"Azert hozza kell tenni, hogy leteznek azok az autok, amelyek döntö valtozast hozhatnanak. "
Hozhatnanak, de nem hoznak, mert azok a kutyanak sem kellenek. Biztos belebeszeltek az emberekbe, hogy nekik az nem kell. Megszugeraltak oket alvas kozben.
Meggyozni nem akarlak benneteket, de fontosnak tartom, hogy az ellenvelemeny is megjelenjen itt, ne csak a ti elvakult, minden alapot nelkulozo, muszaki hattertudas szikrajat sem felmutato radikalis fikazo velemenyetek.
Van egy fogadasom. Én müszakilag kepzettebb vagyok, mint te. Tartod?
A problema az, hogy teljesen nyilvanvaloan egyreszt fogalmatok sincsen a muszaki problemak jellegerol, amik az auto/motorfejlesztesben letezo es megoldando akadalyok, lathatoan fogalmatok sincsen a gepeszeti es muszaki fejlesztes mikentjerol es hogyanjarol, masreszt fixalodtok erosen olyan lenyegtelen dolgokra, mint a cedelejatszo meg az ablakemelo.
akinek van szeme, az pontosan lathatta, mirol beszeltem.
Meggyozni nem akarlak benneteket, de fontosnak tartom, hogy az ellenvelemeny is megjelenjen itt, ne csak a ti elvakult, minden alapot nelkulozo, muszaki hattertudas szikrajat sem felmutato radikalis fikazo velemenyetek.
Csak hogy az atlagos topikolo is lassa, a vilag egyaltalan nem ugy mukodik, ahogy ti eloadjatok.
Sajnos olyan szinten vagytok, mintha oreganyamnak magyaraznam a turbofeltoltest.
Azon keves pillanatok egyike, amikor többe-kevesbe 1etertünk. :-))
Ugyanis az emlitett 40 ev, az 10 müszaki modellgeneracio (ennyi gyartosor, ennyi felszerszamozas, ennyi fejlesztes,...).
Igy nezve, generaciorol generaciora valoban nem sok minden törtent.
Azert hozza kell tenni, hogy leteznek azok az autok, amelyek döntö valtozast hozhatnanak. Van eleg takarekos is. Csak egyelöre nem ment at annyira a köztudatba, amennyire kellett volna.
Az emberek azt latjak, hogy az üzemanyag annyiba kerül, amennyibe 2-3 eve is került,...
Ezt szerintem viszonylag erthetoen megcafoltam a Renault 4 vs. Smart, ill. Golf I vs. Golf VI peldan.
Te tenyleg azt hiszed, hogy megcafoltal valamit? Szerintem nem sokat. Olyan ertekeket soroltal fel, amik ugyan vannak, de a mobilizacio mikentje szempontjabol nem sok jelentöseggel birnak. Nem makroparameterek, hanem inkabb a vevöre rabeszelt, raeröltetett tulajdonsagok (szerintem ma is eljutna valaki A-bol B-be, ha nincs az autoban CD-lejatszo, vagy 8 hangszoro, talan meg elektromos hatsoablak emelö nelkül is).
20 eve az autok motorjanak a teljesitmenye atlagban kb. a mostaninak a fele volt. Es igy utolag nem hallottam, hogy valaki panaszkodott volna, hogy a 70 LE-s Passzatjaval, vagy 60 LE-s Golfjaval ne jutott volna el valahova. Kivetel talan az aposom volt, aki a Mercedes 200D 50 LE-s motorjaval :(( valoban elegedetlen volt. Különösen lakokocsi vonszolas eseten.
Mar irtam, hogy hol lenne a hatar. Kis autonal 3 liter, csaladinal 4 liter. De nem erre van optimalva az egesz rendszer, hanem bebeszeltek (neked is), hogy 150 LE alatt egy auto csak döcög.
Ket kulon dologrol van szo. Az egyik jellemzo allitas az errefele, hogy nem volt semmifele fejlodes, mert regen is annyit fogyasztottak az autok mint ma, es amugy sincsen jelentos kulonbseg a regi es uj autok muszaki parameterei kozott.
Ezt szerintem viszonylag erthetoen megcafoltam a Renault 4 vs. Smart, ill. Golf I vs. Golf VI peldan.
A masik dolog viszont az autok elterjedesenek robbanasszeru novekedese. Termeszetesen a teljes fogyasztas novekedett. A szennyezes mar nem feltetlenul, pl. a finomporterheles az utobbi 10 evben folyamatosan csokkeno tendenciat mutat, annak ellenere, hogy tobb az auto az utakon.
A mar masik kerdes, hogy ha a mai megtett kilometereket probalnank a 40 evvel ezelotti technikaval teljesiteni, akkor a CO2 kibocsatas hatvanyozottan tobb lenne, nem beszelve a szennyezesrol.
Levendula: ne aggodj a Fold miatt, 250 millio evvel ezelott a fajok 90%-a kihalt. A Fold szepen meggyogyul majd parszaz millio ev alatt.
Ennel rosszabbat az emberiseg nem tud akkor sem okozni ha akarna. Amin lehet keseregni (csak nem erdemes), hogy ilyen esetben az emberek is a kihalt listara kerulnek. Majd talan 200 millio ev mulva lesz egy ertelmesebb faj.
Egyebkent ez 90%-os kihalasos akcio ugy 50% esellyel meg is lesz.
