Hacsak nem belső szimmeringes a motorod akkor a szimmering cserét egyszerűen megoldhatod. A világítás tényleg nem a legjobb, de a keleti típusok között ezért nem olyan rossz az:) Bár egy olyan lendkerékmágneses motor, amelyiknek a mágnesei is erősek tud erősebb fényt produkálni. Az ETZ-m világításával mondjuk semmi bajom, persze az 12 V-os rendszer.
Ezt a Trabant foncsort nagyon dícsérik. A hagyományos foglalat jó hozzá, vagy azt is kell mellé szerezni? Nem tudom, hogy milyen, bár lehet nekem is van, mert van olyan foncsorom, aminek kevésbé púpos hátulja. Az üvegén gondolom van valami halogénes felirat.
Egy kis segítséget szeretnék kérni, ETZ 150 es hez hol lehet kapni valami nagyon jó minőségű dugót gyűrűt, cyapszeget és felső tűgörgőt.
Esetleg a tűgörgő méretet tudja valaki pontosan ❓
Felújítás óta kb 7000 km nel kotyog a csapszeg a dugóban és a tűgorgős kosárban is, pedig kb 30 as adalekolt benzinnel jártam és nem volt gyilkolva sem. Esetleg van e tapasztalat az Álmot dugóval kapcsolatban, esetleg nem próbált valaki 3 gyűrűs dugót használni. Nem az ára számít inkább legyen prémium minőségű alkatrész.
A bilincs hullámos részét leflexeltem, mert amiatt nem lehetett eléggé összehúzni. A sörösdoboz már régóta jóbarát, leginkább Riga hengerfej tömítés készül belőle. A paszta linkjét köszönöm. T(udok a létezéséről, de még nem volt a kezemben.)
Tegnap hajtottam kicsit a gépet, rendben volt minden vele; csak hát a balos szimmering hiba miatt erősen füstöl és emiatt a hiba miatt, a túl sok olajjal együtt lesz kellemetlen a kipufogó tömítetlensége.
Kezdem elhinni mindenkinek, hogy a 45/40-es izzó és a gyári fényszóró együtt .... hát, a Rigáénál végülis jobb:)
Várom már a Trabant halogén foncsort és megvan már a 35/35 H4 jellegű izzó beszerzési forrása is.
Ha biztosra akarsz menni egy vékony alumínium csíkot tekerhetsz még a csőre a bilincs vastagságában, mondjuk egy sörös dobozból vágva. Ezt mindkét oldalán megkened pasztával majd így ráhúzod a dobot. Ha túl szoros lenne a dob szája azt finoman lehet tágítani egy kicsit, hogy minden beférjen, és ne tolja maga előtt a csőre. Egy agyonhúzott és elgörbült bilincs szintén nem segít, ha nagyon közel vannak a fülei egyengesd meg azokat is előtte, hogy tudjon szorítani.
Köszönöm, hogy segítettek a probléma megoldásában.
A megoldás megszületett, valójában 2 probléma volt egyszerre.
Az első és legfontosabb, én magam: észre kellett volna vennem, hogy mégsem a jó színű vezeték megy a visszajelzőre. Ezzel el is mondtam mindent....
A második, hogy megzavart a korai és kései TS-ek visszajelző funkciójának változása, ez sokáig nem esett le. A neten elérhető rajzok ugyan mutatják, de az enyémet az előző tulaj megvariálta. Úgy figyeltem meg, hogy a netes rajzok a korai változatot írják le - valójában nem nagy kaland észrevenni, de nekem hiányzott az isteni szikra:)
Összefoglalva: én voltam a hibás, egyszemélyileg, mert nem ellenőriztem KELLŐKÉPPEN, melyik szín honnan hova megy, vagy a megvariáltság okán melyik szín mire változott.
Akkora lendületbe jöttem, hogy még az üresjelző is elkészült.
Egyetlen dolog maradt, ami bosszant: nem a feleslegesen megvett másik feszszabályzó, hanem annak mérethelyessége.
Tipikusan a "mérd sublerral, jelöld krétával, vágd baltával" folyamat eredménye. Bár, működik.
Következő projektem a kipufogó könyök-hangtompító találkozásának letömítése. Sajnos kicsit kifúj, csepeg az olaj.
