Keresés

Részletes keresés

skunkape Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86108

 

Így képzelték a személyi számítógépet a 60-as években amikor így képzelték a kocsit:

 

 

 

Szerintem a kocsival jobban beletrafáltak :)

Előzmény: Törölt nick (86093)
berci222 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86106

 

nem fog exponenciálisan tovább fejlődni, ...

 

De fog. :-))) Ott, ahol annak ertelme van, ott fog. Az összes web-server-funkcio, az összes adatbank alkalmazas, a mesterseges intelligencia, FEM, ... az összes tranzakcio orientalt szolgaltatas, szimulaciok, kepfeldolgozas, vallalatiranyitas, katonasag, ... mind, mind jol parallelizalhatoak.

 

Addig, amig nö az igeny (es integralt szolgaltatasra szinte örökke nö, hiszen az integraltsag foka is nö), addig megprobaljak növelni a gepek teljesitmenyet is. Egyelöre az igeny tetszölegesen növexik. A gepek teljesitmenye is.

 

Előzmény: Pikó Lajos (86102)
berci222 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86105

 

Csaxolok, hogy pl. fogyasztasban nincs nagy különbseg, hogy egy teherauto 420, vagy 460 LE-s.

Elfogadom, hogy te arrol a környezetröl beszelsz, ahol dolgoztal.

 

Ajanlom, hogy ha a jelenlegi helyzet erdekel, akkor allj be egy autopalya melletti teherauto parkoloba (mondjuk Nemetorszagban) es strigulazd nehany oran at, hogy milyen autok jönnek-mennek. Aztan el lehet gondolkodni, hogy az miert is van az ugy (ami mashogyan van, mint ahogyan itt teljesen magabiztosan allitod).

(Gondolj olyanra, hogy JIT).

 

Különben hosszabb europai utakon siman benne van idöben a kettes faktor. Tehat pl. egy haromnapos ut helyett odaersz masnap delutanra.

 

Előzmény: GPS (86103)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86104

:)

 

(bár inkább szomorkodnunk kellene)

Előzmény: Törölt nick (86090)
GPS Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86103

Senkit nem érdekel az, hogy 420 vagy 460 lóerős a kamion....mármint azt, aki valóban megveszi. Ezzel csak a kivűlálló kibicek foglalkoznak.

Aki a kamionból él, annak legalább 10 egyéb, sokkal fontosabb szempontja van (a +40 lóerő előtt) - ami a döntését befolyásolja.

Amikor én (mint ügyfél) fuvaroztattam - én is leszartam, hogy hány lóerős kamionnal viszik majd...fontos az volt, hogy odaérjen és még fontoabb az, hogy: lehetőleg a legolcsóbban!!!!

Mert az a plusz-pénz, amit egy drágább fuvarozónak kifizetsz (mert mondjuk 40 lóerővel erősebb kamionja van) - az a pénz már elszállt a francba....az már nincs nálad, nem költhted a cégedre, az embereidre, stb. - mert elpazaroltad a fuvarra.
Érted, hogy miért fontos az olcsó fuvar?

És az is mese habbal, hogy "az erősebb hamarább odaér". Ugyan már. A fuvarok 99%-nál mit sem számít pár óra. Van, hogy délben odaér...és csak másnap reggel pakolják ki.
Még a hűtött fuvarok sem mindig soronkivüliek...arra való a ThermoKing, hogy várhasson sorára.

Főleg a kikötőkben állnak sorba néha 2 napig is. És akkor mi van? Semmi.
.
Előzmény: berci222 (86094)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86102

nem fog exponenciálisan tovább fejlődni, a lapkák elérik a termodinamikai korlátokat, már most is gond van. A többmagos rendszerek nem véletlenül jöttek létre, a párhuzamosítás egy darabig még megoldás lehet. (de nem értek hozzá, ehhez sem :))

 

Amúgy meg tavaly kezdtek lenni munkák vista-xp downgrade-re ("töröld le ezt a sz..t és pakolj rá nekem egy xp-t"), éljen a peak microsoft...

