Keresés

Részletes keresés

abauj Creative Commons License 2016.01.08 0 0 3016

Állítólag a tegnapi"metróvonat" a 70-esen hagyja el az országot. Senki nem fényképezte? Az IHo szerint most Dunakeszin van.

DVB Creative Commons License 2016.01.08 0 0 3015

2000 kornyeken volt a menetrendkony piros reszeben bejelentve mint jovo evi fejlesztes. A regi unokaink sem fogjak latni cimu tv musor jut eszembe errol. 

Előzmény: István Gyuri (3013)
czzf50 Creative Commons License 2016.01.07 0 1 3014

19 éve is ezt mondták.  :-)

Előzmény: István Gyuri (3013)
István Gyuri Creative Commons License 2016.01.07 0 0 3013

12 éve is ezt mondták :D

Előzmény: Bableves91 (3012)
Bableves91 Creative Commons License 2016.01.07 0 0 3012

Üdv! 

 

Van valami hír mostanában Rákospalota-Újpest átépítéséről? Állítólag tavasszal indul...

lacosska Creative Commons License 2015.12.30 0 0 3011

Igen 9 perces forduló idő van... 

Előzmény: zjakabfi (3010)
zjakabfi Creative Commons License 2015.12.29 0 0 3010

December 24-én a 08:41-es váci vonattal (2362) utaztam Alsógödig, majd onnan a következővel vissza Bp-re (2387). És a szerelvény ugyanaz volt. Ez most valami extra  forda volt, vagy Vácon minden személy már önmagába fordul, nincs léptetés?

 

lacosska Creative Commons License 2015.12.25 0 0 3009

Üdv!! 

Rég posztoltam, remélem feldobják a topikot kicsit a képek :) 

151-es gigant az első havazásban: http://indafoto.hu/lacosska/image/23527060-6cf4f7af/user

21-es gigant felújított kocsival: http://indafoto.hu/lacosska/image/23527052-09c6e49a/user

volt 1 kis köd is mostanában: http://indafoto.hu/lacosska/image/23604058-eac052f7/user

ritka mozdonyvonati felállás: csöpi+ szili: http://indafoto.hu/lacosska/image/23604060-e5d8068e/user

végül 1 igazán tetszetős magánvas: http://indafoto.hu/lacosska/image/23612190-b7c05eb0/user

lacosska Creative Commons License 2015.12.25 0 0 3008

Nincs

 

Előzmény: zjakabfi (3007)
zjakabfi Creative Commons License 2015.12.22 0 0 3007

Dunakanyarban nincs már a menetrendváltástól BDVmot?

mcg Creative Commons License 2015.12.02 0 0 3006

elindulni el tud 8:22-kor, majd áll a váltókörzetben meg a 2. kijáratnál, az már más kódolás...:)

Előzmény: zjakabfi (3005)
zjakabfi Creative Commons License 2015.12.02 0 0 3005

08:22-es indulást mutat, de mi lesz a 08:20-as sülyivel?

 

Vagy eleve késve fog indulni minden nap?

Előzmény: D F T (3003)
István Gyuri Creative Commons License 2015.12.02 0 0 3004

ÍGy megy ez Magyarisztánban...

Előzmény: D F T (3003)
D F T Creative Commons License 2015.12.01 0 0 3003

Jól megbeszéltük a 130-as ferencvárosi menetét, de már jött a menetrend módosítás.

Előzmény: István Gyuri (2988)
hivi Creative Commons License 2015.11.30 0 0 3002

Továbbá úgy tudom, hogy a szobi középiskolások is ezzel a vonattal szoktak hazautazni.

Előzmény: _karika (2991)
István Gyuri Creative Commons License 2015.11.30 0 1 3001

pavarotti: hogy a normaidőket figyelembe vevő menetrend mellett (is) vannak vonatok amelyek a munkanapok 90%-ban késnek 3-10 percet,

Ebből is látszik, hogy mennyi értelme van a normaidőknek...

