Keresés

Részletes keresés

Veszpremi Creative Commons License 2008.12.04 0 0 560
Olyan 70-80 rugóval fűtenek ki egy tetőtér beépítéses kéglit egy télen, nem a tüzépről veszi, ez igaz, valami jutányosabb forrás. Azt nem tudom, hogy ez hány mázsa, passz, egy rendes kocsival (az mennyi?). Én elhiszem neki, mert látom, mikor lebillentik a cuccot minden évben egyszer. De! Az én tapasztalatom, hogy a mi- szintén ekkora házunk rendszerét 5 kiló fabrikettel (én ezt 20 ft/kg-ért vettem) bőven felfűtöm, és olyan 0-5 fokos kinti hőmérsékletben ennek a melege jóval tovább tart, mint a gázzal egy 12 perces menet után, ami azt hiszem elvisz kb. 1 m3 (128ft) gázt (le kéne ellenőrizni). Egy 20 kilós zsák fabrikett egy egész nap a kinti 0-5 fokban elég. Na jó, mellé pár apró dolog megy begyújtás miatt, papír, esetleg gallyak, ilyesmi. Nem viccelek. A mi házunk nikecellel szigetelt, a tetőtér nem túl jól szigetelt, és normál évben 2500 m3 gáz fogy, melegvíz is arról megy, olyan 21 fokra fűtünk, éjjel 20ra. Az problémás, hogy nincsenek egyforma telek manapság, nehéz mérni.
Előzmény: janijani (559)
janijani Creative Commons License 2008.12.04 0 0 559

Ha a szomszédod számlája töredéke mintha gázzal fűtene, biztos nem 2000 Ft-os tüzépi fával tüzel.

Tapasztalatom szerint 20 kg fánál kevesebbel nem érdemes begyujtani a kazánt, mert elmegy a rendszer felmelegítésére. 20 kg fa 400 Ft (+fuvar). Ennyi 3-4,5 m3 gáz ára is(támogatástól függően) és kb ugyanannyi meleget ad.

Én számolgattam, kondenzációs kazánnal olcsóbban fűtök mint fával.

Előzmény: Veszpremi (545)
janijani Creative Commons License 2008.12.04 0 0 558

D a gázos a SD-t kicsit leszólta?

Nekem harmadik éve SD Ecosy F 28 E AS van, eddig hiba nélkül gazdaságosan üzemel.

A teljesítménye 5,9-29,6 kW. Lehet skálázni,én visszavettem 15 kW-ra a max teljesítményét, így most 5,9-15 kW. A Kezelési utasítás szerelőknek szóló részében a Beszabályozás fejezetben le van írva hogyan kell.

Előzmény: irnix (546)
sjohn Creative Commons License 2008.12.03 0 0 557
Előzmény: sjohn (556)
sjohn Creative Commons License 2008.12.03 0 0 556
Valóban ezt írtam , de Te meg azt írtad , hogy olcsót szeretnél.
Ez olcsó.
Ha azt szeretnéd , hogy még jó is legyen akkor Viessmann , Wolf , Buderus.
Másfelöl ez a kondenzációs Ariston eléggé megbízhatónak tűnik , szemben a hagyományos turbókkal , legalábbis az elmúlt cca. egy évben beüzemelt kb. 30 készüléknél talán ha 2-3 garanciális probléma volt. A hatásfokuk meg közel 100 %!
A cirkó azért cirkó , mert az egy komplett rendszer , egy kazánhoz / Pl. Hőterm , Buderus / nem tartozék a szivattyú.
Előzmény: irnix (552)
Veszpremi Creative Commons License 2008.12.03 0 0 555
Én nyilván elhiszem neked, de a tapasztalat az, hogy kb. még 1 óra múlva is, mikor már izzó parázs sem látszik, a kazántest még jó meleg, az előremenő vizet rendesen melegen/langyosan tartja, ami sokkal jobb annál az effektusnál, mint mikor a gázkazán leáll és gyakorlatilag semmi hőátadó test nincs, a víz gyorsan kihűl, és előfordul, hogy hidegek a radiátorok. A hideg radiátor meg hűtőtestként üzemel :) Nem veszünk ezen össze, én mindössze azt próbálom leírni, amit tapasztalok.
Előzmény: Törölt nick (554)
irnix Creative Commons License 2008.12.03 0 0 552
Azért nem szeretem őket , mert megbízhatatlanok , silány alkatrészekkel összetákolt masinák.