Azbesztzsinór persze nem fér oda, jobban bedugni nincs értelme a könyököt a dobba. Valami jó szorítás plusz letömítés kombón töröm fejem: azbesztzsinór bandázs a könyökre, ahol bebújik a dobba, ezt megkenni FBS-sel végül aluszalaggal leragasztani a gányolást, hogy nem látszódjék.
Érdekes ez a hiba, de egyszerűen ki lehet zárni a kábelcserét, ha lámpa nélkül járatva nézed, ugye akkor nem kéne a km óra megvilágításnak működnie. Ha mégis, akkor a vezetékek bekötését kell átnézned.
De az is érdekes, ahogy írtad, mert először az új észrevételednél arról írsz, hogy ,,a km óra háttérvilágítása alapjàraton bekapcsol, gázadásra eltűnik", aztán a végén ,,Alapjáraton ugyanis nem világít, csak a valódi töltésjelző. "
Ez két ellentétes jelenség. Én az első esetet tartom valószínűbbnek, a végét pedig talán elírtad, vagy valamit nagyon félreértek:)
Vettem új feszszabot, beszereltem. A fekete műanyag dobozos, fehér matricás szabályzó mérethelyessége csapnivaló, ennél kevesebbért is internàltak anno egyes embereket:)
Na, de...konzekvensen visszajön a hiba, ami valahol jó.
Új észrevételem, hogy miközben a töltésjelző sosem alszik el, a km óra háttérvilágítása alapjàraton bekapcsol, gázadásra eltűnik. Lett ( vagy volt, csak nem tűnt fel) valami átjátszás a műszervilágítás és a fordulatszám közt: a háttérvilágítás látszólag átvette a töltés visszajelzést, legalàbbis magasabb fordulaton. Alapjáraton ugyanis nem világít, csak a valódi töltésjelző.
Tulajdonképpen van töltése a motornak ha jól értelmezem. Csak nem alszik ki a visszajelző ami addig kialudt. A legjobb az lenne, hogy kipróbálni menet közben hogyan változik a töltés, de az kicsit macerás. Ha sztenderen ráhúzod a gázt nő a feszültség a lámpa erősödésén kívül? Meg tudod mérni? A gyári szabályozóhoz képest az elektronikuson van egy plusz láb(legalábbis az öcsém gépéhez vett feketén 5 volt a négy helyett), amit nem tudni hova kötött be az előző tulaj. Lehet csak eddig bírta a szabályozó, de én sem vagyok villanyász, lehet az egyből kipurcan, ha rossz helyre kötik az ötödik lábat.
Azt írod még, hogy az irányjelző bekapcsolására reagál. Ezt azt jelenti, hogy elkezd villogni a töltésjelző?
Nem láttam agyonkopottnak, sem rövidnek. A rugó kellőképpen nyomja. A forgórészt sem látom hibásnak, bár lehetne kaparászni a kis árkokat lemezkék közt.
Amikor megvettem, hibátlan volt. Dolgoztam a lámpafejben, bekötöttem a távfény visszajelző izzót a foglalatra. Ennyi változás állt be a vásárlás óta.
A távfény visszajelző beüzemelése alatt egy szál drót rákötését értem a kék visszajelzőjű izzóra, abban hiba nem lehet, sőt visszabontva sem javult meg a helyzet (hacsak nem 3000 kilovoltos szikrát-zárlatot-matató ménkűt küldtem ezáltal a rendszerbe).
Mentem 100 km-t a motorral, ennyi történt. A gyanúm az elektromos feszszabályzóra terelődik, abba nem látok bele, ott még lehetne valami nem látható hiba. Multiméterem van, de nem vagyok fizikus, sem villanyász. Az akku sarkain ott van a 7 volt, ami csak úgy lehetséges, hogy van valami töltésszerűség, mert az akksi önállóan 6,39 voltot ad nem járó motornál.
Kiszereltem az előtétet, de nem oldotta meg a problémámat. Kaptam egy olyan tippet is, hogy az elektronikus feszszab azt érzékeli, hogy "tele van" az akksi, és kellene egy kicsit meríteni, hátha majd utána ténylegesen elkezd a visszajelző szerint is jól működni.
