Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Egy jó légvédelmi rendszer vegyes, többféle fegverzetből tevődik össze. A Mistrallal sem lenne probléma önmagában, ha használható formációban szerzik be,* és mellette vannak nagyobb "kaliberű" testvérek is.
Ellenség meg nemcsak a hipermodern szuperhatalom lehet, ami nagymagasságú precíziós bombázásokkal, totálisan lebénító elektronikai fedezet oltalmában impotenssé teszi a légvédelmet, hanem történetesen lehet más is - magányos őrült, fanatikus terrorcsoport, vagy környező országok valamelyike. A jenkik egyébként most szövetségeseink, mi is a NATO tagjai vagyunk. Légvédelem nélkül. Víztisztító ékeinktől retteg a világ barbár része.
A TUNGUSkáról még egy kis ízelítő! Ami szerintem azt bizonyítja, hogy jobb mint a MISTRAL! A nagyméretű 360 fokban körbe fordítható toronyban kapott helyet a 4db AZP-23 típusú 23 mm-es L/81 csőhosszú gépágyú. A torony forgató mechanizmusa kísértetiesen hasonlít a Pz III/IV harckocsikon alkalmazott megoldásra. A fegyver -4, +85 fok között volt irányozható, függőleges/vízszintes lőtávolsága 2500/7000 m. Lőszerjavadalmazása 2000 db volt, ami a magas tűzgyorsasság (1000 lövés/perc) mellett nem tűnt soknak. Valószínűsíthető, hogy a fegyver használata során rövid sorozatokkal operáltak. Ez tehát 7000mm-ig jó, nem 6000mm-ig! De azt írják még róla, hogy eljárt felette az idő, mert a modern harcaban már nincs alacsonyan támadó repülőgép, és egy lézer vezérelt bombával ki lehet nyírni! Akkor minek nekünk a MISTRAL?
Elnézést! De állítólag ezek az adatai a MISTRAL-nak! Dimensions: Missile Weight 18.7kg Missile Length 186cm Missile Diameter 90mm Fin Span 18cm Weapons: Warhead 3kg high-explosive with tungsten ball projectiles Fuses Contact fuse and laser proximity fuse Guidance Infrared passive homing Propulsion Solid rocket booster Performance: Speed Mach 2.5 Range 500m to 6km Altitude 3,000m Nagyjából tudom értelmezni, és ha jól látom akkor 500-6Km között van a használhatósága! Tévedtem a 2Km-el! De ez sem jó semmire.
Igen! Ezt Én is hallottam, már Kb.2 évvel ezelőtt, még bíztunk is benne, hogy a KUB-okat is mi szedjük majd szét! Mivel már lejárt a rakéték meghosszabított, meghosszabbításának, a meghosszabbítási ideje! Tehát olyan mint légvédelem, Magyarországon teljesen megszűnik. Bár pilótáink csúcson vannak!
Addig legalább még csapatlégvédelem van amíg ki nem vonják a KUB-ot.
Sajnos a KUB sem alkalmas önnálló terület védelemre, ( nem is arra készült)de ez nem érdekelte nagyjainkat. Szerintem az eszetlenség így kezdődik, felszámolták Kalocsán a KUB-ot, 6 üteget, majd a Szerb villongások alkalmával ennek ellenére, gyorsan visszavittek Győrből, Paks védelmére 4 üteget( gondolom az sem került pénzbe)! Ha egyszer ott volt melette, ( légvonalba kb.5Km. ) akkor minek kellet elvinni az Osztrák határ mellé??? Talán a sógorok támadni akarnak??
Ne haragudj, de a Mistralt, Én nem hívnám légvédelmi rendszernek, hiszen talán egy ZU-23 -om többet tud, megfelelően kiképzett személyzettel. A SILKA az meg biztos nagyon megverné a MISTRALT. Ez meglátszott amikor a TV-ben bemutatták -azt hiszem a hadsereg szégyene lett ez a műsor- amikor a MISTRAL-al egy célt sem tudtak meglőni 3 db rakétával! Hivatkoztak itt különféle madarakra, és egyéb tényezőkre ami miatt nem tudták lelőni a cél anyagot! Azért megnézném egy SILKA és a madárraj találkozása, mit eredményezne.
A Pontos paramétereit nem ismerem, de ha jól tudom 2Km-ig jó ferdében, a MISTRAL. Addig meg jó a ZU-2 es is! Annak legalább a lőszere sokkal olcsóbb, nem kerűl milliókba, mint a MISTRAL.
A Franciák jól átverték a drága hozzáértő hadtápos tábornokainkat! Eladták nekeik a semmit érő rakétáikat!
Igen ha jól emlékszem az IGLA is szóba került, mint kivonandó, és ha mind ellövik elég sokat kell lődözni. A SZTRELLA-2 eseket kinyírtuk és ezt még Amerika is pénzelte, mert ezektől nagyon be vannak tojva. Inkább adnak pénzt a megsemmisítésre csak ne legyen!
