Keresés

Részletes keresés

Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86126
86096
Előzmény: ayantaqe (86124)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86125

te is írhatsz ide peak oil témakörben, pedig olyan távol vagy tőle tudásban, mint én a tojáshímzéstől

 

azért a harmadannyi fogyasztással háromszoros teljesítmény écádat te is átgondolhatnád egy nyugodt pillanatodban, lásd alanti kvantitatív levezetésemet :)

 

indulásként egy kis segítség: 3*3=9 :)

Előzmény: ayantaqe (86119)
ayantaqe Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86124
Ne légy már ennyire indiszkrét. :)
Előzmény: berci222 (86094)
ayantaqe Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86123
Elfogadom a véleményed, de cirka 300millió embernek nem a szempontjaid a priorok. :)
Előzmény: berci222 (86088)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86122

itt nem én félek, hanem tőlem félnek....

 

ja, a respekt jó dolog, valamennyi tekintélyem nekem is van errefelé, mindig nyitva áll az autó a faluban, nyáron ablak lehúzva stb. Pedig én csak 70kg vagyok :)

 

De lehet, hogy errefelé csupa rendes népek laknak :)

Előzmény: skunkape (86118)
ayantaqe Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86121
Azért az belátod, hogy egészen mások a lehetőségei a hardwer-iparnak, mint az autó-iparnak, fejlődésben és látványosságban. Mert kábé azt kéritek számon, miért nincs már magfúziós autó, elnézve a számítástechnika elmúlt 50 évét.

De akkor legyünk ontopik és kérdezzük meg, miért ósdi széntüzelésű, olajtüzelésű és túlméretezett cirkókkal termeljük még mindig az áramot? Asszem ott egy 'picit' több számonkérnivaló van, mint az autóipíron...
Előzmény: skunkape (86087)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86120

pont jöttem le az Erzsébet hídról gyalog a pesti oldalon, ott most elég nagy építkezés van. Álltak a népek mindenféle drága autókban, meleg is volt. Másodiknak egy ribanc állt egy fekete mittoménmivel, de olyan 15-20 millással. Le volt húzva az ablak, vöröslő fejjel ordított mindenfelé, mert nem bírt haladni. Pont azon meditáltam, mit szólnának a népek, ha csak úgy kikapnám a gépből. Először összetörném a telefonját, ne tudjon szólni senkinek, azután lelocsolnám hideg vízzel afféle elsősegélyként. (a parkoló autók miatt egyébként sem lehetett volna egyik kocsiból sem kiszállni)

Budapest a legjobb példa arra, hogy mekkora pénzkidobás egy ház árával szállíttatni bárki hájas valagát.

Nálunk legalább van értelme a terepjárónak, lehet kirándulni, csavarogni, az általam ismert módosabb népeknek meg földjeik, erdőik stb. vannak amiket időnként körbejárnak.

Előzmény: skunkape (86109)
ayantaqe Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86119
Dobj egy forrást a 36literes fogyasztásról és fuss egy kört, hogy lenyugodjál.

Lehet, hogy outsider vagyok, bevallom, nem vagyok tefus, de mondjuk te is írhatsz ide peak oil témakörben, pedig olyan távol vagy tőle tudásban, mint én a tojáshímzéstől. Teccikérteni, fránya demokrácija vagy mi.

Ha jól tudom, akkor számít a lóerő és a nyomaték ha már 20 tonnát cipelsz a hátadon, de javíts ki, ha nem....Legalábbis a Kárpátokon vagy az Alpokon át közlekedő tefus ismerősök ezen a véleményen vannak.
Előzmény: GPS (86089)
skunkape Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86118
Nekem az majdnem "be" van :) én annyira vidéki vagyok hozzánk a traktor is csak felezővel tud feljönni, esőbe meg sehogy..... úgyhogy geddonba otthon vagyok :) ja és szarok a tűzgyújtási tilalomra, itt nem én félek, hanem tőlem félnek....
Előzmény: Pikó Lajos (86115)
kerdojel Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86117
Én nem értek hozzá, de azt gondolnám, hogy a pilótát érdekelheti, hogy 90 nap alatt 3000 vagy 3300 eurót rak zsebre, meg esetleg a főnőkét is, hogy 10, vagy 11 forduló haszna folyik be.
Előzmény: GPS (86110)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86116

nemtom. Én csak akkor vennék egy nagy, erős limuzint, ha olyan melóm lenne (sajnos, nincs), hogy mondjuk hetente kellene pl. Zsámbék-Münchent futnom. Ha télen is, akkor 4wd-t. Így meg jó a GP (pickup), univerzális, erős, sietni meg siessen, akinek két anyja volt :). De én egy ilyen szerencsétlen racionális barom vagyok :)

 