De nem.
Nincs valakinek Pécsett vagy környékén egy próba erejéig egy kölcsön szabályzója?
Én nem szereltem ki az ellenállást,semmi gond nincs vele.Sőt pár tized Volt-al még nagyobb a töltés mint nélküle.Több mint 3 ezer km után tökéletesen működik.
Szeretnék segítséget kérni tőletek, tapasztaltabbaktól.
125 TS MZ azt a tünetet mutatja, hogy látszólag nincs töltése. Gyújtás bekapcslása után, járó motor melett nem alszik ki a narancsszínű lámpa, az irányjelző bekapcsolására reagál. Az akksin majd 7 volt mérhető 1,5 óra fényszóró használat melletti plusz városi motorozás után is. Gázhúzásra erősödik a fényszóró. Fehér matricás elektronikus szabályzója van, a dinamó mellett benn figyel a kis fojtótekercs vagy mi...
Két hete vettem, nálam lett ilyen, előtte kialudt a töltésjelző.
Másik kérdés: ez az üresjárat kapcsoló csak nekem problémás? Annyira kicsi úton mozog a kis stift, hogy érzéketlen, ráadásul nem is értem, mitől térne vissza alaphelyzetébe, ha sebességbe rakom a váltót.
Üdv! ezt a móricka ábrát találtam én is, de ezen még az alkatrész sorrendje sem jól van, a zégergyűrű belülre van rajzolva a csapágy után, de ott eleve nincs horony és akkor a házat nem fogná semmi. a szimeringek meg csak karikáknak vannak ábrázolva. :( elég elnagyolt valami ez sajnos
Az tűnik megoldásnak, ha körbetömítem a palástnál, mert azt gondolom, ha szimeringet teszek be, akkor azzal pont eltömítem a furatot is amin átjön a keverék a csapágyhoz.
5mm-nél eleve nem menne be szélesebb szimeringés akkor még tennem kellene alá valami távtartót hogy kenést biutosítson továbbra is.
Nagyon köszönöm a segítséget a szimeringek állásával kapcsolatban!
Összeraknám az eredeti verzióval a házat tömíteném pasztával, vagy beraknék egy olyan szimeringet ami az egész házat kiváltja és seeger gyűrűvel rögzíthető. Nincs más elképzelésem.
Nos ez a szimering ház, ennek ilyen sima a palástja
ennek a hátulja fekszik fel a csapágy külsőre, egy csatornán jön át a forgattyús házból a keverék , mivel az is félig el van takarva a gyapágy által, ezért érdemes figyelni hogy itt épp egy kimaráshoz essen az a fél furat :) igazán ügyes megoldás.....
Ezen talán látszik, hogy a csapágy mennyivel bentebb helyezkedik el, mint a másiknál, ide jön peremmel befelé ez a ház, és kívülre a zégergyűrű. ugye értelem szerűen ki is lóg a blokk síkjából.
sajnos bentebb nincs semmilyen horony amibe lehetne tenni zégert, és kiváltani ezt a házat egy sima szimeringgel. de semmiféle tömítő felület nincs, csak apalást. :/
sikerült vennem gumigyűrűt, úgyhogy majd a héten rászánom magam munka után hogy belefaragjam.
Délután átmegyek bátyámhoz (másik városban van a motor) és lefotózom
Igen úgy van ahogy írod, 2 csapágy és ez a ház, majd ezt támasztja egy seeger. Sajnos a 2 csapágy után nincs seegerhorony így nem támasztaná semmi ha kiválranám stimeringel ezt valamit. ez volt ú első gondokatom.
25 éve szerelek motorokat, sajnos sosem voltam nagy MZ-s bátyám anyám apám, mindenki azzal járt, de nem vagyok otthon benne, valahogy ez a fajta blokkos mz nenem volt eddig így szétszedve nálam, csak a másik fajta, ebben is olyan blokk volt régen de anno még bátyámék motort cseréltek benne.
Ezért is láttam "értelmetlennek" a szimering beszereléseket, mert nem volt logikus.
Délután fotótok, és majd dobok pár képet. szerintem a gyűrűhorony lesz a megoldás és alu-alu tömítésben 40 év ki beszerelés után már nem hiszek