Keresés

Részletes keresés

roncsfelújító Creative Commons License 2022.02.25 0 0 103160

Hacsak nem belső szimmeringes a motorod akkor a szimmering cserét egyszerűen megoldhatod. A világítás tényleg nem a legjobb, de a keleti típusok között ezért nem olyan rossz az:) Bár egy olyan lendkerékmágneses motor, amelyiknek a mágnesei is erősek tud erősebb fényt produkálni. Az ETZ-m világításával mondjuk semmi bajom, persze az 12 V-os rendszer.

Ezt a Trabant foncsort nagyon dícsérik. A hagyományos foglalat jó hozzá, vagy azt is kell mellé szerezni? Nem tudom, hogy milyen, bár lehet nekem is van, mert van olyan foncsorom, aminek kevésbé púpos hátulja. Az üvegén gondolom van valami halogénes felirat.

Előzmény: gyarmatioliver (103158)
speedwayracing Creative Commons License 2022.02.25 0 0 103159

Üdv mindenkinek. 

Egy kis segítséget szeretnék kérni, ETZ 150 es hez hol lehet kapni valami nagyon jó minőségű dugót gyűrűt, cyapszeget és felső tűgörgőt.

Esetleg a tűgörgő méretet tudja valaki pontosan ❓

Felújítás óta kb 7000 km nel kotyog a csapszeg a dugóban és a tűgorgős kosárban is, pedig kb 30 as adalekolt benzinnel jártam és nem volt gyilkolva sem. Esetleg van e tapasztalat az Álmot dugóval kapcsolatban, esetleg nem próbált valaki 3 gyűrűs dugót használni. Nem az ára számít inkább legyen prémium minőségű alkatrész.

Előre is köszönettel a segítséget. 

gyarmatioliver Creative Commons License 2022.02.25 0 0 103158

A bilincs hullámos részét leflexeltem, mert amiatt nem lehetett eléggé összehúzni. A sörösdoboz már régóta jóbarát, leginkább Riga hengerfej tömítés készül belőle. A paszta linkjét köszönöm. T(udok a létezéséről, de még nem volt a kezemben.) 

Tegnap hajtottam kicsit a gépet, rendben volt minden vele; csak hát a balos szimmering hiba miatt erősen füstöl és emiatt a hiba miatt, a túl sok olajjal együtt lesz kellemetlen a kipufogó tömítetlensége.

Kezdem elhinni mindenkinek, hogy a 45/40-es izzó és a gyári fényszóró együtt .... hát, a Rigáénál végülis jobb:)

Várom már a Trabant halogén foncsort és megvan már a 35/35 H4 jellegű izzó beszerzési forrása is.

Előzmény: roncsfelújító (103157)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.02.22 0 0 103157

Örülök a sikerednek! Sokszor újra át kell nézni mindent, hogy tényleg jó legyen.

A kipufogót tömítéshez én speciel kipufogó tömítő pasztát ajánlanék FBS helyett. Pl ezt:https://agardiparts.hu/bosal-kipufogo-tomito-paszta-190g?utm_source=google_shopping&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link&gclid=CjwKCAiAsNKQBhAPEiwAB-I5zWb0BZ0fFIotbIuaRpdFHKVY6G6DRX36yTeTSMBM0NUcv7FPFEP6YBoCjQ4QAvD_BwE

Ha biztosra akarsz menni egy vékony alumínium csíkot tekerhetsz még a csőre a bilincs vastagságában, mondjuk egy sörös dobozból vágva. Ezt mindkét oldalán megkened pasztával majd így ráhúzod a dobot. Ha túl szoros lenne a dob szája azt finoman lehet tágítani egy kicsit, hogy minden beférjen, és ne tolja maga előtt a csőre. Egy agyonhúzott és elgörbült bilincs szintén nem segít, ha nagyon közel vannak a fülei egyengesd meg azokat is előtte, hogy tudjon szorítani.

