Keresés

Részletes keresés

berci222 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85923

 

A Renault 4 GTL pl. kb. 4,5 litert fogyasztott 100 km-en (harom hengeres negyütemü jopofa kis motor volt benne).

 

Igaz nem 50 eve, hanem talan 1970 körül indult a modell. Tehat 40.

Ja. Es normalbenzin kellett bele.

 

Előzmény: Törölt nick (85920)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85922
Europa gaztermelese:
http://www.321energy.com/editorials/mearns/mearns121307a.png
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85921
Mit szeretnel, jovendo aranykort, vagy vilagveget?

sb
Előzmény: V.4_BlackVoid (85919)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85920
Amugy meg mindig varom, hogy melyik auto fogyasztott 5 litert 50 evvel ezelott. Csak hogy ossze tudjunk rendesen hasonlitani.

sb
Előzmény: Törölt nick (85914)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85919
Hat akkor rajta. Hegessz valamit.
Előzmény: Törölt nick (85915)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85918
A nemet autogyarak kivaloan teljesitettek eddig is, es ezutan is ugy fognak. A hatalmas verseny ellenere.

Felteve ha nem lesz jovo heten vilagvege.

sb
Előzmény: Törölt nick (85914)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85917
a kinaiaknak is van meg legalabb 20 evuk, mire tisztessegesen megtanulnak autot csinalni :)

sb
Előzmény: Törölt nick (85913)
berci222 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85916

 

A Huskombinatban meg talan azt kellett volna eszrevenni, hogy ...

Latod. Könnyebb osztogatni az eszetet, mint egy adott helyzetben esszerüen reagalni.

 

Előzmény: Törölt nick (85914)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85915
Igazan nem kotekedni akarok, de ilyen diagrammokat en is tudok hegeszteni.

sb
Előzmény: V.4_BlackVoid (85910)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85912
Ez itt a Nemzetkozi Energiaugynokseg oldala.
http://www.iea.org/

Minden evben kiadnak egy attekkintest az energiahelyzetrol World Energy Outlook cimen. Nezd meg oket, foleg a regieket.

Ez a Nemzetkozi Energiaugynokseg. Komoly, tekintelyes, nemzetkozi szervezet.

SEMMI NEM JOTT BE NEKIK, HA ELOREJELZESROL VAN SZO. Legyen szo olajarrol vagy a szelenergia bovuleserol.

SEMMI.

A donteshozok ezt nezik....

A masik nagy guru, Daniel Yergin, a CERA elnoke (nezz utana ki ez).

Ennyit tud:
http://home.entouch.net/dmd/cera.h2.jpg


Olyan szintu szakertok ezek mint a hitelminositok, akik mindenkit AAA-ra minositettek.
Előzmény: Törölt nick (85909)
JAMIE21 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85911
Blackvoid pontosabban megfogalmazta,mint én...
Előzmény: Törölt nick (85908)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85910
ITT A LENYEG
http://www.theoildrum.com/files/diederen_paper_html_m77750e01.gif

MEG ITT:
http://www.theoildrum.com/files/diederen_paper_html_741afac8.png

Cikk:

Metal minerals scarcity: A call for managed austerity and the elements of hope
http://europe.theoildrum.com/node/5239
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85909
Pont ezert vagyok itt, mert erdekel a tema.

Amit irtal, az odaig okes, de nem valasz a kerdesemre.

sb
Előzmény: berci222 (85907)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85908
Nade az eromuveket nem a politikusok epitik, hanem a gaz kapitalistak.

Azok csak vigyaznak a penzukre.

sb
Előzmény: JAMIE21 (85904)
berci222 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85907

 

Latod. Ameddig csak kerdezni tudsz, addig nemigen mozogsz otthonosan (velemenytöl függetlenül  nyilvan lehetnek elteresek) a temakörben.

 

A fejlett orszagoknak van olyan 100, de inkabb 120 napi fogyasztasnak megfelelö tartaleka (szerintem titokban ennel sokkal több). Mindenfele cimen. Strategiai, katonai, kikötöi, finomitok tartalekai, termelök upstream tartalekai, benzinkuthalozatok, illetve az autokban is, ...

Nos, ha kiszamolod, hogy pl. 5%-kal esik vissza a termeles, akkor a tartalekbol (~30%-a az evi igenynek) elvileg 6 even keresztül lehet(ne) belöle potolni.

A termeles sem egyenletes, a fogyasztas sem, a tartalekok sem. Ebböl jön ki egy egyveleg, ami piaci feltetelek szerint alakul.

 

Az olaj ara nagyon erzekeny a strategiai tartalekok mennyisegi jelenteseire, amelyet a fejlett orszagok havonta tesznek.

 

Ha erdekel az olaj aktualis helyzete orszagonkent, regionkent,... akkor itt utananezhetsz. Eleg jo összefoglalas.

