Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85851
 

Kicsi  utanagondoltam ennek a cikknek, aszondja az elejen:

 

" A piacon mozgó olajkészletek csökkenése drámai. Összesített, éves adatokat nézve 2007-ben 2.24%-al kevesebb olajat exportáltak a kitermelő országok, mint 2006-ban.  Pedig az olajkitermelésnek évente nagyjából két százalékkal kellene nőni, ennyit igényelne a gazdaság. A termelési növekedés elmaradása, valamint a piacon lévő exportkészletek együttesen kb. 3.9%-os hiányt okoztak 2008 nyarára (1. ábra). Az exportban lévő olaj mennyiségi csúcsa ez alapján 2006 elején volt."

 

A kerdes csak az, hogy az exportra termelo orszagok minden kitermelesi kapacitasukat a maximumon jaratjak-e vagy jo OPEC szokas szerint merstersegesen szukitik a kinalatot, hogy felhajtsak az arakat.

 

A masik dolog meg az, hogy a diagramm 2001 elotti resze nem latszik, de ugy tunik, 2002ben volt egy lokalis minimum, olyan 34e hordo napi kitermelessel.

 

Ha ezt az adatsort valaki 2002-ben nezte meg, konnyen ugyanarra a kovetkeztetesre juthatott, mint fentebb olvashato, hogy a kitermeles elerte a maximumat, innen jon a lejtmenet. Aztan utana 3 ev alatt felugrott 42e hordora, ami 30%-os novekedes. Ezt az ugrast mi indokolja? 2001 elott mennyi volt a maximum?

 

Nem lehetseges, hogy most szinten egy atmeneti visszaeses jon, aztan ujra felugrik egy magasabb szintre?

 

sb

Előzmény: Levendula68 (85832)
hanyattesett Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85850
A kézenfekvő megoldás az lenne, ha Kína háborúzna Indiával, mi meg kereskednénk mindkettővel, miközben feltalálnánk a kukoricakeményítő alapú napelemet és a szalmatüzelésű akkumulátort.
Előzmény: berci222 (85846)
Jesu Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85849
Acsi. A luponak 5*-os a toresteszt. Mig a SUV-ok mind rettentoek. Erdemes megnezni. Persze a tomeg szamit, meg a felelem, meg a kis pöcs (nem birtam kihagyni ;) ).
Palyan ~150 a max utazo ami meg tartosan kellemes. Itt meg benne van a rugalmassag, ha kell. Es ekkor eszik 4-5 kozott, terhelestol fuggoen.
Előzmény: Törölt nick (85844)
rev251 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85848
Jó, nem szerepel az erőművi fatüzelés
(Megfelelő erdőgazdadálkodással, MODERÁLT lakossági használat viszont lehetne...)

Érdekelne, hogy akor mire alapozzák, hogy a megújulók LeHETNEK 30% részarányúak (gondolom az "intézményes" termelésben, ez sem mindegy egyébként - mint az sem, hogy vilanyról avagy villany+szállítható hőről beszélünk-e).

Ez még mindig nem "mobil energia". a jelenlegi vill.hálózat igényelt (ERŐMŰVI) kapacitását tudtommal nem arra méretezik, hogy tömegesen autóhajtó akkukat töltsenek vele (vagy szintetikus szénhidrogén/alkohol formájában tároljuk az energiát)
Az autóhajtás akkuihoz még hálózat is kell. A lakossági (0.4kV, avagy "kettőhúsz") hálózat ránézésre vékony, azt sem tudom, hogy a tömeges hőszivattyúhoz elég vastag-e. A középfeszültségről fogalmam sincs (bár talán a hőszivattyúhoz elég lenne, az autózáshoz meg nem).
A részletes elemzést nem, de a probléma felvetését mindenképp szükségesnek tartom egy ilyen cikkben (a nagyközönség számára is)!


