Semmi köze az anyagiakhoz az én esetembe,nem azért irattam ki.e87 1.35i-t néztem hobbi autónak,csak belváros közelben akadt egy ház ami jó vétel és gyors le kellett csapnom rá,így nem vettem hobbi autót ,úgy döntöttem megtartom a mostanit amíg nem lesz a piacon olyan hibrid ami megfelel.
Utóbbi 3 év alatt 4 autót vettem,most az új fékbetéteket cserélem le az autómon mert nem tetszik többet vártam.
Asszony bömöse nagyszervizen volt 600 ezer ft,közben újítom lassan a házunkat.
Teljesen más okból irattam ki,egyrészt kiváncsiság másrészt optimalizálva is lesz.....helyes? Nem.
Tudom hogy illegál,meg környezet tudatosság,egy kicsit túl nagy hisztinek érzem,mikor ezer más szenyezés kerül a földbe pl műanyag engem attól ráz a hideg ,valakit meg attól hogy sokan kiiktatják a r.szűrőt.
Akkor ebben egyetértünk. Én sokat megyek külföldre is és itthon is de város is van benne bőven, hát ezért gondoltam egy gyors TDI-re amit nem sajnálok mert sok benne az országút s kevés a pálya. Igen a városi pár km megöli a dízeleket az újakat főleg, mert egy régi zöldséges mercinek minden mindegy.
Ez a DPF is csak onnan jött hogy sok olvasott infóban írták, hogy nem passzolt ezekhez a PD motorokhoz és mivel kellett a szabvány miatt, hát váltottak crtdi-re de a pd motorok is kimenek a világból, amit nem vágok, hogy ajánlottak itt lejjebb 1.9-est ami pd és gondolom nem DPF-es, akkor mi a különbség hogy azzal szennyezek, vagy egy kiütött 2.0-sel? Sztem a helyzet azonos korom ügyben, főleg ha nem egy agyontuningolt db hanem simán a 170LE és jó benne minden. A crtdi is ha padlózza az enber eregeti a feketét DPF ide DPF oda, na de mindegy engem elkönyveltek csóró matyinak (Mátyások elnézést) aki pár plusz lőerő miatt képes lenne megmérgezni mindenki és a saját gyermekének is a levegőjét. Ez van kaptam skatulyát, pedig nem is Pekingi szmogot akartam importálni.
Nekem az, az egy bajom az egész dízel dologgal, hogy nem lenne baj velük, ha normálisan használnák őket!!!
Mert most már boldog-boldogtalan dízelt vesz "háá mee kevesebbet fogyaszt...."
Például az egyik kollégám is most vett egy francia 1,5 dCi-t és napi 2 azaz kettő km megy az autóval mert persze 1 km-re lakik a cégtől. Hogy megéri nem, biztos kevesebbet is folyatsz ekkora távon. Tényleg már olyan is dízelt vesz akinek nagyon nincs is rá szüksége. városi használatra
A másik meg ezek a korom huszárok akik itt is vannak nem látod az autó hátulját mert olyan kormos a széthekkelt sz@rtól "de ez nagyon menő". És nagyon kemények mert láttad, hogy megy az autóm.
Én meg idegbajt kapok mikor a 6 éves fiam a járdán biciklizik és nem látni az utcában a füsttől, amit azok a sz@rok húznak maguk után. Ő meg ezt szívja be, de az a barom ebbe nem gondol bele. Mondjuk mivel is gondolna.... "Mondom tisztelet a kivételnek"
Soha nem értettem az ilyet biztos én vagyok maradi de....
1: Nem veszek dízelt ha keveset használom.
2: Ha még is dízelem van "van a családban is" akkor nem szerelek ki belőle ezt azt, nem írogatom át az ecu-t....
3: Lakott területen nem száguldozok fekete füstöt magam után hagyva.
Mondjuk ez csak az Én véleményem biztos nem értenek vele sokan egyet, és nem is minden dízelesre igaz ez mondom még egyszer de sajnos a legtöbbre igen.
Csak sajnos a mai világban a legfontosabb menőség és a lesz@rom, hogy a másikkal mi lesz, vagy éppen az egészségemmel vagy más egészségével mi lesz, ez már Őket nem érdekli abban a pillanatban jól járnak.
kis tapasztalatot szeretnék megosztani, fogyasztás ügyben.
