Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.12.04 0 0 771

OFF

Szolgálati Közlemény!

Bizonyos Bencétől kaptam egy e-mailt, részben magán jellegű tűnődések, részben N-es kocsivilágítások ügyében. Ha magára ismer, akkor kérem ismételje meg a levelet, de a t-online végződésű címemre. Ugyanis valamiért mindkétszer azt a hibaüzenetet kaptam a válaszlevelemre, hogy "a címzett az üzenetet blokkolta".

csíkos

ON

Zsivany Creative Commons License 2007.12.04 0 0 770
Mégis csak jó a Hobbytrain-es is. :)))
Előzmény: crash__override (769)
crash__override Creative Commons License 2007.12.04 0 0 769
Noigen, de ha már van alapból magyar verzió, minek pingáljak magamnak ? :-)
Előzmény: Zsivany (768)
Zsivany Creative Commons License 2007.12.04 0 0 768
Ez nálam nem számított.
Gondolom érthető okok miatt... :)
Előzmény: crash__override (766)
felucca Creative Commons License 2007.12.04 0 0 767
Azt hittem, hogy csak felületesen néztem meg, és azért maradt meg bennem ugyanez a Hobbytrain-Taurusról, de most felbátorítottál. Egyetértek. Egy kicsit gyanús volt nekem az a modell...
Előzmény: crash__override (766)
crash__override Creative Commons License 2007.12.04 0 0 766
Nekem a Hobbytrain festése ekkicsit' nagyoltnak tűnt. "Recés" maszkolási élek, marhavastag festék. Azért haragszom rá, mert a Kato class66 viszont a modellépítés magasiskolája....
Előzmény: Zsivany (765)
Zsivany Creative Commons License 2007.12.04 0 0 765
Na igen, itt jön a kompromisszum...
Kinek ez, kinek az.

Jó lenne, ha nem kellene választani és minden tökéletes lenne.

Én a következőkért választottam a Hobbytraint:
- ár
- "szebb" külső
- áramszedő cserélhető
- alapvetően keveset futna a mozdony; ha később mégis gondom lenne a hajtással, azt házilag könnyebben átalakíthatom, mint a mozdony kaszniját.

Szerintetek Trix alapra rá lehet (kisebb barkácsolás után) húzni a Hobbytrain kasznit?
Előzmény: crash__override (763)
Zsivany Creative Commons License 2007.12.04 0 0 764
Nem vagyok benne biztos, ezért írtam oda a forrást.
A mozdonyok alaptörténetét ismerem, viszont jellegrajzalbumom nincs, így ellenőrizni nem tudom, hogy igaz-e a dolog.

Lehet, hogy a Trix már a 152-est is hosszabra csinálta?
(feltételezés)
Előzmény: Törölt nick (761)
crash__override Creative Commons License 2007.12.04 0 0 763
Viszont a Trix-ből van olyan gépem, ami hangtalanul képes menni. A Hobbytrain gépeim ezzel szemben traktorhanggal rendelkeznek....
Előzmény: Zsivany (760)
felucca Creative Commons License 2007.12.04 0 0 762
Köszönöm!
Előzmény: Zsivany (760)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.04 0 0 761

Biztos vagy Te ebben? Mármiont abban, hogy a 152-es hosszabb, mint a 182-es? (Hogy a DB AG számozásánál maradjunk.) Ugyanis azért lett a DB AG-nél Taurus, mert eredetileg csak 152-eseket akartak, de a sógórok nem adták ki rá a tipusengedélyt, így a DB AG csinált egy svédcsavart, és 182-eseket rendelt az utolsó xx darab 152 helyett, mert az meg Re1016, és 1116-ként fut Osztrákiában. Főbb építőelemekben a két sorozat megegyezik.

Előzmény: Zsivany (760)
Zsivany Creative Commons License 2007.12.04 0 0 760
Azt írják az okosok, hogy azért lett hosszabb a MTX Taurus, mert a 152-es alvázát használták hozzá, ami 30cm-rel hosszabb mozdony.

Méretek:
Hobbytrain: Teljes hossz:121mm Kaszni hossz: 114mm
MiniTrix: Teljes hossz: 122mm Kaszni hossz: 120mm
1:160: Teljes hossz: 120,5mm Kaszni hossz: n.a.