A cikk egyébként borzasztóan naivnak tűnik
a. szélenergia -említés sincs a véletlenszerű termelésről, vagy hogy ezt tárolni kéne kiegyensúlyozásul
b. kissé zavaró, hogy éves szinten x MW termelésről beszélnek (MWh vagy MJ jellegű egységek helyett)
c. HA viszont az MW értékek rendszerbeállított KAPACITÁST jelentenek, akkor borzasztó kevés. 4500 MW-t nagy fegyverténynek értékelni... Esetleg Mo-n az, Paks=2000MW (az sem egyértelmű, hogy milyen térségre vonatkozik az érték)
Az sem mindegy, hogy ez a kapacitás névleges vagy tényleges (szél, nap esetén)

d. a gotermikus energia is lehet környezetszennyező - ha a feljövő termálvizet szétöntik; ellenkező esetben vissza kell nyomni, ami plusz energia.
A kutak sem örökéletűek, gondolom. Földtani viszonyok függvénye lehet talán, de ebben a találgatáshoz is kevés a tudásom (nemhogy a jó kérdésekhez, a válaszokról nem beszélve)
Előzmény: Levendula68 (85834)
rev251 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85847
Jó, nem szerepel az erőművi fatüzelés
(Megfelelő erdőgazdadálkodással, MODERÁLT lakossági használat viszont lehetne...)

Érdekelne, hogy akor mire alapozzák, hogy a megújulók LeHETNEK 30% részarányúak (gondolom az "intézményes" termelésben, ez sem mindegy egyébként - mint az sem, hogy vilanyról avagy villany+szállítható hőről beszélünk-e).

Ez még mindig nem "mobil energia". a jelenlegi vill.hálózat igényelt (ERŐMŰVI) kapacitását tudtommal nem arra méretezik, hogy tömegesen autóhajtó akkukat töltsenek vele (vagy szintetikus szénhidrogén/alkohol formájában tároljuk az energiát)
Az autóhajtás akkuihoz még hálózat is kell. A lakossági (0.4kV, avagy "kettőhúsz") hálózat ránézésre vékony, azt sem tudom, hogy a tömeges hőszivattyúhoz elég vastag-e. A középfeszültségről fogalmam sincs (bár talán a hőszivattyúhoz elég lenne, az autózáshoz meg nem).
A részletes elemzést nem, de a probléma felvetését mindenképp szükségesnek tartom egy ilyen cikkben (a nagyközönség számára is)!


A cikk egyébként borzasztóan naivnak tűnik
a. szélenergia -említés sincs a véletlenszerű termelésről, vagy hogy ezt tárolni kéne kiegyensúlyozásul
b. kissé zavaró, hogy éves szinten x MW termelésről beszélnek (MWh vagy MJ jellegű egységek helyett)
c. HA viszont az MW értékek rendszerbeállított KAPACITÁST jelentenek, akkor borzasztó kevés. 4500 MW-t nagy fegyverténynek értékelni... Esetleg Mo-n az, Paks=2000MW (az sem egyértelmű, hogy milyen térségre vonatkozik az érték)
Az sem mindegy, hogy ez a kapacitás névleges vagy tényleges (szél, nap esetén)

d. a gotermikus energia is lehet környezetszennyező - ha a feljövő termálvizet szétöntik; ellenkező esetben vissza kell nyomni, ami plusz energia.
A kutak sem örökéletűek, gondolom. Földtani viszonyok függvénye lehet talán, de ebben a találgatáshoz is kevés a tudásom (nemhogy a jó kérdésekhez, a válaszokról nem beszélve)
Előzmény: Levendula68 (85834)
berci222 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85846

 

Nezd, ne menjünk a pöcsszabalyozasnal, meg az aluminiumszegecselesnel melyebben bele (különben az Audi hegesztese megis alkalmas a sorozatgyartasra, de hagyjuk).

 

Egyszerüen arrol van itt szo, hogy van a vilagon kb. 600 millio szemelyauto, es 250-300 millio teherauto, truck.

Tehat a vilag 800-900 millio autoval (amelynek harom sulypontja van, Eszak-Amerika, Europa, valamint Japan, Azsia) egereszik, amihez az üzemanyag elöallitasa is gondokat okoz.

 

Arrol szo sem lehet, hogy Kina, India meg 1 milliard autot csinaljanak es beleüljenek. Ebböl következik, hogy paradigmavaltas küszöben allunk. Ehhez nem passzolnak a bivalyerös, sokatfogyaszto, nehez autok.

