Az óra 4 vezetékkel kapcsolódik az elektromos rendszerhez. Kap egy fix akku feszültséget az Ef7 biztosíték - C204 csatlakozó - F23 biztosíték körön keresztül. Gondolom ez biztosítja az órának, hogy megjegyezze az időt akkor is, ha áll a rendszer. Ha levesszük az akku sarukat és visszatesszük, 1:00-ra áll az óra. (nálam pl ilyen szokott lenni teljesen rendszertelenül, ezért gyanakszom kontakt hibára) A másik "+" feszültséget a 15C vonalon kapja, amikor elfordítjuk a kulcsot de még nem adunk gyújtást. Ez a vonal lehet felelős a világításért, ilyenkor jelennek meg a számok. Majd bekapcsoljuk a világítást és az 58-as vezeték feszültség alá kerül, aminek hatására az órában meghúz egy relé és a világítással sorba kapcsol egy ellenállást. Ekkor lesz csökkentett fényű a számlap. Ez alapján szerintem, ha 1:00-ra áll be az óra időnként, az feszkimaradás eredménye lehet, csatlakozási probléma. Ha össze-vissza változik az idő a kijelzőn, akkor az vagy elektronika hiba az órában, vagy még esetleg az óra és percállító nyomógombok adnak kontaktust a rezonancia miatt ami fellép a karosszériában.
Az ajtónyitást jelző kontaktok a visszajelző izzón keresztül kapcsolódnak a pozitív ághoz, így azoknak nem sok köze van az órához.
Kontakt hiba. Néha nekem is beáll 1:00-ra, de mivel nem tudtam konkrét eseményhez kötni eddig így marad a kontakt hiba. Még nem vitt rá a jó lélek, hogy szétbombázzam a középkonzolt.
Ez igen érdekes, mert pl a Valeo kuplungszettből van a 826631-es cikkszám és a legolcsóbb és legdrágább között van 26942 Ft különbség. Ahhoz képest, hogy ugyanaz a termék, az eltérés cseppet sem minimális. Szóval nem nagyon vágom, miért jó ez nekik.
Üdv!Újra én.Még egy kérdés.Álló helyzetben alapjáraton a ventilátor bekapcsolása után lefullad a motor.Menet közben motorfordulatvisszaesést nem vettem észre.Köszönöm!Lajos.
Mit jelent a termékek cikkszáma (cikk-kód) után szereplő /LA, /SZ, /S, /P, /KO, /I stb jelölés? Ezek belső jelölések, segítenek nekünk a termékek rendszerezésében. Ha / karakter előtt a cikkszám megegyezik, akkor ugyanarról a termékről van szó. Ebben az esetben az árakban minimális eltérés lehetséges.
Az érdekes amit írsz habár én a cikkszámokat nem nézegettem inkább azt néztem,hogy mindegyik termék csillagozva van 3-5 csillag-ig de igazából a leírásba természetesen mindegyikhez az van írva,hogy milyen kiváló minőségű termék de személyes tapasztalat volna jó ,hogy például valaki beépített egy lemförder kormány gömbfejet és normál használatba mondjuk kibírt 4 évet vagy csak 1.5 évet mert nem mindegy vagy egy ruville vízpumpa kibírta a csereperiódust vagy menet közbe azt már cserélni kellet vagy a gates szíjjak is bírjak vagy hamarabb kell őket cserélni mint a csere periódus az árra meg igazán nem tudok mit mondani mert ahogy számolgattam és az előző hozzászólásba is írtam itt Vácon ha mindent megvennék az autóhoz a bárdi-nál vagy az unix-nál akkor olyan bő 100e ft-ra jönne ki a kovács autó meg olyan 70e plusz posta még ha mindegyik termék olyan volna is ami 5 csillagos és ezeknél a termékeknél a leírásba mindnél az van írva ,hogy 50-60 éve az autóiparba vannak tehát ebből ki indulva nem lehetnek rosszak én inkább attól félek ,hogy megveszem a drágább 4-5 csillagos alkatrészt és ugyan úgy 1-2 év múlva cserélhetném mint ha a 3 csillagos kicsit ismeretlen nevű alkatrészt venném meg mert megennék ezt is azt is a kiváló minőségű magyar utak.