Igen, jobb lenne, ha egy szűk körre rá lenne bízva, hogy mit lehet és szabad bevállalni (pl. 1-2 perces módosítások miatt ne kelljen vágányzári menetrendet csinálni, mert több kárt okoz, mint amennyi haszna van).

De jelenleg nagyon nem egy szűk kör dönt. És ha itt egyszer be lehet ilyet vállalni, akkor lesznek olyanok, akik megkérdezik, hogy miért nem lehet kétszer, vagy akár egész nap órás Keleti-körvasút-70-es vonal ütem? És így tovább... Ami már viszont túl sok mindent borítani.

Plusz vegyük hozzá, hogy a menetrendesnek nincs ráhatása a végrehajtó szolgálatra, az irányítókra, az egy másik cég (pedig ugyanúgy kapacitáselosztásról van szó...), és azt látjuk, hogy milyen reménytelenek ezek a szervezetek.

Amíg a páros monori pár perces késése esetén jellemzően kielőztetik a szegedi IC-vel Üllőn a személy (holott az F.2. 15.2.1.1. alapján nyugodtan kaphatna pár perces késést az IC is), addig mit csinálnának a gyakorlatban (nem egyetlen egy, kiemelt esetben), ha ilyen tervmenetrendet kapnának?

Nézzük meg a tegnapi Keletis leállást! 8-12 között volt leállás, de emiatt még a NYUGATIBÓL menetrend szerint 18:23-kor induló IC-nek is volt 3 órás késése! Sajnos, látni kell, hogy az itt is kitárgyalt kőfelsői menetvonal-konfliktus okozta helyzetet is képtelenek lennének kezelni (pláne, ha most már precedens alapon bárhol, bármikor lehetne ilyet csinálni...).

Előzmény: pavarotti (3000)
pavarotti Creative Commons License 2015.11.29 0 0 3000

Tisztelettel, ez az egész annyira kereknek és igaznak hangzik, csak amíg a valóság az, hogy a normaidőket figyelembe vevő menetrend mellett (is) vannak vonatok amelyek a munkanapok 90%-ban késnek 3-10 percet, addig nem érzem át a súlyát hogy egy esetleges 2x 3-4 + tervezett perc mennyire tragikus.

Az operatív üzemben valójában látunk példákat arra, hogy aminek a megoldására van közös akarat, az megoldható.

Szóval elviekben egyetértek hogy ne rúgjunk emiatt a belföldi ütembe, de gyakorlatban kétlem hogy a nemzetközi megoldása érezhető hátrányt jelentene a belföldnek. Persze tévedés joga fenntartva. 

Előzmény: István Gyuri (2999)
István Gyuri Creative Commons License 2015.11.28 0 0 2999

gabor144: Ha mondjuk percre pontosan egy órát késik a Metropol, és összeakadna a 9.25-ös EC-vel, akkor milyen vonatnak és mekkora késést okozva kezelhető le a dolog?

Ezt nagyon nehéz megmondani. Ha "percre pontosan" és pont 60 perc késéssel mennek a vonatok, akkor a párossal kell megvárni a bejáraton, amíg kijön a páratlan, ekkor a mögötte menő kör-IC is kap 2 perc késést (és a 80a állapota miatt ez csak nőne), ha a párost viszed át először Kőfelsőn, akkor a páratlannak a "gödörben" kellene megvárnia, amíg kijön, meg oldják és újra beállítják a másik vágányutat, ez kb. 6 perc késés, tehát a sülyi személy és mögötte a szolnoki zónázó és a csabai gyors is kap kb. 5-4-3 percet (meg ki tudja még a Keleti bejáratán mennyit). Ha a sülyi (ahogyan azt normálisan kellene) 10 percre fordulna a Keletiben, akkor ez elég még kifelé is okozna késést.

Természetesen lehet azt mondani, hogy ez szinte semmiség - végül is menetrend sem kell, ki lehet tenni Pécelen is, hogy az S80-as járat reggel 15-35 percenként jár, aztán majd lesz, ahogy lesz (mert ha itt át lehet mindent hágni, akkor mindent és mindenhol...). Sokkal jobb lenne, ha talán az érdemi kérdésekkel foglalkoznának inkább, hogy miként legyenek visszaállítva az órás ütemek a 80-as vonal és csatlakozó vonalain.

