Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2150
Nem jól.

A vonatvezetőnek volt figyelési kötelezettsége, vezetett egy néhány okmányt, ezekhez a ténykedésekhez hely kellett, ezért - ha nem volt kalauzkocsi a vonaton - volt szolgálati fülkéje, vagy szakasza a személyszállító vonatok első, vagy második kocsijában, függetlenül attól, hogy továbbított-e ő levelezést (általában nem, arra szinte mindig volt külön kezelő, viszont úgynevezett vonattáviratokat bármelyik vonat vezetőjével küldhettek egy vonalszakasz állomásaira), és már csak a többi vonatkísérő dolgainak kellett némi hely.
Előzmény: rg7 (2147)
exmv Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2149
Mert te egyébként is más kategória vagy ...
A CT tán pozitronagyat mutatna :))
Előzmény: Vendégsín (2143)
m61019andras Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2148
Köszi szépen, az emléktábláról vagy a pontos helyről nem tudsz valamit?
Előzmény: rg7 (2147)
rg7 Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2147
Miért volt az a szabály, hogy a vonatvezető által használt termes részben nem utazhattak utasok?

Ha jól emlékszem az olvasmányaimból: ha nem volt kezelő, illetőleg kezelésre alkalmas helység a vonaton, akkor lezárhattak egy szakaszt. Ebben az esetben valószínüleg a vv kezelt.
Előzmény: m61019andras (2145)
Sabee Gigant Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2146
Nem tudja valaki véletlenül, mi volt tegnapelőtt (18-án) úgy délelőtt 11 körül Sv - Martonvásár között? Mert fél órát késett Sv-ig az 5209, és valami balesetről csiripeltek a madárkák... Majdnem le is maradtam a FLIRT-ről emiatt. :-(
m61019andras Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2145

Olvasva mende cikket két kérdésem lenne, valaki biztos tudja a választ.

 

Van valami emléktábla baleset helyén? Mennék valamikor oda fotózni és szeretném megtalálni.

 

Miért volt az a szabály, hogy a vonatvezető által használt termes részben nem utazhattak utasok?

rg7 Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2144
Mennyi tartalék mozdonyvezető van mondjuk a Keletiben?

Ott ha jól tévedek 0. Ez általánosságban is igaz lehet. Ha nem tud valaki bemenni akkor a tehervonatosok közül szoktak embert átkeverni szemétszállítónak.

Mennyivel a vonat indulása előtt kell a mvezetőnek megjelennie az induló állomáson

Egyszerű kérdésre, egyszerű válasz: jelentkezési helyenként változik.

Általánosságban elmondható, hogy az első továbbítandó vonat indulása előtt legalább 25-30 perccel. Ebből 10 perc jelentkezés (szolgálatképes állapot ellenőrzése, parancskönyv, menetrend, lassújel kimutatás etc...), 5 vagy 10 perc séta (mivel a jelentkezési hely minimális esetben esik egybe azzal a hellyel, ahonnan vonatot kell továbbítani -leszámítva a néhány telefonos jelentkező helyet, ahol kivették ezt az időt-) és 10 perc van adva személyes váltásra. Utóbbit inkább ne feszegessük:))
Előzmény: HLP (2142)
Vendégsín Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2143
Ha a mozdonyvezető gázol és halálos áldozat van, azután vezet tovább, a történteken fog agyalni, és kevésbé tud odafigyelni.

Akkor én nem voltam mozdonyvezető... :-)
Előzmény: dzcsiga (2135)
HLP Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2142
Mennyi tartalék mozdonyvezető van mondjuk a Keletiben? Hírtelen rosszullét, betegség, baleset, stb.? Szoktak emiatt késések lenni? Mennyivel a vonat indulása előtt kell a mvezetőnek megjelennie az induló állomáson, (feltételezve, hogy ott kezdi a szolgálatot)?
nyalábos líra Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2141

szarvas: "Ajjaj, mi ez a fény? Most lebuktam? Auuuuuu.....nyekk"...:S

Előzmény: czzf50 (2126)
sínbohóc Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2140

"Jó" szokás szerint általánosítasz!

Ismerek olyan mozdonyvezetőt, aki halálos gázolás után fél órával jóízüen falatozgatott, de olyat is, aki egy őz elütése után órákig a "kis vukot" kergette.

Nem egyformák az emberek.

Sok mozdonyvezetővel beszélgettem halálos gázolás után, a legtöbbjük azt mondta, nem a gázolás után volt neki a legrosszabb, hanem az eset utáni első 1-2 éjszaka.

Előzmény: dzcsiga (2135)
korpi41 Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2139

Én sárga vasalót vezetek. Néha egy kör után meglepődök, hogy már ilyen gyorsan a végére értem? És elkezdek gondolkozni. És semmire nem emlékszem a forgalommal kapcsolatban. Hogy szabad volt-e a jelzőlámpa, hogy jól álltak-e a váltók, hogy nyitottam-e ajtót. Persze azért valószínű, hogy megteszem ezeket a dolgokat :-) A rutint úgy értem, hogy megnézed, hogy szabad-e a bejárat, de nem gondolod végig, hogy ezt neked most meg KELL nézned, csak rápillantasz, az agyad feldolgozza, és mivel olyan mint mindig, mindent csinálsz tovább úgy ahogy szoktál.