Nem indokolt, hogy, ha pl. Olaszorszagban egy auto atlagban 6 liter fogyaszt, akkor miert fogyaszt Nemetorszagban 7,5-et, illetve az USA-ban 12-t.

Söt, az individualis mobilizacio tulelesenek a zaloga az lenne, ha a fejlett gazdasaggal rendelkezö orszagok idöben es annyira magukhoz ternek, hogy a gondokkal meg tudjanak birkozni.

 

Előzmény: Törölt nick (85842)
GPS Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85845

Márpedig nagyon faszául lehet vinni gyereket a Lupoban, és azt is leszarom, aki húzza a pofáját, ha csak 100-al megyek az autópályán.

Ott az előző-sáv, hát előzzön, ha siet. Amikor a kishajómat vittem a tetején - 60-70-el mentem. És akkor mi van?

A gyerek meg meghalhat egy osztálykiránduláson is - egy iskolabuszban. Volt rá példa, sajnos.

Szar és gyáva dolog a gyerekre kenni - ha a kelleténél nagyobb autót veszünk MAGUNKNAK !!!
Előzmény: Törölt nick (85844)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85844

Bator vagy.

 

en nem mernem beultetni a gyerekeimet egy Lupoba.

 

Mennyit bir a Lupo autopalyan?

 

sb

Előzmény: Jesu (85841)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85843

Tehat Europaban nem elerheto. Amugy meg kinai autot az vegyen, akinek ket anyja van :)

 

sb

Előzmény: wulfin (85840)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85842

"Az Audinal kifejlesztettek a megfelelö hegesztesi eljarast (az volt ugyanis a szük keresztmetszet). Tehat elvileg lehetne olcso alu karosszeriakat gyartani. Csak megse. Vajon miert?"

 

Ismet tevedni meltoztatol. Az Audi gyartasi eljarasa is tul draga ahhoz, hogy nagyszerias autonal be lehessen vetni. Egyebkent pedig az Audi is vegyesen hasznalja a hegesztest, a ragasztast es a csavarozast, attol fuggoen, melyik ponton mire van szukseg.

 

" a pöcsszabalyozas miatt allnak millioszamra a rossz üzleti politika alapjan fejlesztett eladhatatlan autoi az udvarokon. Es ez eppen a gerincet töri."

 

Nana. Azert allnak ott az autok, mert kitort a hitelezesi valsag, es az USAban a kutya nem vesz kapere autot, csakis hitelre. Az osszes tobbi, amugy rendkivul innovativ gyarto is hasonlo nagysagrendu visszaeseseket szenved el jelenleg az USAban.

 

"Megegyszer emlekeztetlek, hogy ez a topik arrol szol, hogy mi a teendö, ha az olaj mennyisege csökkenni kezd. Szerintem te ezzel a problemaval meg nem sokat foglalkoztal. Inkabb csak vagdalozol mindenfele koncepciokkal, amiket az itteni olvasok altalaban mashogyan gondolnak."

 

Csakhogy ebben a topikban az folyik, hogy teljesen teves es megalapozatlan elmeletekkel traktaljak egymast a benszzulottek. Mivel en az autoiparra latok ra, leven ez a szakmam, csak korrigalom a tevhiteket. Ha az osszes tobbi dologgal kapcsolatban is ennyire mellelo a tisztelt tarsasag, akkor ez a topik nem er semmit.

 

"Az sem szamit, hogy melyik autogyar mekkora SUV-kat epit akkor, ha eltünik a fizetökepes kereslet nagy resze iranta (amit pl. nagy mertekben az üzemanyag ara is szabalyoz). Akkor a fejlesztöket is kipenderitik, mint a macskat xarni."

 

mar megint a SUV-ok :) Nagyon keves autogyar van a vilagon, akiknek az eladasaiban annyira jelentos merteku a SUVok aranya, hogy attol fuggjon a lete vagy nemlete. A gyarak erzekelik a fogyasztoi szokasok megvaltozasat, es egyre inkabb a kisebb autok fele fordulnak. Azokat szerinted ki fogja kifejleszteni, a portas bacsi? :))

 

Egyebkent meg a Ford a valsag elejen bezarta azt az uzemet, amiben az F150-et gyartjak. Nemsokara kenytelen volt megnyitni ismet, mert valsag ide vagy oda, meg mindig az az egyik legnepszerubb tipus Amerikaban.

