Keresés

Részletes keresés

skunkape Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86152

"De sajnos, akármekkora pöccsel se...:-))"

 

Komlex a kérdés az biztos. Egy 20-as trendipicsának elég egy X5-ös BMW hogy színleljen egy két orgazmust... apakomlexusuk van, meg keresik magukat.. könnyű préda kellő logisztikával, de a hozadék is sekélyes. Egy igazi NŐ azonban az más....

Előzmény: kilenctizenegy (86149)
kerdojel Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86151
Jut eszembe, ehhez mit szólsz?
http://www.notebook.hu/notebook/fusi/esprimo/esprimo_v5535_02

(Most azt a mellékszálat már hanyagolom is, amelyben Vistával problémázol)
Előzmény: GPS (86144)
skunkape Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86150

Ott a hiba a gondolatmenetedben, hogy nem nézel utána, hanem összevissza írogatsz:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_A_(1927)

 

"(3.3 L). This engine gave the car 40 horsepower (30 kW). Typical fuel consumption was between 25 and 30 mpg (U.S.) (8 to 12 kilometres per litre or 12-8 L/100 km)"

 

Ez egy elég tipikus autó volt a korában. Jellemzően ritka volt a 2-3 liter alatti motor, de az forgott max 2500-et, ezért egy 3,3 literes gép evett 8-12l-t, gyakorlatilag annyit, mint ma egy mai nagyobb autó, pl a 75 lovas Octavia simán eltesz 12l-t....

Előzmény: padisah (86135)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86149

"Hiába a nő is "éretten" az igazi: egy megállapodott 30-40-es stabil független asszonyembert nem varázsolsz el akármekkora bazinagy verdával :) sőt...."

 

De sajnos, akármekkora pöccsel se...:-))

Előzmény: skunkape (86146)
kerdojel Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86148
Szerintem annyiért, amennyit adnak érte:)

Dehát neked magyarázzam, hogy ugyanazon árucikknek mely tulajdonságait hangoztatod amikor veszel, és amikor eladsz?:)
Előzmény: GPS (86145)
berci222 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86147

 

Igy nez ki az USA-ban egy atlagauto energiadiagrammja.

 

Vegülis a bevitt összenergia 6%-a mozgatja az autot. A vezetöt a 0,3%-a.

 

Az üzemanyagfogyasztas 3/4-e sulyfüggö.

A kereken megsporolt egy egyseg energia 7-8 egyseg energia sporolashoz vezet a benzintankban.

 

 

 

skunkape Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86146

Erről beszélek.

 

Sokkal biztosabban cserélsz névjegyet csinos hölgyekkel kicsi pöccsel egy nagy autóban, mint nagy pöccse egy kicsiben. Az autó egyből látszik, a pöcs csak később. És jellemzően a méretkompenzáló férfiak "célközönsége" nem a pszichológia szakon végzett nőkből kerül ki, és mivel a hölgyek kis autós "pöccsel" szóba sem állnak a méret tekintetében összehasonlítási alapjuk sincsen, sőt a "kompenzációt", mint szót meg eleve nem értik, de nem is beszélgetni akar velük senki.

 

Hiába a nő is "éretten" az igazi: egy megállapodott 30-40-es stabil független asszonyembert nem varázsolsz el akármekkora bazinagy verdával :) sőt....

Előzmény: ayantaqe (86130)
GPS Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86145

Szerinted - ha valaki megvesz ősszel 170-ért egy laptopot...az mennyiért adja el tavasszal?

Bármennyire is meg lenne szorulva.
.
Előzmény: kerdojel (86143)
GPS Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86144

Nézd: az volt a barátaim kérése, hogy egy olyan gépet vegyek már nekik - amelyik 1-2 éven belül, vélhetően - még nem lesz "ipari hulladék".

A többi gép occsóbb vót (60-70)...de azok már ma is annak számítottak.
512 RAM, meg ilyesmik.

Egyébként sántít a 3 literes hasonlatod - mert ez a gép nem eszik többet, mint a volt feleségem régi P4-ese - amelyiket télen azért hagyott bekapcsolva éjjelre.... mert kellemes meleget csinált a dolgozószobában.
Előzmény: kerdojel (86139)
kerdojel Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86143
Izééé...
nem 5-öt kerestek rajt:)
Előzmény: kerdojel (86141)
ayantaqe Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86142
:) Na ezaz, számból vetted ki a szót.
Előzmény: kerdojel (86137)
kerdojel Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86141
Ja, ahogy azt a boltot ismerem, 5-öt kerestek rajt:)

Egyébként mikor jársz erre, megihatnánk egy sört...
Előzmény: GPS (86138)
ayantaqe Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86140
Ezt én értem, de hol itt a 125% és az, hogy az összehasonlítás hülyeség lenne, amit az olvtárs a szememre vetett?
Előzmény: padisah (86135)
kerdojel Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86139
De hát tiszta pazarlás! Vagy vehetek 3 literes kocsit óccsóér?:)
Előzmény: GPS (86138)
GPS Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86138

Hát öregem ez 105 rugó volt, wide-os képernyővel, számpados keyboarddal, 2 giga RAM-al, minden extrával...és még 7 hónap garival rajta.

A tulaja a lakbérhátraléka miatt kellett idő előtt megválljon tőle - így hát bevitte a pártház alatti kreskedésbe (tudod, az a kisbolt, ott oldalt)...gondolom, hogy egy kilóért hagyhatta ott - hogy azok is keressenek 5 rugót a bóton.

