Keresés

Részletes keresés

hungeri Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55210
Oh, pardon. Mobilról írtam, ettől függetlenül gáz :)
Mentségemre szolgáljon, hogy CNC-hez volt már szerencsém, CMC-hez még soha :)
Előzmény: Szakadáskapcsoló (55208)
Endiman Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55209

"A Nagyvárad tér és a Népliget között a bal vágányon már 3 éve legalább 40-es sebességkorlátozás van kitűzve a lehetséges 62 km/h helyett"

 

 

És három éve nincs rá pénz, hogy megjavítsák?

Szép látvány, a koszos, mocskos neoncsöveket nézni mindennap, miközben "sétakocsikázik" a metró.

Ezt kapom a 10ezres bérletemért?

Ha bármilyen illetékes olvassa ezt a fórumot, le ne merjék állítani a metrót, ezzel sokezer fizető utas szívna, kezdjék el végre beütemezni, és elkezdeni a felújításokat, nem érdekel miből!!!

Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55208

"a használandó üzemmód a CNC."

 

De csak amikor esztergálnak, mert amúgy a CMC. :-)

Előzmény: hungeri (55205)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55207

De legalább van szélessávú net a metrón, élőben és azonnal lehet tudósítani ,ha leég/kisiklik/alagútban ragad/füstöl/szétesik.

Előzmény: hungeri (55205)
BPI-791 Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55206

Gyöngyösi- ujpest távon is 74-et érték el mindig, az volt legnagyobb sebesség amit elértek. Viszont hónapokkal ezelőtt ott is valami oknál fogva korlát van csak nem tudom ,hogy mennyire.

Előzmény: További magyar hang (55204)
hungeri Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55205
A hír igaz, s utasításba foglaltatott: holnap üzemkezdettől a 3-as metrón az engedélyezett maximális sebesség 60 km/h, a használandó üzemmód a CNC.

Magyarország itt épül.
További magyar hang Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55204

Ha jól hallottam, azért a Göngyösi utca - Városkapu - Újpest, kp. szakaszon el lehetett érni a 80-at.

Így viszont értelmét veszti a "feszített" menetrend is, egy menetrendi elcsúszás végig fog hullámozni az egész vonalon.

Előzmény: Törölt nick (55192)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55203

Pénz mindig van ha akarat van. miközben a csapból is az folyik ,hogy szarban a haza meg már arra sincs pénz, hogy kinézzünk az ablakon, ezért már azt is bedeszkázták, a 4-es metróra valahonnan mégis akadt vagy 500 milliárd eddig aztán látjuk 20 év óta nem épült meg, és ki tudja mikor utazhatunk rajta. Ha meg elkészül lesz egy nagyon drága 2. kisföldalattink villamosra jellemző megállóközökkel

Előzmény: Törölt nick (55201)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55202

A 81-esek jó része még üzemben maradna olyankor is, mivel 1979-1991 között készültek (a Vízipókok '98-ban).

Előzmény: Törölt nick (55199)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55201

Utóbbi verzióban bízom. Minden metróvonalnak vannak nagyon lepusztult meg kevésbé lepusztult szakaszai. Kezdhetnék a totálkárosakkal, a többi relatíve ráér. Valami ilyesmi a "priorizálás" értelme. Pótolni meg nem lenne nagy kunszt, tekintve, hogy majdnem végig 2x3, 2x4 sávos főutak alatt halad. És, ha igaz, elég sok BKV-busz fog felszabadulni a közeljövőben; lesz mivel pótolni. Majd megoldják talpraesetten.

 

A másik meg, hogy amire NAGYON kell pénz, arra mindig lesz pénz. A M2 felújítására is volt, miközben talicskával tolták ki a zsét a BKV-ból. :P

Előzmény: Törölt nick (55198)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55200

Azt én is támogatnám, ha a Pillangó utca - Örs szakasz a föld alá kerülne, és ezzel együtt a felszíni szakasz megmaradna a kocsiszíni meneteknek.

A HÉV esetében viszont értelmesebb lenne a teljes összekötésre operálni, elvégre a vonalat úgyis át kell építeni; és ha már átépítünk, akkor az igazodjon a metró paramétereihez: 120 m hosszú, 1,1 m magas peronok, sorompók megszüntetése és 3. sín kiépítése Cinkotáig (onnan kifelé felsővezeték) stb.

Persze a Stadion sem rossz megoldás, de ha a HÉV a fentebbi módon épül át, a teljes összekötés onnantól kezdve már minden tekintetben kedvezőbb.

Előzmény: Törölt nick (55188)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55199

A cikk utolsó mondata ütött szöget a fejembe:

"Jövő januárban újabb 37 kocsi éri el a 40 éves korhatárt."

