Keresés

Részletes keresés

Zitka Creative Commons License 2018.11.05 0 0 76560

Ezt bő 4 évvel ezelőtt írtam, amikor még híre-hamva sem volt a lakóparknak.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=130470948&t=9048586

 

A helyzet túl sokat nem változott, a zsákutcás szakasz tábláján továbbra is kint van, hogy "árvízveszélyes útszakasz".

Nem figyeltem, hogyan oldották meg a mélygarázsok lejáratát, de egy-egy nagyobb nyári zápor után ott bizony jjócskán áll a víz.

Előzmény: s.benőke (76558)
...slr... Creative Commons License 2018.11.05 0 0 76559

Én egy másik utcáról, a budatétényi Hunyadi László utcáról írtam amit.

Előzmény: villa (76557)
s.benőke Creative Commons License 2018.11.05 0 0 76558

Sziasztok,

 

A BUDAFOK-TÉTÉNY BUDAPEST XXII. KERÜLET 4. KÖRNYEZETVÉDELMI PROGRAMJA c. dokumentumban olvastam az alábbi részt :

 

"A kerületben két területen a csapadékvíz-elvezetés fejlesztése rövid távon megoldandó, mert nagy az elöntési veszélyeztetettség; jelenleg a csapadékvizet lokálisan gyűjtik össze és szikkasztják el vagy a meglévő felszíni adottságoknak megfelelően felszínen vezetik el.

A megoldásra – további egyeztetést igénylő – Tanulmányterv (Koncepció) készítettek 2016-ban49 , ez alapján a fejlesztésekkel érintett utcák:

  • A 7. sz. fő közlekedési út feletti területen a következő utcákban lenne szükség fejlesztésre: Kelenvölgyi út, Kamaraerdei utca, Kenderike utca, Süvöltő utca, Karéj utca, Kőmáli utca, Erdőhegy utca, Elza utca, Meggyes utca, Márta utca, Barátcinege utca, Lídia utca, Meggyvágó utca, Rókales utca, Balatoni út.
  • A Karéj utca és környékén a jelenleg jelentősen veszélyeztetett és a tervezett fejlesztéssel érintett utcák: Őszapó utca, Csér utca, Nádirigó utca, Nyírfajd utca, Dankasirály utca, Kékbegy utca, Cankó tér, Halászsas utca, Fenyőmadár utca Jégmadár utca, Nótafa utca, Királyka utca, Móricz Zs. utca, Budatétényi utca, Háros út, Karéj utca, Füzike utca."


A Karéj u. új házas része érdekel leginkábba, az Őszapó-Füzike által határolt szakaszon + az Őszapó u. Tényleg ennyire problémás ez a rész és egy jobb esőkor hömpölyög/áll a víz? A mélygarázsokba is befolyik, vagy csak az utcára menéshez kell gumicsizma? Van esetleg ilyenről képe valakinek, milyen ekkor az állapot a környéken?

 

Benőke

villa Creative Commons License 2018.11.01 0 0 76557

A Hunyadi utca Nagytétényben van, rehabilitált terület, a telkek jelentős részén talajcsere volt bő tíz éve, most már felfelé megy a terület,  A gond a zaj és a levegő szennyezéssel lehet az M0, M6 kapcsán, ezt kell egy kicsit körüljárni. Az ingatlan árak itt nyomottabbak lehetnek a budafokiaknál.

Előzmény: assessmentcenter (76553)
08-73 Creative Commons License 2018.10.31 -1 0 76556

Bizony, buszként ott van a közelben a 150-es, picivel arrébb pedig a 101E, 101B is.

Előzmény: ...slr... (76554)
...slr... Creative Commons License 2018.10.31 0 0 76555

Bocs, benéztem...

Előzmény: Zitka (76551)
...slr... Creative Commons License 2018.10.31 0 0 76554

Békés környék attól eltekintve, hogy két autószerviz is található az utcában. Ez jelenthet előnyt, de megnövekedett forgalmat is. Vannak a közelben elérhető buszok, de nem várható nagy járművek forgalma az utcában (hacsak a szemétszállítás nem). A közelben vannak nagy pincék, amelyek valójában kőbányák voltak, előny, ha van ismeret az esetleges alápincézettségről.

Előzmény: assessmentcenter (76553)
assessmentcenter Creative Commons License 2018.10.30 0 1 76553

Szeretnék érdeklődni, hogy mi a véleményetek a Hunyadi utcáról és környékéről? Mennyire biztonságos, érdemes-e ott házat venni? Ha igen, akkor maximum milyen m2 árat tartotok elfogadhatónak (ami eladás esetén nem jelentene veszteséget) egy családi házért vagy házrészért, amely közepes/jó (lakható, de a belsejére azért lehetne szépítgetés gyanánt költeni) állapotú?

gxy_gfx Creative Commons License 2018.10.30 0 0 76552

Mostanában volt:

