Mikori az aksid? Egy terheleses probara elvinnem egy szerelohoz. Emlekeim szerint aksi csere elott csinalt furcsa dolgokat nekem a 9-5. De ez mar regen volt :(
Sziasztok! 9-3 2005-ös dizelnél(150lovas) mennyire jellemző, hogy beszarik a km óra? Olyasmit csinál mintha nem kapna áramot teljesen random. A klíma is ki-be kapcsol mikor rájön az 5 perc. Elkezdtem nézni az óra csoport áramellátását de egyenlőre semmi rendellenest nem találtam. Igaz rám sötétedett. Esetleg valami jellemző hiba? Vagy egyedi eset lenne? Plusz info: véletlen szerűen leszívja az aksit.
egy régi, 2001-es, 2.2TiD 9-3-asban kellene bal első lengőkart (és stabilizátort) cserélni. Helyben elég horribilis árat mondtak a lengőkarra (kb. 60-70e), online üzletekben már láttam 20-25 körül is.
A kérdésem az lenne, hogy az ilyen olcsóbb márkák között van, ami nyugodtan vehető? Ezeket láttam a lengőkaroknál: Abs, Maxgear, Metzger, Skf, Triscan.
Nálunk is minden rendben. Most az a érződik a levegőben, hogy jövő héten lehet bezárják az egyetemet. Egyelőre 2 igazolt eset van, de mivel van ott futó projektünk, így hallunk ezt azt.
A saab egyelőre jól viseli magát, azóta 4 regeneráláson vagyunk túl. Tényleg nem szabad annyira kímélni a lelkét, így visszatértem a dinamikus vezetéshez.
Az lett volna a terv, hogy ugyan ez az évjárat csak olyan aminek van jelzője. Tehát akkor csere-bere alapon nem fog működni. Nyomást egyébként mér, legalábbis OBD-n keresztül gond nélkül lehet olvasni, ezért feltételeztem, hogy működne a dolog.
Hát ez azért nem ilyen egyszerű. Az óracsoportokat csak úgy nem lehet egyikből a másikba átépíteni főleg ha nem típusazonos. A nem típusazonos óracsoport alatt azt értem hogy pl nincs benne a turbónyomás mérő óracsoport. Ez járhat tovább szenzorok beépítésével, szoftver frissítéssel és akár vezérlők cseréjével is, már ha megoldható.
Azt szeretném megtudakolni (bocsánat, ha már valaki kérdezte, nem találtam) gyári B205E (2001 9-3) nincsen turbó nyomás mérőm. Kérdésem az lenne, ha szimplán egy olyan kivitelből átrakom az óracsoportot aminek van akkor működni fog vagy nem? Ha nem akkor milyen megoldással működne az elképzelésem?
Adott egy 2001-es 9-3 benzin. Motorikusan tök jó állapoban, rendszeresen szervizelve, most lépte át a 200-at a km számláló. A fényezés azonban már több helyen felpattogzott, parkolási sebesülések is vannak rajta.
Szerintetek érdemes ráönteni az autóra úgy 200 ezret, fényezés és ilyenek? Még úgy 1-2 évig használnám, utána nem tudom mi lenne a sorsa. Eladni igazából sajnálom, nem is tudom mennyiért lehetne, talán 5 kiló? Ahogy néztem fényezett elemen nincs még rozsda, de a kerékjáratokban már lehet vele találkozni. A tipikus helyen, a hátsó sárvédők korábban már javítva lettek, így azokkal nincs gond.
Ez elég rövid távnak hangzik. Inkább benzines oldalon keresgélj.
Egy autón szinte minden kopó alkatrész :D
Ha tipikusan a futómű elemeire gondolsz, akkor igen minden van hozzá, de úgy egyébként is mindent lehet kapni hozzá, van ami csak gyári alkatrészben érhető el, de lehet kapni hozzá.
Köszönöm a tanácsokat, egyre jobban elbizonytalanodtam hogy mit is kéne venni. Megnéztem az alkatrészek árát, van néhány húzós. Kopóalkatrészek kaphatóak még?
A vidéki használat azt jelenti, hogy nagyrészt országút, 10 vagy 30 kilométer egyszerre, vagy kisebb részben kisvárosi forgalom az Alföldön.
