Ha lenne "tartalék" akkor nem 200e km-t mennének a motorok, hanem 500 felett! Van több példa amikor ugyanazon motorral szerelt autók szervízciklusa jelentősen eltér. Suzukiban az 1.3-as Fiat dízel ha jól emlékszem 15e km-es csereperiódusú, még ha Fiat matrica van az SX4-en akkor 30e km-et mehet el. A két motor 100%-ban és a két autó is 99%-ban megegyezik. Ez szerintem bizonyíték arra, hogy nem a műszakiak írják a szervizkönyveket, hanem abba kőkeményen beleszól a marketing és a matekos csapat is..
stevie, ok ;) és szerinted nem túlzás egy ilyen kocsiba 5w vagy 0w olaj? nem ecotec, eddig nem ette, de lehet hogy ha 0w-t teszek bele, akkor azt megeszi, nem? :/ mennyit tökölök egy nyamvadt olajon :D
1) nezd meg az autod kezikonyveben, milyen olajat ajanlanak hozza. Van-e valami kulonleges eloiras, mint pl. egyes PD TDI-knek a VW 50X.XX minosites? Ha nincs semmi, akkor nezd meg jol az ACEA minositest.
2) keress olyan olajat, aminek eppen ilyen az ACEA besorolasa...
3)...es full szintetikus...
4)...es markas (Castrol, Mobil, Total, Elf, Shell, Aral, OMV stb)...
5)...es lehetoleg minel alacsonyabb a hidegoldali viszkozitasa (0W)...
6)...kiveve, ha az autod fogyasztja az olajat (vagy mert Ecotec, vagy mert sokat futott), mert akkor inkabb valami vastagabb valo bele.
Én is a Q8-at ajánlom, ahogy néztem igen jók a minősítései, ami a dobozra van írva az alapján nagyon jó olaj, tapasztalatom még csak most lesz vele.
www.olajbolt.hu innen rendeltem 8l 10w-40-est belőle hétfő délben és már másnap reggel hozta a futár, eddig elégedett vagyok. Csak lestem hogy Nyíregyházára ilyen hamar ideért a cucc.
jaaaj, az autóm igényeinek a gm szerint az opel olaj felel meg. ami köztudottan nem jó sajna :( ezért szeretnék bele egy jobb minőségüt, nemigaz hogy nem tud valaki ajánlani egyet! :)
Vagy normális olaj vagy nem.Lehet ez is az is.Nem szeretnél inkább biztosra menni,és egy olajgyártó cégtől megvenni azt az 5W40-et?A Castrol TXT SOftec pl. 8-9e Ft/4 lityi. A kenés nem játék,én nem kockáztatnék azért a 3-4e ft-ért.
Hát igen, én is ilyen jellegű kérdéseket kezdtem feszegetni nem is olyan régen. Oszt jól letoltak, hogy hülye vagyok, amikor azt akarom megtudni, a Castrol vagy a Mobil top olaja a legjobb.
Ha olvasod itt a fórumot, szinte mindig úgy tevődik fel a kérdés, mi lenne a legjobb? A válasz pedig úgy érkezik, hogy ez-vagy-az megfelelő. A két minősítési rendszer, az ACEA meg az API sem ad valódi választ. Az ACEA az A, B, E meg mittudomén milyen betűivel csak azt mondja meg, hogy az adott motorkonstrukcióhoz milyen olaj kell, szó nincs minőségről. Az API ugyan teljesítményszinteket jelöl, pl SG,SH, SJ, SL,SM benzinnél, CD, CF, CG dieselnél (hátrébb lévő betű magasabb teljesítményszintet jelöl), de mivel egy osztályba akár 50-100 fajta olaj is tartozhat, meg a MOL-nak is van elvileg a legmagasabb minőségi osztályba tartozó olaja-amit a tapasztalatok alapján nehéz elhinni-ezért itt sem kapsz választ arra a kérdésre, hogy mi a jobb, mert túl sokan vannak egy osztályban, meg olyanok is akik nem biztos, hogy odavalók.
Összehasonlító teszteket nem lehet találni, mert tutira beperelnének, ha nyilvánosságra hoznám, hogy az egyik olajat jobbnak mértem, mint a másikat.
Ja, a 15W-40 csak egy viszkozitási osztályt jelent, nem minőséget. De az is igaz, hogy a 15W-40-esek közt nem találsz igazán magas teljesítmény osztályúakat, azok inkább a kisebb W-sek közt vannak.
azt lenne jo megtudni, hogy melyik minosites jelent "jobb" olajat. szerintem ehhez a motorhoz nem nagyon tartozik ilyen követelmény. még tán 15w40et is tesznek bele egyesek :/
Hát a Metabond olajjal természetesen együtt kapod az adalékot is.
Valahol középtávon linkelt valaki némi ismertetést a www.llac.hu -ról, de az ilyen
leírások szerintem csak arra jók, hogy az ember rájöjjön, mennyire nem tud semmit. A minősítési osztályok technikai kívánalmai sehonnan se beszerezhetőek, így semmi valódi tudást nem szerzel, ha tudod, hogy a kocsid pl A3/B3/B4 minősítésű olajat kíván.
elkezdtem olvasni visszafelé a topicot, de az alapokat nem értem sajna... nincs valami leirás valahol a besorolásokról meg paraméterekről? hogy ne legyek teljesen fű a témához :)
nem akarok adalékot, csak valami jó olajat. most opel olaj van benne, utáljára ezt raktak bele a szervizbe, de ez viszont egy kalap trágya. én tanusithatom, bár sokan esküsznek rá. sajna...
Metabond......Az adalék egy tulajdonságáról van TAPASZTALATOM, mégpedig az olajfilm megszakadásával, a szárazonfutás kialakulásakor történtekről. Egy kollégám mellékállásban egy olyan kenéstechnikai cégnél dolgozik, akik régebben Metabondot is forgalmaztak, de már leálltak vele, mondván, hogy van modernebb csodaszer is. De az a demókészülékük megmaradt, amivel be szokták mutatni a M-ot, én meg kölcsönkértem egy kicsit kísérletezni. Nos, a M határhelyzetekben tényleg csodaszer. Ha egy icike-picike M-os olaj a kenendő felületre jut, akkor a felület már nem sérül meg, nem "sül be". Ez azonban csak egy tulajdonsága az olajnak, van még vagy tíz egyéb, amiről nem tudni semmit, amit akár durván ronthat is. Hallottam már olyat is, hogy korrozív melléktermékek keletkeznek amik rongálják a motort. Aztán ugyanezt hallottam a konkurrens csodaszerről is.
Ha a motorgyártó-olajgyártó által meghatározott kilométer után akarod kidobni a motorodat, akkor ne használj semmilyen adalékot. Minden más esetben varázsszereket használva kockázatot vállalsz, ami balul is elsülhet. Jó tanácsot aki adhatna, az mélyen hallgat róla.
most esedékes az olajcsere, de nem tudok dönteni. túl nagy a választék. opel 8v motorhoz kéne. 10w40et gondoltam bele, de melyiket? valami jobb fajta kéne, ami már másnak bevált :) metabondról mi a vélemény?