Keresés

Részletes keresés

annyi baj legyen Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45464

Hogy őszinte legyek, nekem tartalmilag tetszett a a nagy megújulás előtti TM. Volt benne sok kis szubjektív túra leírás, nem feltétlenül nagy, grandiózus látványosságokkal, hanem kis eldugottabb helyekkel, amit esetleg egy túra sem érint. Nem voltak ötszáz megapixeles HDR képek, hanem néha félárnyékos, alulexponált, bemozdulós fotók, de pont ezek miatt éreztem azt, hogy túrázók készítették, túrázóknak.
A megújulás után minden cikknél úgy éreztem, hogy vigyázzban ülve kellene olvasnom, miközben halkan fanfárok zúgnak győzelmi indulókat, miközben a hallhatóság határán egy hang állandóan ezt suttogja: "az mtsz nélkül nem lenne túrázás, adjatok hálát az mtsznek, hogy elhozta nektek a túrajelzéseket"

Előzmény: Jesper Olsen (45459)
jzp2107 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45463

szerintem nem irigyek vagyunk, hanem már megint szórva érezzük nehezen összegürizett adóforintjainkat..

 

az érdekelne még, hogy a páylázók száma több volte mint egy?

(tudom, kettő volt, mert Barnának két cége van :-)

Előzmény: Törölt nick (45461)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45462

"Én feléért is simán megcsinálnám! :-))"

 

Ezt én is akartam írni, de gondoltam, hogy előbb-utóbb valaki más úgyis elsüti :-)) Néhányan valóban a feléből megoldottuk volna :-))

 

Azért arra is kíváncsi leszek, hogy a min. 4 800 db. képből mennyi épül majd be az MTSZ honlapjába, a TTR-be, útikalauzokba...

Előzmény: Törölt nick (45461)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45461

Igen, fiúk (lányok), egyetértek, én is k@&#a irigy vagyok hogy ennyi pénzt lehet keresni kéktúrázással, amit mi hobbiként a saját pénzünkből csinálunk! :-)))

 

De hát ez van!

Utólag nem lehet pályázni? Én feléért is simán megcsinálnám! :-))

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45460

Kösz az infót!

(Mondanám, hogy ilyen jót nem nevettem régóta, mint ezen a "nagy hozzértéssel" megírt pályázaton, de valószínűleg Rockenbauer Pali forog a sírjában, úgyhogy keserédes ez az öröm).

 

Egy kis analízist azért megér:

 

Részletek a szövegből:

 

"Az Országos Kékkör tájékoztató eszközeihez hivatalos fotódokumentáció készítése az alábbiak szerint:

(Az Országos Kékkör (OK) nyomvonalának és attrakcióinak multifunkcionális fejlesztése, a túraútvonalak téradat alapú nyilvántartási és fenntartási rendszerének kialakítása a kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése tárgyú - ... - azonosító számú - projekthez kapcsolódóan, az OKK tájékoztató eszközein - honlap, térképek, útikönyvek stb. - a hivatalos fotódokumentáció elkészítése.)

 

1. rész: Somogysimonyi-Ormánd közötti 269 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 538 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.

2. rész: Körösnagyharsány-Ecsegfalva, valamint Szarvas-Baja közötti 425 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 850 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.

3. rész: Gyenesdiás-Úrkút közötti 139 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 278 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.

4. rész: Városlőd-Pilisjászfalu közötti 208 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 416 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.

5. rész: Szokolya-Cigánd közötti 545 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 1090 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.

6. rész: Sümeg-Keszthely közötti 50 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 100 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.

7. rész: Tiszakanyár-Körösszakáll, valamint Túrkeve-Mezőtúr közötti 362 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 724 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.

8. rész: Kisvásárhely-Írottkő-Zalakomár, valamint Piliscsaba-Szokolya közötti 402 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 804 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése."

 

A legszebb: Somogysimonyi-Ormánd a Somogy / Zala megyehatár két oldalán helyezkednek el, egymástól max. 2 km-re. Persze, ha a Kör fordítva értendő :-))) Valószínűleg csak elmaradt a viszonyítás másik végpontja, Baja (egy másik helyen így szerepel), de akkor is nevetéges! Körösszakál nevét mellesleg egy "l"-lel írják, az Írott-kő (mint hegycsúcs) kötőjellel írandó.

 

Érték (a szerződések végleges összértéke): 18 000 000

Pénznem: HUF

ÁFA nélkül

 

Gyors számolás:

Távadatok összesen: 2 400 km => Képek száma minimum: 4 800 db.