 

" Es pont Nemetorszagnak kellene esznel lennie, mert, ha nem tudja az autoit eladni (bar gyönyörüeket tud csinalni, de nem elegitik ki a megvaltozo piac igenyeit), akkor nagy orcara bukas az eredmeny. Barmennyire is jeleskednek az autok a loerök szazaival. "

 

Ez teljesen igy van. Ezert is igyekeznek a nemet gyarak felmerni a jovobeli megvaltozott igenyeket, es alkamazkodni hozza. Bar a sokszaz loeros gepekre ezutan is ugyanugy lesz igeny, mert az luxuskategoria mindenutt a vilagon, es azt kevesbe erinti a valsag.

 

sb

 

 

 

Előzmény: berci222 (85839)
Jesu Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85841
Khm. 3 gyereket hordok a 3L-el. Eddig 2+2 volt a felallas, ugy is elfertunk, meg nyaralni is satorral, tetoboxal, rahedli kempingcuccal.

Most, hogy tobben lettunk, persze nem ez lesz a kozos gep, de megmarad a gyerekhordasra, rohangalasra, ECONOMIC uzleti utakra. 1 tankolas (30l!) 800-900km, vegyes tempo. Nemegyszer voltam mar vele 1200-1500km-es utakon. Autopalyan semmi gond ez. Elol oriasi a hely, gyerekrknek meg eleg hatul.

Labnyom? Tomegevel latom reggelente a SUV-okat 1 emberrel, nalunk teli a kocsi. Gratula. En ezt mar reg buntetnem, vmi extra adoval.
Előzmény: Törölt nick (85805)
wulfin Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85840
"Jelenleg nincsen olan hibrid, ami stabilan tudna ennyit kizarolagos elektromos uzemben."

http://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_hybrid#Current_production_models

"In December 2008, BYD Auto started selling the world's first mass-produced plug-in hybrid vehicle, the BYD F3DM, produced for the domestic Chinese market."

Előzmény: Törölt nick (85836)
berci222 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85839

 

Ilyen lozung az olcso alukarosszeria,...

 

Szo sincs rola. Az nem lozung. Az Audinal kifejlesztettek a megfelelö hegesztesi eljarast (az volt ugyanis a szük keresztmetszet). Tehat elvileg lehetne olcso alu karosszeriakat gyartani. Csak megse. Vajon miert?

 

Tudod van aki olyat szeretne, hogy most a kis pocse miatti kompenzalasbol, vagy masbol, az az autogyarnak edesmindegy...

 

Az rendben van. Az autogyarnak edesmindegy. Csak pl. a GM-nek (talan meg mindig a vilag legnagyobb autogyara) a pöcsszabalyozas miatt allnak millioszamra a rossz üzleti politika alapjan fejlesztett eladhatatlan autoi az udvarokon. Es ez eppen a gerincet töri.

 

Tudod amire nincsen kereslet, olyat nem gyartanak.

 

Szhjaaa! Ha te tudnad, hogy en mi mindent tudnek csinalni. Majdnem mindent. Csak eppen a kereslet tul kicsi, ugyhogy nem gyartok mégse semmit. :-))

 

Megegyszer emlekeztetlek, hogy ez a topik arrol szol, hogy mi a teendö, ha az olaj mennyisege csökkenni kezd. Szerintem te ezzel a problemaval meg nem sokat foglalkoztal. Inkabb csak vagdalozol mindenfele koncepciokkal, amiket az itteni olvasok altalaban mashogyan gondolnak.

Nem az a kerdes, hogy ki milyen pazarlo autot tud epiteni, milyen erzes, ha 300 LE van a gazpedal mögött, hanem az, hogy adott energiamennyiseg beinvesztalasaval hogyan lehet a legtöbb mobilitast elvezni.

Az sem szamit, hogy melyik autogyar mekkora SUV-kat epit akkor, ha eltünik a fizetökepes kereslet nagy resze iranta (amit pl. nagy mertekben az üzemanyag ara is szabalyoz). Akkor a fejlesztöket is kipenderitik, mint a macskat xarni. Es pont Nemetorszagnak kellene esznel lennie, mert, ha nem tudja az autoit eladni (bar gyönyörüeket tud csinalni, de nem elegitik ki a megvaltozo piac igenyeit), akkor nagy orcara bukas az eredmeny. Barmennyire is jeleskednek az autok a loerök szazaival.