Dízellel kapcsolatban, nyugodtan olvass vissza hogy én lelkiismeretesen mennyi energiát és pénzt mozgosítottam az autóba. Nem kifejezetten rossz, de az átlagos vidéki használat mit értesz?
Én inkább ajánlanám a 1.8t-t 150 lóerővel. Menetdinamikára közel hasonlót produkál mint az 1.9d 150 lóerővel. Utóbbinál felmerülhet az a tulajdonság hogy a Deák Feri bácsi nagyon gyors vándorlást tud végrehajtani az úgy nevezett bankkártyáról, vagy pénztárcából. Ugyan ez bármilyen használt autónál bejöhet, de saját esetemet visszanézve ezt nem mindenki akarja, sőt! Bármelyikre is esik a választás mindkettőt részeltesen vizsgáltasd át.
Dízelnél gyors szemlét tudsz ejteni, hogy a szívósoron az örvénykeltő csappantyúk (swirl flap) rudazata még a helyén van-e vagy sem. A kilométrert nézve, már valószínűleg a másodikat fogyasztja melynek élettartma végéhez közeledik. Lendkereket hallod ha zakatok. Szűrő állapotát pedig nem nagyon fogod tudni felmérni. Legpontosabb képet, talán a gyári GM Tech2 fog tudni adni róla. Utolsó regenerálás kilométerben és azóta hány % a telítettség állapota.
Olajcserét visszatudod számolni ha board alapján. Írni fogja %-ban és hogy hány nap van még hátra. Gyár által ajánlott olajcsere 2 év vagy 20 ekm. (mindkét típusnál)
Amit még tudsz általánosan ellenőrzni mindkettőnél szemrevételezéssel. A fékek állapota. Tárcsák vállasodása, fékbetétek vastagsága, ha tudsz akkor rétegvastagság mérés.
Ajtók hajlamosak beázásra, ha valamiért már megbontották a kárpitozást. Ezt viszonylag könnyen tudod ellenőrzni. Nyitott ajtónál 1 vödör vízzel kívülről az ablakra locsold rá. A kárpit és az ajtólemez között nem folyhat ki víz, annak lent a vízkivezető furatokon kell távoznia.
Az ajtók zárjai szintén tudnak szelekítven működni, vagy már sehogy éppen milyen állapotban vannak. Ezt tudják már javítani.
Fűtőmotor nyöszög. Tapasztalatom, hogy csere után az új is félév elteltével már tud nyöszögni (ez szerintem szintén víz bejutásnak lehet a hibája, mert a pollenszűrő az ablaktörlő alatti műanyag alatt van, ahová a víz be tud folyni).
A kényelmi funkciókat nézd végig, hogy minden működjön. A klímába csak gáz kell azt erős fenntartásokkal kezelni!
Ha van benne üléselfoglatság érzékelő (jellemzően van) akkor figyelj rá hogy a biztonsági öv ne legyen bekapcsovla az utasoldali ülésen, ha pedig a vezetőülésen nem kapcsolod be, akkor bimbammolnia kell szintén.
Biztosan van még bőven mit ellenőrzni az autón, de 14-13 éves autónál nem biztos hogy szőrszálhasogatónak kell lenni. Ésszerűen gondold át és nézd meg hogy az adott alkatrészek mennyibe kerülnek hozzá, illetve bírja-e a pénztárcád.
Jah és az 1.9d télen kb 20km mire rendesen bemelegszik.
Sziasztok! Régóta tetszenek a Saabok, de sajnos nem próbáltam még egyet sem. Átlagos vidéki használatra érdemes ilyet venni? Évi kb. 15 ezer km-t megyünk. Linket adok, mi a véleményetek?
Az ár tükrözi az értékét? Az automata és a turbó fenntartásáról félek egy kicsit azért lenne ilyen kis motoros. Még persze a fogyasztástól. Dízel gondolom még parásabb. Persze tetszene ez is:
Nem gondolnám hogy a cim-nek a zarhibákhoz köze lenne. A két hátsó zárt nekem is javították. Én ott is valami forrasztás/kábel hibára gyanakodnék és gondolom már magabiztosan tudják hogy mi okozza. Lehet tudnak cimet is javítani ezt nem tudom, meg kell kérdezni.