Elegem lett hogy mostanában 9literre jött ki a fogysztásom (tél meg állófutésel szamolva /1.8TSI/), és kiprobaltam hogy mennyire tudom alacsonyan tartani ideális körülmények között.
A DPF ha jól tudom a lerakódott kormot (ami a tökéletlen eges kovetkezmenye) égeti el. Relatíve tökéletes égés jön létre így kevesebb szennyező anyag jut ki a levegőbe. De ettől még a korom korom marad csak sokkal de sokkal apróbb méretű lesz, ami bizonyítottan karos. Mint a neve is mutatja a szénhidrogenek égése során tökéletes (közel nem az a ami DPF-ben véghez megy) is keletkezik korom. Számomra nem világos a környezetvédelmi értéke így. Hiszen több gázolaj elégetésével ugyanúgy keletkezik csak apróbb korom. Az alkoholok tudnak például tökéletes égést produkálni, ott nem marad hamu. Ha hamu marad akkor nem tökéletes az égés. Laikusként írtam ezeket a sorokat, de egy biztos. Én nem mokolok a kocsival. Ha csere érett lesz a DPF cserélni fogom. Apropó a vcds-ben hol lehet megnézni a DPF telítettségét?
Az a valami mindannyiunk közös érdekében van benne.
Szar? Szar.
Itt jön, amit Nohab fogalmazott meg jól: nem kötelező megvenni. Ha nem akarsz felesleges kiadást magadnak, ne az legyen a megoldás, hogy csinálsz plusz szennyezést mindenkinek.
Ha valaki anno megvette újonnan és később kiderült, hogy ilyen szar, azt valahol megértem, hogy így tesz, mert az ismert hiba miatt nyomott áron tudná eladni, javítani meg drága. De egész más kategória, aki a hibáról tudva úgy veszi meg, hogy majd jól kidobom. Ha nem felel meg, ahogy a gyár megalkotta (ami jogos), akkor nem kell megvenni és kész. Vagy ott az 1.9, ha az Octi tetszik annyira, vagy ezer más jó autó az rs teljesítményével.
Az enyém már 2007es modellév (2006.10. Havi) és még a matricán is feltüntettek a dpf feliratot... Szóval ketyeg nálam sajnos ez bomba...
Sajnos a kompresszort akkor a két végletben készítik a jelek szerint. Azt hiszem de nem biztos nekem Valeo van benne, nekem 2x tört, neked meg nem. Nem hiszem el h anno ezt nem tudtak előre és nem is értem miért nem kapcsolható szét. Illetve van tippem, a gyártónak ez érte meg
Sógor most iratta ki a 2011-es 6-os Mazdából Dpf-et.3000euró lett volna bele a gyári. A Haver 520 D-ből..Én meg eladtam az olajkályhát azt vettem egy tsi-t.Remélem nem lesz ilyen gondom...(tudom,majd lesz más:))
Nem érted hogy nem a hatékonyságrontással van a bajom, hanem hogy túl rövid km megtétele után kell azt rákölteni amit az utódjaiban a crtdi-kben már megoldottak. Pont nem az zavar hogy picit többet eszik, vagy hogy nem olyan húzós, bár azt kis optimalizálással gondolom lehetne enyhíteni, hiszen ez is 170LE, hanem hogy alig megy vele az ember, sőt még csomó dologra is ha igaz amiket olvastam itt ott, érzékeny, ez mind a pénztárcám ellensége idő előtt.
Te sem örülnél ha vmit a gyártói hanyagság miatt vagy bárhogyan is nevezzük, aránytalanul több alkalommal kellene cserélgetned, vagy javíttatnod az autódon, amit amugy szívesen használsz. Pláne ha tudod nem okozol annyival nagyobb kárt mint a DPF nélküli elődei fénykorukban. Egy elhanyagoltabb DPF-es is legyen az CR TDI akár tud sok káros anyagot kitolni, lehet többet mint ez DPF nélkül. De akár a motoros őrült haveromat is felhozhatom, amikor egy szutyok benzines mögött haladva kapott asztmás rohamot úgy tolta a kartergázt.