Érték / Képek száma = 1 db kép ára (minimum db szám elkészítése esetén: 18 000 000 / 4 800 = 3 750 HUF (ÁFA nélkül). (Tehát ennyi egy kattintás értéke - PhotoShop nélkül :-))

 

És végül egy másik gyöngyszem (Közbeszerzési Értesítő 91.):

...a közép-dunántúli regionális nyomvonal Lábatlan-Pusztamarót-Héreg- Tarján-Csabdi-Gánt-Várgesztes a piros jelzésen át (80 km);

A Közép-dunántúli Piros Túra említett útvonala helyesen: Lábatlan - Pusztamarót - Héreg - Tarján - Csabdi - Szár - Vértessomló - Oroszlány (semmi köze Gánthoz és Várgeszteshez :-))))

 

Tehát az Országos Kékkörön "attrakciók" is vannak. Hm.... Valaki igazán elárulhatná mit jelent ezek multifunkcionális fejlesztése :-)))

 

Üdvözlettel:

Rakk Gyula

Előzmény: Tavaszi Széll (45451)
Jesper Olsen Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45459

Nem vagy egyedül ezzel (előfizetés nem megújítás). Milyen jellegű folyóirat lenne jó?

Előzmény: annyi baj legyen (45458)
annyi baj legyen Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45458

Ezt nem tudom, a TM előfizetésemet hagytam lejárni, mert drágának találtam a tartalom minőségéhez viszonyítva. Oldalakat tettek ki a katalógus jellegű reklámoldalak, a receptek, és a télen használjunk téligumit jellegű cikkek. Azóta csak ha az fb-n megosztanak egy cikket, legfeljebb az olvasom el, de nem kaptam kedvet ahhoz, hogy újra előfizessek.

Előzmény: Jesper Olsen (45455)
Jesper Olsen Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45457

Szerintem nem az ő képeivel fog frissülni...

Előzmény: HEV (45456)
HEV Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45456

Érdeklődéssel várom, hogy a sok éves pecsételőhely és túrabeszámoló kiegészítő fotók mikor frissülnek a kéktúrák honlapján.

Előzmény: Jesper Olsen (45455)
Jesper Olsen Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45455

A Turista Magazinban megjelent fényképek alapján egy részét már végigjárta.

Előzmény: annyi baj legyen (45454)
annyi baj legyen Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45454

"1. rész: 1 db új, pick-up, 5 személyes terepjáró
Teljesítmény: min. 135 LE
"

ezeket majd Barna fogja használni a fényképezéshez, mert azt ugye senki nem gondolja, hogy végig fogja járni a kék kört ő, vagy valamelyik munkatársa/alkalmazottja...

Előzmény: HEV (45453)
HEV Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45453

Gépesítés is lesz, nem kell gyalog menni az erdőbe jelzést festeni.

http://kozbeszerzes.hu/ertesito/megtekint/portal_18848_2014/

Előzmény: nagypapi (45447)
HEV Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45452

Ezek szerint nem sokat változott a helyzet az egy évvel ezelőtti állapothoz képest.

Előzmény: Tavaszi Széll (45451)
Tavaszi Széll Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45451

http://kozbeszerzes.hu/data/hirdetmeny/portal_14423_2014.pdf

 

Tessék mondani, az OKT mióta érinti Pilisjászfalut vagy Szokolyát?

Tessék mondani, a Somogysimonyi és Ormánd közötti távolság mióta 269 km?

Tessék mondani, miért tetszenek engem már 46 éve hülyének nézni?

 

A hétvégén jártam(unk) a DDK-n, Mesztegnyő és Nemesvid között. Írni is szerettem volna egy hosszabb beszámolót. Elment tőle a kedvem, részben én is ludas vagyok benne, mert nem olvastam el az e szakaszt bejárók tapasztalatait.

A lényeg:

  1. Most már tényleg be kell szereznem egy GPS-t.
  2. Amelyet aztán bármely testüregembe elrejthetek, ha az adott túra vonalán hosszan nincs sem út, sem ösvény, de még csak egy vadcsapás sem, csak kötésig érő vegetáció, amely bokatörő talajt és remek dagonyákat álcáz.

Barnát is szívesen láttam volna ott és akkor a kéken.

Egyébként nagyon megszerettem a Belső-Somogyot, szociális szempontból kicsit (?) a Cserehátra hajaz, amely tájegység a gyengém. Ez az utolsó szakasz kicsit rontott az élvezeti faktoron, de a habostorta és az élet viszonyát Virág et. már régen kifejtette.