 

Előzmény: Törölt nick (85831)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85838

na, ez mar erdekes volt.

 

Folytatasa nincsen?

 

sb

Előzmény: Levendula68 (85832)
GPS Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85837

Az érdekes - főleg télen - amikor valaki biciklivel viszi haza a nagybevásárlást...amiből csak az ásványvíz 15 kiló+5kiló cukor+5 kilo liszt+5liter olaj+rizs+1kilo kávé+mosószer...folytassam?

25-30 kiló cuccot télen biciklivel hazavinni - tényleg daliás dolog lehet.

Persze, lehet a kisboltban is vásáorlni, napont, félkilónként...akinek erre sok ideje és pénze is van.

De a szegényember autóval megy....mert úgy olcsóbb.
.
Előzmény: Levendula68 (85835)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85836

Jelenleg nincsen olan hibrid, ami stabilan tudna ennyit kizarolagos elektromos uzemben.

 

Neked valoszinuleg egy toltheto hibrid (plug-in hibrid) kene, olyant meg meg nem arul senki. A Priusra vannak atepitesek, az USAban.

 

A Toyota igeri a kozeljovoben a Prius plugin valtozatat, de kuzdenek ok is a litium-ionos akksikkal, mint malac a jegen. Gondolom nem lesz olcso.

 

SZVSZ egy jo kovetkezo lepcso lesz a Chevy Volt / Opel Ampera, soros hibrid. Meglatjuk lesz-e belole valami, ugye az kene, hogy a GM addig ne menjen csodbe, es az akksik is megfizethetoek legyenek.

 

sb

Előzmény: Heesh (85833)
Levendula68 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85835

"Nekem a melóhelyem 2-3 km, bevásárlás 1-2-3 km." Ehhez egy bicikli tökéletes.

Előzmény: Heesh (85833)
Levendula68 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85834

Szerintem nem. Itt megnézheted, milyen megújuló  energiafelhasználást  támogatnak, fatüzelésről szó sincs:

 

http://www.greenpeace.hu/index.php?m=kampany&alm=3&sub=4&lap=166&id=168

Előzmény: rev251 (85829)
Heesh Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85833
Nekem valami olyasmi autó kellene, ami tud néhány km-t megtenni mondjuk tisztán elektromosan, de el lehet vele menni nagyobb utakra is. Nekem a melóhelyem 2-3 km, bevásárlás 1-2-3 km. Valamelyik hibrid jó lenne nekem? (már, ha lenne rá pénzem..)
Levendula68 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85832

Gondolom, ezt nem olvastad.

 

www.greenman.hu/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=25&Itemid=

 

(miért nem megoldás az urán?)

Előzmény: Törölt nick (85759)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85831

Nezd, lehet ugy is vitatkozni, hogy feldobunk ilyen lozungokat, es aztan elegedetten nezunk korbe, es varjuk a simogatast a buksi fejunkre. Ilyen lozung az olcso alukarosszeria, meg, hogy "terjenek at muanyagra" Milyen alkatresznel, milyen muanyagra, konyorgom? Ahol lehet, at van terve muanyagra. (Persze a masik oldalon meg megy a vinnyogas, hogy ezek a szemet autogyarak egyre tobb alkatreszt csinalnak szar froccsontott muanyagbol, pedig a boldog bekeidoben, akkor vasbol volt minden, az tartos volt!)

 

A fizikat nem lehet meghagni, akarhogyan is szeretne az ember. Karosszeriat csak szenszalas kompozit muanyagbol tudsz csinalni, ami aranyarban van, megfizethetetlen. Persze, tudom, fejlesszek ki az olcso szenszalas kompozitot :)

 

Latom a SUVok nagyon a bogyodben vannak :) Tudod van aki olyat szeretne, hogy most a kis pocse miatti kompenzalasbol, vagy masbol, az az autogyarnak edesmindegy :)

 

Mindenesetre sokkal tobben vannak, mint akik 600 kilos ketuleses taligakra vagynak.