Ergo két malomban őrlünk, mert nem plusz lóerőkért üttetném ki, hanem mert nincsen kedvem 50-60 ezrenként felújítani, meg ha jól tudom kell bele vmi lötty ami rohadt drága (gondolom az nem csak a franciákba kell) és elfogyasztja mert ezt sem meg azt sem szereti. Ha ez nem lenne akkor semmi bajom nem lenne vele, benzinesen is kell időnként katalizátort cserélni és az is volt az autóimban mindig mióta azzal árulják őket. Csak azokkal sokat el lehet menni, így nem számottevő a km-hez mért költsége.
Azzal kellene törődni és nem pár olyannal aki kikerüli a nem túl jól működő DPF-et, a konstrukciós hibát.
Nade miért csak az a pár embernek engednéd meg DPF kiütését, aki adagolópumpás VW dízelt vett?
Minden autóban rontja valamelyest a DPF a motor hatékonyságát. Milyen jó lenne, ha mindenki kiütné a DPF-et, a dízelesek fogyasztása csökkenne fél literrel, a város meg kihalna 10 év alatt :-))
Nem a típust szóltam le hanem ami hibás konstrukció benne és sztem nem kellett volna így kiadni, vagy elismerni a cégnek, hogy hibázott és azt javítani később, de ezt sem az olajpumpával, sem a nem teljesen jól működő DPF-el nem tették meg.
Szeretem az octaviát mert 1xű és bírja a strapát, legalábbis eddig ezt hozta nálam is és több ismerősnél is az évek alatt, de fölöslegesen költeni rá semmi hangulatom.
Ebben az árkategóriában van ez, ami legalább megy is és nem kell rá pont az értéke miatt különösen vigyázni, mert keresztbe kell parkolni hogy ne nyissák rá a parasztok az ajtót, meghúzzák mert bénák és vagy észre sem veszik, vagy csak elsunnyognak és sajna ez a tapasztalat több évtized alatt ami saját és mindig pont azt ami még hibátlan volt addig.
Ez a fazon jön be az utód már nem a 3-as meg nem nyújt annyival többet amennyivel drágább.
Nem gondoltam hogy ilyen hatalmas környezettudati vita lesz egy 1xű kérdésből amiben csak adott típus hibáit szerettem volna megtudni.
DE! Csak hogy kerekebb legyen az egész adót is csak akkor fizetek ha veszek vmit (boltban, stb), mert ott nem tudom kikerülni, mert ha tenném az túlbonyolitaná az egészet arra meg lusta vagyok, hogy foglalkozzak vele. :)
A BKK-t is be kellene perelni hogy milyen buszokkal áll ki a forgalomba és a 70%-a a teherautóknak is eltűnne az utakról ha mindent ílyen komolyan vennének mint ezt itt.(szegény fuvarozók)
Azzal kellene törődni és nem pár olyannal aki kikerüli a nem túl jól működő DPF-et, a konstrukciós hibát. Amugy meg a cégcsoportnak nem az utolsó ilyen megmozdulása volt ez a DPF hanem ugye nemrégen volt a dízelbotrányuk is, azaz ott is hibáztak, nem kell védeni annyira őket, hogy vegyek vmi japánt ha a VW-val nem vagyok elégedett. :)
ehelyett a fórum helyett ajánlom neked a smoke & charm klubot, ott örülni fognak a 280 ezres dízel rs-nek, a kiiktatott dpf-nek meg pláne. csak szólok amúgy, hogy a részecskeszűrő a korom ellen van. minden motor elmegy nélküle, viszont a te és a családtagjaid vérében is még több lesz a mikrorészecske. szerintem tuti buli
Csak bele-bele olvasgatok abba,amiket írsz,ès azon gondolkodtam,hogy mièrt nem veszel egy mazdát vagy toyotát vagy valami mást? Ha már a vw elcsesz mindrnt meg "szart" gyárt. Teljesen őszintén kérdezem,nem beszólás akar lenni.
A legnagyobb gyökérség kiiktatni a részecskeszűrőt.
Abszolút egyetértek! Aki kiiktatja a részecskeszűrőt, az csakis a saját pillanatnyi érdekeit nézi, szarik mindenki másra!