Pulmy Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45450

+között

Előzmény: Pulmy (45449)
Pulmy Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45449

Vajon Lesenceistvánd -Tapolca mit fog fényképezni? A mocsarat 10x?

 

 

Előzmény: jzp2107 (45448)
jzp2107 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45448

3750 Ft/kép

nem rossz

 

azért a Sümeg előtti nyílegyenes aszfaltúton elég nagy kihívás lehet érdekes képet csinálni km-enként kettőt (mikor már látszik a vár, az oké, az egy kép)

Előzmény: annyi baj legyen (45446)
nagypapi Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45447

Micsoda álommeló, és még egy zsák pénzt is kap érte. Hiába, ehhez kell ám tudni fényképezni!!

Előtte nem lenne célszerű véglegesíteni a Kékkör útvonalát?

Előzmény: annyi baj legyen (45446)
annyi baj legyen Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45446

http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/uj_megbizast_nyert_el_orban_fotosa.586764.html

 

 

Aki 18 millió forintért végigfotózza a Kék karikát, kilométerenként két képpel: Burger Barna!
Nagy tapsot Barnának!

http://kozbeszerzes.hu/adatbazis/mutat/hirdetmeny/portal_14423_2014/

HEV Creative Commons License 2014.09.22 0 0 45445

Néhány kisebb OKT változásról értesültem, majd egyszer térképre is kerül, talán.

 

- Hévízen a tavat nem a Schulhof sétányon, hanem a mások oldalról kerüli
meg.
- Gyenesdiás Tourinform irodától a sárga+ jelzéssel együtt a Nagymezőig
halad, majd onnan az aszfaltos úton a Lőtérig.

qentar Creative Commons License 2014.09.21 0 0 45444

Az ember próbál hasznos lenni OKT-teljesítés közben...

Eltévedtünk (hiányos jelzés!), és Hegymagas (Szent György-hegy) mellett ömlő/törött kutat találtunk, nagyjából itt (http://goo.gl/maps/Kb4l9), gőzöm sincs, hogy köz- vagy magánterület, de már egy fél Balatonnyi mocsár volt körülötte.

Az úton állt egy ember, de ő nem tudta, kié a föld.

1. telefon: Országos Vízügyi Hatóság: nem az ő dolguk, inkább tűzoltók, ez mondjuk rendben van

2. telefon: 105: nem az ő dolguk, nem tudnak segíteni, hívjam a Dunántúli Regionális Vízművet

3. telefon: DRV: hogy akkor ez most Szigliget-e inkább vagy Hegymagas, mert az utóbbi nem az ő területük, sajnos nem tudnak segíteni.

És akkor itt adtam föl. Amúgy mindenki kedves volt, de hogy részt venni a probléma megoldásában, na az nem jött össze.

HEV Creative Commons License 2014.09.21 0 0 45443

K

Előzmény: HEV (45442)
HEV Creative Commons License 2014.09.21 0 0 45442

öszönöm az információt, továbbítom.

Előzmény: annyi baj legyen (45441)
annyi baj legyen Creative Commons License 2014.09.21 0 0 45441

Padragkút, és Öcs között egy erdei aszfalt indult itt N47.02329 E17.57401
A N47.04530 E17.59130 pontnál kettéágazik, szintén aszfalton kell folytatni az utat keletre, a Lugos-tető lábáig.

Ajka felől is a Sárcsi-kutat érintve el lehet jutni, ugyanezen az úton.
Viszont, bár a Verga honlapján én nem láttam a korlátozást, de a helyszínen kinn van egy tábla, hogy XYZ KFT. nagyon vadászik, és ne menjen senki az erdőbe október nemtudommárhányadikáig. Én mondjuk pont akkor láttam már csak, amikor az ellenkező irányból átjöttem az ominózus szakaszon, ahol én beléptem az erdőbe, nem volt figyelmetetés.