 

Tudod amire nincsen kereslet, olyat nem gyartanak.

 

sb

 

 

Előzmény: berci222 (85830)
berci222 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85830

 

Egyszer latnad meg, hogy mennyit izzadnak nyomorult tervezok, hogy adott parametereken belul csokkentsek a sulyt. Csakhogy kell a merev karosszeria, az utkozesbiztonsag, alacsony legyen a menetzaj, es legyen benne kismillio kenyelmi extra, es meg sorolhatnam....

 

Nem izzadni kell. Pl. at lehetett volna terni aluminiumra, vagy müanyagra. Izzadas helyett ki lehetett volna fejleszteni az olcso aluminium karosszeriat,...

Dehat a sok izzadasbol jelenleg csak 2-2,5 tonnas SUV-ra fussa, 300 LE-s dieselmotorral (esetleg benzinmotorral). ;-)))

 

Azt hiszitek, nem tudnanak az autogyarak 600 kilos, 2 uleses, primitiv kis vackokat gyartani, ami fogyasztana 2-3 litert....

 

De, varjuk, varjuk !! Hol vannak.  :)

 

Előzmény: Törölt nick (85827)
rev251 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85829
+1 kérdés:
A Greenpeace szerint a megújulók közé bevehető a fatüzelésű erőmű?
Csak, mert Mo-n ezzel tervezik teljesíteni a kvótát - úgy tűnik. vagy rosszul tudom?
Előzmény: Törölt nick (85759)
rev251 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85828
A SUV-ot célszerű megkülönböztetni a valódi haszonjárműtől!
a. kb. platós/dobozos kistgk, szükség esetén négykerék-hajtással: pl. dobozos Mitsubishi L300, platós Mitsu L200, Mazda B2500 és tsai, stb.
b. vagy a kisterepjárók, pl. Merci-G, ("UAZ patrol"), Niva, Land Rover defender ( a fapados), s néhány japán (Mitsu Pajero, pl.)

Megjegyzem, a VALÓDI haszonjármű kategóriában rikán van 150kW motor, inkább a fele-kétharmada.

A SUV alkalmatlan haszonjárműnek (szállításra) és alkalmatlan terepjárásra (ami szintén haszon-funkció). Van néhány öszvér (Range Rover talán)
A fogyasztó közönség sem ugyanaz. A SUV-osnak nemhogy a Niva/Defender nem alternatíva, de a Merci-G sem.

S a gond erőforrásilag a TÖMEGGEL van, nem a néhány erdész-geológus-árvízvédelem-vízmű-gázmű-stb. használóval.
Előzmény: GPS (85813)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85827

Jaja, nyilvanvaloan nem ismerem :) Egyebkent meg tevedni meltoztatol, a sulycsokkentes utan  legtobbet a reszterheles optimalizaciojan lehet fogni.

 

Egyszer latnad meg, hogy mennyit izzadnak nyomorult tervezok, hogy adott parametereken belul csokkentsek a sulyt. Csakhogy kell a merev karosszeria, az utkozesbiztonsag, alacsony legyen a menetzaj, es legyen benne kismillio kenyelmi extra, es meg sorolhatnam....

 

Azt hiszitek, nem tudnanak az autogyarak 600 kilos, 2 uleses, primitiv kis vackokat gyartani, ami fogyasztana 2-3 litert....

 

sb

 

Előzmény: berci222 (85824)
rev251 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85826

fél-OFF

 

A robogók és motorkerékpárok jelneleg SPORTeszközök, ezért a helyzet (fogyasztás-hatásfok tekintetben) messze rosszabb, mint az autóké.

Az utolsó népmotorokat (A-ból B-be elvisz 100km/h-val, amihez kb 15-20kW elég) az 1970-es években gyártották, néhány kései fecske volt a 1980-as években (Honda CB sorozat, Transalp,XLV/ XRV pl., vagy némelyik BMW - bár az erre drága volt)

A népmotor ágazat európai méretekben ment csődbe a 70-es évek végén

 

 

Említem az 50 éves német (kissé NDK) technikát (Simson). Ugyanazt a komfortot (lóerő/kW, sebesség) kb. ugyanannyi fogyasztásból éri el, mint a mai 50-es

(3l, a mai talaán 2.5l/100km)

 

Egyébként a robogóknál szerintem az erőátvitel lehet botrányosan rossz (valam szíjas-dobos-dörzskerekes dolog, szemben a kis Simson fogaskerekes váltójával.