Előzmény: berci222 (86100)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86101

Persze ez nem jelenti azt, hogy a presztizsauto ne nyujtana tobbet, mint egy hetkoznapi. Tobbet nyujt, a kerdes csak az, hogy arra valojaban szuksege van-e az embernek, ill. meger-e annyit amennyiert adjak.

 

Na végre valamiben egyetértünk. Többet nyújt, kényelemben, (ön)reklámban, magabiztosabban szállsz ki belőle stb. A pszichológus feladata mindig a szembesítés igaz valónkkal, ez még a magamfajta amatőrre is igaz. Aki presztizsautót tart, ismerje be végre, hogy imponálni akar a feleségének, barátnőjének, környezetének, virítani akar az üzletfeleinek (bár bizonyos körökben erősen ellenjavallt a megbízót "túlöltözni"), vagy csak gyermekkori vágyait éli ki, esetleg kompenzál. (mert ilyen is van). Az egyéb, műszaki fejlődésre meg hasonlókra való hivatkozás jórészt hablaty, utólagos önigazolás, hogy miért adtam ki egy ház árát egy autóra (aminek legalább a fele adó). Pénzkidobás, a pénznek pedig (normális) gazdagéknál is ezer helye van. Amúgy ajánlok egy jó játékot - van nekem egy pár ilyen :). El kell ücsörögni valamelyik felkapottabb plaza parkolójában és nézni a presztizsautókat, meg hogy ki fog belőlük ki- és beszállni. (a poén egy részét lelövöm, sokak számára meglepő módon nem bűnözőkülsejű egyének, még csak nem is üzletembernek kinéző valakik, hanem legtöbbször 30-40 közötti nőneműek). Főleg igaz ez a nagy suvokra, a limuzinokra nem annyira.

Előzmény: Törölt nick (86099)
berci222 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86100

 

Megis miert? Jelenleg kabe ugyanaz az elv a processzoroknal, mint az elsoknel.

 

Nem egeszen, de egyszerüseg kedveert mondjuk, hogy kb. hasonlo maradt.

 

Amit nem veszel figyelembe, az az, hogy azota a szamitogepek teljesitmenye nagysagrendekkel nött, ami rendszertechnikailag egysegugrasokat jelentett.

És erdekes modon ezert vagyunk eppen nem az ipari-, hanem az informacio- tarsadalmaban, mert ezen szerkentyük altal nem az ipari ertekek (illetve azt is, de mar nem az a lenyeg), hanem az informacio elöterbe lepett. És, ha a fejlett tarsadalmi rendszerek a tudason fognak alapulni (knowledge-based-society), akkor ennek az egysegugrasert is pontosan ezek a gepek, halozatok, rendszerek lesznek felelösek.

A teljesitmenyert meg nem kell aggodni. Az tovabb fog fejlödni. Ugyanugy, mint eddig. Exponencialisan.

 

Előzmény: Törölt nick (86093)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86099

"Aki presztizsautót tart, ismerje végre be, hogy csak a presztízs miatt, ne akarja az elve érzelmi alapú döntését utólag racionalizálni. "

 

Ez teljesen igy van, presztizsauto vasarlasa erzelmi alapon tortenik. Persze ez nem jelenti azt, hogy a presztizsauto ne nyujtana tobbet, mint egy hetkoznapi. Tobbet nyujt, a kerdes csak az, hogy arra valojaban szuksege van-e az embernek, ill. meger-e annyit amennyiert adjak.

 

Namost ha valaki kiadja a penzt erte, akkor nyilvanvaloan neki szuksege van ra, es meg  is er neki annyit.

 

sb

Előzmény: Pikó Lajos (86096)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86098
számoljunk, bocs
Előzmény: Pikó Lajos (86096)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86097

Hmm. Attol meg hogy van sebessegkorlatozas, lehet gyorsabban menni. Legfeljebb megbuntetnek :)

 

sb

Előzmény: berci222 (86088)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86096

nem csoda, hogy szkeptikus vagy :)

 

".....hogy ugyanabból a köbcentiből ma cirka háromszor akkora teljesítményt tudunk előcsalni harmadannyi fogyasztással?"