(Forrás: www.1zu160.net fórum)

3.5 mm kontra 1 mm az ütköző és az orr közötti távolság esetén elég jelentős eltérés.
Előzmény: Zsivany (759)
Zsivany Creative Commons License 2007.12.04 0 0 759
Asszem 1.5-2 mm a kasznihosszban (orrtól orrig). A helyzet javítására az ütközőket közelebb hozták (LüP közelít a valóshoz). Na itt rontották el.

Semmi baj nem lett volna egy 2mm-rel hosszabb mozdonnyal, ha a homlokoldal passzolna. Így meg torz lett, és nem adja vissza a valós összhatást.

Mindjárt utánanézek a pontos adatoknak...
Előzmény: felucca (758)
felucca Creative Commons License 2007.12.04 0 0 758
Értem. Virágozzék száz virág! Én már megtartom ezt a szar, méretrontott Minitrix ÖBB-s Taurust és nem kell mellé MÁV-os Hobbytrain:)))

(mennyire méretrontott egyébként?)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.04 0 0 757
Természetesen, akad miNdig:...:-)
Előzmény: C.Joe (753)
crash__override Creative Commons License 2007.12.04 0 0 756
Én viszont úgy vagyok vele, hogy nem egy adott típus tetszik, hanem az adott mozdony. Aminek része a festés is. Azaz tetszik a Gysev teknő, és a Hupac Taurus is....
Előzmény: felucca (754)
IST Creative Commons License 2007.12.04 0 0 755

Én leginkább a vontatott járműállománynál vagyok így, egyszerűen nem visz rá az inger, hogy csak különböző számú kocsik közlekedjenek egy vonatban.

A Class 66-os állományom is azért fog négy járműből kinézni, mert a Graham Farish és a Dapol verzió között látható különbségek vannak, például a tető rácsozásában, a low emission azért kell mert van egy ötödik ajtaja is. Eddie the Engine pedig az általa vontatott Tesco-s vonat miatt érdekes.

Mondjuk motorvonatonál más lenne a helyzet, ha több különböző pályaszámú SWT gép jönne ki, akkor azokat biztosan beszerezném magamnak. De mondjuk a Class 170-es többi festési verziója nagyon nem mozgat meg.

Előzmény: felucca (754)
felucca Creative Commons License 2007.12.04 0 0 754
Érdekes, engem a különféle festési változatok abszolút hidegen hagynak, nálam a forma számít, azaz maga a mozdony. Sőt, az apró kiviteli eltérések ellenére sem érzem ösztökélve megemet, hogy egy mozdonyból még egy majdnem ugyanolyat begyűjtsek. Itt a vízválasztó körülbelül a belga Nohab hiányző harmadik lámpája lehet, na, az már egy alapvetően eltérő formai karakterjegy, az már egy másik mozdony.
Előzmény: IST (750)
C.Joe Creative Commons License 2007.12.04 0 0 753
Köszönöm a válaszokat. Az idő függvénye kit keresek majd:))) Van még hasonló szopás Nano méretben?:)))
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.03 0 0 752
Hát a miniTrix nálam a "világ legügyetlenebb DCC foglalata" díj örökös tulajdonosa. Ha akarod hozd el a műhelybe, garancia vesztés nélkül kap mások foglaltot. Nama  tüskék rövidsége okozza  bajt, lötyög benne a TRAN, a LENZ, az Uhlenbrock is.
Előzmény: C.Joe (745)
crash__override Creative Commons License 2007.12.03 0 0 751
Nagyon durva egy szám, szerintem nincs is olyan modellező aki mindet megvette volna,
Ezaz. Ezzel szoktam érvelni az asszonynak is... minden modellt nem lehet megvenni... ...de törekedni kell rá :-)
Előzmény: IST (750)
IST Creative Commons License 2007.12.03 0 0 750
Hmmm, egy angol srác összeszámolta, hogy Class 66-os dízelmozdonyból (képet lásd néhány hozzászólással lentebb) eddig összesen 46(!!!) különböző pályaszámút hozott ki a Dapol és a Graham Farish, valamint három olyat, amelyet mindketten gyártanak (66610 Freightliner, 66709 Medite, valamint a Stobart-os Eddie the Engine-t, bár ez utóbbinál a Farish-é még nincs a piacon). A 46 nagy részét persze a Freightliner, az EWS és a Gbrf festések adják.
Nagyon durva egy szám, szerintem nincs is olyan modellező aki mindet megvette volna, maximum klubok vásárolhatnak ilyen mennyiségben. Én szerintem háromnál vagy inkább négynél megállok, a jelenlegi 2 Freightliner-em mellé kellene egy harmadik a low emission sorozatból, illetve egy Eddie-re vágyom a Tesco-s Less Co2 szerelvénnyel. Idővel...
Tájfun Creative Commons License 2007.12.03 0 0 749

Hy Krisz!

