Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Varshi Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10717

Pedig erről én is olvastam valahol (kicsit "hallottam, hogy hallották" szitu), hogy egy "nevesebb illető" valami angol szaklapban írta ezen véleményét, hogy az első 1-1.5 ezer mérföld után (ez kb. megfelel a kézikönyvben szereplő 1500 km-es bejáratásnak) kezdjünk el neki tényleg odalépni néhányszor, mert annak hiányában az autó örök életére lustább és olajzabálóbb lesz...

Sajna a forrást én se találtam.

 

-

Amúgy lecséréltettem a 2.0 PD TDI-men 2000 km után az olajat (bár Te azt írtad, hogy felesleges, de mondom az én lelkemnek megér ennyit), és hát tudom, hogy a dízelekben az olaj hamar fekete lesz, meg nem mérvadó a színe, de olyan szép sűrű és fekete kátrány folyt ki, hogy csak na!

 

Mondom a szerelőnek (beszéltetni szoktam őket), hogy hehe, persze, hát ez így jó, akkor szűr, ha elszineződik, mire kicsit fura arccal mondta, hogy azért 2000-nél nem kéne így kinéznie....

Előzmény: SLX-350 (10716)
SLX-350 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10716

Szia Joemaster,

 

"....Ha valaki sokáig óvatoskodik, akkor csak nő az olajfogyasztás.."

 

előbb-utóbb nyilván a hozzáértők (is) elmondják a véleményüket erről a kérdésről, az én tapasztalatom ezzel teljesen ellentétes. A jelenleg általam használt Golf V 2.0 PD TDI-t (aminek a motorja vélhetően nagyon hasonlít a példában felvetett Skoda motorhoz) az első 4-5 ezer kilométeren bejárattam (tudom hogy ez ma már divatja múlt dolog), hidegen azonnal elindulok vele de nem terhelem és (mivel még nem érzem magam annyira öregnek) néhány apró vadulástól eltekintve nem nyomom 3000-es fordulat fölé. A motorba az eddig megtett 60 valahány ezer km során 2 liter (először 0W-30-as Longlife II, másodszor 5W-30-as Longlife III) olajat kellett utántölteni ami szvsz nem olyan elviselhetetlen mértékű.

 

"....az olaj által a hengerfalon kialakított "bevonat" megszűnjön ...."

 

na most aztán irigykedhetnek a különböző (utólagos) adalékok gyártói! Ami nekik hosszú évek fáradságos (és vélhetően költséges) munkájába tellett azt - vagyis a bevonat kialakítását a hengerfalon - egy "mezei" motorolaj is képes megvalósítani....

Vagy ez a bevonat nem olyan bevonat? Talán még az sem kizárt hogy nincs is semmilyen bevonat? Én leginkább erre az utóbbi változatra fogadnék....

Előzmény: joemaster (10711)
SLX-350 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10715

Szia S2K,

 

"...5évnél tovább ritka az az autógyár aki tervez, ezt továbbra is tartom...."

 

abban egyetértünk hogy (sajnos) ez a trend de azért vannak (még) üdítő kivételek....

Előzmény: S2K (10709)
kacagógerle Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10714
Háát nemtom,de aki ezt írta jó nagy fantáziával rendelkezik.:-)

Namost ha Torontál Simon nyugdíjas vásárol pl. egy Superbet,és soha nem fogja 3000 fölé forgatni,akkor rákölti a nyugdíját az olajra?

Meg miféle bevonatot alakít ki az olaj amit le kellene égetni????
Előzmény: joemaster (10711)
S2K Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10713

Ez elég viccesen hangzik, de majd jön a Béla és mexakérti!:))

Előzmény: joemaster (10711)
S2K Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10712
Ezt csak a VW tudja megmondani (szerintem a garanciális idő végéig tesztelhetik, utána lehet nem is foglalkoznak komolyan a kérdéssel..), mivel van benne turbo és kompresszor is rögtön hatványozottabb a meghibásodás lehetősége, számukra pedig tömör gyönyör ha beszarik, mert kizárt, hogy kicseréljék garanciában, ahogy az lenni szokott.. Én azt saccolnám, hogy a garanciális időn túl bármi előfordulhat:)
Előzmény: Winstrol_ (10710)
joemaster Creative Commons License 2006.08.01 0 0 10711

Kedves Mindenki!