 

hehehe, vagy lol, ha úgy jobban tetszik.

 

Mi nem vagyunk politikusok, úgyhogy számojunk. Háromszor akkorra teljesítmény adott fogyasztással háromszoros hatásfokjavulás. 15%-ról 45%-ra. (mennyit írtatok az elméleti hatásfokmaximumra, 35%-ot? :))

 

Ugyanez harmadannyi fogyasztással 135%. Éljen a perpetuum mobile!

 

bercinek teljesen igaza van az infrastruktúrát illetően. Zsámbék-Kispestkülső másfél óra. Gyakorlatilag autótípustól, üzemanyagfajtától, lóerőtől függetlenül. Ezen életed (és mások életének) valamint jogosítványod kockáztatásával faraghatsz pár percet. Persze, lehet közben azon örömködni, hogy egy rózsaszínű rolls vagy egy cabrio hummer jobban vonzza a járókelők tekintetét, valamivel csak el kell tölteni a másfél órát. Bár sokaknak jobbat tenne, ha vezetés közben csak az útra figyelnének :)

 

Zsámbék-Bécs (Práter) meg két és fél óra. Itt már lehet nyomni, némi kockázattal, plusz üzemanyaggal, mellékvese-károsodással lehet akár másfél óra is. Közben meg nem látsz semmit, mert hiába vagy te Fittipaldi, ha a burgenlandi öregasszony reakcióideje egy lajháréval mérhető össze.

 

Aki presztizsautót tart, ismerje végre be, hogy csak a presztízs miatt, ne akarja az elve érzelmi alapú döntését utólag racionalizálni. (ahogy egyébéként az autóvásárlók 95%-a teszi :)). Hajlandó vagyok egy bizonyos részt marketingköltségnek betudni, bár errefelé nagyon komoly (milliárdos vagyonnal rendelkező) emberek járnak 6-8 éves, 5-8 millió közötti új árú középkategóriájú kocsival. Persze mi itt tudjuk, hogy nagyfaluban ez is másképp van :)

Előzmény: GPS (86085)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86095
"  

"Igen ez gyakorlatilag finomodás a tranzisztor és a processzor esetéhez képest."

"A felsooktatas (miskolci is) szinvonalat 99-ben is ismertem, es 89-ben is. Nem ugyanaz a vilag. "

 

Sajnos egyet kell hogy ertsek. A mi kepzesunk szinvonala a beka segge alatt volt ahhoz kepest, amit a gepeszkaron a 70es evekben nyomtak. Egyreszt a tananyag elavult, masreszt bejott egy csomo hulyeseg, harmadreszt meg a felsoktatas bovitese szuksegszeruen egyutt jart a szinvonal csokkenesevel.

 

Ezt sajnos a sajat boromon tapasztaltam meg, amikor egy csomo mindent ujkent kellett megtanulnom mikor kikerultem az iparba.

 

" De a gondolkodasmododon (foleg amit a Folddel kapcsoltban irtal) mar latszik a "szep uj vilagunk" hatasa. "

 

Nem hiszem. Viszonylag szuveren tipusnak gondolom magam, igyekszem minden informaciot elolvasni egy temaban, es abbol alakitom ki a sajat, nyilvan szubjektiv velemenyemet.

 

sb

Előzmény: Törölt nick (86090)
berci222 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86094

 

És ezzel mit akarsz mondani?

 

Talan azt, hogy Europaban, a te elkepzeleseiddel ellentetben az autopalyakon szinte csak 420,460,500 LE-s teherautok közlekednek?

Talan +hülyültek es nem hallgatnak rad? Vagy teved mindenki?

 

Előzmény: GPS (86092)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86093
 

"Igen ez gyakorlatilag finomodás a tranzisztor és a processzor esetéhez képest."