 

Előzmény: gyarmatioliver (103155)
kgaboroo Creative Commons License 2022.02.21 0 0 103156

A könyököt összetömíteni a dobbal még újkorában sem lehetett rendesen. Mivel nem fix csinálhatsz bármit, kimozogja a tömítést.

 

Előzmény: gyarmatioliver (103155)
gyarmatioliver Creative Commons License 2022.02.21 0 0 103155

Urak!

 

Köszönöm, hogy segítettek a probléma megoldásában.

 

A megoldás megszületett, valójában 2 probléma volt egyszerre.

 

Az első  és legfontosabb, én magam: észre kellett volna vennem, hogy mégsem a jó színű vezeték megy a visszajelzőre. Ezzel el is mondtam mindent....

A második, hogy megzavart a korai és kései TS-ek visszajelző funkciójának változása, ez sokáig nem esett le. A neten elérhető rajzok ugyan mutatják, de az enyémet az előző tulaj megvariálta. Úgy figyeltem meg, hogy a netes rajzok  a korai változatot írják le - valójában nem nagy kaland észrevenni, de nekem hiányzott az isteni szikra:)

 

Összefoglalva: én voltam a hibás, egyszemélyileg, mert nem ellenőriztem KELLŐKÉPPEN, melyik szín honnan hova megy, vagy a megvariáltság okán melyik szín mire változott.

 

Akkora lendületbe jöttem, hogy még az üresjelző is elkészült. 

 

Egyetlen dolog maradt, ami bosszant: nem a feleslegesen megvett másik feszszabályzó, hanem annak mérethelyessége. 

Tipikusan a "mérd sublerral, jelöld krétával, vágd baltával" folyamat eredménye. Bár, működik.

 

Következő projektem a kipufogó könyök-hangtompító találkozásának letömítése. Sajnos kicsit kifúj, csepeg az olaj.

Azbesztzsinór persze nem fér oda, jobban bedugni nincs értelme a könyököt a dobba. Valami jó szorítás plusz letömítés kombón töröm  fejem: azbesztzsinór bandázs a könyökre, ahol bebújik a dobba, ezt megkenni FBS-sel  végül aluszalaggal leragasztani a gányolást, hogy nem látszódjék.

 

Vagy....?

 

Előzmény: kgaboroo (103153)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.02.19 0 0 103154

Érdekes ez a hiba, de egyszerűen ki lehet zárni a kábelcserét, ha lámpa nélkül járatva nézed, ugye akkor nem kéne a km óra megvilágításnak működnie. Ha mégis, akkor a vezetékek bekötését kell átnézned.

De az is érdekes, ahogy írtad, mert először az új észrevételednél arról írsz, hogy ,,a km óra háttérvilágítása alapjàraton bekapcsol, gázadásra eltűnik", aztán a végén ,,Alapjáraton ugyanis nem világít, csak a valódi töltésjelző. "

Ez két ellentétes jelenség. Én az első esetet tartom valószínűbbnek, a végét pedig talán elírtad, vagy valamit nagyon félreértek:)

Előzmény: gyarmatioliver (103152)
kgaboroo Creative Commons License 2022.02.19 0 0 103153

A kábelezésben keress hibát. Lehet test vagy felcserélt kábel.

Előzmény: gyarmatioliver (103152)
gyarmatioliver Creative Commons License 2022.02.19 0 0 103152

Vettem új feszszabot, beszereltem. A fekete műanyag dobozos, fehér matricás szabályzó mérethelyessége csapnivaló, ennél kevesebbért is internàltak anno egyes embereket:)

Na, de...konzekvensen visszajön a hiba, ami valahol jó.

Új észrevételem, hogy miközben a töltésjelző sosem alszik el, a km óra háttérvilágítása alapjàraton bekapcsol, gázadásra eltűnik. Lett ( vagy volt, csak nem tűnt fel) valami átjátszás a műszervilágítás és a fordulatszám közt: a háttérvilágítás látszólag átvette a töltés visszajelzést, legalàbbis magasabb fordulaton. Alapjáraton ugyanis nem világít, csak a valódi töltésjelző.  