 

Az még egy hónap. Ezeket is kivonják majd? 43 kocsi nélkül még ahogyl átjuk megbírkózika metróüzem, bár a hármason már ritkítani kellett a járatokat. De újabb 37 kocsi kiesést elbírná a metróüzem fennakadás nélkül?

 

És így is a 30 évnél öregebbek helyett csak a 40 évnél öregebbkeket vonják ki. Mi lenne ha a ténylegesne kivonnák a 30 évnél öregebbeket? A két Vizipókon kívül mi maradna forgalomban? Túl sok kocsi biztos nem.

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55198

Legutóbb mikor erről beszéltek akkor az volt a terv, hogy persze lesz felújítás, készült két terv az egyik low budget féle Tecsó gazdaságos verzió, a pálya és a bizt. ber meg a többi cucc az alagútban felújítva állomások és minden más nem csak a nagyon szükséges mértékben. A másik drágább és értelmesebb az, hogy az állomások is egyen stílusú állomások mint az M2-n (az nézőpont kérdése, hogy jó-e vagy rossz, van, aki pont azért szereti az M3-at mert akárhol feleszmél rögtön rávágja épp hol jár, mert minden állomás más stílusú) . Persze a modern korban elvárható akadálymentesítés liftekkel is szerepel ebben  tervben legalábbis a kéregállomásoknál, amik közel vannak a felszínhez, ott ugye nem nagy kunszt egy liftet berakni a peronra. De mindkettőt a forgalom fenntartása mellett tervezik, ami érdekes lesz és akár 10 évig is eltarthat. A M2-nél ugye pótlóbuszokkal operáltak a felújításnál.

 

 

A lassítás már előszel lehet annak, hogy már nem sokáig lehet halogatni a felújítást.

Előzmény: Törölt nick (55197)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55197

Természetesen. De gongolkodni úgy is lehet, ha nem szivárogtatunk ki olyan részleteket, amiktől az utasok félni kezdenek a metrón. (Ld. ugye a füstölések témája. Eddig is voltak ilyen esetek, és tudtak róluk azok, akik épp akkor a metrón utaztak, vagy pótlásra kényszerültek. De amióta ilyen széles nyilvánosságot kapnak ezek az esetek a bulvármédiában, azóta én itt, Székesfehérváron is mindennap értesülök ezekről. Az átlagos állampolgár meg mit gondol: "Na, a pesti metró egy életveszélyes szar, Isten mentsen, hogy felüljek rá!!" - holott nem veszélyesebb, minta többi közlkedési ágazat. V. ö.: hány csuklós busz tört már ketté menet közben? Nem egy...)

 

Gondolkodni meg... Ha jól tudom, már a M3-as pályázat előkészítési fázisában vagyunk, vagy mi. Nem a hosszabbítós, hanem a rekonstrukciós. Ennél gyorsabban gyakorlatilag nem hinném, hogy csodát lehetne művelni. Arról meg már kár beszélni, hogy mit mikor kellett volna... :S

 

Peace!

Előzmény: flugosmotoros90 (55196)
flugosmotoros90 Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55196

Igazad is van, sok a marhaság benne. De azért érdemes lenne kicsit elgondolkodni, hogy hogyan tovább?

Előzmény: Törölt nick (55190)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55195

Király! Azért 80-nál csak nem nyomnak egy f1-et mert ha akkor nem RP-zik az egész vonat egyszerre akkor soha :-)

Előzmény: LoviGabi (55193)
LoviGabi Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55194

Akárhogy nézem, elég sok állomásközben érintene minket ez a Vmax. 60 :o

(s ezzel egyidőben jóformán okafogyott lesz a PA üzemmód alkalmazása...)

LoviGabi Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55193

De ma még a tanulóvonatok mehetnek annyival :) /igen, már gyakorlások zajlanak december eleje óta, utasokkal és elzárt EPK csapokkal/

Előzmény: Törölt nick (55192)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55192

Mikor volt a megengedett sebesség 80? Soha. Persze, ha valaki megeresztette volna a Klinikáktól akkor a Deákon már ment volna rendesen... :-)

 

Előzmény: További magyar hang (55189)
Gothpaladinus Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55191

Na ja...

Előzmény: Törölt nick (55190)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55190

Ismét egy szép pánikkeltő bulvárcikk.