 

Megis miert? Jelenleg kabe ugyanaz az elv a processzoroknal, mint az elsoknel. Most arra gyurnak, hogy minnel kisebb tranzisztorokat tudjanak ugyannyi teruletre bezsufolni, de ennek a fizikai korlatja mar atomi merettartomanyban van, es odaig nem jutottak el. A belsoegesu motor hatasfoka meg adott, es azt viszonylag hamar megkozelitettek.

 

 "A kompresszióviszony növelése (gyakorlatilag ezzel értük el a teljesítméynnövekedést) nem mágia, ha adott az anyag és a gyártástechnológia megoldható, az otto diagram óta tudták, hogy ez az útja a teljesítménynövelésnek, nem mágia."

 

 

Nade a teljesitmenynovekedes az egy dolog, masik dolog meg a reszterheleses optimalizacio, mert a fogyasztas szempontjabol az a lenyeges. A kompresszioviszony egyebkent nem novekedett jelentosen, a sokat emlegetett Renault R4 GTL is 9,5-tel ment, manapsag a direktbefecskendezessel tudtak feltolni a kompressziot normal utcai motoroknal 12 korulre.

 

sb

Előzmény: skunkape (86087)
GPS Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86092

Jajajajjj, 5 évig éltem a kamionok üzemének az optimalizálásából (a nickem sem a nevem kezdőbetüiből áll) - olyan ügyfeleim voltak, mint az ezer-kamionos Centrum, a Meyer, a Frigoexpress, vagy a Galassini.

Európai nagypályás mind....ki beszél itt "magyar-viszonyról"?

Nekem nehéz elmesélni, hogy mik valójábn ezeknek a szempontjai...főleg, hogy talán nincs olyan európai kamion-fajta, amit ne szedtünk volna szét a kütyük beszerelésére.

Szóval jobb ha tőlem tudod: a kezüket lábukat megeszik egy kis üzemanyag-spórlásért....a költségeket meg nem üzemórában, hanem km-ben számolják.

Ugyanis a bevételük is kilométeres és a pilótákat is km után fizetik.....nem munkaórára.
Előzmény: berci222 (86091)
berci222 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86091

 

Azt azert hozza kell tenni, hogy te valszeg magyar viszonyokrol beszelsz.

Europaban azert nagyon is sok ertelme van egy erös teherautonak (teljesen mas az üzemanyag aranya az összköltsegben).

 

Különösen, ahol emelkedök vannak, ott fele idö alatt  teljesitenek az erös autok.

Es Europaban a a valoban döntö erv nem az üzemanyagköltseg.

Egy teherauto üzemora összköltsege ~80-100 €/ora, az üzemanyag reszaranya (jelenleg) 30-35%.

 

Előzmény: GPS (86089)
GPS Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86089

Tudod te azt, hogy egy valódi szállítmányozó milyen magasról leszarja a lóerőket...amikor centeken kell harcoljon, hogy megkapjon egy fuvar-szerzősdést?

Ezen a lóerő-dumán csak a pejhedző kamaszok és a totál-outsiderek csorgatják a nyálukat...mikor úgy nézegetik az autós-magazinokat, mint valami pornólapot.

Akik a való-világban is fuvarozásból élnek - az a lelküket is eladják egy literrel kevesbb fogyasztásért....és nem a fene-nagy lóerőkre meg a gyorsulás-másodpercekre élveznek.

Csak az gerjed az ilyen marhaságokra - pláne haszon-fuvarozsnál !!!...akinek köze sincs a szakmához - vagyis a kibicek, akiknek semmi sem drága. Hisz nem ők fizetik.

Egyébként tudsz te olyan európai széria-kamiont, amelyiknek a hasznos-terhe 22 tonna felett lenne?...mielőtt hülyeséget beszélnénk?

Egyébként a Henschel így 38-39 tonnás volt (bruttóban, póttól függően) és 360 lóerős (többnyire MAN) motor volt alatta. Ezzel ment 120-at, teljes terheléssel.

Ma mennyit mennek a kamionok? És hol? És minek mnnének ennél gyorsabban?
.
Előzmény: ayantaqe (86086)
berci222 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86088

 

Az autoiparban a tulmotorizalas lett a sikkes. De miert is?