Egyedül az zavar, hogy nagyfaluban nem tudok a smartoktól és egyéb dodzsemektől parkolni, de mióta kitaláltam a Gellérthegyet, azóta ez sem zavar. Spórolok a parkoláson, nézelődöm, sétálok. Sietni meg siessenek a fiatalok :))

Előzmény: berci222 (86112)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86115
mondom gyere ki Zsámbékra, mutatok olyan 'geddont, hogy lehidalsz. (bakancsot hozzál :)). Most tűzgyújtási tilalom van, de a laktanyában (mögött) főzhetünk nyugodtan.
Előzmény: skunkape (86113)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86114

ő mindenképp 300 eurót kap egy ilyen kanyarért. Zsebre.

és hülye lesz ezt a nemsok pénzt mindenféle rohangálással kockáztatni, mikor egy büntetés nagyjából el is viszi az egészet. Vagyis hiába bírná a tragacs a tartós százhuszat, ha végig százas vagy nyolcvanas korlátozás van. For trucks only :), még Németországban is rengeteg helyen.

Előzmény: GPS (86110)
skunkape Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86113
Mint mindíg :) tényleg kéne bográcsolnunk egyet testvér!
Előzmény: Pikó Lajos (86111)
berci222 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86112

 

Hmm. Attol meg hogy van sebessegkorlatozas, lehet gyorsabban menni. Legfeljebb megbuntetnek :)

 

Ez egyedi esetekben el is menne. Viszont egy allam azert hoz törvenyeket, mert azt szeretne, ha azokat be is tartanak.

 

Nem erzel ellentmondast? Hozzuk a törvenyeket, aztan tamogatjuk azt az autoipart, amely eppen ezen törvenyek kijatszasara koncentral?

 

Nyilvan vannak tevekenysegek, ahol egy erös autonak elönye van. Pl. elfoglalt ember vagy, idöhianyban szenvedsz es eves atlagban ezzel megsporolsz 200-300 orat.

 

De azert, hogy a Szilvasy reggel odacsorogjon a parlament ele, aztan delutan hazacsorogjon a pesti dugoban, ahhoz nem kell >200 LE. Pedig ezt nap, mint nap lehet latni. :-(((

 

Előzmény: Törölt nick (86097)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86111
egyetértünk :)
Előzmény: skunkape (86109)
GPS Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86110

Amikor a Volvo kihozta az FH 12-est, akkor az volt occsóóóó - olyan motorral, amilyen. Ha 420-as, hát 420-as. Nem válogattak a kuncsaftok, mint a Porsche-szalonban.

A mai logisztikában meg nincs értelme 1 nappal hamarább odaérni valahová...mert egyszerüen nem tudnak mit kezdeni az áruddal.

Egyébként nagy távokon marhanagyok a ráhagyások.

Pl. Marosvásárhely-London (City-belváros, bútorüzlet) = 9nap. Körülbelül.

±1 nap, abszolút érdektelen és egy lyukas kanyit sem fizet senki pluszba - azért, hogy hamarább odaérjen valamivel.
A pilótát se érdekli...ő mindenképp 300 eurót kap egy ilyen kanyarért. Zsebre.
.
Előzmény: berci222 (86105)
skunkape Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86109

"Zsámbék-Kispestkülső másfél óra. Gyakorlatilag autótípustól, üzemanyagfajtától, lóerőtől függetlenül."

 

Ott a pont.

 

Nekem sem probléma, ha valaki a farkát akarja hosszabbítani valamivel, szabadon megteheti, de könyörhógöm ne hazudjon magának, hogy ez mennyire megéri, meg így sokkal jobb és biztonságosabb meg blabla...

 

Én ezeknél sokkal jobban tisztelem azt aki azt mondja azért van egy nagy bazi lóerőgyáram vazze, mert így érzem jól magam..... (persze gondolnám, mert kompenzálnod kell valamit, amiért meg nem érzed jól magad, de ezt csak amagmban).

Előzmény: Pikó Lajos (86096)
skunkape Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86108

 

Így képzelték a személyi számítógépet a 60-as években amikor így képzelték a kocsit:

 

 

 

Szerintem a kocsival jobban beletrafáltak :)

Előzmény: Törölt nick (86093)
berci222 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86106

 

nem fog exponenciálisan tovább fejlődni, ...

 

De fog. :-))) Ott, ahol annak ertelme van, ott fog. Az összes web-server-funkcio, az összes adatbank alkalmazas, a mesterseges intelligencia, FEM, ... az összes tranzakcio orientalt szolgaltatas, szimulaciok, kepfeldolgozas, vallalatiranyitas, katonasag, ... mind, mind jol parallelizalhatoak.

