"A Nagyvárad tér és a Népliget között a bal vágányon már 3 éve legalább 40-es sebességkorlátozás van kitűzve a lehetséges 62 km/h helyett"
És három éve nincs rá pénz, hogy megjavítsák?
Szép látvány, a koszos, mocskos neoncsöveket nézni mindennap, miközben "sétakocsikázik" a metró.
Ezt kapom a 10ezres bérletemért?
Ha bármilyen illetékes olvassa ezt a fórumot, le ne merjék állítani a metrót, ezzel sokezer fizető utas szívna, kezdjék el végre beütemezni, és elkezdeni a felújításokat, nem érdekel miből!!!
Gyöngyösi- ujpest távon is 74-et érték el mindig, az volt legnagyobb sebesség amit elértek. Viszont hónapokkal ezelőtt ott is valami oknál fogva korlát van csak nem tudom ,hogy mennyire.
Pénz mindig van ha akarat van. miközben a csapból is az folyik ,hogy szarban a haza meg már arra sincs pénz, hogy kinézzünk az ablakon, ezért már azt is bedeszkázták, a 4-es metróra valahonnan mégis akadt vagy 500 milliárd eddig aztán látjuk 20 év óta nem épült meg, és ki tudja mikor utazhatunk rajta. Ha meg elkészül lesz egy nagyon drága 2. kisföldalattink villamosra jellemző megállóközökkel
Utóbbi verzióban bízom. Minden metróvonalnak vannak nagyon lepusztult meg kevésbé lepusztult szakaszai. Kezdhetnék a totálkárosakkal, a többi relatíve ráér. Valami ilyesmi a "priorizálás" értelme. Pótolni meg nem lenne nagy kunszt, tekintve, hogy majdnem végig 2x3, 2x4 sávos főutak alatt halad. És, ha igaz, elég sok BKV-busz fog felszabadulni a közeljövőben; lesz mivel pótolni. Majd megoldják talpraesetten.
A másik meg, hogy amire NAGYON kell pénz, arra mindig lesz pénz. A M2 felújítására is volt, miközben talicskával tolták ki a zsét a BKV-ból. :P
Azt én is támogatnám, ha a Pillangó utca - Örs szakasz a föld alá kerülne, és ezzel együtt a felszíni szakasz megmaradna a kocsiszíni meneteknek.
A HÉV esetében viszont értelmesebb lenne a teljes összekötésre operálni, elvégre a vonalat úgyis át kell építeni; és ha már átépítünk, akkor az igazodjon a metró paramétereihez: 120 m hosszú, 1,1 m magas peronok, sorompók megszüntetése és 3. sín kiépítése Cinkotáig (onnan kifelé felsővezeték) stb.
Persze a Stadion sem rossz megoldás, de ha a HÉV a fentebbi módon épül át, a teljes összekötés onnantól kezdve már minden tekintetben kedvezőbb.
"Jövő januárban újabb 37 kocsi éri el a 40 éves korhatárt."
Az még egy hónap. Ezeket is kivonják majd? 43 kocsi nélkül még ahogyl átjuk megbírkózika metróüzem, bár a hármason már ritkítani kellett a járatokat. De újabb 37 kocsi kiesést elbírná a metróüzem fennakadás nélkül?
És így is a 30 évnél öregebbek helyett csak a 40 évnél öregebbkeket vonják ki. Mi lenne ha a ténylegesne kivonnák a 30 évnél öregebbeket? A két Vizipókon kívül mi maradna forgalomban? Túl sok kocsi biztos nem.