 

Előzmény: roncsfelújító (103151)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.02.18 0 0 103151

Találtam az előbb egy érdekes beszélgetést:

https://veteran.forum.hu/forum/szerel%C3%A9s-fel%C3%BAj%C3%ADt%C3%A1s/szerel%C3%A9si-k%C3%A9rd%C3%A9sek/mz-motorok-szerel%C3%A9se/3393-mz-ts-125-villamoss%C3%A1g

,,Ha az elektronikus feszszab mellett benthagyod az ellenállástekercset, akkor a tekercsen keresztül folyamatosan gerjesztődik az állórész."

Próbáld meg egy másik szabályozóval, mert lehet a benne lévő eddig bírta.

Előzmény: gyarmatioliver (103143)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.02.18 0 0 103150

Szia!

Tulajdonképpen van töltése a motornak ha jól értelmezem. Csak nem alszik ki a visszajelző ami addig kialudt. A legjobb az lenne, hogy kipróbálni menet közben hogyan változik a töltés, de az kicsit macerás. Ha sztenderen ráhúzod a gázt nő a feszültség a lámpa erősödésén kívül? Meg tudod mérni? A gyári szabályozóhoz képest az elektronikuson van egy plusz láb(legalábbis az öcsém gépéhez vett feketén 5 volt a négy helyett), amit nem tudni hova kötött be az előző tulaj. Lehet csak eddig bírta a szabályozó, de én sem vagyok villanyász, lehet az egyből kipurcan, ha rossz helyre kötik az ötödik lábat.

Azt írod még, hogy az irányjelző bekapcsolására reagál. Ezt azt jelenti, hogy elkezd villogni a töltésjelző?

Előzmény: gyarmatioliver (103143)
gyarmatioliver Creative Commons License 2022.02.18 0 0 103149

Nem láttam agyonkopottnak, sem rövidnek. A rugó kellőképpen nyomja. A forgórészt sem látom hibásnak, bár lehetne kaparászni a kis árkokat lemezkék közt.

Amikor megvettem, hibátlan volt. Dolgoztam a lámpafejben, bekötöttem a távfény visszajelző izzót a foglalatra. Ennyi változás állt be a vásárlás óta.

A távfény visszajelző beüzemelése alatt  egy szál drót rákötését értem a kék visszajelzőjű izzóra, abban hiba nem lehet, sőt visszabontva sem javult meg a helyzet (hacsak nem 3000 kilovoltos szikrát-zárlatot-matató ménkűt küldtem ezáltal a rendszerbe).

Mentem 100 km-t a motorral, ennyi történt. A gyanúm az elektromos feszszabályzóra terelődik, abba nem látok bele, ott még lehetne valami nem látható hiba. Multiméterem van, de nem vagyok fizikus, sem villanyász. Az akku sarkain ott van a 7 volt, ami csak úgy lehetséges, hogy van valami töltésszerűség, mert az akksi önállóan 6,39 voltot ad nem járó motornál.

Előzmény: harsanyip (103148)
harsanyip Creative Commons License 2022.02.18 0 0 103148

A szénkefe nem kopott el?

Előzmény: gyarmatioliver (103143)
gyarmatioliver Creative Commons License 2022.02.17 0 0 103147

Kiszereltem az előtétet, de nem oldotta meg a problémámat. Kaptam egy olyan tippet is, hogy az elektronikus feszszab azt érzékeli, hogy "tele van" az akksi, és kellene egy kicsit meríteni, hátha majd utána ténylegesen elkezd a visszajelző szerint is jól működni. 

De nem. 

Nincs valakinek Pécsett vagy környékén egy próba erejéig egy kölcsön szabályzója?