 

Addig, amig nö az igeny (es integralt szolgaltatasra szinte örökke nö, hiszen az integraltsag foka is nö), addig megprobaljak növelni a gepek teljesitmenyet is. Egyelöre az igeny tetszölegesen növexik. A gepek teljesitmenye is.

 

Előzmény: Pikó Lajos (86102)
berci222 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86105

 

Csaxolok, hogy pl. fogyasztasban nincs nagy különbseg, hogy egy teherauto 420, vagy 460 LE-s.

Elfogadom, hogy te arrol a környezetröl beszelsz, ahol dolgoztal.

 

Ajanlom, hogy ha a jelenlegi helyzet erdekel, akkor allj be egy autopalya melletti teherauto parkoloba (mondjuk Nemetorszagban) es strigulazd nehany oran at, hogy milyen autok jönnek-mennek. Aztan el lehet gondolkodni, hogy az miert is van az ugy (ami mashogyan van, mint ahogyan itt teljesen magabiztosan allitod).

(Gondolj olyanra, hogy JIT).

 

Különben hosszabb europai utakon siman benne van idöben a kettes faktor. Tehat pl. egy haromnapos ut helyett odaersz masnap delutanra.

 

Előzmény: GPS (86103)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86104

:)

 

(bár inkább szomorkodnunk kellene)

Előzmény: Törölt nick (86090)
GPS Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86103

Senkit nem érdekel az, hogy 420 vagy 460 lóerős a kamion....mármint azt, aki valóban megveszi. Ezzel csak a kivűlálló kibicek foglalkoznak.

Aki a kamionból él, annak legalább 10 egyéb, sokkal fontosabb szempontja van (a +40 lóerő előtt) - ami a döntését befolyásolja.

Amikor én (mint ügyfél) fuvaroztattam - én is leszartam, hogy hány lóerős kamionnal viszik majd...fontos az volt, hogy odaérjen és még fontoabb az, hogy: lehetőleg a legolcsóbban!!!!

Mert az a plusz-pénz, amit egy drágább fuvarozónak kifizetsz (mert mondjuk 40 lóerővel erősebb kamionja van) - az a pénz már elszállt a francba....az már nincs nálad, nem költhted a cégedre, az embereidre, stb. - mert elpazaroltad a fuvarra.
Érted, hogy miért fontos az olcsó fuvar?

És az is mese habbal, hogy "az erősebb hamarább odaér". Ugyan már. A fuvarok 99%-nál mit sem számít pár óra. Van, hogy délben odaér...és csak másnap reggel pakolják ki.
Még a hűtött fuvarok sem mindig soronkivüliek...arra való a ThermoKing, hogy várhasson sorára.

Főleg a kikötőkben állnak sorba néha 2 napig is. És akkor mi van? Semmi.
.
Előzmény: berci222 (86094)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86102

nem fog exponenciálisan tovább fejlődni, a lapkák elérik a termodinamikai korlátokat, már most is gond van. A többmagos rendszerek nem véletlenül jöttek létre, a párhuzamosítás egy darabig még megoldás lehet. (de nem értek hozzá, ehhez sem :))

 

Amúgy meg tavaly kezdtek lenni munkák vista-xp downgrade-re ("töröld le ezt a sz..t és pakolj rá nekem egy xp-t"), éljen a peak microsoft...

Előzmény: berci222 (86100)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86101

Persze ez nem jelenti azt, hogy a presztizsauto ne nyujtana tobbet, mint egy hetkoznapi. Tobbet nyujt, a kerdes csak az, hogy arra valojaban szuksege van-e az embernek, ill. meger-e annyit amennyiert adjak.

 

Na végre valamiben egyetértünk. Többet nyújt, kényelemben, (ön)reklámban, magabiztosabban szállsz ki belőle stb. A pszichológus feladata mindig a szembesítés igaz valónkkal, ez még a magamfajta amatőrre is igaz. Aki presztizsautót tart, ismerje be végre, hogy imponálni akar a feleségének, barátnőjének, környezetének, virítani akar az üzletfeleinek (bár bizonyos körökben erősen ellenjavallt a megbízót "túlöltözni"), vagy csak gyermekkori vágyait éli ki, esetleg kompenzál. (mert ilyen is van). Az egyéb, műszaki fejlődésre meg hasonlókra való hivatkozás jórészt hablaty, utólagos önigazolás, hogy miért adtam ki egy ház árát egy autóra (aminek legalább a fele adó). Pénzkidobás, a pénznek pedig (normális) gazdagéknál is ezer helye van. Amúgy ajánlok egy jó játékot - van nekem egy pár ilyen :). El kell ücsörögni valamelyik felkapottabb plaza parkolójában és nézni a presztizsautókat, meg hogy ki fog belőlük ki- és beszállni. (a poén egy részét lelövöm, sokak számára meglepő módon nem bűnözőkülsejű egyének, még csak nem is üzletembernek kinéző valakik, hanem legtöbbször 30-40 közötti nőneműek). Főleg igaz ez a nagy suvokra, a limuzinokra nem annyira.