 

Szar a Trix foglalata. Sokkal találkoztam, amiben lötyög a deko. Nem csak az ESU, hanem az egyébb tüskések is. Van ilyen foglalatom, ha gondolod, bár azt is  be kell forrasztani, de a deko cserélhető marad, és abba valószínű bele fognak rendesen érni a tüskék is.  Látni kőne azért a szerkezetet... De van hosszabb, tüskés lábbal megáldott dekóder is.

Előzmény: C.Joe (747)
crash__override Creative Commons License 2007.12.03 0 0 748
Nem voltam kinn, a meló közbeszólt.
Előzmény: C.Joe (747)
C.Joe Creative Commons License 2007.12.03 0 0 747
Nem szeretném véglegesíteni:))) Hátha vacak lesz és kénytelen vagyok mát használni.... csak rövid a tüske, kb 3mm ami hiányzik belőle. Gondoltam van más típus ami picivel hosszabb tüskével leledzik a piacon. Mellesleg kapja be az Esu, vagy a Trix hogy ilyenre nem figyelnek:))) Köszi. Akkor lehet hosszabbítok..... Voltál szombaton kint Robiékkal?
Előzmény: crash__override (746)
crash__override Creative Commons License 2007.12.03 0 0 746
Egyszerűen forraszd be a dekódert. Nekem is van 1-2 gépem, amelyben "lötyög" a dekóder a foglalatban. Levettem a foglalalt tetejét, és beforrasztottam a dekódert. Ón sem kell hozzá, elég, ami a felületeken van.

Ha kell, este rakhatok fel képeket...
Előzmény: C.Joe (745)
C.Joe Creative Commons License 2007.12.03 0 0 745
Sziasztok! Új problémával szembesültem. Trix 52-es mozdonyba próbáltam berakni egy Lokpilot 52681-es dekódert, és a tüskék nem annyira hosszúak,hogy leszorítanák a dekódert biztos érintkezésre. Van valakinek ötlete, hogyan lehet megoldani? Nincs nagyon kedvem forrasztgatni a tüskéket hosszabra:)))) Vagy aki már rakott bele milyen más dekódert dobjak bele? Köszi.
crash__override Creative Commons License 2007.12.03 0 0 744
Az ívhúzás, melegedés szerintem valami zárlat miatt lehetett, mert ha csak a csúcssín nem kap rendesen áramot, az nem csinál ilyesmit...
Előzmény: Dragon72 (742)
Zsivany Creative Commons License 2007.12.03 0 0 743
"csúcssin nem zárt tökéletesen"

Az erős rugó ellenére sem?

"A ROCO kitérőkkel ellentétben a fémszíves PECO-t nem lehet felvágni"

Gyakorlatilag semelyik polarizált váltót nem lehet felvágni, gyártótól függetlenül.

Pont ez a bajom a jövendőbeli terepasztalomal: "tolatgatós" asztal lenne és ha véletlenül rátolok egy nem irányba álló váltóra már füstöl is a rendszer. A tolatáshoz használt mozdonyok jobb áramfelvétele miatt viszont jól jönne, ha nem műanyagszíves váltókat kellene használnom. Még nem találtam optimális megoldást a problémára.
Előzmény: Dragon72 (742)
Dragon72 Creative Commons License 2007.12.03 0 0 742
Csatlakozom Crash-hez:
A PECO kitérő próbálgatása alatt a csúcssin nem zárt tökéletesen (kosz, por lehetett), ahogy a mozdony átment a kitérőn, olyan szép ívet húzott hogy na és a csúcssineket mozgató műanyag "rúdat" meg is olvasztotta.
A ROCO kitérőkkel ellentétben a fémszíves PECO-t nem lehet felvágni, mert rövidzár lesz (lásd talpfaszamlalo rajzait)

A PECO elektromágneses állítóműve két egyszerű tekercs ami a rudat rángatja, nincs benne végálláskapcsoló, visszajelentés és az áthúzott rúd pozicióját sem tudja megtartani (valószínű ezért van a kitérőben a rugó).

HCS
Előzmény: crash__override (740)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!