 

Olyan véleményt olvastam az angol Skoda fórumon, hogy a longlife olajjal működő motorokkal a kezdeti kímélés után kicsit durván kell bánni, hogy az olaj által a hengerfalon kialakított "bevonat" megszűnjön és a gyűrűk rendesen bekopjanak úgy, hogy ne jusson az égéstérbe olaj mellettük.

 

Ha valaki sokáig óvatoskodik, akkor csak nő az olajfogyasztás, egyre nehezebb lesz ezt azt olajbevonatot elégetni a hangerfalról (ami mellett elvileg elcsúszik a dugattyúgyűrű és nem húzza le az olajat).

 

A véleményt nyílvánító fórumozó saját PD-TDI OII-jét és a barátja PD-TDI Golfját hozza fel példának. Ő 5700 mérföldnél töltött először utána olajat, a barátja, aki kímélte az autót, már 3500-nál betöltötte ugyan azt a mennyiséget.

 

Én ezt valahogy a logikával ellentétesnek tartom, de kíváncsi lennék a hozzáértők véleményére!

 

joe

Winstrol_ Creative Commons License 2006.08.01 0 0 10710
ha már itt tartunk, szerintetek az 1.4 170lovas motort(VW) hány km-re tervezték? :)
az egy dolog hogy jól megy, meg király, csak aztán szét ne essen :/
Előzmény: S2K (10709)
S2K Creative Commons License 2006.08.01 0 0 10709

Lehetséges, viszont én is csak utcaira gondolok. Te 3évente cseréled a céges autót sajátként meg egy 20+ éves Mercid van ha jól emlékszem.. A mostanában gyártott autók soha a büdös életben nem lesznek 20 évesek! Manapság ha veszel egy autót adnak hozzá egy tájékoztatót, hogy hova viheted roncsként leadni ha élettartama végéhez ér. Jó ez kicsit túlzás, de 5évnél tovább ritka az az autógyár aki tervez, ezt továbbra is tartom. Vagyishogy tervez csak az alkatrészek eladását tervezi és extraprofitot magának nem neked tisztességes autót!

Előzmény: SLX-350 (10703)
SLX-350 Creative Commons License 2006.08.01 0 0 10708

Szia Barg,

 

"....azért elgondolkodtató, hogy azok a bizonyos un. magas nyomású adalékok miért hiányoznak(vagy nem elég magas szintűek)  kategorikusan minden motorolajból...."

 

Ki mondta hogy hiányoznak? A kopásgátló adalékok hatásmechanizmusa meglehetősen egységes: magas felületi terhelés (tipikusan fém a fémen vagy ahhoz közelitő kapcsolat) esetén aktiviválják magukat.... Ez tudomásom szerint minden jóravaló motorolajban így működik (csak van aki ezt külön reklámozza, mások meg nem).

Előzmény: BarG (10693)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.01 0 0 10707
Köszönöm!
Előzmény: SLX-350 (10705)
Szemesi.Zsolt Creative Commons License 2006.08.01 0 0 10706
Köszönöm a választ!!!!!!!
Előzmény: SLX-350 (10704)
SLX-350 Creative Commons License 2006.08.01 0 0 10705

Szia Ccorsa,

 

a rendelkezésemre álló információk szerint (a 0W-20-as olajjal) egyenértékűen használhatóak a 0W-30-as és a 0W-40-es olajok is (amelyek ráadásul könnyebben is beszerezhetőek).

 

Előzmény: Törölt nick (10694)
SLX-350 Creative Commons License 2006.08.01 0 0 10704

Szia Zsolt,

 

kb ugyanarról beszélünk..annyi eltéréssel hogy szvsz a 75W-90-es SAF-XO jobb megoldás ehhez az autóhoz mint a 75W-140-es SAF-XJ (és bármelyik jobb mint az ásványi EPX 90)

Előzmény: Szemesi.Zsolt (10690)
SLX-350 Creative Commons License 2006.08.01 0 0 10703

Szia S2K,

 

ebben a kérdésben egyértelműen eltér a véleményünk....

annyi kegészítéssel hogy én (alapvetően) "utcai" autóban és motorban gondolkodom....