Ezt írtad régebben az olasz cuccokról, azt hiszem, konkrétan az Aristonról.
Vagy félreértettem valamit?:)
Szerintem már olyan szinten nincs különbség adott árkategórián belül a márkák között... Úgy mentünk mi is háztartási cuccot venni, hogy olaszt ne, mert az előző is csak x évet üzemelt. Úgy is lett, végül franciát vettünk, ami harmadannyi idő után a ht. kisgépszerelőnél kötött ki.
Ami meg "nagy nevű cég" terméke, annak horror az ára.

Mi a különbség a cirkó és a gázkazán közt? Én eddig úgy tudtam, hogy szinonimák.

Az olyan gázkazánt lehet indirekt víztárolóval összeépíteni, ami amúgy átfolyósan tud HMV-t? (ez fontos:D)
Előzmény: sjohn (551)
sjohn Creative Commons License 2008.12.03 0 0 551
Ariston?
Előzmény: irnix (543)
irnix Creative Commons License 2008.12.03 0 0 550
Sajnos a ház előző tulaja kicsit rövidtávon gondolkodott, mikor eladta a vegyes tüzelésű kazánját, konvektoros gázfűtésre modernizált '91-ben. Most vennünk kell egy v.t. kazánt, mert a vidéki családiház anélkül, olyan, mint a Dallas Bobby nélkül:D
Előzmény: Veszpremi (545)
irnix Creative Commons License 2008.12.03 0 0 549
Fater 3 okból hagyta meg a totya 4-est. Mindig azt mondta, hogy nem lehet tudni, mikor mondják azt a gázra a ruszkik, hogy sztoj, valamint hatan cibálták be a kazánházba anno és egyszer elég volt neki a cipelése:)
most agyal, hogy a régi FÉG C-24-esüket le kéne cserélni, mert sok gáz fogy, ráadásul gravitációs fűtés van (több, mint 1 m3 víz van a rendszerben). szigetelésen nem gondolkodik, porothon 30-asból vannak a főfalak, durván perlites vakolattal. mutter meg inkább a vegyes kazánt pártolja, még ha nem is gondozásmentes és a fabrikettet favorizálja:D
Előzmény: Veszpremi (548)
Veszpremi Creative Commons License 2008.12.03 0 0 548
Jól mondod. Pár éve ez nem volt előre látható, mikor 7 ft volt a m3 gáz. De én a fűtéskorszerűsítéskor, ház szigetelésekor azt mondtam, hagyom a v.t. kazánt is, elfér az ott :) Nem bántam meg. Elfér! :)
Előzmény: irnix (547)
irnix Creative Commons License 2008.12.03 0 0 547
Sajnos a ház előző tulaja kicsit rövidtávon gondolkodott, mikor eladta a vegyes tüzelésű kazánját, konvektoros gázfűtésre modernizált '91-ben. Most vennünk kell egy v.t. kazánt, mert a vidéki családiház anélkül, olyan, mint a Dallas Bobby nélkül:D
Előzmény: Veszpremi (545)
irnix Creative Commons License 2008.12.03 0 0 546
bocs, valóban indirekt:D a gázos a SD-t kicsit leszólta... D-ÉG-esék anno azt mondták, hogy a D-ÉG, F-ÉG cuccok bevált francia, ill olasz cirkók "átcímkézve".