Előzmény: bsasa (2138)
bsasa Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2138

VAlóban nem szükségszerű,de a rutinból vezet kifejezés itt nem igazán helytálló.

Ha rutinból vezetsz akkor szokott baj lenni.(Ez a bejárat állni szokott,most meg csattanok a vonat végén,,,rutinból).

Előzmény: korpi41 (2137)
korpi41 Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2137

A hivatásosok nagy része rutinból vezet. És nem ritkán elmereng a gondolatain. Attól, hogy a gázoláson gondolkozik, még nem szükségképpen fog ebből bármi baj is bekövetkezni. Ha elhagyja az asszony, meghal egy közeli hozzátartozója, akkor is felszáll a mozdonyra és vezetni fog. És nagy valószínűséggel ezen fog gondolkodni. Mégse kell leváltani.

Előzmény: bsasa (2136)
bsasa Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2136

Inkább arról az estről, mikor valaki folytatja. Baleset után MÁV részről a balesetvizsgáló csapattal találkozik a mozdonyvezető először - legtöbbször. Sőt ezen belül is inkább a gépész kollégával. Neki joga és kötelesége leváltatni a mozdonyvezetőt, ha azt érzi, hogy a vezér bizonytalan

 

Én nem tudom,hogy a balesetvizsgálók kapnak e valamilyen képzést olyan irányba,hogy eltudják dönteni alkalmas-e az mv. a jármű további  vezetésére.

 

 Néhány éve,(talán 3) Balatonalmádiban voltam amikor egy személyvonat elé fordult egy autó.2 kmtávolságról hallani lehetett a csattanást.Hosszú hangjelzés után hatalmas csattanás.Kocsiba ültem és odamentem. Az autó felismerhetetlen volt. Az mv-t elnéztem amint zavartan a mozdony letört főlégvezetékét próbálta valahogy eltömni (eset után kb fél óra) hát nem igazán láttam rajta,hogy a gondolataiban is azt csinálja,De mi van akkor ha 80-100 km/h-val robog és akkor kalandozik a gondolata a történteken?

Előzmény: M41 2204 (2100)
dzcsiga Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2135
Ha a mozdonyvezető gázol és halálos áldozat van, azután vezet tovább, a történteken fog agyalni, és kevésbé tud odafigyelni.
Előzmény: sínbohóc (2132)
sínbohóc Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2134

Bocs, mi közöm az osztrákokhoz?

Te sajnálkoztál, hogy nálunk nem így van. Én erre reagáltam.

Előzmény: dzcsiga (2133)
dzcsiga Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2133
Jó. Mond meg ezt az osztrákoknak is. :-)
Előzmény: sínbohóc (2132)
sínbohóc Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2132

Akkor azt is tudhatnád, hogy aki nem akar tovább vezetni, azt leváltják.

Aki pedig nem akarja, hogy leváltsák,azt (általában) nem.

Egy felnőtt embernek legyen joga saját magának eldönteni a dolgot.

Előzmény: dzcsiga (2131)
dzcsiga Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2131
1. igen
2. igen
Előzmény: sínbohóc (2127)
V63-017 Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2130
Hát ha épp a mozdonyvezető halálozik el, akkor egyértelmű, hogy nem vezethet tovább :S
Előzmény: dzcsiga (2121)
V43 1359 Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2129
:DDD
Előzmény: czzf50 (2126)
V63-017 Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2128
Te könnyen vagy, mosolyogsz egyet a kócos fogaiddal, aztán menekül az összes! :D

Most kaptam az infót, már nem aktuális!
Előzmény: V63-017 (2124)
sínbohóc Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2127

1. Vezettél már mozdonyt?

2: Gázoltál már?

Előzmény: dzcsiga (2121)
czzf50 Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2126
Szarvas:

"Megyek nyugodtan a sötét erdöben kajálni, egyszer csak az orrom elött elszáguld egy ilyen kivilágított doboz, alig bírtam elugrani, hát majd összeszartam magam."
Előzmény: V43 1359 (2123)
rg7 Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2125
Már nem járnak át piroson, nem szaladgálnak vonat előtt. Körülnéznek és ha minden ok akkor mennek. Már tudják mi az a gázolás....

Csak megérte annak idején lekörmölni:))
Előzmény: Siemens113 (2108)
V63-017 Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2124
Te könnyen vagy, mosolyogsz egyet a kócos fogaiddal, aztán menekül az összes! :D
Előzmény: V43 1359 (2123)
V43 1359 Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2123

" Én már attól összeszarom magam, ha sötétben Bz-vel 80-nal megyek, aztán másznak előttem a szarvasok "

 

Gondolj bele mit érezhetnek a szarvasok! :-)))

Előzmény: V63-017 (2120)
dzcsiga Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2122
nagyon tanulságos volt. Azóta elolvastattam pár emberrel. Már nem járnak át piroson, nem szaladgálnak vonat előtt. Körülnéznek és ha minden ok akkor mennek. Már tudják mi az a gázolás....

Na ezt nem hiszem el...
Valaki elolvassa és rögtön megjavul...
Ilyen csak az amerikai filmekben van.
Előzmény: Siemens113 (2108)
dzcsiga Creative Commons License 2006.12.20 0 0 2121
Ausztriában egy halálos baleset után le kell váltani a mozdonyvezetőt.
Egy métert nem vezethet tovább.
Magyarországon is így kellene.
Előzmény: M41 2204 (2100)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!