A vilag egyetlen orszaga Nemetorszag, ahol nincs sebessegkorlatozas (es tapasztalatbol mondhatom, hogy nemigen tudsz 200 km-t utazni az autopalyan ugy, hogy ne keveredj egy dugoba, ahol tök mind1, hogy Porscheval alldigalsz, vagy egy kis autoval).

 

Az összes többi orszagban van sebessegkorlatozas. 130 km/h sebesseget ma, jo utakon minden epkezlab auto kivaloan tud menni.

 

A gyorsulas pedig egy olyan ertek, amire normalis körülmenyek között senkinek nincs szüksege (a gyorsulasra idönkent van, csak a katalogusban kiemelt szamra, mint hivatkozasra nincs). Autopalyan van a gyorsitasra külön sav, orszaguton pedig, ha rendben van, mindenki megy ~90-100 km/h-val, tehat ott sem kell nagyon elözgetni (nemet viszonyokrol irok).

 

Nem mindegy, hogy egy auto 10, vagy 12 masodperc alatt gyorsit 100-ra (nem is ertettem soha, hogy ez egy atlag autonal miert olyan fontos, lehetne pl. zajszintet megadni, azt fontosabbnak tartanam, vagy utazasi kenyelemfaktort,...)?

 

Különben még valami eszembe jutott. A regi autoknal mas volt a meresi alap. Volt benne varos, orszagut, autopalya.

Manapsag a fogyasztas varosi forgalombol es autopalyabol van összerakva.

Tehat a kataloguserteket összehasonlitgatasa sem teljesen 1ertelmü.

 

Előzmény: ayantaqe (86086)
skunkape Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86087

"Mindig a számítógépek fejlődésével példálóznak a szkeptikusok"

Én nem szkeptikus vagyok, sőt műszaki ember és örülök a fejlődésnek, de egy láma

is a 70 évekbeli számítógép és a mai között nagyobb különbséget lát mint egy 70 es évekbeli autó és egy mai között. Abban teljesen igazad van, hogy aki ért hozzá az tudja, hogy mindketőő legaláb annyi technikai innovációt igényel, de a szg. "látványosabban" fejlődik ez tény.

 

"Szerinted az 'csak finomodás', hogy ugyanabból a köbcentiből ma cirka háromszor akkora teljesítményt tudunk előcsalni harmadannyi fogyasztással?"

 

Igen ez gyakorlatilag finomodás a tranzisztor és a processzor esetéhez képest. A kompresszióviszony növelése (gyakorlatilag ezzel értük el a teljesítméynnövekedést) nem mágia, ha adott az anyag és a gyártástechnológia megoldható, az otto diagram óta tudták, hogy ez az útja a teljesítménynövelésnek, nem mágia.

 

"Mintha azt kérné valaki számon, miért ennyire lassú az ember törzsfejlődése,"

Megvitattuk :) az ember degenerálódik nem fejlődik, a fejlődés kulcsa az adaptációs kényszer, mi ezt szépen kiküszöböltük...

Előzmény: ayantaqe (86084)
ayantaqe Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86086
Na és hány lóerős volt a Henschel? Mennyi volt az átlagsebessége maximum terheléssel?
Amúgy ma egy 40tonnás szerelvény fogyaszt annyit, amit írtál, végül is 100%-al többet visz, csak enyhe csúsztatás. :)

De tudjuk a Dacia eddig a fejlődés csúcsa. :)
Előzmény: GPS (86085)
GPS Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86085

".....hogy ugyanabból a köbcentiből ma cirka háromszor akkora teljesítményt tudunk előcsalni harmadannyi fogyasztással?"

Ez biztos hogy igaz így - ebben a formában - mondjuk a 70-es évektől errefelé?

Meghát ki nem szarja le a köbcentit - amikor az a tét, hogy A-ból B-be el kell jutni a lehető legkevesebb üzemanyaggal?

Kit hoz az lázba, hogy egy akár egy 200 köbcentis motor is tud 100 lóerőt...ha szintén 6-7 litert zabál 100 km-en...pont, mint 40 évvel ezelőtt?

