".....néha szeretem maghajtani és gondolom a 140es jobban birja...."
ha megnyugtat: vannak olyan 200-300 LE teljesítményű autók is, amelyekhez 75W-85-ös SAE osztályú hajtóműolajat ír elő a váltóhoz a gyártó és kitűnően bírják az igénybevételt...
A motorhoz (a Castrol választékából) a TXT Softec Plus motorolajat javaslom.
CSak azért gondoltam mert néha szeretem maghajtani és gondolom a 140es jobban birja.Tehát akkor azt mondod hogy a 75w85 ös olaj jobb a váltoba /azt hiszem opel válto/ mint a 75w90 es?
a rendelkezésemre álló információk szerint a váltó jól érezné magát a 75W-85-ös hajtóműolajjal is (vélhetően jobban, mint egy 75W-140-es olajjal - egyáltalán miért ragaszkodsz annyira ehhez az ideához ha a gépkönyved sem írja?).
Jellemzően városi használathoz mindenképp érdemes 5W-30-as motorolajat választanod.
A motorhoz (szerintem) a TXT 5W-40 ideális megoldás, ha csak nem mégy túlnyomó részt városban akkor nem érdemes áttérned az 5W-30-as motorolajra.
A váltóhoz a TAF-X használható bár nem (szerintem) nem a legjobb megoldás: inkább az SMX-S hajtóműolajat javaslom. A 75W-140-es hajtóműolaj(ok) használatának nem látom semmi értelmét.
A lamellák olajban futnak,ezért ha nem motorkerékpárba való olajat öntesz bele,megcsúszhat a kuplung,valamint felesleges bele az R4-es olaj,jó az actevo is,fele annyiba kerül.
Nekem 17e km-t futott 1.6-os 8 szelepes VW motor van az autómban, de még mindig eszi az olajat, pedig igen kíméletesen járattam be és most is vigyázok rá. Hidegen nem terhelem, melegen sem igen pörgettem még 5000 fölé
Hallottam más, ugyanilyen motorú autóról, hogy folyamatosan 190-200 körül nyomják neki és nem fogyasztja az olajat.
Ez fáj a legjobban, hogy kímélem és mégis fogy az olaj.
Előző, Audi 80-as 1.6-os autómban, mely 14-20 éves kora között volt az enyém, soha nem öntöttem utána olajat, mert nem volt olyan fogyás, ami szükségessé tette volna. A min és max jel között volt a szint mindig, nem is volt nálam soha olaj, amit beönthettem volna. Néha ránéztem és megnyugodtam, hogy nem kell vele foglalkozni.
Ha Miskolcról elindultunk Apámmal Nagykanizsára meg vissza volt nálunk néhány hengerfej meg tömítés meg ami kell. Ha kevés volt, Pesten a Sárkány utcában kollegák még kisegítettek. Moszkvics volt a rendőrautó és ha nyolcvannal rongyoltunk az épülő autópályán, hát igensoká ért utol. Megbüntetett húsz Forintra.
Az oroszok Ladája sem fut kilenc év alatt egy gyűrűcserével egymillióháromszázezer km-ert mint a mai Fordtranzitok.
Több öregautót találsz az egyenlítőhöz közel, mint attól távolodva.
Csak gondold meg , mi magunk is milyen szűk hőmérseklettartományban vagyunk üzemképesek. Húsz alatt fázol. husznötnél meleged van.
Véleményem szerint egy téli üzemmód felér négy nyárival, a motorkopás vagy elhasználódás szempontjából.
a következő kérdésem lenne,van egy Golf IV 1.9 TDI 90Le (nem pd) 140000km,és most voltam olajcserén a szerelő REPSOL elite tdi 15w 40-es olajat tett bele
(kimondott TDI olaj VW 505.00 jóváhagyással) a kérdésem az ,hogy jó-e ez az olaj bele,ha esetleg nem akkor te milyet ajánlanál.Még egy kérdés,hogy ismered-e a Fuchs olajat,ha igen akkor milyen minőségű olaj?a választ előre is köszönöm!
".... Bár azt is hallottam, hogy a Castrol R4 10W50 is jó lenne bele...."
a hír igaz, csak.... eszedbe ne jusson beönteni a Formula RS 10W-60-at (ebbe a motorba), hacsak nem kifejezett szándékod hogy csússzon a kuplung... Az olajfürdős kuplunggal szerelt motorokhoz csúszásgátló adalékot is tartalmazó olajokra van szükség - ezt az adalékot pedig a "mezei" Formula RS nem tartalmazza.
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy Castrol Formula RS 10W60-at mennyiért, és hol lehetne venni.
Nekem egy Honda CB1000 motorom van, és az előző tulaja(Németország) ezt használt hozzá!
Bár azt is hallottam, hogy a Castrol R4 10W50 is jó lenne bele.
Tudna nekem valaki segíteni? Érdekelne a véleményetek!
nem emlékszem rá és most meg sem tudom nézni mivel az autó a szervízben van (mielőtt bármi másra gondolnál: múltkor ezerrel belémszállt hátulról egy tisztelt úr az M0-áson, most ennek a nyomait igyekeznek eltüntetni...), de amint végeznek vele elvégzem a próbát és beszámolok a fejleményekről.. remélem nem vágnak le közben a kopók a lézerkarddal....
".... Az ACEA B3 és B4 között mi az alaovető különbség? ..."
a B4-es minősítésű motorolajok elsősorban magasabb fokú motortisztaságot biztosítanak (az erre vonatkozó tesztek során elsősorban a dugattyúfenék tisztaságát vizsgálják, méghozzá nagyon szigorúan).
A tapasztalatokkal nem vitatkozom, de még annyit ehhez, hogy itthon is előfordultak kemény telek, mínusz alatti hőmérsékletekkel, még akkor is, amikor pl. csőrös Csepel -ekkel szállítottak itthon. És az oroszok is közlekednek vígan a túlnyomórészt Ladákból álló autóparkjukkal, de említhetem a svédeket, norvégokat is (és ott sem csak Volvo van...)
Bocs a lényeg: üzemihőmérséklet - a közelébe sem jutottunk. Ez az út negyvenliter plusszbenzinnel engem károsított. Merthogy az autó szereti a meleget mértékkel, node a hideget?
A motorok éjszakára sem voltak leállítva, ott ketyegett mind. Kevesebb kárt szenvedve az egész estés alapjárásból, mint a reggeli (hiábavaló)indításból.