Ezek a kazánok mennyire "skálázhatóak"? Azaz a teljesítményüket be lehet állítani a megadott teljesítmény határon belül, vagy csak az előremenő víz hőfokát tudom szabályozni?
Előzmény: Axióma (544)
Veszpremi Creative Commons License 2008.12.03 0 0 545
Nem osztom a véleményedet, mert a gyakorlatom mondatja velem, nem az elmélet. Nem a leghidegebb napokon, de az elő- és utóidényben kimondottan takarékos módszer, a lemetszett gallyakkal, fával, pellettel, fabrikettel tudom fűteni és nem is csak a kazán tömege (de az is), hanem a sokáig meglévő parázs még langyosan tartja a rendszert, egyszerűen gravitációval. Ez tény, rengeteg gázt lehet megspórolni. A szomszédom szinte csak fával fűtt, töredéke a számlája, mintha gázzal fűtene. Én csak azt akartam mondani, hogy igenis aki tudja, hagyja meg a vegyestüzelésű kazánját.
Előzmény: Törölt nick (541)
Axióma Creative Commons License 2008.12.03 0 0 544
En a gazzal nem terveznek 5 evnel tavolabb (az utobbi idoben allandoan szigoritjak gaz es kemeny vonalon is, ami most jo sztem 5 ev mulva mar nem lesz az). Peldaul ma mar elegge nehezen lehet (hivatalosan) oldalfali kivezetessel csinalni... ha ebben a tervezesben egyetertesz, 5 ev alatt sztem nem terul meg a kondenzaciosnak se meg a buderus markanak sem a felara. A tartalyos melegvizen viszont elgondolkodnek, amit aztan futhetnel majd massal is (vegyes, nap, aram), nem kidobod a kazannal a hmv lehetoseget. (Amugy nem indirekt tarolo volt az az inverteres helyett?) Az igy megtakaritott kulonbozetbol meg szigetelest csinalnek.
Jelzem, abszolut laikus velemeny!
Előzmény: irnix (543)
irnix Creative Commons License 2008.12.03 0 0 543
No, most távozott a tervező. Buderus gb 022-24 kondenzációs kazánt javasolt, inverteres víztárolóval. Nézegettem az árakat, de eléggé elborzadtam:(
A rendszerrel nincs bajom, csak az ár... más gyártmányokat próbálok keresni, amik árban kedvezőbbek. Van valami ötletetek?:)
Axióma Creative Commons License 2008.12.03 0 0 542
Szerintem meg rosszabb is, hogy tartja a hot, mert felmelegiteni azt is tuzelovel kellett, de hosszabb ido alatt tobbet fog kivinni a kemenyhatas.
Előzmény: Törölt nick (541)
Veszpremi Creative Commons License 2008.12.02 0 0 540
Nálunk is van a gázkazán mellett egy vegyestüzelésű kazán, ami nagyon nagy hasznot hajt a jelenlegi gázárak mellett. T.i. óriási előnye főként enyhébb időszakokban, hogy mitán jól felforrósodott, sokáig tartja az öntöttvas test a meleget és így a radiátorok is langyosak, melegek maradnak órák hosszatt. Nem marhaság!
Előzmény: irnix (537)
irnix Creative Commons License 2008.12.02 0 0 538
irnix Creative Commons License 2008.12.02 0 0 537
Sziasztok!

Nagyon laikus vagyok, és még annál is inkább bizonytalan:)

86 nm-es családiház fűtés korszerűsítése előtt állok. A beszúrt alaprajzon jelölt wc helyiségbe szeretnék egy gázkazánt berakni, ami a HMV-t is előállítaná nekem, valamint a pincébe szeretnék egy vegyes tüzelésű kazánt is barakni (sose lehet tudni, kémény meg van).
Radiátoros központi fűtést szeretnék kialakítani a meglévő konvektoros megoldás helyett. Sokáig vacilláltam a padlófűtésen is, mert fél méter a lábazat magassága és félek attól, hogy esetleg hideg lesz a padló, viszont árban a sok járulékos költséggel nagyon megterhelő lenne anyagilag.
Szal' kérdéseim a következők:

Milyen cirkót érdemes beszerezni (? KW) (nem márka érdekel, hanem hogy) érdemes-e (egyelőre) 2 személyre egy inverteres víztárolót beépíteni?
Gondot okoz-e, hogy a vegyes tüzelésű kazán (35KW) a pincében lenne (se nem túl távol, se nem túl közel a cirkóhoz). Alpexes megoldással, keringetőszivattyúval.