Vagy ki nem szarja le, hogy egy 6,7....8,2....vagy csak 12,6 másodperc alatt gyorsul százra egy autó....amikor az élelmiszerek árárnak a felét lassan már csak a szállítási üzemanyag teszi ki?

Tudjátok mennyit fogyasztott egy 20tonnás Henschell kamion a '60-as években? 36 litert.
Tudjátok mnnyit fogyaszt most? 33-at.

Kurvanagy fejlődés 50 év alatt - mit ne mondjak?
.

Előzmény: ayantaqe (86084)
ayantaqe Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86084
Szerinted az 'csak finomodás', hogy ugyanabból a köbcentiből ma cirka háromszor akkora teljesítményt tudunk előcsalni harmadannyi fogyasztással? Semmi átütő, mert ugyanannak a technológiának a fejlesztésével értük ezt el, nem valami új és 'forradalmi' helyettesítővel, ami ugyanezt az eredményt produkálta volna?

Mindig a számítógépek fejlődésével példálóznak a szkeptikusok, pedig struktúrájában és alapjaiban is teljesen más. Mintha azt kérné valaki számon, miért ennyire lassú az ember törzsfejlődése, hiszen generációsak a génmutációk, míg az okos kis vírusok ezt másodpercenként produkálják...
Előzmény: skunkape (86082)
ayantaqe Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86083
Alap problémában leledzel: théta szerint az atomenergia sem fejlődött már 50 éve semmit, sőt, nagyjából az autóipar is a t-modell szintjén áll. A maga módján nagyon kedves nick, csak read-only üzemmódban jár, tehát feleslegesen állsz le vele vitatkozni, hót felesleges. Én a bicskanyílást és a felesleges agyvíz-elszökést úgy oldottam meg, hogy listára tettem és nem látom a hozzászólásait. :)

Berci szvsz messze nem ez a kategória.

Csak szóltam, mert látom, 'úgy gyerek' vagy itt még. ;)
Előzmény: Törölt nick (86068)
skunkape Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86082

"Az valóság az, hogy a belsőégésű motor óriási fejlődésen ment keresztül"

Az autóban igazad van, kényelemben ilyesmiben sokat fejlődött, de a belsőégésű motor az tuti "csak" finimodott. Termodinamikai okoból a hatásfokának maximuma valahol 37% körül lehet, ennek a felét a belsőégésű motor feltatlásásnak hajnalán már hozta, sok potenciál nem volt a fejlesztésében, ez erre jó. Szerintem sem lehet tovább finomítani a technikát, de "átütő erejű" fejlődése a robbanómotornak nem volt, olyan mint pl. a számítógépnek, vagy a repülőgépnek, vagy a rakétatechnikának stb... ezekhez képest a robanómotor fejlődése szinte egy helyben áll abban igazuk van.

Előzmény: advocatusdiaboli (86073)
berci222 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86081

 

Ok. Küldök egy e-mailt.

 

Detroitban sok egyeb hibat is elkövettek. Nyilvan nem lehet par mondatban leirni, mi mindent, de pl. a szakszervezeteknek tul sokat engedtek,... Tul magas fixköltseggel dolgoztak.

Csak a törtenet eppen oda vezet, hogy az USA es Michigan egykori detroiti büszkesegei kenytelenek jelenleg 12%-os munkanelküliseggel küszködni es elöfordulhat, hogy a jövö ev vegeig >700 000 autogyari munkas (nyilvan attol függ, hogy milyen politikai megoldas születik) hozzajön. Ugyhogy, mar keszülnek kemenyen a bünözes elszaladasara,...

 

Europai autot nem lehet eladni az USAban normalis darabszamban.

 

Almodni azert mas, mint venni. Az europai autok az USA-ban a hazai konkurrencianal mindig is sokkal dragabbak voltak. Tehat a vevökör ezaltal is limitalt.

 

Előzmény: Törölt nick (86079)
berci222 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86080

 

A Windows 7 egy teljes XP-compatibility boxot kap. Ugyhogy valszeg gond nelkül at lehet majd allni ra, mert megmarad a teljes XP-kompatibilitasa.