Előzmény: S2K (10685)
Varshi Creative Commons License 2006.08.01 0 0 10702

> Egyébként most én is 10W40-et raktam bele, de kíváncsi lennék, h az 5W40 jobb-e, különösen,

> ha a szélsőségesebb körülményekre kifejlesztett TXT 505 01 5W40-et rakok bele.

 

Jobb-e??  Inkább az a kérdés, hogy a 10W rosszabb-e? :)) Érted a megközelítést? Ha nincs gond a 10-essel, megfelel, akkor minek ölni a pénzt jobb értékekkel bíró olajba? Ezen az elven mindig csakis prémium benzin, csak Brembo fékek... vágod?

 

Én az 5W40-nel annyit értem el anno, hogy megivott belőle 2+ litert 10000 km alatt a Fiatom, amúgy meg nullát. Megéri? Max. a lelkednek lesz tőle bizonyíthatóan jobb. :)

Előzmény: Sussantó (10701)
Sussantó Creative Commons License 2006.08.01 0 0 10701

Kedves Gyuszika5!

 

Köszönöm szépen a precíz összefoglalást. Azért van sok dolog, ami árnyalja a képet:

 

pl. az én gépkönyvemet több mint 10 éve írták. Azóta gondolom elég sok minden változott, jobb lett.

Aztán nem ugyanaz elindulni +35 fokban, meg -20-ban.

Nem mindegy a motor élettartama és a fogyasztás sem.

 

Egyébként most én is 10W40-et raktam bele, de kíváncsi lennék, h az 5W40 jobb-e, különösen, ha a szélsőségesebb körülményekre kifejlesztett TXT 505 01 5W40-et rakok bele. (ugyanis ilyet tudok jó áron beszerezni)

Köszönettel és üdvözlettel:

már megint egy Suzuki tulajdonos :)

Előzmény: gyuszika5 (10698)
tomlaker Creative Commons License 2006.08.01 0 0 10700

tölem kérdezték adthatnak é:)

persze menj csak érte

egy a cég:)

Előzmény: cstibi78 (10697)
cstibi78 Creative Commons License 2006.08.01 0 0 10699
Nekem 2003-as 1,3 16V van. Nincs a közelben a kocsi, de úgy rémlik hogy a könyve félszintetikust ír. Persze lehet hogy tévedek.
A teljesítményszintekről valahol olvastam (talán a régi és öreg előző kocsimmal kapcsolatban), hogy az előírtnál jobb is belemehet, a gépkönyv csak az adott kor technikai színvonalát tükrözi, azóta már lehetnek magasabb szintű olajak a boltokban és azok is felhasználhatók. Igaz lehet ez?
Előzmény: gyuszika5 (10698)
gyuszika5 Creative Commons License 2006.08.01 0 0 10698

Tisztelt Suzuki Swift (1989-2003) tulajdonosok!!!

 

Nem akarok kioktató lenni, de azért el szeretném mondani a véleményemet a motorolaj cserével kapcsolatban. Szerintem a gépkönyv iránymutatása a mérvadó, s nem az itt kibontakozó vita. Ez alapján a következőket kell betartani:

 

- a gépkönyv nem írja elő, hogy szintetikus vagy ásványi alapú olajat használjunk, így ez mindegy

- a teljesítményszintet a következőkben határozza meg: API SE, SF, SG, SH. Ezek közül bármelyiket használhatjuk.

- nagyon fontos a viszkozítási diagram, hiszen ez alapján kell kiválasztanunk a megfelelő viszkózítást ezek a következők: 5W-30, 10w-30, 10w-40, 15w-40, 10w-50, 15w-50, 20w-50. A mi klímánknak leginkább a 10w-40 esetleg a 15w-40 felel meg.

- Van még egy kitétel: GTI-hez és 1.6-os hoz mindenképen 10W-30-at használjunk.