 

"nagy" motorkerékpárok (amivel lehet 130km/h-val, de inkább 160-170-nel menni - vagy többel): az 4.5-5.5l/100km a jelenlegi mezőnyben jónak számít (van egy-két kisebb)

Ezt tudta már a porlasztós technika a 80-as évekből (400-750 ccm -es túra jelegű motorok.

Fogyasztásban pedig a Csepel-Pannónia-MZ-Jawa népmotorok is tudták (csak kisebb teljesítménnyel, de az is elvitt A-B között, kb 100-as utazóval). a korai Hondákról, Bultacó-król, stb. nem tudok nyilatkozni, de alighanem rájuk is igaz.

 

 

Előzmény: berci222 (85817)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85825

"Tovabb vive a gondolatmenetet akkor szoval szerinted egy 300000000 loeros auto az ugye sokkal jobb mint egy 300? "

 

Alapvetoen igaz, hogy loerobol sohasem eleg :) Nyilvan vannak a dolognak fizikai korlatai is, egy bizonyos teljesitmenytol tobbet amugy sem tudsz rendesen az utra vinni gyorsitasnal, es a vegsebesseg novelese sem mehet minden hataron tul, mert exponencialisan nonek a problemak.

 

"Egy passzivhaz tizedannyit fogyaszt mint egy normal megis tobbet nyujt. Hogy is van ez?"

 

 

Ugye azert te is erzed, hogy ez a parhuzam meglehetosen szar :)

 

sb

Előzmény: wulfin (85811)
berci222 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85824

 

hogy mi a bubanatos lofuttyert tesznek bele az autogyarak olyan koltseges cuccokat a motorokba, mint a kozvetlen benzinbefecskendezes, a 2000 baros CR es tarsai, ha nem optimalizalnak a fogyasztasra is?

 

Ugy tünik nem ismered, hogy honnan jön egy auto fogyasztasa. Elmondom.

 

A legnagyobbat a sulycsökkentessel tudsz fogni a fogyasztason.

 

Utana jön a legellenallas, majd az üresjarat optimalizalasa (start/stop).

 

Ezen parameterek utan következnek a motorban a finomsagok (common-rail, turboloader,...).

 

Kisebb mertekben szerepet jatszanak a gumik (ami nyilvan a sullyal is összefügg).

 

Ezek utan iteld meg magad, hogy jo helyen fogtak-e meg az autogyarak az optimalizalas lehetösegeit. :-))

 

Előzmény: Törölt nick (85822)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85823

Ez szerintem szimplan gazdasagi torvenyszerueeg. Amibol sok van az olcso, amibol meg keves az draga.

 

ha majd valoban keves lesz az olajbol, olyan draga lesz, hogy nem tudjuk majd megfizetni.

 

Kesz is az onszabalyozas.

 

sb

Előzmény: GPS (85818)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85822

En akkor csak azt nem ertem, hogy mi a bubanatos lofuttyert tesznek bele az autogyarak olyan koltseges cuccokat a motorokba, mint a kozvetlen benzinbefecskendezes, a 2000 baros CR es tarsai, ha nem optimalizalnak a fogyasztasra is?

 

A magas teljesitmenyt siman el lehet erni mas, olcsobb modszerekkel.....

 

Tetszik ez a magabiztossag, ahogy meghatarozod, mennyi lenne a belsoegeso motorok fogyasztasanak esszeru hatara. Ez nem tobb, mint hasracsapas, semmi megalapozott indokod vagy erved nincs (nem lehet) ennek a pontos megallapitasara.

 

Amugy meg nem ertem igazan: letezik minden gyarnak hasonlo modellcsaladja, mint a BlueMotion a VWnel. Megis azt allitod, hogy az autogyarak nem optimaljak a fogyasztast?

 

Ehh, nem ertem en etz a logikat.

 

sb

Előzmény: berci222 (85817)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!