Legutóbb mikor erről beszéltek akkor az volt a terv, hogy persze lesz felújítás, készült két terv az egyik low budget féle Tecsó gazdaságos verzió, a pálya és a bizt. ber meg a többi cucc az alagútban felújítva állomások és minden más nem csak a nagyon szükséges mértékben. A másik drágább és értelmesebb az, hogy az állomások is egyen stílusú állomások mint az M2-n (az nézőpont kérdése, hogy jó-e vagy rossz, van, aki pont azért szereti az M3-at mert akárhol feleszmél rögtön rávágja épp hol jár, mert minden állomás más stílusú) . Persze a modern korban elvárható akadálymentesítés liftekkel is szerepel ebben tervben legalábbis a kéregállomásoknál, amik közel vannak a felszínhez, ott ugye nem nagy kunszt egy liftet berakni a peronra. De mindkettőt a forgalom fenntartása mellett tervezik, ami érdekes lesz és akár 10 évig is eltarthat. A M2-nél ugye pótlóbuszokkal operáltak a felújításnál.
A lassítás már előszel lehet annak, hogy már nem sokáig lehet halogatni a felújítást.
Természetesen. De gongolkodni úgy is lehet, ha nem szivárogtatunk ki olyan részleteket, amiktől az utasok félni kezdenek a metrón. (Ld. ugye a füstölések témája. Eddig is voltak ilyen esetek, és tudtak róluk azok, akik épp akkor a metrón utaztak, vagy pótlásra kényszerültek. De amióta ilyen széles nyilvánosságot kapnak ezek az esetek a bulvármédiában, azóta én itt, Székesfehérváron is mindennap értesülök ezekről. Az átlagos állampolgár meg mit gondol: "Na, a pesti metró egy életveszélyes szar, Isten mentsen, hogy felüljek rá!!" - holott nem veszélyesebb, minta többi közlkedési ágazat. V. ö.: hány csuklós busz tört már ketté menet közben? Nem egy...)
Gondolkodni meg... Ha jól tudom, már a M3-as pályázat előkészítési fázisában vagyunk, vagy mi. Nem a hosszabbítós, hanem a rekonstrukciós. Ennél gyorsabban gyakorlatilag nem hinném, hogy csodát lehetne művelni. Arról meg már kár beszélni, hogy mit mikor kellett volna... :S
Viszont messze a legkisebb. De hát érthető is, hiszen az állomás oldalán nincs semmi. Ha már álmodozunk akkor úgy tudnám elképzelni a dolgot, hogy az M2-GHÉV összekötés részeként a GHÉV a Stadionokig járna, ahogy eredetileg is tervezve volt a Kerepesi út északi oldalán kiépülne a pálya addig az utolsó szakaszon felszín alatt és ott lenne a megálló az út túloldalán, közelebb van minden úticélhoz (Tesco, lakótelep). Még azt is el tudom képzelni ,hogy ott épülne új metrópálya a meglévőt pedig csak kocsiszíni menetek használnák, az Örsön új kéregben lévő állomás a meglévő aluljáró helyén vagy valahol mellette, és Rákosfalvánál vagy az Örsnél lenne a váltás. Low budget megoldás, hogy simán beáll a HÉV a Stadionok állomás középen lévő vágányira és közös peronos átszállás biztosított, a metró pedig továbbmehet az Örsig a Pillangó utcai megállót ez esetben elfelejtenénk, a HÉV vonalon lenne a másik oldalon a jelenlegi megállóval szemközt megállóhely ott.
Szerintem gyorsmetrót csak a 3-asra lenne értelme tervezni. A 2-es így is 18 perc alatt végig ér. A 3-ason a következő megállók lennének érdemesek a gyorsmetrónak (és persze mellette ott lebbe a mindenhol megálló alapjárat. Persze ehhez baromi nagy fejlesztés is kéne az infrastruktúrában):
Az a fék mezőgyengítés csak a 200-as 300-as kocsikon van ahol a fék első fokozatát tirisztoros rendszer szabályozza automatikusan. (fék 1 állás) Tovább léptetve (1/a állás) csak előre lehet léptetni a kontrollert illetve fék 2-ben is csak előre pörög tehát a fékerő csökkentése nem lehetséges. Nehéz is lenne 6 kocsi 24 tengelyét érzékelni és szabályozni. A metrónál amúgy elég ritka a blokkolás/ keréklaposodás, de persze előfordult, nem hiszem, hogy elektromos féknél következett be.