 

Ezek a száraz tények. Nekem egyébként márkaszervizben az mondták, hogy a Suzuki Swiftek nem érzékenyek az olajra.

 

 

Előzmény: Sussantó (9465)
cstibi78 Creative Commons License 2006.08.01 0 0 10697
Most jeleztek vissza, korlátozott számban van és kb 20 km-t kell utaznom érte.
Köszönöm szépen a segítő szándékot, ha a "korlátozott szám" azt jelenti, hogy kapok 4 litert akkor nem kereslek meg.
Előzmény: tomlaker (10696)
tomlaker Creative Commons License 2006.07.31 0 0 10696
dobsz mélt nekem , elküldik. még szállítással se sokkal drágább
Előzmény: cstibi78 (10695)
cstibi78 Creative Commons License 2006.07.31 0 0 10695
Köszönöm. Pécs kissé messze van, de találtam közelebbi telephelyet is, érdeklődöm, hátha ott is van.
Előzmény: tomlaker (10692)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.31 0 0 10694

Szia SLX!

Az új Civic topicban, a Honda ehhez a típushoz a 0W-20 olajat ajánlja.

Állítólag gyári olajuk...

 

Neked, mi erről a szakmai véleményed?

 

Köszi!

ccorsa

 

BarG Creative Commons License 2006.07.31 0 0 10693

Hello SLX!

 

Pont kísérletezni kértem kölcsön a masinát, de ez nem a négygolyós, hanem az, ahol egy csészében futó köszörült hengerre egy erőmérővel rászorítunk egy álló csapágygörgőt. Láttam már M demót, nem is erre voltam kíváncsi, hanem a gázolajok és lehetséges helyettesítőik tulajdonságaira, de ha már nálam van úgy döntöttem, megnézem a fellelhető olajmintákat. A sörös, tejes nonsenseket én is olvastam, de ami igazán meglepő, kb 10 féle motorolajat összehasonlítva ez a gép nem tud különbséget tenni!!! Azt tapasztaltam, hogy simán csak az olajokat összehasonlítva minél viszkózusabb az adott  példány, annál később szakad meg az olajfilm. Vagyis a CORA-s 10W-40 jobbnak mérhető, mint pl a C......bocs Mobil SHC. Hát ezt már én sem hiszem el. Így sajnos erősen megkérdőjelezhetőnek érzem én is ezt a kísérletet.

De azért elgondolkodtató, hogy azok a bizonyos un. magas nyomású adalékok miért hiányoznak(vagy nem elég magas szintűek)  kategorikusan minden motorolajból. Tudva, hogy bármely motorgyártó ma már képes volna garantált 1Mkm-t futni tudó motort készíteni, de nem teszik ilyen-olyan indokból, nem vagyok meggyőződve arról, hogy motorolajok terén ma azt kapjuk, amit kaphatnánk.

Üdv: BG

Előzmény: SLX-350 (10675)
tomlaker Creative Commons License 2006.07.31 0 0 10692

 

cstibi!

pneu trade kft pécs

 

Előzmény: cstibi78 (10605)
Sussantó Creative Commons License 2006.07.31 0 0 10691
Köszönöm szépen! És akkor még jobb is, mintha Magnatec 10w40-est raknék bele? (most az van benne)
Előzmény: SLX-350 (10686)
Szemesi.Zsolt Creative Commons License 2006.07.31 0 0 10690

Szia Béla.

 

A Castrol német oldalán ezt írják:

Differenzial, hinten optimaler Schutz und Leistung
Castrol SAF-XJ  1,5  Prüfen 30000 km    gute Performance
Castrol EPX 90  1,5  Prüfen 30000 km 

 

Szerinted???

Előzmény: SLX-350 (10684)
Winstrol_ Creative Commons License 2006.07.31 0 0 10689
kösz! elolvasom, aztán majd megint jövök ;)
Előzmény: SLX-350 (10676)
S2K Creative Commons License 2006.07.31 0 0 10688

Élettartam feltöltés pedig frankó dolog, csak azt nem mondják mennyi az élettartama. Ha hozzátennék, hogy 5-10év maximum akkor korrektebbek lennének:)

Előzmény: Szemesi.Zsolt (10687)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!