Ezek erdészeti magánutak, behajtási engedély nélkül ne próbáljunk kocsival bemenni, mert súlyos büntetés lesz a következménye, viszont szerintem, ha ír egy emailt az erdészetnek, hogy miért szeretne odajutni, minden további nélkül meg fogja kapni egy alkalomra.
Én a kilátótól nem messze mentem el, de nem volt időm felkapaszkodni (sem kedvem, a nagy hátizsákkal :D)

Előzmény: HEV (45439)
Pulmy Creative Commons License 2014.09.21 0 0 45440

A szezon első túráját,bemelegítés gyanánt Kisvásárhely-Hosszúpereszteg közt tettük meg. A jelentős esőknek köszönhetően nagyon saras volt a táv.Rengeteg helyen pocsolya zárta el az utat,néhány helyen nem kis kitérővel lehetett csak kikerülni őket. A jelzettség az erdőkben jónak mondható,a mezőkön és aszfaltos részeken ritkák,de ezeken a részeken egyértelmű az útvonal.

 

Részlete itt:

 

http://boglariturazok.blogspot.hu/2014_09_21_archive.html

 

 

 

HEV Creative Commons License 2014.09.21 0 0 45439

Kaptam egy ilyen érdeklődő levelet, ismeri valaki a helyet?

 

A Molnár Gábor kilátó megközelíthetősége felől szeretnék érdeklődni. Hála neked, a helyét már tudom, sőt, az általad belinkelt Napló cikkben található Verga térképen még a hozzá vezető lehetséges (tervezett?) utakat is látom. Azt sajnos semmilyen térképről nem tudom kideríteni, hogy melyik útszakasz járható normál személygépkocsival, és melyik nem. Ráadásul a turistautak térképén sorompó is található a Nagyvázsony-Urkút felőli (A pont felőli) úton. Sajnos egészségi problémája miatt a feleségem 3-4 km-nél többet nem tud gyalogolni, ezért szeretném megtudni, hogy melyik úton mennyire lehet megközelíteni a kilátót személygépkocsival.

Güsziológus Creative Commons License 2014.09.21 -1 0 45438

Bükki Zöld

Azt hiszem, ilyen mozgalom nincs, de talán nem nagyon OFF.

 

Szarvaskő vasútállomástól fel a Zöld-rétig (itt OKT van), majd le Felsőtárkányba.

Itt a másik zöldtől kicsit odébb "átvág" a településen, majd irány észak. Egy Egri Bükk 50 teljesítménytúra keretében már jártam ezen a szakaszon, nem csúnya. Sok-sok patinás helyre eljuthatunk, még Répáshutára is.

A fennsík peremén a Z3 már igazi kaland.

Innen egy darabig a fennsíkon tekereg, majd le Garadnára, ott kisvasút, pisztráng, busz.

 

A távolság a TUHU adatai alapján 52.068 méter.

Fel 1.639 méter

Le 1.829 méter

 

OSM adat:

51,58 kilométer

Link is van, meg lehet nézni

http://www.openstreetmap.org/relation/3921356#map=13/48.1008/20.5376

 

Összeállt a túraterv is, amiért végső soron nekiveselkedtem az elemzésnek. Hiányzik még egy Cserpes-kő - Bánkút szakasz, azt hiszem, "alulról" fogok közelíteni a barlanghoz. Majd elválik!

 

Még egy apróság.

Az MTSZ honlapján három út is van, BUK014 és BUK015 (Felsőtárkányig), BUK016 a Nagymező előtti szakasz.

A B-A-Z megyei szakaszokat nem találom.

Güsziológus Creative Commons License 2014.09.21 -1 0 45437

OKT

Csókakő - Gánt

2014. szeptember 19. (péntek)

 

Nem mertem bevállalni a távot Kőhányásig, minek következtében laza tempóban bandukolhattam a fennsíkon, na és a jól megérdemelt sör is bőven belefért.

A kemény kezdetek után az elágazástól (Kocsmáros-domb) végre erdő, füves szekérút, és kátyúk sem voltak.

Végre már akkorák a fák, hogy a nyiladékból eltűntek a kellemetlen szúrós bokrok, de ami a legfontosabb, az erdészek sem járnak arrafelé.

Jobbra K3, majd érkezik a K+.

Innen már csak gyalogosoknak, hisz a kidőlt fák miatt ez az út szerencsére már nem járható járművekkel.

Olvastam, hogy hamarosan képzik a rangereket, remélem, a terepen is tevékenykednek majd!

 

Hosszú idő után balra fordulunk, ez sajnos már szállító út, de találtam egy kis farakást, végre le tudtam ülni.

Láttam szorgalmas "pihenő-telepítést" Csókakő határában, a Kőlyuk-barlang völgyében, de ott ki ül le? Alig hagyjuk el Csókakőt, na és ez a völgy csak nagyon melegben lehet alkalmas pihenésre, na de mindegy. Az a fontos, hogy a beruházónak minél kevesebbet kelljen cipelni az anyagot, meg a szerszámot. Pedig a fennsíkon aszfaltos út is lenne!