Előzmény: Törölt nick (86099)
berci222 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86100

 

Megis miert? Jelenleg kabe ugyanaz az elv a processzoroknal, mint az elsoknel.

 

Nem egeszen, de egyszerüseg kedveert mondjuk, hogy kb. hasonlo maradt.

 

Amit nem veszel figyelembe, az az, hogy azota a szamitogepek teljesitmenye nagysagrendekkel nött, ami rendszertechnikailag egysegugrasokat jelentett.

És erdekes modon ezert vagyunk eppen nem az ipari-, hanem az informacio- tarsadalmaban, mert ezen szerkentyük altal nem az ipari ertekek (illetve azt is, de mar nem az a lenyeg), hanem az informacio elöterbe lepett. És, ha a fejlett tarsadalmi rendszerek a tudason fognak alapulni (knowledge-based-society), akkor ennek az egysegugrasert is pontosan ezek a gepek, halozatok, rendszerek lesznek felelösek.

A teljesitmenyert meg nem kell aggodni. Az tovabb fog fejlödni. Ugyanugy, mint eddig. Exponencialisan.

 

Előzmény: Törölt nick (86093)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86099

"Aki presztizsautót tart, ismerje végre be, hogy csak a presztízs miatt, ne akarja az elve érzelmi alapú döntését utólag racionalizálni. "

 

Ez teljesen igy van, presztizsauto vasarlasa erzelmi alapon tortenik. Persze ez nem jelenti azt, hogy a presztizsauto ne nyujtana tobbet, mint egy hetkoznapi. Tobbet nyujt, a kerdes csak az, hogy arra valojaban szuksege van-e az embernek, ill. meger-e annyit amennyiert adjak.

 

Namost ha valaki kiadja a penzt erte, akkor nyilvanvaloan neki szuksege van ra, es meg  is er neki annyit.

 

sb

Előzmény: Pikó Lajos (86096)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86098
számoljunk, bocs
Előzmény: Pikó Lajos (86096)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86097

Hmm. Attol meg hogy van sebessegkorlatozas, lehet gyorsabban menni. Legfeljebb megbuntetnek :)

 

sb

Előzmény: berci222 (86088)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86096

nem csoda, hogy szkeptikus vagy :)

 

".....hogy ugyanabból a köbcentiből ma cirka háromszor akkora teljesítményt tudunk előcsalni harmadannyi fogyasztással?"

 

hehehe, vagy lol, ha úgy jobban tetszik.

 

Mi nem vagyunk politikusok, úgyhogy számojunk. Háromszor akkorra teljesítmény adott fogyasztással háromszoros hatásfokjavulás. 15%-ról 45%-ra. (mennyit írtatok az elméleti hatásfokmaximumra, 35%-ot? :))

 

Ugyanez harmadannyi fogyasztással 135%. Éljen a perpetuum mobile!

 

bercinek teljesen igaza van az infrastruktúrát illetően. Zsámbék-Kispestkülső másfél óra. Gyakorlatilag autótípustól, üzemanyagfajtától, lóerőtől függetlenül. Ezen életed (és mások életének) valamint jogosítványod kockáztatásával faraghatsz pár percet. Persze, lehet közben azon örömködni, hogy egy rózsaszínű rolls vagy egy cabrio hummer jobban vonzza a járókelők tekintetét, valamivel csak el kell tölteni a másfél órát. Bár sokaknak jobbat tenne, ha vezetés közben csak az útra figyelnének :)

 

Zsámbék-Bécs (Práter) meg két és fél óra. Itt már lehet nyomni, némi kockázattal, plusz üzemanyaggal, mellékvese-károsodással lehet akár másfél óra is. Közben meg nem látsz semmit, mert hiába vagy te Fittipaldi, ha a burgenlandi öregasszony reakcióideje egy lajháréval mérhető össze.

 

Aki presztizsautót tart, ismerje végre be, hogy csak a presztízs miatt, ne akarja az elve érzelmi alapú döntését utólag racionalizálni. (ahogy egyébéként az autóvásárlók 95%-a teszi :)). Hajlandó vagyok egy bizonyos részt marketingköltségnek betudni, bár errefelé nagyon komoly (milliárdos vagyonnal rendelkező) emberek járnak 6-8 éves, 5-8 millió közötti új árú középkategóriájú kocsival. Persze mi itt tudjuk, hogy nagyfaluban ez is másképp van :)

Előzmény: GPS (86085)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!