 

http://www.peakoil.nl/wp-content/uploads/2009/04/2009_april_oilwatch_monthly.pdf

 

Előzmény: Törölt nick (85902)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85906
"Vagy az osszes nagy tarsasag osszes donteshozoja hulye?"

Lehman Brothers, Chrysler, GM, Bear Stearns, CitiBank, Fannie Mae, Freddy Mac, Countrywide......

Hosszu a lista.

A meret melle nem osztanak eszt is.
Előzmény: Törölt nick (85903)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85905
2005-ig az igeny vezerelte az olajtermelest. Annyit termeltek amennyi epp kellett. Volt boven tartalekkapacitas. 2005 utan hiaba kellett tobb, nem lehetett fokozni a kitermelest. Nem veletlen, hogy az addig stabil ar elkezdett emelkedni.
Előzmény: Törölt nick (85902)
JAMIE21 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85904
Mert talán ők is azt kb tizenéves adatot ismerik,miszerint gázból még több száz évre elég készleteink vannak.
Ha az újabb magyar erőművek magyar tanácsadók tanácsai alapján épülnek,akkor nincs min csodálkozni.Mintha pont H.Zs. mondta volna valahol,hogy a magyar politikusok mennyire nincsenek képben.Ha ehhez hozzáveszed,hogy esetleg közülük jó pár idegen zsoldban áll.....
Előzmény: Törölt nick (85903)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85903
Ha ez annyira nyilvanvalo teny, hogy tetozik a gaztermeles, akkor miert epitenek orrba-szajba gazeromuveket, pl. Gönyűn az Eon?

Egy ilyen eromu megterulesi ideje nem 3 ev.

Valamire csak alapozzak.

Vagy az osszes nagy tarsasag osszes donteshozoja hulye?

sb
Előzmény: V.4_BlackVoid (85899)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85902
Ezt a diagrammot akkor sem ertem teljesen. Mi okozta a 2002-es lokalis minimumot, es miert ugrott meg utana a termeles majd 30%-kal?

2002-ben miert nem okozott globalis valsagot a lokalis minimum?

Mennyi volt 2002 elott a maximalis kitermeles?

Ezt a jelenseget a cikk egyaltalan nem magyarazza, totalisan figyelmen kivul hagyja.

Engem viszont meg erdekelne.

Előzmény: Levendula68 (85866)
JAMIE21 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85901
Az évi 50ekm nem abból jön össze,hogy valaki 20-30km-re lévő munkahelyre bemegy reggel,délután meg vissza.

"Fabia közel 5 milla-áááá. 3 cilinderes szögrázó hanggal."

Most a hang a fontos,vagy a takarékosság?Nem rosszabb hang az,mint a Trabié.Azért persze pár dologban egyetértünk.Látszatintézkedések,áltakarékosság mindenütt.

A hosszú sebességi fokozat meg pont a takarékossághoz kell.A 6 fokozatot a keskeny használható fordulatszám-tartomány indokolja,dízeleknél.De ha végül is jó a Lupo,akkor min problémázol?Az hogy más máshogy dönt,téged ne zavarjon.

"Ma úgy tűnik, tovább lesz áram mint olaj (reális áron)."

Nekem nem ez jött le ebből a fórumból.
Előzmény: karesz2 (85897)
JAMIE21 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85900
"....hogy az emberek se nem képesek, se nem hajlandóak felfogni, hogy a mostani életmód nem fenntartható, ha a fejük tetejére állnak, akkor sem."

Azért van egy nagy probléma:a legtöbb embernek erről fogalma sincs.

Még az ide írogató,többé-kevésbé hasonlóan felvilágosult olvtársak között is vérre menő viták vannak arról,hogy mi várható(armageddonista-antiarmageddonista),akkor mit várunk "átlagemberektől"....
Előzmény: Levendula68 (85888)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85899
"Ma úgy tűnik, tovább lesz áram mint olaj (reális áron). "

MIBOL????? Felhivnam ra a figyelmet, hogy Magyarorszagon az aramnak vagy 40%-a (fejbol irom, nem pontos) foldgazbol szarmazik.
Europa gaztermelese pedig most tetozik. Az oroszok gaztermelese is most tetozik.

Az elektromos auto max. hosszu tavon megoldas, egyenlore tul keves a primer energia hozza.
Előzmény: karesz2 (85897)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85898
Szerintem meg egyszerűen csak más módon gondolkodunk. Számomra is evidencia, hogy a jelenlegi nyersanyag és energiaforrás-bázison ez a fogyasztási mérték és szerkezet nem folytatható már sokáig, nem életképes, nem perspektivikus.
Hiába próbálod az ellenkezőjét a számba adni - soha nem mondtam magam sem az ellenkezőjét.