 

 

Előzmény: cbx (103146)
cbx Creative Commons License 2022.02.15 0 0 103146

Én nem szereltem ki az ellenállást,semmi gond nincs vele.Sőt pár tized Volt-al még nagyobb a töltés mint nélküle.Több mint 3 ezer km után tökéletesen működik. 

Előzmény: gyarmatioliver (103145)
gyarmatioliver Creative Commons License 2022.02.15 0 0 103145

Szia!

 

Köszönöm a választ, bár egyelőre nem tudom, mit tegyek. Olvastam, hogy nem szükséges az előtét ellenállás;

de:

nem szükséges vagy egyenesen tilos, hogy bennmaradjon.

 

Egyszóval probléma-e, ha bennmarad, okoz-e galibát, okozhatja-e a leírt jelenséget.

 

A legszebb, hogy egy ideig jó volt, most meg nem. Elvileg kontaktusok jók, látszólag minden okés.

Előzmény: Koyasu+ (103144)
Koyasu+ Creative Commons License 2022.02.15 0 0 103144

Szia!

Legjobb tudomásom szerint elektronikus feszültség szabályozó esetén az előtét ellenállást ki kell  venni. 

 

Előzmény: gyarmatioliver (103143)
gyarmatioliver Creative Commons License 2022.02.14 0 0 103143

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek, tapasztaltabbaktól.

125 TS MZ azt a tünetet mutatja, hogy látszólag nincs töltése. Gyújtás bekapcslása után, járó motor melett nem alszik ki a narancsszínű lámpa, az irányjelző bekapcsolására reagál. Az akksin majd 7 volt mérhető 1,5 óra fényszóró használat melletti plusz városi motorozás után is. Gázhúzásra erősödik a fényszóró. Fehér matricás elektronikus szabályzója van, a dinamó mellett benn figyel a kis fojtótekercs vagy mi...

Két hete vettem, nálam lett ilyen, előtte kialudt a töltésjelző. 

Másik kérdés: ez az üresjárat kapcsoló csak nekem problémás? Annyira kicsi úton mozog a kis stift, hogy érzéketlen, ráadásul nem is értem, mitől térne vissza alaphelyzetébe, ha sebességbe rakom a váltót. 

cam aro Creative Commons License 2022.02.12 0 1 103142

ja kerem..

esztergaval lehet csodat tenni.. :)

Előzmény: ROW924 (103141)
ROW924 Creative Commons License 2022.02.09 0 0 103141

elkészült a gumigyűrű horony úgyhogy ha akar akkor mostmár tömít :) 

 

Előzmény: cam aro (103138)
ROW924 Creative Commons License 2022.02.09 0 0 103140

Üdv! ezt a móricka ábrát találtam én is, de ezen még az alkatrész sorrendje sem jól van, a zégergyűrű belülre van rajzolva a csapágy után, de ott eleve nincs horony és  akkor a házat nem fogná semmi. a szimeringek meg csak karikáknak vannak ábrázolva. :( elég elnagyolt valami ez sajnos

 

Előzmény: Zsnagy67 (103139)
Zsnagy67 Creative Commons License 2022.02.08 0 1 103139

Hello!

 

Ezen a linken vannak robbantott ábrák a TS 125 blokkról, talán segít a megoldában.

https://www.guesi-motorradteile.de/index.php/deu/433/_/c/Teile_passend_f_r_MZ_1945-1989_TS_125_150_Motor_Zylinder,_Kolben,_Kurbelwelle/_/?_

Előzmény: cam aro (103138)
cam aro Creative Commons License 2022.02.07 0 1 103138

eredetileg palastnal csak az illesztes tomitett.

jogos az elvaras, hogy ennyi ev utan ebben mar nem bizunk. 

 

javaslom, ne szilikon alapu tomitest hasznalj, mert azt kidobja seperc alatt. 

vannak speci anaerobic tomitesek az nem jon ki. 

esetleg nitro alapu (van meg ? ) piros festek. 

