Ismerős :-) Anno volt pár meleg pillanatom emiatt. Vissza három, oszt semmi, alig gyorsult. A swiftem ilyenkor megindult mint a golyó. Ezt hasonló szituban 2-be kell tenni és 5-6ezer köré kipörgetni. No akkor megy, megy gyorsul is. Olyan 4200 körül indul meg. Átlagosan sosem pörgetem 3000 fölé. Nomost így viszonylag keveset eszik (volt már 5.7-is), de cserébe nem megy. Lehet nekem a dízel lenne való, de azt meg nem merem megvenni, félek a kis olasztól. Lehet ennyit ki sem bírt volna mint a mostani benzines. Amin elgondolkodtam egy kis ezeréves Citroen AX 1.4-es szívódízel. Egyszerű mint a faék és normális használattal 3l körül fogyaszt. Ha olvastad a pár hsz-el lejjebb linkelt cikket, hááát ez a fejlődés? Érzésre az 1.3-as swift 8szelepes motorja sokkal vezethetőbb volt. Ezt is meg lehet szokni persze, de sokszor eszembe jut az az autó. Igaz, kisebb, könnyebb volt, de általában egyedül járok ezzel is...
Igazán hosszú úton még tényleg nem voltam vele, Kaposvár-Balaton és vissza volt eddig a max táv egyhuzamban. Úgyéreztem hogy a tank visszajelző mutatója gyorsabban közelít a 0-hoz mint kéne, és ezzel szemben a gyorsulás pl:előzésnél, a régi 105-ös skodámat idézte, lassan de biztosan azért gyorsult. Pedig visszapakoltam 3-ba. Köszönöm a tanácsokat, ha minden jólmegy hamarosan megyek Budapestre, akkor kipróbálom. A tapasztalataimat majd leírom. Apropó! A pillanatnyi fogyasztást jelző kötyü mennyire lehet hiteles?Időnként nagyon vad dolgokat mutat (láttam már rajta 35-42 l-es pillanatnyi fogyasztást is.
Nekem egy 2000-es (évjáratú, nem köbcenti :-)) swiftem volt előtte. Azzal a vezetéstechnikával, ami ott megszokott sosem fog úgy menni az ignisz. Ezt pörgetni kell hozzá. Olyankor meg iszik, ez van. Sokszor eszembe jutott a swiftem amivel 2x megjártam Pécs-Budapest-Pécs-et 1 tankkal. No ez ignisszel nemigen megy...
Lehet, hogy érdemes lenne ráméretni műszerrel, hogy minden beállítás és vezérlés stimmel-e, ha a fogyi is extrém sok. Bejáratási időszakban a 8-9 l / 100 km nem miősül még soknak. Ha jól értem 5000 km van benne, így elvileg már a bejáratós időszakán túlesett a vas. Kéne csinálni vele egy hosszabb autópályás menetet (ha még eddig em nagyon csináltál) és egy kicsit meghajtani (130 körüli tempó folyamatosan, min. 100 km-en keresztül). Ettől ki fog enni a gatyádból, ha ez az első ilyen menete, de utána csökken a fogyi. Nekem ~3000 km volt a vasban, mikor a legmagasabb fogyit produkálta, ez 13 l volt, és 7000 km-nél meg már minimum rekordot döntött, 6,2 literrel 100 km-re.
Utólagos villanyhozzányúlkálás is takargatnivaló, úgyismint riasztó-sziréna (nálam a külön csipogó, hogy ne a sziréna üvöltsön mikor élesítem), utólag felszerelt duda és társaik. Tehát összességében azt lehet mondani, hogy minden utólag beépített cuccot érdemes takarni + a békesség kedvéért a motortérben lévő két biztosíték és relédobozt is becsomagolnám.
Sziasztok! ignis-ben újonc vagyok 1 hónapja tettem szert egy 11 hónapos 1.3-as GLX-E re. 1.3-as 2001-es svift-et cseréltem le. Az ignis-ben 5000 km van. úgyérzem nem olyan lendületes mint swift volt. Ez azért lehet mert még bejáratós vagy vigyem vissza garanciával reklamáljak? A fogyasztása is mintha nagy lenne.Aki tud segítsen, hogy mitévő legyek. Nem ismerek itt a fórumban senkit újonc vagyok alig 1 órája regisztráltam. Előre is köszi! mauz38
Ha gyári felállású az autó, mossad bátran, ha bármi levegőt érintő átalakítás van( direktszűrő, vágott/nyitott szűrőház) azt be kell takarni, indításnál nehogy vízütés érje a motort, elektromos cucc nem ázik be ;)
Lenne egy kérdésem, a motort szeretném lemosni 3 éves por fedi! Nem mertem még mert attól félek hogy beázik valamelyik elektromos ketyere. Mit kell becsomagolni ahhoz hogy ne legyen problémám?
Gratula a gépsárkányhoz, jó egészséget és balesetmentes kilométereket sok-sok örömötkivánok. Én szombathelyről ,piros 1,3 benzines GLX+ tulajaként forumozok . örülök hogy erősödik a DDiS -s és a déli szekció.