181020

181027

Zitka Creative Commons License 2018.10.29 0 0 76551

ez sajnos Rákospalota. :(  

Előzmény: ...slr... (76550)
...slr... Creative Commons License 2018.10.23 0 0 76550
Előzmény: Zitka (76548)
Zitka Creative Commons License 2018.10.23 0 0 76549

Épp a múlt héten bicikliztem arrafelé du. 5-6 óra között. Az amúgy teljesen csendes, nyugalmas útvonalamon gyakorlatilag folyamatos kocsisor jött. :-( Promontor - Széchenyi- Húr u. - Művelődés - Rákóczi - IV. utca )

 

A biciklis infra teljes ellehetetlenítéséről már nem is síránkozom. Katasztrófa. :(

 

A Nagytétényi úti majdnem másfél sáv elkerítése (Növény u. - Campona között), kerékpárúttal együtt,  teljesen érthetetlennek tűnik. Semmiféle munkavégzés nem zajlik ott, se napközben, se este. :-(

 

 

Előzmény: mind_the_gap (76547)
Zitka Creative Commons License 2018.10.23 0 0 76548

Ismer valaki varrógépszerelőt a kerületben?

Itt a közelünkben, a Háros#Gádor sarkán volt egy, de sajnos már megszűnt.

 

Szomszéd kerületben is jó lenne...

mind_the_gap Creative Commons License 2018.10.12 0 0 76547

A 40es vasút és az M0 felújítás eléggé megnehezíti a közlekedést a kerületben.. Korábban csak a Kossuth L. utcai dugót kellett kikerülni, ezzel felesleges forgalmat generálva a felsővárosban. Most már a Nagytétényi úti forgalmat is kerülni kell, mégpedig Rózsakert felé. Gondolom, hogy örülnek ennek a helyiek. Aztán a nagyon szűk keresztmetszetű Kolozsvári utcai vasúti átkelőről már ne is beszéljünk, ahol ráadásul a lámpa program nem túl okos, ezzel sokszor 20.. 30 percre növelve a kijutást a 6-osra..

...slr... Creative Commons License 2018.10.08 0 0 76546

Nagyon jók a képeid! Kivirágzott az akác...

Azt az autogirót én is láttam a kerület felett.

Előzmény: gxy_gfx (76542)
...slr... Creative Commons License 2018.10.08 0 0 76545

Érdekes, ködös legendák járják a föld alatti világról

Előzmény: gxy_gfx (76540)
...slr... Creative Commons License 2018.10.08 0 0 76544

Bocs, most nincs előttem, de úgy emlékszem, a szöveg a félszigetre beljebb terjeszkedést említ, mint az általunk ismert laktanya. Mondjuk valószínűleg régen mélyebben hatolt a laktanya a szigetbe.

Előzmény: villa (76541)
...slr... Creative Commons License 2018.10.08 0 0 76543

Nem. Valójában egy P-vel kezdődő és árizsra végződő városra gondoltam, mert ott töltöttem el legtöbb időt, de ha visszagondolok, sok más városban sem láttam ilyen helyzetet, mint nálunk. Különlegesek vagyunk.

Előzmény: 504LACI (76539)
gxy_gfx Creative Commons License 2018.10.06 0 0 76542
villa Creative Commons License 2018.10.04 0 0 76541

A beépítés nyilván a volt laktanya területet érinti, erre a szöveg is utalt. Az élőhely kezelést a DINPI munkatársai végzik, nem a kedvenc fanyűvőid a lakótelepről. Tisztásokat alakítanak ki az embermagasságú aljnövényzetből és tölgy csemetéket ültetnek. Eltávolítják a több évtizedes honvédségi hulladékot is a területről. Emellett az özön növényeket, japán keserűfű, zöld juhar, és bálványfa, kezelik, kéreghántás, injektálás módszerével, egy magyar-szlovák dunai szigetek és árterek LIFE projekt keretében még 2021-ig.

 

http://www.zoldjovo.hu/aktualis/haros-szigeti-szemle-2018-majus/

 

https://prezi.com/dd2rvmx3sd6m/duna-life/?utm_campaign=share&utm_medium=copy

Előzmény: ...slr... (76531)
gxy_gfx Creative Commons License 2018.10.04 0 0 76540
504LACI Creative Commons License 2018.10.03 0 0 76539

Csak egy kérdés: ez a város ebben az országban volt/van?

Előzmény: ...slr... (76538)
...slr... Creative Commons License 2018.10.03 0 1 76538

Laktam olyan városban, ahol de, köteles volt, és ennek a kötelességének maradéktalanul eleget is tett. Nem csak tájékoztatott, de alternatívát is kínált a közlekedőknek, és erről újságban, szórólapokon és az út szélén táblákon jó előre mindenkit értesített, és a terelés működését helyszíni jelenléttel (forgalomirányítók, tájékoztatók) támogatta. Olyat is láttam, hogy ha hidat érintett a lezárás, a gyalogosoknak-kerékpárosoknak ideiglenes átkelőhajót biztosítottak. 

