitországgá teheti Magyarországot Közép-Európában - tette hozzá. Schváb Zoltán szerint a vasúti szolgáltatási színvonal folyamatos emelésére jó példa többek között a korszerű motorvonatok folyamatban lévő beszerzése és az ingyenes WIFI-elérés kialakítása számos járaton. ...