Köszi:
irnix
Tusi_ Creative Commons License 2008.12.02 0 0 536
Sajnos nem igaz. Csak ugyanolyanra cserélheted engedély nélkül, ha más márka, illetve más teljesítményű, akkor gázos és kéményes engedély is kell :(
Előzmény: Émile (520)
Axióma Creative Commons License 2008.11.30 0 0 535
Ja 3-4 fok emeles kevesebb energia: hat, kazantol fugg, de nem kondenzacios kazannal biztos, hogy rosszabb nem lehet (a kondenzaciosnal vezerles kerdese, ha tud olyat a vezerlo, hogy az alacsony hom-u, nagy hotehetetlensegu futessel, kondenzacios modban emeli vissza mire hazajon, akkor ott is lehet, de ilyen okossagot meg nem hallottam termosztattol, vszinu azert mert nem nagyon lenne 12 ora tavollet eseten se olyan, hogy leall a futes mert meg kesobbrol be tudja inditani). DE en nem ezt allitom elsosorban, hanem hogy nyer azon, hogy hagyja kihulni a lakast, kisebb lesz a kinthez viszonyitott kulonbseg, igy kevesebb a hoveszteseg (hiszen az a hokul.-tol es a szerkezetek hoateresztesetol fugg, de utobbi adott fix).
Amugy a falak huzasa csak a nagy hotomegu falaknal van, ha keves a hotomeg akkor lazan meg lehet csinalni rossz komforterzet nelkul is, gyorsabban visszamelegszik.
Előzmény: sjohn (533)
Axióma Creative Commons License 2008.11.30 0 0 534
Ott tartunk, hogy _barmilyen melyre_ erdemes leengedni, mert az atlagfogyasztasa csokken. Addig, amig a komfortja jo. Tehat ha a 15 fokos nappali homerseklet beallitas mellett (amit soha nem fog elerni, max. -30 fokban, de ettol most tekintsunk el), es az okos termosztatja visszafuti hazaerkezesre 21-re (a levegot, hiszen azt meri), _ES_ nem erzi diszkomfortosnak a fal hideget, akkor igy tud legjobban takarekoskodni. Ha nem komfortos a hoerzete, akkor persze merlegelni kell, es csak mondjuk 17-ig kihulni hagyni, vagy 18-19, ki mikor erzi jol magat (bar mondjuk kulso hom.-tol is fugg, de annyira talan nem).
Szoval algoritmus: minden heten engedje lentebb a napi minimumot fel fokkal addig, amig nem erzi azt, hogy valahogy nem jo a hazaerkezeskori 21 fok. Emelje vissza az elozore, igy fogja a legtobbet megtakaritani ugy, hogy kozben nem kell semmit a komfortjabol feladnia.
Igy mar OK?
Előzmény: sjohn (533)
sjohn Creative Commons License 2008.11.30 0 0 533
Na most akkor hol tartunk?
Te azt mondod , hogy 3-4 fokkal megemelni a hőmérsékletet , kevesebb gázfogyasztást jelent , mint hőn tartani.
Érdekes elmélet.

"Az mas kerdes, hogy erezheted, hogy huz a fal - ekkor nyilvan erdemes kicsit kevesbe kihulni hagyni."

?????

Vagyis , akkor most ott vagyunk , hogy mégse engedje annyira kihülni?
Előzmény: Axióma (532)
Axióma Creative Commons License 2008.11.30 0 0 532
Egyszerubben: attol, hogy lejjebb engeded nappal, majd visszafutod, futesi koltseg nem lesz tobb (csak kevesebb hoigeny, sot meg annal nagyobb aranyban is kevesebb gaz, ha a folyamatos uzem miatt jobb a kazanod hatasfoka). Az mas kerdes, hogy erezheted, hogy huz a fal - ekkor nyilvan erdemes kicsit kevesbe kihulni hagyni.
Előzmény: Morfi 77 (531)
Morfi 77 Creative Commons License 2008.11.30 0 0 531
Ezt most nem teljesen értem!
Előzmény: Axióma (530)
Axióma Creative Commons License 2008.11.30 0 0 530
Mar miert??? A komforterzetet majd eldonti, de amig hazaerve nem erzi rossznak, addig nappal minel alacsonyabb, annal tobb energiat takarit meg (nem nappal, hanem 24 oraban nezve). Futeni elobb-utobb mindig annyit kell, amennyi a veszteseg, az meg alacsonyabb nappali hofoknal alacsonyabb (1 fok = 6%, legalabbis a 20-25 fok tartomanyban biztosan, legyen 17-18 kozott ex has csak 4%, akkor se mindegy).
Előzmény: sjohn (528)
Morfi 77 Creative Commons License 2008.11.29 0 0 529
Akkor gazdaságosabb ha emelek rajta 18.5-re???
Mert nem igazán hül ki a lakás most még
Éjsazkára 22 óra után 19fokra van állítva és reggel higeg radiátorra ébredek kb 19-19.5 fokra ami nekem azt jelenti nem hül ki a lakás!
Vagy rosszul gondolom?

szerinted kb hány köbméter gázzal lehet egy ilyen lakás fűteni??
Előzmény: sjohn (528)
sjohn Creative Commons License 2008.11.29 0 0 528
Nem.
1-2 fok , még ok , de 3-4 foknál , már sokkal több energia kell a felfűtéshez , mintha egyenletesem , mondjuk 21 fokon tartanád.
Ekkora hőingadozásnál már a falak is nagyon visszahűlnek és ez jelentősen csökkenti a komfortérzetet.
Előzmény: Morfi 77 (527)
Morfi 77 Creative Commons License 2008.11.29 0 0 527
Köszönöm szépen!
Szerinted mekkora hőingadozást érdemes tartani a lakásban ja nem vagyok otthon ill ha hazamegyek?
Most nappal 17.5 c -on van és mire hazaérek addigra 21c kérek.Ez még gazdaságos?
Előzmény: sjohn (526)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!