"Én szimplán csak annyit gondolok,hogy jó dolog letaposni egy 2-300 lovas autó gázpedálját.Kinek ez az élvezet,kinek más....biztosan vannak kompenzálók is,de szerintem a nagy autó sofőrök nagyobb része nem az."
"Lásd Pl. a vízhajtású autó című dolog. 20-30%-kal lehetne csökkenteni a fogyasztást ha vizet lehetne adagolni a robbanás előtt a keverékhez, csak erre valahogy az autógyárak szarnak. "
Ha vizet fecskendezel be, attol meg nem lesz az auto vizhajtasu. Amugy itt egy jo cikk ebben a temaban, egy hozzaertotol:
És volt egy tanulmány, ha hazaiból kevesebb szállítással veszünk kaját, gépet-autót, energiát, akár ugyanúgy is élhetünk, de a fogyasztás és a kereskedelem csökkenése, az energiatakarékosság és csökkenő környezetszennyezés, takarékosabb élet előnyös és jó lehet. Pénzforgás lassul. És ezzel a GDP csökken...
Azért abba bele lehet gondolni, hogy nem minden a pénz, pont beszélgettünk, egy haver 2 lakás, 1 ház ami sosem készül el meg 2 fél házrész, 1 gyerek, na a gyerek meg a család leszarva, pihenés a beba..ás, nyaralás nuku, ja vagy 2 autót is fel tud mutatni. Én meg úgy gondolom, kell élni (ezalatt ki mit ért, én pl kis nyaralás, kisebb haveri összejövetelek, kirándulás néha, más horgászik, stb.) a munka és pihenés egészséges aránya. Gyerekek taníttatása, tán valamelyest sikerül, jó, hát kastély mindnek nem jön össze, de ha éjjel-nappal becsületesen dolgokok akkor se (nekem legalábbis). Egyszerűen nem a FELESLEGES anyagi javak hajszolása. És ha az egészségnek vége, akkor mindennek, szal megint az egyensúly megtalálása.
De azt mondom, hogy pár éven belül lesz kisebb fogyasztású autó (én csak ilyen feltételekkel akarnám megmenteni az autóipart, a dögöket igénylők fizessenek többszörös árat és így mentsék meg, ha tudják őket. Na volt egy cikk, Smart féle villanyautó jó 5 milla - ma itt tartunk.De nem sokáig.
Másik kérdés az olaj mellet az energia virtuális hiány, ugyanis spórolni senki nem akart, nem is nagyon reklámozzák, de KELL, ugye egyeseknél klíma a WC-ben is..., és odáig jutottunk hogy újra akarnak világszerte atomerőművet gyártani, de ott is 2020-25 tkörül erősen megcsappan az üzemanyag, de ha ma elhatározzák az építést, kb addigra valósul meg...
Igen, biztos vagyok benne. A Jézusi tanokba egyszerűen nem fértek bele olyan jelentéktelen apróságok, mint az ön- és fajfenntartás.
Belemagyarázásokra pedig kérlek ne is fecséreld az idődet, belemagyarázni bele lehet a Bibliába is bármit, és bárminek az ellenkezőjét is. Még az UFÓkat is. És ilyen magyarázkodásból él sok százezer, vagy inkább sok millió szélhámos a világban... Én ellenben az egyenes beszédet szeretem.
Én pedig felhívnám arra az apróságra a figyelmedet, hogy ha az egész világ Jézus tanításai szerint élne, akkor a világ megsemmisülne, ráadásul a tanítás alkalmazhatatlan is lenne. Hogy mást ne mondjak: ki a frásznak adnád el mindenedet, ha mindenki eladni akarna... A szegények meg meddig maradnának azok, ha mindenki odaadná nekik mindenét..?..
Nem csak szimpla helycsere lenne a társadalmi osztályok között végül..?..
A Jézusi tanok végtelen jószándékú, de végtelenül naiv, működésképtelen dolgok. Egy létezni, megmaradni nem tudó világot eredményeznének, amelyik a működésképtelensége okán azonnal összeomlana, tagjai éhenveszve megtérnének Teremtőjükhöz.. Lehet, ez a cél?
Mindenesetre teljesen értelmetlennek tartom mind az ezen tanokra hivatkozást, mind a kreatív értelmezésükkel próbálkozást.
Én szimplán csak annyit gondolok,hogy jó dolog letaposni egy 2-300 lovas autó gázpedálját.Kinek ez az élvezet,kinek más....biztosan vannak kompenzálók is,de szerintem a nagy autó sofőrök nagyobb része nem az.
Az évi fűtési szezon 40-45E Huf összesen. Még nincs totál kész a ház, a végső érték még kb. feleződik. Részleteket itt találsz, ha visszakeresel: Passzív ház
Ti mit tudtok arról, hogy általában a kispöcsű fickók járnak rohadt nagy autókkal? A Terepjárókkal meg a kis+puha pöcsűek?
Van ennek vlami tudományos alapja...vagy ez csak tapasztalat?
Zahavi,Amotz hátrány elve (Zahavi's handicap), keress rá.
Ez az elmélet azt mondja, hogy a szexuális partnert kereső hímek költséges fittségjelzőket növesztenek, vagy szereznek be, ezzel bizonyítják rátermettségüket a nőstények előtt. A lényeg, hogy a dolog költséges legyen, mert ezt nehéz a hímnek fenntartani, de ha képes rá, akkor rátermett, tehát jó szexuális partner, mert hasonlóan rátermettek lesznek az utódok.