Előzmény: További magyar hang (55189)
További magyar hang Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55189

A szappanopera következő fejezete:

Keddtől korlátozzák a metró sebességét

A sínt rögzítő vasbeton pályalemez elkorrodálódott, 80 helyett 60 km/h lesz a megengedett a legnagyobb sebesség a 3-as vonalon. Tovább »

forrás: Index.hu

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.12 0 0 55188

Viszont messze a legkisebb. De hát érthető is, hiszen az állomás oldalán nincs semmi. Ha már álmodozunk akkor úgy tudnám elképzelni a dolgot, hogy az M2-GHÉV összekötés részeként a GHÉV a Stadionokig járna, ahogy eredetileg is tervezve volt a Kerepesi út északi oldalán kiépülne a pálya addig az utolsó szakaszon felszín alatt és ott lenne a megálló az út túloldalán, közelebb van minden úticélhoz (Tesco, lakótelep). Még azt is el tudom képzelni ,hogy ott épülne új metrópálya a meglévőt pedig csak kocsiszíni menetek használnák, az Örsön új kéregben lévő állomás a meglévő aluljáró helyén vagy valahol mellette, és Rákosfalvánál vagy az Örsnél lenne a váltás. Low budget megoldás, hogy simán beáll a HÉV a Stadionok állomás középen lévő vágányira és közös peronos átszállás biztosított, a metró pedig továbbmehet az Örsig a Pillangó utcai megállót ez esetben elfelejtenénk, a HÉV vonalon lenne a másik oldalon a jelenlegi megállóval szemközt megállóhely ott.

 

 

Előzmény: Feri BPO-576 (55185)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.12.11 0 0 55187

Így van; főleg ha azt nézzük, hogy az északi járműtelepnek kijelölt hely a mai napig megvan.

Előzmény: hungeri (55186)
hungeri Creative Commons License 2011.12.11 0 0 55186

Az sem elhanyagolható dolog, hogy egy ilyen "hosszú" vonalnak elkél a másik járműtelep is, erre pedig szintén a hosszabbítás tud válaszolni.

Előzmény: Feri BPO-576 (55183)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.12.11 0 0 55185

A Pillangó utcánál is van azért forgalom, így a kihagyása nem lenne problémamentes.

Emellett a jövőben is szükség lesz rá, ha a 100/142-es vasútvonalakon megépül a Kerepesi úthoz tervezett megálló.

Persze ehhez kell még néhány dolgot építeni (pl. mozgójárdát és liftet), mivel a metró és a vasút közti távolság gyalog kissé necces.

Előzmény: Törölt nick (55170)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.12.11 0 0 55184

Nem sok értelme lenne, mivel az állomások többségén elég nagy a forgalom, ill. a megtakarított menetidő sem lenne túlzottan jelentős.

Előzmény: Peti817172M (55182)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.12.11 0 0 55183

Még ha az utasszám kisebb is a vártnál, azért nem érdemes elvetni a káposztásmegyeri hosszabbítást.

Ahogy g86 is írta, részben a vasúti kapcsolat, részben az Újpest központját sújtó autóforgalom csökkentése végett is érdemes a metrót odáig kivinni.

Utóbbi esethez hozzátartozik az is, hogy a központban nincs hely P+R/B+R parkolóknak, ellenben Káposztáson ez könnyebben megoldható.

Ráadásul ennek a hosszabbításnak a költsége (a részben felszíni nyomvonal miatt) viszonylag elhanyagolható; ettől biztos nem mennénk csődbe :D

Előzmény: 18-09 (55173)
Peti817172M Creative Commons License 2011.12.11 0 0 55182

Szerintem gyorsmetrót csak a 3-asra lenne értelme tervezni. A 2-es így is 18 perc alatt végig ér. A 3-ason a következő megállók lennének érdemesek a gyorsmetrónak (és persze mellette ott lebbe a mindenhol megálló alapjárat. Persze ehhez baromi nagy fejlesztés is kéne az infrastruktúrában):

 

Kőbánya-Kispest

Határ út

Népliget

Corvin-negyed

Ferenciek tere

Deák Ferenc tér

Nyugati pályaudvar

Árpád híd

Újpest-Városkapu

Újpest-Központ

 

Persze az alap járna sűrűbben.

Előzmény: hungeri (55166)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.11 0 0 55181

Az a fék mezőgyengítés csak a 200-as 300-as kocsikon van ahol a fék első fokozatát tirisztoros rendszer szabályozza automatikusan. (fék 1 állás) Tovább léptetve (1/a állás) csak előre lehet léptetni a kontrollert illetve fék 2-ben is csak előre pörög tehát a fékerő csökkentése nem lehetséges. Nehéz is lenne 6 kocsi 24 tengelyét érzékelni és szabályozni. A metrónál amúgy elég ritka a blokkolás/ keréklaposodás, de persze előfordult, nem hiszem, hogy elektromos féknél következett be.

Előzmény: bama (55161)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!