 

A következő kanyarnál ért a meglepetés, innen is levonultak az erdészek. Az utak jól járhatók, nem sárosak, na és erdő is lesz előbb-utóbb.

A sokáig elkerített rész előtt balra, észak felé új parcellát kerítettek el, feltételezem erdőt telepítenek oda is.

 

A kerítésnek már nyoma sincs, szabad az átjárás, a Mária út jelzése már ott van, ahol a füves szekérút átvágja az erdő sarkát, a kék, még kerül, de hogy minek?

 

Az aszfaltos szakasz még mindig hosszú, és Pátrácos közelében sincs semmi.

Pedig ott sok út találkozik!

 

Az aszfaltos szakasz után újabb jó hír, a völgyben eldózerolták az utat, még egy ősz, és kellemes turistaút lesz ez e rövidke szakasz is.

 

A fennsíkon igen szépek a fák, a sok csapadék miatt nagyot nőttek.

Géza-pihenőt kihagytam, találtam tuskót, ahol megpihenhettem.

 

A vadászház elkerítve (sajnos), a kis tó nagyon büdös, az út meredek, de jól járható.

Az Antal-árok a szokásos, nem nagy durranás.

Mielőtt beletorkollana a kék a Kápolnapuszta felé tartó murvás útba, van egy füves átkötő kunkor, annak az elején, egy öreg fán találtam kopott jelet, de ennél fontosabb volt a tuskó.

 

Bandukoltam a murvás úton, és lám mit láttam, Gánt határában újabb padok és asztalok.

Gánton van turistaház, park, kocsma, bolt, igaz, ez még a természet, de ha még autóztak volna egy kicsit visszafelé...

Ott, ahol a tuskót felfedeztem!!!

 

Mindez már nem foglalkoztatott nagyon, hisz láthatáron volt a település, na és a kocsma.

Rengeteg időm volt, vettem tiszta pólót, és kicsit "összeraktam" magam.

A buszmegálló elég messze van a kocsmától, de a lényeg, hogy jött a busz, és elértem a Mór felől érkező gyorsjáratot is az elágazásban.

 

Jó, hogy ez a szakasz megvan, már nincs több ilyen hosszú, "település-mentes" szakasz.

Remélem, szép, hosszú lesz az ősz!

 

Előzmény: V43 1279 (45436)
V43 1279 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 45436

Köszi!

Csókakő-Gánt rész csináltad akkor?

 

Ezt a képet pedig Neked számon :-)

 

Előzmény: Güsziológus (45432)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.20 0 0 45435

Szépen búcsúzott 2014 nyara (szeptember 20. - Gerecse)

 

Igazából ma jelzések után nyomoztam a Nyugati-Gerecse északi-részén (Gorba-tető - Hosszú-vontató), de a túra végén azért mentem egy keveset az Országos Kéktúrán is.

 

Változatlanul nagyon sok a gomba:

 

           

 

 

 

Valamennyi kisvasút (Állami Erdei Vasút) felszámolása fájdalmas történet, de a gerecsei vonalak hiánya különösen fájó, mert fontosak lettek volna a turizmus / kéktúrázás szempontjából is. Nem írok erről oldalas esszét, akit érdekel, az olvassa el a Süttői Állami Erdei vasút történetét, mely írás műszaki háttérinformációkkal is rendesen meg van tűzdelve.

Ma volt szerencsém bejárni a Süttő - Szárazkút - (Bánya-hegy) és a Felsőbikol - Felsővadács - Gerecse - (Pusztamarót) vonalak néhány szakaszát.

Képek az egykori nyomvonalakról, fellelhető műtárgyakról, a gerecsei vonal környezetéről, a pap-réti lágazásról, kilátásról a Nagy-Pisznicére:

 

           

 

   

 

A Gerecse Egyházi üdülőtől a Gerecse északi oldalában a Fiar-bükkig mentem (innen a Kék kereszten le Tardosra). A Sandl-hárs köszöni szépen, jól van. Engem mindig rabul ejt ez a bükkösben vezető oldalút, járjak arra bármilyen évszakban. Képek a szakaszról:

 

         

 

 

Holnaptól csillagászatilag is itt az ősz. Egy-két őszre utaló jel:

 

 

 

Üdvözlettel:

Rakk Gyula

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!