Nem elég neki, hogy a lepukkant fostos dízele eleve csakis az ő pénztárcáját kíméli, mindenki másnak káros az egészségére, még rá is tesz a dologra azzal, hogy egy védelmi rendszert kiiktat.
Akkor csak ugy aki leszólt, leírnám, nem a DPF fenntartása a gondom, hanem hogy a VW összerakott egy olyant ami szar és ezzel az erővel akkor a hibásan, vagy hamar elkopó és motorhibát okozó olajszivattyút sem kellene megkerülni, hanem bután várni mikor szétmegy tőle a motor.
Van aki így gondolkozik van aki tesz a nagyok hülyeségei ellen és kiküszöböli és a magyar ilyen, nem feltétlenül a spórolás miatt ütik ki a DPF-et mindig, hanem mert lejjebb le lett írva, hogy a PD TDI motorokkal nem tudták összehozni rendesen és azt a gyártó cseszte el, ha ilyent csinált, akik kiküszöbölik az aránytalanul hamar (az utódmodellben sokkal jobban dolgozik, mert ott már megoldották a korai elhasználódást) nagyobb költségekkel járó hibát, azok csak javítják amit a cég rontott.
Semmi ellenvetésem nem lenne ha kiadtak volna olyan cseredarabot ami hozza az utód paramétereit karbantartási intervallumban és első dolgom lenne mikor a bennelévő elszáll, arra kicserélni, mert én sem dobom ki az ablakon a szemetet sehol! Ki tehet arról hogy a gyártó hibázott és a kiütött DPF-el sem károsítom jobban a környezetet, mint a DPF nélküli dízelekkel szerelt PD TDI-k. Ergo kár ezen ennyire felháborodni sztem, hanem a dolog miértjét és annak hozamát kellene mérlegre tenni. Amugy meg tudnám etetni a majmot csak nem szeretem szórni a pénzt és akkor sem szeretném ha annyi lenne hogy válogathatok a sokmillás autók között, csak a hülyeséget nem kultiválom (a gyártóét), meg a mögé való beállást sem.
Mindennek két oldala van és ez igaz erre is, épp a fenti sorokban van az egyik, a másik meg a ragaszkodom a szabályokhoz még akkor is ha ez már adott esetben nem jelent semmit. A sebességhatárokat sem tartottam soha be, csak az elsőbbséget adom meg annak akinek kell és mégis balesetmentes vagyok több mint 30 éve 2millio fölötti km-t tudva a hátam mögött sokféle verdával. De mindegy is mert akik mereven ragaszkodnak a szabályokhoz azoknak ezt hiába is magyarázza bárki, kb annyit ér mintha egy csigát akarna futni tanítani.
A szabályok azért készültek hogy kikerüljék azokat akik nem szeretik a karámot, a zablát és a gyeplőt. :)
tenyleg, ne haragudj, ne vegyel autot 280 ezer kilometerrel, mert tetszik, vegyel olyat, amit fenn tudsz tartani. a reszecskeszuros autok hatosagi engedelye reszecskeszurovel egyutt ervenyes. gyarthatod az ideologiakat, de kiszedni szabalytalan, vegyel olyan autot, amiben eleve nincs
Aki a kicsit nem becsüli... Avagy sok kicsi sokra megy.
Mondom úgy, hogy ennél engem jobban felbasznak az iszonyatos fekete felhőket gyártó teherautók, mert jaj szegény fuvaros megélhetését ne vegyük el normális teherautót megkövetelve.
Amúgy azt írták, és jogos, hogy ha nem telik üzemeltetni a dpf-et, akkor nem kell olyat venni. Ha akkora teljesítményű motor kell, ami csak ilyenben létezik, akkor vagy legyen eree is pénz, vagy le kell adni az igényekből. A cigánynak sem néznéd el, hogy azért viszi a kocsid, mert pénze nincs, de neki ilyen kell, enélkül nem élet az élet.
Pénze lenne a gyártónak szoftverra csak amivel ezeket csinálják ,pl kína már dobott piacra univerzális szoftvert ami ismer minden tipust kódolás szinten is 1.5 milla éves díj helyett egyszeri 800 ezer ft és az éves frissítés felhőből lehívható.