Teljesen mindegy, hogy mi a dolog, a páva farka, a lugasépítő madár lugasa, az ember terepjárója, vagy rolex órája, egy a lényeg: költséges legyen.
Úgy tudom eredetileg csak közgazdasági elmélet volt és megmagyarázta, hogy miért kell/miért jár együtt a magasabb társadalmi helyzet a luxusfogyasztással.
Lupóba biztos, hisz csupa alu. Igaz pont ezért tartósabb is mint az átlagkocsi. Remélem, bár az "asszony" tesz ellene, hogy ne sokáig legyen egybe. :D
A házzal azért más a helyzet. EPS szigetelés gyártási energiaigénye nem jelentős. Legolcsóbb létező vékony tégla+ vastag szigetelés. Egy normál ház energiaigénye az élettartama alatt többszöröse mint az építésé (*10 asszem). A (semi)~passzív ház kivitelezési energiaigénye alig több, mint egy hagyományosé, persze jól megválasztott anyagokkal. Teljes élettartamra vetítve így jelentősen kevesebb, töredéke a teljes energiafelhasználása.
Ezért lenne értelme ebben az el..szott országban is, ha a politikusok végre a dolgukat csinálnák és rávezetnék az embereket megfelelő támogatásokkal minderre, nem csak a gázártámogatásra, stb. szórnák a lóvét. Ki lehet számolni, mennyit nyernénk vele, ha a lakosság nem az utcát fűtené.
Persze a legjobb a szalma+vályog passzívház lenne. A következő (ha...) nekem is hasonlóan alakul majd.
Igazából ha egy nagy autót meg lehet csinálni jobb hatásfokkal, akkor egy kicsit meg pláne. Nekem inkább az a gondom, hogy a legtöbb autógyártó magasról tesz erre. Lásd Pl. a vízhajtású autó című dolog. 20-30%-kal lehetne csökkenteni a fogyasztást ha vizet lehetne adagolni a robbanás előtt a keverékhez, csak erre valahogy az autógyárak szarnak. Ami nem is csoda: elvégre sokkal olcsóbb egy kis design a karosszérián mint itt-ott áttervezni a motort...
Az autó üzemanyag-fogyasztásának csökkentésére irányuló törekvések kitárgyalása van annyira témába vágó,mint az ember kecsketej és csicsókafogyasztása....:))))a problémát én csak abban látom,hogy nem 500cm3-es,2liter fogyastású autók gyártása a téma.
Miért is ? Az olaj nagy részét az autók eszik. Ha az autó kevesebbet eszik, peakoil elnapolva. Ha meg semennyit, Pl. napelemmel tölti magát amíg a gazdira vár a parkolóban, akkor aztán tényleg annyi az armageddonnak.
Ez nem magyarázat arra, miért nagy benzinnel az emisszió. Régen is volt tömítetlenség a kipuffban, azt akkor is jó volt. De azért megnézetem a kipuffot, hol fúj ki. Mert valahol kifúj egy kicsit, hallani leállításkor. Csak nem tudtam rájönni, hogy hol. Elöl van 3 csatlakozás is. De ezek bőven a lambda-szonda után vannak, az előtt csak a sortömítés van, az meg nem valószínű hogy kifúj, mert azt hallani lehetne.
A belső égésű motorban még vannak tartalékok, pl. elektromágneses szelepvezérlés, elektromos hajtású kompresszor.. Mondjuk ehhez fejlődni kellene az akkuknak is. Sztem az akkukat első lépésként felváltják az üzemenyag-cellák, valamelyik BMW-ben van ilyen, vagy csak kísérletként, nem tudom. ÉS akkor álló motornál is mehet a klíma stb.
Úgy látom, te otthon vagy az autóiparban, felteszem neked is a kérdést: van egy 19 éves Civicem, injektor, szab. kat. Gázos is.(a gázos rész szabályozatlan). Eddig mindig jó volt az emisszió, tavaly lecseréltem a gyári katalizátort, mert nagyon zörgött a belseje. Egy utángyártottat vettem, használtan, a koma elmondása szerint 5e km-t futott, a külseje alapján valóban igaz lehetett. Na, aztán eljött a ZK ideje, benzinnel magasak az értékek.. Gázzal 0 minden, csak a lambda érték nem jó(az benzinnel asszem jobb volt). Lambda-szonda hibát nem jelzett az ECU, most meg lett mérve is a szonda, és jó értékeket adott. Amúgy olajat nem eszik. Gondoltam arra is, hogy azért lehetett szar, mert nem járattam át rendesen benzinnel? MErt alapvetően gázzal járok. Na a kérdésem az lenne, hogy lehet hogy szar a katalizátor? Vagy más gond lehet? Ja, most benzinnel a kipufogó enyhe benzinszagú, régebben úgy emléxem édeskés jellegű szaga volt, hidegen volt benzinszagú. Amúgy nem eszik sokat benzinnel, bár változatosan fogyaszt. Hát most annyit tudok neki csinálni, hogy megnézem a szelephézagot, olajat meg levegőszűrőt cserélek, és átjáratom benzinnel, lehet hogy valami jófajtával(V power meg ilyenek tényleg jobbak, vagy kamu?), azt elviszem egy CO mérésre ZK előtt.