Ha futok, nincs az az ásványvíz ami a vizzel egyenértékű lenne, de sokan, általában idegen város vizét nem bírják. Én régen a pöstit pl. 3 éve nem permeteztem a kertben (tán éjjel a szomszéd). A legjobb alma, több féle is meggy, és életem legfinomabb cseresznyéje. Jó, az alma kukacos, a 3 méternél magasabb gyümölcs megegyezés alapján a madaraké.
Hát a 850-es Fiat. Nehogy valaki ellenkezni merészeljen...mert közel 2 évig volt ilyenem és a Fekete-Tengert jártam vele....pontosabban: odáig és vissza.
Dögre megpakolva, tetőcsomagtartóval fent, ment 90-et...és ismétlem: mindezt 5 liter, 75 oktános "finom"benyával...ha azt a petrószármazékot annak lehetett nevezni. .
Pár éve olvastam egy riportot,bizonyos Dr.Balogh(János?) biológus prof. volt az alany.Azt mondta az öreg,hogy Magyarországon kitünő minőségű vezetékes víz jön a csapból,semmi nem indokolja az ásványvíz fogyasztását.Szimplán üzlet. Mondjuk azért egy rendes vízszűrőn átfolyatva érezhetően kellemesebb az íze a vezetékesnek is.
Szerintem kovetkezmenye, legfokeppen a noi iskolazottsag novekedesenek a kovetkezmenye.
Ma nem ritka, ha egy no foiskolat, egyetemet vegez, azaz 23-24 evesen kerul ki az eletbe. Nyilvan nehany evet szeretne elvezni a tanulmanyai eredmenyet, igy olyan 30 eves kor korul jon az elso gyerek. Utana vissza akar menni, mert nem akar lemaradni, a masodikra mar nem marad ido, harmadikra meg szinte sohasem.
Ezert csokken a nepesseg ott, ahol a nok dolgoznak/tanulnak.
en is szeretem a csapvizet, de itt neha olyan trutyi folyik a csapbol, hogy inkabb asvanyvizet iszunk. Sok keresgeles utan talaltunk egyet, aminek az ize is jo.
Az ivoviz szennyezettsegerol olvastam valamikor, hogy a problema a hormonszennyezessel van, egyes elmeletek szerint a noi fogamzasgatlok bekerulnek a vizelettel a szenyvizbe, onnan meg az ivovizbe, es benne is marad, mert azt nem szurik.
Allitolag ezert alacsony a mai ferfiak spermaszama.
Nézz utána, hogy mi a különbség a telített és a telítetlen zsírsavaknak, (a jó és rossz koleszterinnek) aztán rájössz (vagy nem), hogy miért olyan egyedi a mangalica.
Szerintem nem mindegy, hogy idegméreggel vagy csalánlével (esetleg fokhagyma lével) permeteznek. Te edd nyugodtan azt az almát, amit egy évben 18x permeteznek idegméreggel és azt a cseresznyét, amit leszedés után színeznek be vegyszerekkel a kívánt pirosságra.
Ő Rudi. De ha már itt tartunk - hát tudjátok meg, hogy ez meg nem eszi a 199 Ft-os Tesco-s virslit...vagy bármely más occcsó vagy akciós felvágottat se.
És nem azért, mert olvassa az árcédulát (azt leszedem, mielőtt hazavinném, mert sose lehet tudni)...hanem mert ő messziről mgérzi azt a sok ótvar vgyszert bennük - amit mi, emberek, hajlamosak vagyunk bezabálni.
Ez inkább éhesen fekszik le...de meg sem érinti az "occsóvirslit", vagy a "tömlős-parizert"...a gyári kutykajákról nem is beszélve...mert azoktól 2 méterre elkerüli a tányérját.
Mi onnan tudjuk, hogy egy felvágott alkalmas-e emberi fogyasztásra...hogy Rudi is eszik belőle. Ha fintorog és otthagyja - akkor az garantáltan valami ótvar, vegyszeres, tréfli-termék. .
A dolog oka egyszerűen az, hogy a nemesítés abból áll (leegyszerűsítve) hogy jól megkevered a géneket, majd kiválasztod azokat az utódokat amik nagyobb mértékben tartalmazzák a számodra előnyös tulajdonságot. Ami szép, de közben keletkezik egy rakás más mutáció is ami szintén benne van az utódokban. Ezek közül a toxikusakat persze szűrik, de Pl. a nemesített állatok húsa nem igazán egyenértékű az eredeti állatéval. Lásd mangalica, szürke marha...
Annak a lelkiismeretlen és hozzá nem értő szaporitók az oka, akik nem végzik el a szükséges genetikai szűréseket, hanem "olcsó" kutyákat állitanak elő futószalagon, nagy mennyiségben, borzalmas tartási körülmények közt. (a másik ok a szintén felelőtlen tenyésztés, amikor gyakorlatilag normál - a farkasra, kutyákra jellemző - életkörülmények között is alig életképes fajtákat hoznak létre, mint pl. a francia bulldog. )
Ez annyival rosszabb mint a normál génmanipulálás hogy míg ez utóbbi esetben nagyjából azért lehet sejteni hogy mi lesz a dolog eredeménye, addig a nemesítés teljesen véletlenszerű. És a kívánt eredmény elérése mellett bejöhet kismillió mellékhatás, mivel nem igazán lehet tudni hogy az adott mutáció mellett milyen más mutációk lettek kiszelektálva. Lásd a fajkutyák millió betegségét.