Gyártó csak garanciális kérdésekben mászna bele ennyire ,abba viszont nem rest .
Nem tudják megnézni bent e van ,kipufogón keresztül mérés értéken belül van,szoftverei nincsenek a gyártónak amivel megnézzék hogy megpiszkálták e a motorvezérlőt,mert ahoz ugye ki kell venni szét kell szedni és panelra csatlakozni nem egy vezetékkel ,nem egy két milliós szoftverrel ,se ezköze se tudása nincs ehez a márkaszervíznek.
Vehettem volna bele újat is aláírom ,de nem kell én így döntöttem meg kap egy optimalizálást is mellé ha megszokom a most leadott teljesítményét.
Ahoz hogy kinek mi tetszik ahoz meg nekem semmi közöm ,mindenkinek meg van a joga hogy az legyen a véleménye ami.
Értékek határon belül maradnak,műszakin ugyan úgy át megy ..ki se tudják mérni ,olyan kevés valójában a szerepe nem ettől eu5-ös maga a motor is hozza az eu5 értékeit szűrő nélkül.
Persze azért van ,nem bátorítok ,de nem is csinálok úgy mint ha összedőlne a világ,főleg hogy a dunán közlekedő hajók ,egy hajó egy nap alatt képes 1000 liter gázolajat elpöfögni ....nem a részecskeszűrő fogja megmenteni a földet hanem az elektromos autók és már rég azokat kellett volna fejleszteni a benzin és gázolaj helyett ,előrébb lennénk.
Égetéskor,regeneráláskor szerinted a korom semmivé ég :) dehogy csak éppen 500-600 km-ként löki kimagából ,ennek a folyamatnak a mellékterméke meg a salak ami bent marad és eltömitti a szűrőt ( olyan mint a vörös téglapor )
Nem magyar mentalitás itt Ausztiában is kiszedik itt is van rá lehetőség.
Ha úgy lenne megcsinálva ahogyan kellett volna és jól működne akkor én is ellenezném, de ha vmi szar akkor azt miért hagyjam benne, csak hogy többet szívjak miatta? Sajna nem engedhetek meg magamnak újabbat és drágábbat, abból szeretnék többet kihozni amim van. Ha tudsz vmi köztes megoldást akkor szerintem sokan várják a részleteket róla. Addig meg ameddig a gyári dolog nem jó, mert csak köztes megoldás és azt se feledd hogy az elődeiben amikből sok millio db fut a mai napig, azonos módon szennyezik a levegőt, a koromfelhőket eregető buszainkról nem is beszélve, mindet ki lehetne tiltani ha nem szállna fel azokra senki. Amugy pedig ez nem magyaros, csak nálunk ennyire futja és erről szól a közmondás is, "szegény ember vízzel főz" vagy vmi hasonló. Ha addig menne mint egy normális katalizátor és nem tenne plusz költségeket a nyakába az embereknek, akkor maradhatna.
De ha számoljuk a plusz elégetett üzemanyagot ami ugyan kevésbé szennyező de jóval több lesz emiatt, akkor most melyik is a járhatóbb és kímélőbb megoldás?
Teljesen egyetértek! A legnagyobb gyökérség kiiktatni a részecskeszűrőt. Egyáltalán minek vesz az olyan DPF-es autót akinek nincs pénze fenntartani? ...ha rajtam múlna akkor hatóságilag vizsgálnám az összes környezetvédelmi rendszer meglétét és állapotát minden műszaki alkalmával. Akinek ki van iktatva bármelyik is legyen az csak egy sima EGR is, kötelezném, hogy hivatalos márkaszervizben kelljen javíttatnia, és mellé megbüntetném mint állat amit elengednének ha jogi eljárásban a beavatkozást elvégző "szerelő" ellen vall és ezt bizonyítani is lehet.
...bocs ha kicsit eldurrant az agyam, de prosztó gyökérségnek tartok minden ilyesmit, a "chiptuningot" is beleértve! (a motoroptimalizálást nem ideértve ha utána a mért teljesítményt bevezetik a forgalmiba és minden járulékos költséget megfizetnek!)