 

Előzmény: GPS (86078)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86079

Igazan nem akarok szemelyeskedni, tokeletesen felesleges. Sot, mindenkinek a munkajat, eredmenyeit tisztelem.

 

Csak eljutott a vita egy olyan pontra, amit maskepp nem tudok tovabb vinni, kenytelen vagyok valahogyan felhivni a figyelmet az ervrendszeretek tarthatatlansagara. (Persze csak szerintem tarthatatlan, es nme biztos hogy igazam van)

 

a shadowbull kukac totalcar pont hu az el.

 

mar mondtam, a detroiti harmas jelenlegi problemai nem csak a modellpolitikabol erednek, hanem a hitelvalsagbol. A Toyota, a Honda is szenved az amerikai piacon, pedig ok jellemzoen nem (csak) SUVokat csinaltak...

 

A Ford egyebkent koszoni szepen, nem kert az allami csocsbol.

 

"Az atlagamerikai mar evtizedek ota europai autorol almodik."

 

Ez egesz egyszeruen nem igaz. Europai autot nem lehet eladni az USAban normalis darabszamban. A VW pl. pont most jelentette be, hogy kifejleszti az USA piacra szant Passatot, mert az europai verziot egyszeruen nem vettek.

 

sb

 

 

 

Előzmény: berci222 (86074)
GPS Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86078

Pár napja vettünk a barátainknak egy kétmagos Acer-laptopot - gyári Vistával rajta.

Külön kinyaltuk a seggét a kereskedőnek, hogy éjszakára nála hagyjuk a gépet....de reggelre (valamilyen csoda folytán) XP-re nyilljon a gép - a Vista helyett.

Pontosabban: másképp NEM vesszük meg! Nem érdekel hogy csinálja, honnan veszi, stb.- de XP legyen rajta és punktum.

És lett. Egy fasza XP-Pro.....a "prima" Vistát meg majd adja oda annak, akinek nem munkára kell majd a gép.
.
Előzmény: Törölt nick (86076)
berci222 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86077

 

Az valóság az, hogy a belsőégésű motor óriási fejlődésen ment keresztül, és kezdi elérni a termodinamika által reálisan behatárolt lehetőségeket.

 

Advo! Ez igy igaz. Te is tudod, hogy en a technologia oldalan allok. Nem is a motorok fejlödesevel van bajom. A kollegaval azon különböztünk össze, hogy hogy ö belsö reszletparameterekre koncentralva iteli meg a fejlödest. Én meg (legalabbis itt es most) a mobilizacio globalis problemajanak az oldalarol neztem a kerdest.

 

Ha azt mondod, hogy egy 30 eves diesel Mercedes 10 litert fogyasztott es 50 LE-vel rendelkezett, valamint egy mai E-Klasse is 10 litert fogyaszt, igaz 140-es atlagnal, 230 LE-vel, akkor technikailag nyilvan törtent elörelepes.

A mobilizacio rendszertechnikaja szempontjabol viszont a fejlödes nem az autok alakulasa, hanem az egyeb infrastruktura (utak, biztonsagi segedberendezesek, ...) összhatasa. Az is fejlödött, de lassan ott is gondok mutatkoznak.

 

A kedves fogyasztonak ennek ellenere bebeszeltek, hogy a 100 LE-s Mercedes a szar kategoriaja, aki ad magara annak legalabb hathengeres benzines kell 250 LE-vel, ha nem eppen egy SUV 300-zal.

 

Pedig (te is nosztalgias ember vagy) annak idejen az ember magat egy kicsivel jobban erezte, ha Mercedessel jart. ;-))

 

Az is igaz, hogy nem volt valtasi kenyszer. De eppen azon morfondirozunk, hogy lassan jo lenne valamit tenni, mert kifutunk az idöböl. Es eppen az amik körmere eg a kerdes, mert az ö infratsrukturajuk a legsebezhetöbb ebböl a szempontbol.

 

Előzmény: advocatusdiaboli (86073)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!