Viszont én reális lehetőségként számolok azzal, hogy egyfelől van óriási takarékossági potenciál a rendszerben, másrészt az emberi találékonyság és élni-fejlődni akarás is komoly lehetőségeket rejt.
Pontosan ebben a topicban számoltuk már ezerszer végig, hogy igenis van potenciális lehetősége a megújuló erőforrásokra átállásnak, a ma még rendelkezésre ugyan nem álló, de elméletileg megvalósítható technológiák (fúzió, stb..) is idővel jelenthetnek kiutat.

Természetesen semmi nem biztos, semmi nem lefutott, de nem látom a feladat képtelenségét, lehetetlen mivoltát. Talán ez az alapvető különbség az igazi armageddonista szekcióval szemben. :-)) Mert a tényeket amúgy nagyjából ugyanúgy látjuk.
Előzmény: Levendula68 (85888)
karesz2 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85897
Én a házzal is úgy vagyok, minek 4 főnek 3 szint szintenként 150m2-rel, meg a vele egyensúlyi autó 3 tonna 6000 cm3, 300 LE...
A lupót fikázóknak: ha valaki emlékszik, anno a Trabi is jó volt. Nyilván nem akarok visszamenni, de lehet Lupoval is. Nem tudom az milyen masszív, de rokon Polo elég biztonságos. Az alvázas Suv hamis miztonságérzetet ad adott esetben nincs energiaelnyelő zóna...
Későbbiekben nem mindegy 5 vagy 12 liter.
A postásbicikli a példa a nagybevásárlás lehetőségére, vagy az öregek guruló szatyra. Én manapság meggondolom mikor ülök autóba és továbbra sem értem hogy jön össze pl 50-80 ezer km/év. Mert ha munkához, akkor a munkaidő mekkora részét csesszük el autókázással?
Amúgy azt már undorítónak tartom, hogy blu vagy akármi néven baromi drágán adnak takarékos modellt, még a 6 sebességet is kispórolják, annyira hosszú a 3-4-5 hogy városban 4, országúton szinte 4 használhatatlan. Hosszú váltó, a tömegben ingyen adott légcsökkentő szirszarok és ezért több százezer, de lehet átlagember nem is etet kevesebbet. Színtiszta átb@szás. Fabia közel 5 milla-áááá. 3 cilinderes szögrázó hanggal.

Megkísérlem még egyszer, átlagos autós naponta 20-40-60 km-t megy, 20 KWH akku egy éjjeli töltése (legyen hatásfok miatt 20-07 óráig, 2 KW, mintha vasaló. Kezdetnek nem rossz ez és nem kell erőmű hozzá. És a terjedő plug stb benyás motorral az oszágút sem lehetetlen. Akku kérdése.
Ma úgy tűnik, tovább lesz áram mint olaj (reális áron).


Egyes tanulmányok szerint néhány év alatt nagyot változhat minden, meglehet, sokan mire kinyögik a hitelt, nem lesz pénz benyára. Erről beszéljünk.
Ficium Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85895
Takarodjatok már az autós témával máshova!
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85892
az a baj, nem csak a batrak meg az orultebbek halnak meg.

A baleseti statisztikak pedig folyamatosan javulnak.... Valamit csak jelent a sok biztonsagosabb auto, aktiv biztonsagi berendezes.

sb
Előzmény: Jesu (85881)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85891
bizonybizony, a Ford CR dizelei nem eppen a legjobbak. A 130 lovasnak 2 tipikus hibaja van, a befecskendezofuvokak, meg a kettos tomegu lendkerek.

Az enyemben a fuvokakat eladas elott cserelte az elozo tulaj, a lendkerek meg egyben van:)

sb
Előzmény: Heesh (85878)
rev251 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85890
A sok nagyságrend az mondjuk 3
(mérnöki számolás: 1, 2, sok)
Ez egy elég erős feltételezés, bár nem lehetetlen.
Előzmény: Levendula68 (85888)
midnight coder Creative Commons License 2009.05.04 0 0 85889
Az energia megtermelése egyre drágább lesz. De ez alapvetően annyira nem baj, amíg tudunk eleget termelni belőle, márpedig ez a következő 20 évben aligha lesz gond. Sőt, még javít is a helyzeten: egyrészt takarékosságra ösztönöz, másrészt labdába rúghatnak az olyan megoldások mint a napelem. És ha egyszer labdába rúgtak akkor senki nem fogja megállítani a tömeges elterjedésüket. De ehhez valóban tömeggyártás kell: a mainak legalább 10-50x-ese.

Ami miatt én inkább aggódnék hogy vajon mi meg fogjuk-e tudni venni a mégoly olcsó kínai napelemet, illetve az egyre drágább orosz, arab szénhidrogént. És ennek nem a Peak Oil lesz az oka, hanem az hogy lassan ezen az égtájon csak eladnak de nem termelnek semmit, mindenre az van írva, Made In China. Ez a valódi gond, és veszély az következő pár évtizedre.
Előzmény: Levendula68 (85888)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!