Komlex a kérdés az biztos. Egy 20-as trendipicsának elég egy X5-ös BMW hogy színleljen egy két orgazmust... apakomlexusuk van, meg keresik magukat.. könnyű préda kellő logisztikával, de a hozadék is sekélyes. Egy igazi NŐ azonban az más....
"(3.3 L). This engine gave the car 40 horsepower (30 kW). Typical fuel consumption was between 25 and 30 mpg (U.S.) (8 to 12 kilometres per litre or 12-8 L/100 km)"
Ez egy elég tipikus autó volt a korában. Jellemzően ritka volt a 2-3 liter alatti motor, de az forgott max 2500-et, ezért egy 3,3 literes gép evett 8-12l-t, gyakorlatilag annyit, mint ma egy mai nagyobb autó, pl a 75 lovas Octavia simán eltesz 12l-t....
"Hiába a nő is "éretten" az igazi: egy megállapodott 30-40-es stabil független asszonyembert nem varázsolsz el akármekkora bazinagy verdával :) sőt...."
Sokkal biztosabban cserélsz névjegyet csinos hölgyekkel kicsi pöccsel egy nagy autóban, mint nagy pöccse egy kicsiben. Az autó egyből látszik, a pöcs csak később. És jellemzően a méretkompenzáló férfiak "célközönsége" nem a pszichológia szakon végzett nőkből kerül ki, és mivel a hölgyek kis autós "pöccsel" szóba sem állnak a méret tekintetében összehasonlítási alapjuk sincsen, sőt a "kompenzációt", mint szót meg eleve nem értik, de nem is beszélgetni akar velük senki.
Hiába a nő is "éretten" az igazi: egy megállapodott 30-40-es stabil független asszonyembert nem varázsolsz el akármekkora bazinagy verdával :) sőt....
Nézd: az volt a barátaim kérése, hogy egy olyan gépet vegyek már nekik - amelyik 1-2 éven belül, vélhetően - még nem lesz "ipari hulladék".
A többi gép occsóbb vót (60-70)...de azok már ma is annak számítottak. 512 RAM, meg ilyesmik.
Egyébként sántít a 3 literes hasonlatod - mert ez a gép nem eszik többet, mint a volt feleségem régi P4-ese - amelyiket télen azért hagyott bekapcsolva éjjelre.... mert kellemes meleget csinált a dolgozószobában.
Hát öregem ez 105 rugó volt, wide-os képernyővel, számpados keyboarddal, 2 giga RAM-al, minden extrával...és még 7 hónap garival rajta.
A tulaja a lakbérhátraléka miatt kellett idő előtt megválljon tőle - így hát bevitte a pártház alatti kreskedésbe (tudod, az a kisbolt, ott oldalt)...gondolom, hogy egy kilóért hagyhatta ott - hogy azok is keressenek 5 rugót a bóton.
Mindjárt sejtettem, de ha esetleg 2 út között el tudná küldeni a kocsit egy plusz fuvarra, nem lenne elkeseredve se a főnők, se a sofőr, ha jól tippelem.
ott a hiba a gondolatmenetben, hogy 1920ban az autó hatásfoka (motor + hajtáslánc) lehetett vagy 8-10%. Ez közeledik most az elméleti 37% (motor) * 0,9 (hajtáslánc) = 33,3 % hatásfokhoz
ráadásul az autó hatásfokát nehéz értelmezni, mert a hasznos output energiamennyisége nem értelmezhető fizikailag,
az Energia definíció szerint erő szorozva elmozdulással (tehát a megtett úttal), az autó esetén a távolság értelmezhető (A-B pontok közti távolság), nade mennyinek kellene lennie az erőnek? Légüres térben, ha ráérünk, elég 1N erőt applikálni 1 másodpercre, és ez elvisz minket akárhova
Az hogy az autó mennyi enegrgiát fog elhasználni olyan szempontoktól is függ, hogy mennyivel megyünk, mekkora az autónk tömege stb. Ezeknek semmi köze a motor műszaki fejlettségéhez, vagy a hatásfokához.
Nem, kérdőjel barátom, a fuvarok nem azután szerveződnek, hogy mennyit akar keresni a pilóta....vagy a fuvarozó cég.
A Marosvásárhely-London járat kb. 1 évig tartott és kb.5 fuvar jött ki 2 hónapra....vagyis nem volt havi 3, még akkor sem, ha 9 nap alatt megjárta. Azt a bútort le is kllett gyártani, ugyebár.
Mivel az ilyen járatokon a visszfuvar olyan ritka, mint a fehérholló (pláne, hogy az EU előtt tilos is volt) - ezért a pilótának meg volt engdve, hogy évi 2-3 autót behozzon és azon keressen valamennyit.
Vagyis vihette magával a sógort a kamionnal, visszaúton megvették a verdát - az meg hazavezette egyedül.
De, sokkal jobb és biztonságosabb. :) Amíg a kolléga csörgődízellel szívja a füstöt a dugóban és mérgelődik, mennyire rossz a hatásfoka, addig én tvzek vagy netezek, netán csinos hölgyekkel cserélek névjegyet és ezáltal sokkal alacsonyabb az infarktus kialakulási esélye, tehát biztonságosabb, sokkal hasznosabb és kevésbé frusztráló. :) Ha pedig nagyon sietek, elindulok reggel 5kor, belváros esetén pedig egyértelműen metro-villamos, vas parkolóban hagyva.
Na meg napról napra hosszabb a faszom is, ez sem elhanyagolandó szempont. :)
Annyira nem bonyolult mérnök Úr, ha egy autó 1600 ccm-ből ki tudott hozni 1920-ban mondjuk 33 lóerőt 20 literes fogyasztás mellett, akkor ha ma ugyanennyiből csinálunk 100 lóerőt 7 literes fogyasztásra, akkor az már 135% és perpetuum mobile? Ej-ej. :)))
te is írhatsz ide peak oil témakörben, pedig olyan távol vagy tőle tudásban, mint én a tojáshímzéstől
azért a harmadannyi fogyasztással háromszoros teljesítmény écádat te is átgondolhatnád egy nyugodt pillanatodban, lásd alanti kvantitatív levezetésemet :)