Nem tudom, hogy hallottatok-e róla, de most már leírom, mert nem egy forrásból hallottam az elmúlt fél évben kb. ugyanazt. Ha nem igaz, tiltakozzon, aki többet, és jobban tud.
Úgy tűnik, a "lezárt haderőátalakítás" részeként felszámolásra kerül az elkövetkező 1-2 évben a győri ezred. A Kub-ot kivonják, és földi telepítésű aktív légvédelemként csak a Mistral-komplexum marad rendszerben. Az egyik opció, hogy egyelőre nem tisztázott szervezeti formában ezeket szétosztják a három repülőtér, Szolnok, Kecskemét és Pápa között.
Nem tudom, hogy hivatalosan hol tart a kivonási eljárás, mindenesetre az Igla már egy ideje nem aktív. Példányait az év folyamán Csehországban (!) lövészet során semmisítik meg.
Győrben nem szűnik meg a helyőrség, a jelenlegi objektumban az egyik verzió szerint logisztikai alakulatot helyeznek el.
Sziasztok! Katona történetek olvashatóak az alábbi helyen! http://mn4565.freeblog.hu/ Ha bárkinek van jó humoros, nem humoros katona története, szívesen veszem, esetleg ha akarja lehet blog szerkesztő is! Küldök meghívót!
Itt a jussod, de a dekikált verzióért tartozol nekem egy felvétellel, ami az utazóhajtómű fúvókájának belsejét is mutatja. És, minden, a részleteket, a belső felépítést jól mutató képet köszönettel veszek.
Nincs még kidolgozva, sután mozog, a starthajtómű nem válik még le...
Álcázófesték-vödrök, megnyugdtam, aggdalmaskodni kezdtem, hogy a Nyeváról is eredendő újat fogok megtudni. Tehát, nem átkonstruált fúvókák a Lopakodóhoz.
Szia bloki! Akkor Én most küldök neked nem egyet, a menet hajtómű fúvókából, hanem egyből hármat. Ugyanis a képen 3db látszik abból amit Te kértél. Igaz már ki van szerelve! De úgy is menethajtómű fúvóka! Amit igértél! Tudod! Ja igen! Van Nyeva orrkúpom!(eredeti) Érdekel?? Erre gondoltál igaz??
Lehet, félreértettelek, a cikket is szkenneled, vagy csak azt a kis képet, amit a beírásodba tettél? (Ha módód van cikket megküldeni, kérlek tedd meg, egyre jobban érdekel ez a Maljutka, meg a Sztrela is mostmár!)
belic olvasótársun felnyitotta a szemem, egyben bogarat is ültetett a fülembe, mikor a Maljutka (páncéltörő rakéta) forgásstabilizált mivoltát elénk tárta. Irányított mivolta miatt kizártnak tartottam, hogy ilyetén módon legyen stabilizálva. Aztán, most olvasom, hogy a Sztrela 1-2 (kishatótávolságú csapatlégvédelmi rakéta) is forgásstabilizált - 15/s.
Ha valaki ismeri a kormányzás mikéntjét, tájékoztassa a publikumot!
A menethajtómű, utazóhajtómű, második fokozat hajtóműve - ezek most itt ugyanazt jelentik. A képeiddel közel kerültél már a számomra kívánatos fúvókához, csak nem látszanak a képen. A leszerelés előtti állapot kellene, mert a képen már a préselt lőportömböt bogarásszák.
A 11438-as hozzászólásban leírt szavaiddal megtisztelsz, de nem érzem magam a komplett Nyeva rendszer legjobb ismerőjének. Részletesebb ismereteim inkább csak a rendszer azon részére terjednek ki, amit üzemeltettem, mégpedig magára az irányítórendszerre. Az indítórendszert (állvány, rakéta, ......) érintő ismereteim viszont "nagyon szellősek".
Lehetséges még az is, hogy az ide viszonylag aktívan írogatók közül én vagyok az, aki a Nyeva rendszertől a legkésőbb búcsúzott (2000. december 31.), majd 2 év RT HÁP-on eltöltött idő után magától az északi szomszédok seregétől is. Annak ellenére, hogy az utolsó években mint irányítórendszer parancsnok, majd az osztály főmérnöke + megbízott törzsfőnök.. (ezek a megbízásos beosztások abból eredtek, hogy az osztályunk tiszti állománya nagyon megcsappant - később a megszüntetett Volhov osztályoktől jöttek kíváló képességű kollégák) a technika részleteivel kevesebbet foglalkoztam, mint pl. egy technikus, vagy rávezetőtiszt az UNV-t akkor tanultam meg a legjobban köszönve ezt a sorozatos magnetroncseréknek (gyors egymásutánban 3, vagy talán 4 magnetront is sikerült a rosszvasba küldeni az osztályunknak, amitől nemcsak én, hanem az ezred főmérnöke is a mennyezetig ugrált!!)
Én 1/35 méretben szeretném megépíteni. Nekem is jól jön a méretrajz. A Volhov project egyenlőre áll, már van mellé egy Dvina. Ex-tüzér, mikor fotózod le a büszkét nekem?