Előzmény: gabor144 (2993)
Charleston Creative Commons License 2015.11.28 0 0 2998

Rendszerelméleti fejtegetésélne most nem bocsátkoznék bele.

Előzmény: István Gyuri (2996)
István Gyuri Creative Commons License 2015.11.27 0 1 2997

Kivéve persze, ha hatalmi szóval elrendelnek valamit, mert ez mifelénk ÍGy dívik...

Előzmény: István Gyuri (2996)
István Gyuri Creative Commons License 2015.11.27 -1 0 2996

Charleston: Biztos, hogy el lehetne dolgozni 1-3 perc módosításokkal, ha nem is szépségdíjasan, de technológiailag szabályosan.

Tessék megpróbálni...

A pályavasút által megadott normaidőkkel nem lehet megoldani (pláne nem ilyen 1-1 perces tologatásokkal, amitől egyébként is feláll a szőr a hátamon...), újra lehet gondolni az egészet - tessék letenni a konkrét elképzelést.

Régóta mondom, hogy addig, amíg ilyen pályavasút van, ilyen forgalom, addig nagyon sok minden még rosszabbul kivitelezhető (még annál is, amennyi vonatot és ahogyan a Start/minisztérium/KTI megrendel...)

Ha minden egy kézben lehetne (a menetirányításig bezárólag), akkor lehetne jobbat alkotni, addig viszont senki nem fog semmi olyasmit bevállalni, amivel utána "megkötbérezik"...

Előzmény: Charleston (2994)
keszekusza76 Creative Commons License 2015.11.27 0 2 2995

Üdv.

Kösz hogy betetted a helyszínrajzát az állomásnak!

A menetirány megfordítása nem lényeges,

a 2sz. váltó (esetleg 10-es) angolosítása ,egyetemben 0sz. váltó építésével lenne fontos,amit be

lehetne kötni Keleti fele a" helyes" vg-ba.(páros oldalon is lehetne keresztbe járatni,4-6 sz.vg.-ok

használhatóvá válnának esetleges forgalmi zavar esetére)

 

A váltók,vágányok rendbetétele: a szükséges alkatrészcserék elvégzése....(ne már gyök 2-vel legyen járható az állomás,pláne keresztjáratások esetén)

 

Az anyagi vonzata meg sajnos előbb vagy utóbb még több is lesz,lehet...(nem vészmadárkodnék)

Előzmény: SÜNÖCSKe (2992)
Charleston Creative Commons License 2015.11.27 -1 1 2994

Biztos, hogy el lehetne dolgozni 1-3 perc módosításokkal, ha nem is szépségdíjasan, de technológiailag szabályosan.

Előzmény: gabor144 (2993)
gabor144 Creative Commons License 2015.11.27 0 1 2993

Hány perccel kellene eltolni egyiket vagy másikat, hogy ne érjenek össze? Ha az egyik mondjuk 3 perccel későbbi közlekedése esetén már nem akadnának össze, akkor az az utáni azonos irányú vonat 2 perccel, a kettővel utána lévő 1 perccel később indításával nem lenne kezelhető a dolog? Tehát az 5 percenkénti indulás/érkezés helyett háromszor egymás után csak 4 perc lenne? Nincs ennyi tartalék a rendszerben?

 

Akár úgy is, hogy menetrendszerint csak 2-1-0 vagy 1-0-0 perccel tesszük későbbre, így lesz 1 vagy 2 perc "beépített késés" 3 vonatnak, viszont ha késik a Metropol, akkor nem kell a feszítettebb követést alkalmazni.

 

Tudom, meredek dolgok, de egy vonatnak ilyen miatt 25 perc többletet adni szerintem annyira rossz és laikusnak teljesen érthetetlen, nevetséges megoldás, (tudom, töküres lesz, de akkoris), hogy annak elkerülésére szerintem meredekebb dolgokat is be kellene vállalni.