Hát 105-öt megért, gondolom - novemberben 170-ért vették.
.
Előzmény: kerdojel (86137)
kerdojel Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86137
Kétmagos, mi? Levelezéshez meg office-hoz, ugye? Teee, te luxusimádó!
Előzmény: GPS (86078)
kerdojel Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86136
Mindjárt sejtettem, de ha esetleg 2 út között el tudná küldeni a kocsit egy plusz fuvarra, nem lenne elkeseredve se a főnők, se a sofőr, ha jól tippelem.
Előzmény: GPS (86132)
padisah Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86135

ott a hiba a gondolatmenetben, hogy 1920ban az autó hatásfoka (motor + hajtáslánc) lehetett vagy 8-10%. Ez közeledik most az elméleti 37% (motor) * 0,9 (hajtáslánc) = 33,3 % hatásfokhoz

 

ráadásul az autó hatásfokát nehéz értelmezni, mert a hasznos output energiamennyisége nem értelmezhető fizikailag,

 

az Energia definíció szerint erő szorozva elmozdulással (tehát a megtett úttal),  az autó esetén a távolság értelmezhető (A-B pontok közti távolság), nade mennyinek kellene lennie az erőnek? Légüres térben, ha ráérünk, elég 1N erőt applikálni 1 másodpercre, és ez elvisz minket akárhova

 

Az hogy az autó mennyi enegrgiát fog elhasználni olyan szempontoktól is függ, hogy mennyivel megyünk, mekkora az autónk tömege stb. Ezeknek semmi köze a motor műszaki fejlettségéhez, vagy a hatásfokához.

 

 

Előzmény: ayantaqe (86127)
kerdojel Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86134
A legjobb, az ilyen lágy nyálakat utálom.
Előzmény: GPS (86048)
ayantaqe Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86133
'A mai logisztikában meg nincs értelme 1 nappal hamarább odaérni valahová...mert egyszerüen nem tudnak mit kezdeni az áruddal.'

Ezt azért furcsállom a 3napos ellátási láncok ismeretében.
Előzmény: GPS (86110)
GPS Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86132

Nem, kérdőjel barátom, a fuvarok nem azután szerveződnek, hogy mennyit akar keresni a pilóta....vagy a fuvarozó cég.

A Marosvásárhely-London járat kb. 1 évig tartott és kb.5 fuvar jött ki 2 hónapra....vagyis nem volt havi 3, még akkor sem, ha 9 nap alatt megjárta.
Azt a bútort le is kllett gyártani, ugyebár.

Mivel az ilyen járatokon a visszfuvar olyan ritka, mint a fehérholló (pláne, hogy az EU előtt tilos is volt) - ezért a pilótának meg volt engdve, hogy évi 2-3 autót behozzon és azon keressen valamennyit.

Vagyis vihette magával a sógort a kamionnal, visszaúton megvették a verdát - az meg hazavezette egyedül.

Kis biznic-kis pénz. De működött.
.
Előzmény: kerdojel (86117)
ayantaqe Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86131
No, azért magyarázd már el, miért is írtam hülyeséget, légyszi. :)
Előzmény: Pikó Lajos (86129)
ayantaqe Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86130
De, sokkal jobb és biztonságosabb. :) Amíg a kolléga csörgődízellel szívja a füstöt a dugóban és mérgelődik, mennyire rossz a hatásfoka, addig én tvzek vagy netezek, netán csinos hölgyekkel cserélek névjegyet és ezáltal sokkal alacsonyabb az infarktus kialakulási esélye, tehát biztonságosabb, sokkal hasznosabb és kevésbé frusztráló. :) Ha pedig nagyon sietek, elindulok reggel 5kor, belváros esetén pedig egyértelműen metro-villamos, vas parkolóban hagyva.

Na meg napról napra hosszabb a faszom is, ez sem elhanyagolandó szempont. :)
Előzmény: skunkape (86109)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86129

:)

 

sajnos, most mennem kell termelni, ordít a felügyelő. (mintha számítana az én hetven kilóm azon a bazi nagy gályán :))

Előzmény: ayantaqe (86127)
ayantaqe Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86128
Megkaptad a választ, az is rendkívül kvantitatív. :))
Előzmény: Pikó Lajos (86125)
ayantaqe Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86127
Annyira nem bonyolult mérnök Úr, ha egy autó 1600 ccm-ből ki tudott hozni 1920-ban mondjuk 33 lóerőt 20 literes fogyasztás mellett, akkor ha ma ugyanennyiből csinálunk 100 lóerőt 7 literes fogyasztásra, akkor az már 135% és perpetuum mobile? Ej-ej. :)))
Előzmény: Pikó Lajos (86096)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86126
86096
Előzmény: ayantaqe (86124)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86125

te is írhatsz ide peak oil témakörben, pedig olyan távol vagy tőle tudásban, mint én a tojáshímzéstől

 

azért a harmadannyi fogyasztással háromszoros teljesítmény écádat te is átgondolhatnád egy nyugodt pillanatodban, lásd alanti kvantitatív levezetésemet :)

 

indulásként egy kis segítség: 3*3=9 :)

Előzmény: ayantaqe (86119)
ayantaqe Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86124
Ne légy már ennyire indiszkrét. :)
Előzmény: berci222 (86094)
ayantaqe Creative Commons License 2009.05.06 0 0 86123
Elfogadom a véleményed, de cirka 300millió embernek nem a szempontjaid a priorok. :)
Előzmény: berci222 (86088)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!