Ez érdekes, mert a Kovácsnál rendeltem támasztó gömbfejeket és pl a SWAG kínálatában volt vagy 5 fajta, az első és az utolsó között bő 3 ezer Ft-os eltéréssel. Viszont a cikkszáma mindnek ugyanaz volt csak betűjelzésekben volt eltérés. A SWAG honlapján meg azzal a cikkszámmal egyetlen termék volt a kínálatban, betűjelzések nélkül. Na akkor döntse el az ember, mi a különbség a termékek közt.
A segítségeteket szeretném kérni mert a nyár folyamán nagyobb javítást kell eszközölnöm az autómon aminek a keretében vezérműszíjat, feszítőgörgőt, hosszbordásszíjat,feszítőgörgőt vízpumpát, trapézgömbfejet,kormánygömbfejet,első,hátsó trapézlengőkar szilentet kormányösszekötőt rávaló porvédőgumit és stabilizátor szilentet kell cserélnem amit a kovács autótól akarok rendelni mert még postával is olcsóbb mint itt helybe az unix vagy a bárdi de kicsit el vesztem a kínálatba mert vezérlésből olyat szeretnék ami biztos kibírja a csere periódust meg a futómű alkatrészeit se szeretném azért 1-2 évente cserélgetni ha esetleg írnátok neveket megköszönném
"Az említett autóhoz megfelelő a Castrol Edge 5W-30 C3 termék is, de kenő-és tisztító képesség szempontjából, valamint ismerve a technikát, sokkal megfelelőbb választás lenne a Castrol Edge 5W-40 A3/B4 termék:
Ráadásul a termék az API szabványt is túlteljesíti. A SAE 5W-40 osztály végett mérséklődhet az olajfogyasztás, de nem ez a legfontosabb előny egy 5W-30-as termékhez képest, hanem az A3/B4-esség."
De mindenki azt tölt bele amit jónak lát. Félszintetikust mondjuk semmi pénzért nem tennék a motorba. Ezzel az 5W-40-es olajjal sem télen, sem nyáron semmi problémám nem volt, évente cserélek olajat, ami kb 10-12 ezer km-t jelent, olajcsere előtt a szint max-on van, 12 éves a motor de egy fél deci olajat nem kellett eddig után tölteni.
Vettem egy Chevrolet Kalos 1.4 8v 2005-ös autót. Megcsinálnám rajta a kötelező dolgokat, de tanácstalan vagyok, hogy milyen olaj kéne bele. 10w40 vagy 5w30? Olvastam, hogy gyárilag 5w30 kell, de ismerősöm javasolta, hogy közel 11 éves autónál jobb inkább a 10w40. Szerintetek? Köszönöm előre is a segítséget. :)
Nagyáruházakban és benzinkúton is kapható. Én évente többször befújom jó vastagon, elkenem az összes gumi alkatrészen - még a hosszbordás szíjon is a motortérben - és sosincs sem befagyás se tapadás probléma, az ajtó is könnyen, tökéletesen záródik, a szíj is tovább bírja.
Az utóbbi hónapban csak hétvégenként volt használva az autó, s azt tapasztaltam, hogy mikor kinyitom az ajtókat a gumi borítás nehezen engedi el azokat. Mintha tél lenne, persze nem olyan erősen tapad, de azért aggaszt a dolog. Régebben hallottam, hogy le lehet ezeket a részeket kezelni valamivel, de nem tudom, hogy mivel. Van erre ötletetek, hogy mivel kenjem be az ajtó menti gumi részeket? Köszönöm előre is!
A leírásban ott is van ABS és NON ABS verzió. De szelepvezérlés lehet az IAC (idle air control valve vagyalapjárati motor) és lehet az EGR is. E kettőre még a solenoid is illik mivel az van bennük.
Ez az ABS-es modellekre vonatkozik. ABS hibát volt hivatott jelezni. Mivel az enyémben nincs ABS, ez nem lehetséges. A hibakód olvasóm ezt írja ki: P1382 Variable Cam Timing Solenoid 1 Circuit Malfunction! Aminek a jelentése: Változó szelep vezérlés Időzítőszolenoid 1 hibás működés. De ebben nincs változó szelep vezérlés, ha jól tudom. Egy érzékelő van a vezérmű tengelyen, lehet ez romlott el?
Üdv DelSonar. Hétvégén cseréltem olajat, és megvizsgáltam a kopogás érzékelőt, szét volt csúszva a csatlakozó. Összetoltam, hibát töröltem, és már csak a P1382 hibakód jön elő. Nagy kérés lenne, ha lépésről lépésre leírnád mit nézzek át? A rajzokhoz kuka vagyok. Előre is köszönöm!