 

Ha véletlenül valami újságíró megtudja (kicsi az esély rá, de azért nem elhanyagolható), akkor jó szaftos vasútlejárató cikket lehet belőle csinálni ("Egy óra alatt jutunk ki Budapestről, pedig nem késünk"), biztos jó az a Startnak? (Na jó, igazatok van, tökmindegy nekik...)

 

Ha mondjuk percre pontosan egy órát késik a Metropol, és összeakadna a 9.25-ös EC-vel, akkor milyen vonatnak és mekkora késést okozva kezelhető le a dolog?

Előzmény: István Gyuri (2985)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2015.11.27 0 1 2992

"MEGCSINÁLHATNÁK VÉGRE Kő felsőn a biztosítóberendezés átalakítását és még pár vágányt, váltókapcsolatot visszaadnának a forgalomnak...."

 

Hiába teszed járhatóvá a rendezőpályaudvart, attól még mindig csak egyetlen egy vágányod marad a Keleti - Körvasút relációra (ld. kép): Keleti felől 48-50-52-60-III. vágány-27-23-15-11, visszafele egy kicsit egyszerűbb útvonalon. Attól, hogy megfordítod a "rendes" menetirányt (biztber átalakításnál erre gondoltál?) Keleti-Rákos között, még nem oldottuk meg a problémát. Új vágánykapcsolatot kellene beépíteni mind a páros, mind a páratlan oldalon, de azt kitérőnként mondjuk 50 millióval számolhatod nyugodtan, és ebbe még a munka biztberes oldala benne sincs...

 

Előzmény: keszekusza76 (2969)
_karika Creative Commons License 2015.11.25 0 0 2991

Ha 13 óra körül indul Szobról akkor az a műszakváltásra ér Vác-alsóra, hogy ne kelljen átszállni. A többi műszakváltás idősávjában normál, mindenhol megállós vonatok járnak.

Van párja is. Az 14,15 körül van alsón és megy Szobra. Rásegít a délutáni diák csúcsidőre is.

Előzmény: zjakabfi (2990)
zjakabfi Creative Commons License 2015.11.25 0 0 2990

Szobról A napokon van egy személyvonat Vác-nyugati irányba ütem felett 5 perccel a zóna után. Ez miért került a menetrendbe?

 

DVB Creative Commons License 2015.11.20 0 0 2989

Sok even at tudott mukodni az a Nyugatibol is csak aztan jottek a tevkepzetek a Hauptbahnhofrol. (Igaz hogy alapvetoen az utemes elott)

Előzmény: István Gyuri (2988)
István Gyuri Creative Commons License 2015.11.20 0 0 2988

D F T:  Arra azért kiváncsi leszek, hogy hányszor fog körbejárni a gép Fradiban 11 perc alatt, miközben két páros és két páratlan vonat van ott abban az időben.

Elől-hátul lesz gép tudtommal.

 

Kőbánya-felsőn pedig a 4-re kellene bejárnia, mert ugye a személyszállító vonatoknak a peron mellett a helye.

Khmm.. Már nem, az új utasítás szerint a menetrend szerint nem megállós személyszállító vonatot értesítés nélkül is lehet peron nélküli vágányra vinni, még akkor is ha forgalmi okból megáll (és ilyenkor a jv-nek sem kötelező leszállni jelzésadáshoz).

 

zjakabfi: Jogos, bocs. Nyugatiból 08:36-os indulás?

És pl. a hálókocsik hogy repülnek át a Nyugatiba? Mit érünk vele? Nyugatiba sem hiányzik, hogy órákon át ott álljon peront foglalva egy vonat, plusz még szerelvénymenet, és nincs egységes szolgáltatás, hogy a Keletiből indulnak északra a nemzetközi vonatok...

Előzmény: D F T (2986)
zjakabfi Creative Commons License 2015.11.20 0 0 2987

Jogos, bocs. Nyugatiból 08:36-os indulás?

 

 

Előzmény: István Gyuri (2985)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!