 

Sajnos mi még nagyon messze vagyunk ettől a világtól, pedig pont erre kellett volna felkészülnünk az elmúlt X évben. Sajnos nálunk az igazi tervezés még nem lehetséges, mert véletlenszerűen omlanak le Kőműves Kelemen-váraink. Egy úttestet elvileg úgy kellene megépíteni, hogy ahhoz harminc éven keresztül ne legyen szükséges hozzányúlni. Nálunk a sebtiben épített utak pár évenként megbomlanak, még ha jól szervezett karbantartás lenne, akkor sem lehetne erőforrással győzni. Ráadásul nálunk az, hogy egy híd döglöttkígyó-e vagy sem, a vezető párt ideológiáitól és megfontolásaitól függ, holott ennek objektív műszaki ismeretnek kellene lennie. Így aztán, hogy minden nap a tegnap leomlott falakat kell újrafalaznunk, nincs lehetőségünk arra, hogy kiépítsük az alternatívákat a szükséges karbantartások idejére. 

Előzmény: Wormie (76537)
Wormie Creative Commons License 2018.10.02 0 0 76537

Az M0 híddal kapcsolatosan nincs valami pozitív híred?

 

https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/35598/nagyteteny-csepel-m0-hid-kerekparut-lezaras

 

Jobb oldalon lehet alulról fölfelé görgetni a hozzászólásokat, azokban van némi plusz infó. De megoldás sajnos nem látszik.

A NIF semmitmondó, "ügyféllekoptató" instant szövegeket ír.

 

A lezárás miatt kb. 28 km kerülő (Rákóczi-hídon át) a híd két végpontja között. Sokan jártak át gyalog, robogóval, bicajjal dolgozni mindkét irányból.

Ilyenkor egy beruházó nem köteles egyeztetni az érintett kerületek/települések illetékeseivel?

Költői kérdés volt...

 

 

Előzmény: mind_the_gap (76536)
mind_the_gap Creative Commons License 2018.09.29 0 0 76536

https://index.hu/belfold/budapest/2018/09/29/budateteny_atjaro_lezaras_nif_busz/

 

Ezek szerint október végétől járható lesz az aluljáró...

Dmdödöm Creative Commons License 2018.09.28 0 2 76535

Már évek óta csak azt látom, hogy mint a Duna Spirit is és kissé délebbre, az egykori dunai árteret töltik fel. Szép lassan hasonló helyzetet alakítanak ki ezáltal mint a Római parton a Nánási út és a Duna között épített lakóházaknál.
Ez a fajta rablás a folyótól vajon minek minősíthető? Butaságnak? Kapzsiságnak? Tudatlanságnak?
Azután meg az így felépített házak tulajdonosai rendszeresen segítségért kiáltanak a Duna áradásakor. Arról már nem is szólva, hogy azokkal (is) fizettetik meg a káraikat akik még talán időben is szóltak.
Ami a Hárosi-öböl építését illeti. Gyanítom, hogy kopaszigát jelleggel kocsma környezetet fognak kialakítani "ingatlan fejlesztés" címen. Nekem a mostani állapot nagyon tetszik. Van egy hely - ezt sok más nagyváros nem mondhatja el - ahova a szűken vett belvárosból nem egész fel óra alatt egy valódi környezetbe lehet kijutni. Ahol lehet meditálni, pihenni, pecázni. Kinek mihez van kedve.

Előzmény: tirdi (76532)
mind_the_gap Creative Commons License 2018.09.28 0 0 76534

2020-ban. De hogy a hid szerkezetet mikor akarják cserélni, azt nem tudta senki megválaszolni.. Pedig az újabb 3+ év lezárás lesz..

Előzmény: belgakongó (76530)
08-73 Creative Commons License 2018.09.28 -1 0 76533

Én, mint remélhetőleg jövőbeni XXII. kerületi lakos, ezért gondolkodom a fenti részekben, ami a dombos, hegyes részeken van.

Előzmény: tirdi (76532)
tirdi Creative Commons License 2018.09.28 0 1 76532

Szomorú...én, mint nagytétényi, a duna spiritnek is nagyon nem örülök. Egyértelműen a nagytétényi Duna-part halálra ítélése, bele sem merek gondolni mi lesz ott ha az megépül. Lassan semmi nem marad a kerületben... :(

Előzmény: ...slr... (76531)
...slr... Creative Commons License 2018.09.27 0 1 76531

Kár, hogy a dokumentumban szöveg nem kereshető. A Háros-szigetről eddig úgy tudtuk, hogy érintetlen vad természet számára védett marad, ehhez képest most építésre kijelölt terület lett egy része. Egy éve már furcsa volt, mikor "karbantartás' címszóval nagyobb területeken tisztásokat alakítottak ki és halmokban állt a fa-apríték. Kevés olyan hely van Magyarországon, amire mint a trópusi esőerdőre gondolunk és érinthetetlennek szeretnénk megtartani, egyik ilyen volt a Háros-sziget.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Z5Ng1G_PHeQ

Előzmény: Dmdödöm (76529)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!