 

125ts -keverek kenesuben-  minden szimmering rugo befele,a fotengely fele all. 

...vagy csak igy emlekszem. 

jo szerencset. 

Előzmény: ROW924 (103136)
Koyasu+ Creative Commons License 2022.02.07 0 1 103137

Nincs mit!

A lényeg az, hogy legyen jó a motor. 

Régen csináltam már pont ilyet, elég érdekes megoldást találtak ki a gyárban az biztos:) !

Előzmény: ROW924 (103136)
ROW924 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 103136

Az tűnik megoldásnak, ha körbetömítem a palástnál, mert azt gondolom, ha szimeringet teszek be, akkor azzal pont eltömítem a furatot is amin átjön a keverék a csapágyhoz.

5mm-nél eleve nem menne be szélesebb szimeringés akkor még tennem kellene alá valami távtartót hogy kenést biutosítson továbbra is.

 

Nagyon köszönöm a segítséget a szimeringek állásával kapcsolatban! 

 

Előzmény: Koyasu+ (103135)
Koyasu+ Creative Commons License 2022.02.07 0 0 103135

Én két lehetőség közül választanák.

Összeraknám az eredeti verzióval a házat tömíteném pasztával, vagy beraknék egy olyan szimeringet ami az egész házat kiváltja és seeger gyűrűvel rögzíthető.  Nincs más elképzelésem.

Előzmény: ROW924 (103134)
ROW924 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 103134

 

 

Piros nyílnál nincs, csak ott kívül van ami a házat is tartja

Előzmény: Koyasu+ (103133)
Koyasu+ Creative Commons License 2022.02.07 0 0 103133

Hát nem emlékszem erre a megoldásra.

Ha jól látom a van egy horony a blokkban a csapágyon kívül?

Előzmény: ROW924 (103132)
ROW924 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 103132

Nos ez a szimering ház, ennek ilyen sima a palástja 

ennek a hátulja fekszik fel a csapágy külsőre, egy csatornán jön át a forgattyús házból a keverék , mivel az is félig el van takarva a gyapágy által, ezért érdemes figyelni hogy itt épp egy kimaráshoz essen az a fél furat :) igazán ügyes megoldás.....

Ezen talán látszik, hogy a csapágy mennyivel bentebb helyezkedik el, mint a másiknál, ide jön peremmel befelé ez a ház, és kívülre a zégergyűrű. ugye értelem szerűen ki is lóg a blokk síkjából.

 

sajnos bentebb nincs semmilyen horony amibe lehetne tenni zégert, és kiváltani ezt a házat egy sima szimeringgel. de semmiféle tömítő felület nincs, csak  apalást. :/ 

 

sikerült vennem gumigyűrűt, úgyhogy majd a héten rászánom magam munka után hogy belefaragjam. 

Előzmény: Koyasu+ (103130)
ROW924 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 103131

Délután átmegyek bátyámhoz (másik városban van a motor) és lefotózom

 

Igen úgy van ahogy írod, 2 csapágy és ez a ház, majd ezt támasztja egy seeger. Sajnos a 2 csapágy után nincs seegerhorony így nem támasztaná semmi ha kiválranám stimeringel ezt  valamit. ez volt ú első gondokatom.

 

25 éve szerelek motorokat, sajnos sosem voltam nagy MZ-s bátyám anyám apám, mindenki azzal járt, de nem vagyok otthon benne,  valahogy ez a fajta blokkos mz nenem volt eddig így szétszedve nálam, csak a másik fajta, ebben is olyan blokk volt régen de anno még bátyámék motort cseréltek benne. 

Ezért is láttam "értelmetlennek" a szimering beszereléseket, mert nem volt logikus.

 

Délután fotótok, és majd dobok pár képet. szerintem a gyűrűhorony lesz a megoldás és alu-alu tömítésben 40 év ki beszerelés után már nem hiszek

Előzmény: Koyasu+ (103130)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!