Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Danika77 Creative Commons License 2006.08.03 0 0 10759

SLX!

 

Köszönöm válaszodat.

Már csak egy váltoolajos kérdésem van.

Miért jobb a 85 ös olaj mint a 90 es?

Előzmény: SLX-350 (10758)
SLX-350 Creative Commons License 2006.08.03 0 0 10758

Szia Danika77,

 

".....néha szeretem maghajtani és gondolom a 140es jobban birja...."

 

ha megnyugtat: vannak olyan 200-300 LE teljesítményű autók is, amelyekhez 75W-85-ös SAE osztályú hajtóműolajat ír elő a váltóhoz a gyártó és kitűnően bírják az igénybevételt...

A motorhoz (a Castrol választékából) a TXT Softec Plus motorolajat javaslom.

Előzmény: Danika77 (10757)
Danika77 Creative Commons License 2006.08.03 0 0 10757

Szia SLX!

 

CSak azért gondoltam mert néha szeretem maghajtani és gondolom a 140es jobban birja.Tehát akkor azt mondod hogy a 75w85 ös olaj jobb a váltoba /azt hiszem opel válto/ mint a 75w90 es?

Miért?

Melyik 5w30as olajat válasszam?

Előzmény: SLX-350 (10756)
SLX-350 Creative Commons License 2006.08.03 0 0 10756

Szia Danika77,

 

a rendelkezésemre álló információk szerint a váltó jól érezné magát a 75W-85-ös hajtóműolajjal is (vélhetően jobban, mint egy 75W-140-es olajjal - egyáltalán miért ragaszkodsz annyira ehhez az ideához ha a gépkönyved sem írja?).

Jellemzően városi használathoz mindenképp érdemes 5W-30-as motorolajat választanod.

Előzmény: Danika77 (10755)
Danika77 Creative Commons License 2006.08.03 0 0 10755
Meg az smx-s az 75w85 és nekem a gépkönyv 75w90 et ir elő.
Előzmény: SLX-350 (10753)
Danika77 Creative Commons License 2006.08.03 0 0 10754

Szia SLX!

 

Köszi a választ.

Álltalában városban közlekedek.

Akkor érdemes az 5w30?

Melyik?

De a válommal kompatibilis valamelyik 75w140es olaj?

Előzmény: SLX-350 (10753)
SLX-350 Creative Commons License 2006.08.03 0 0 10753

Szia Danika77,

 

A motorhoz (szerintem) a TXT 5W-40 ideális megoldás, ha csak nem mégy túlnyomó részt városban akkor nem érdemes áttérned az 5W-30-as motorolajra.

A váltóhoz a TAF-X használható bár nem (szerintem) nem a legjobb megoldás: inkább az SMX-S hajtóműolajat javaslom.  A 75W-140-es hajtóműolaj(ok) használatának nem látom semmi értelmét.

Előzmény: Danika77 (10750)
SLX-350 Creative Commons License 2006.08.03 0 0 10752

Szia Bejra,

 

szvsz a motor jobban érezné magát egy 10W-40-es (és természetesen szintén VW 505 00 jóváhagyással rendelkező) motorolajjal.

Van itt egy kolléga a fórumon, aki otthon van a Fuchs olajokban, ő majd megadja a választ erre a kérdésedre.

Előzmény: bejra (10744)
tomlaker Creative Commons License 2006.08.03 0 0 10751

slx!

dobj egy mélt hátha tudnánk együtmüködni pár dologban

tom

 

Előzmény: SLX-350 (10741)
Danika77 Creative Commons License 2006.08.03 0 0 10750

Szia SLX!

 

Az auto egy 1.3as diesel Ignis a motorba most txt5w40es olaj van.

Érdemes-e valamilyen 5w30as olajat belerakni?

Ha igen milyet?

A másik a váltoba milyen olaj jo?

Gondolom TAF-X 75w90,de leginkább az érdekelne,hogy valamelyik 75w140 es olajat bele lehete rakni és ha igen melyiket.

Köszönöm a válaszodat.

Törölt nick Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10749
A lamellák olajban futnak,ezért ha nem motorkerékpárba való olajat öntesz bele,megcsúszhat a kuplung,valamint felesleges bele az R4-es olaj,jó az actevo is,fele annyiba kerül.
Előzmény: BigOneOszi (10746)
joemaster Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10748

Szia!

 

Nekem 17e km-t futott 1.6-os 8 szelepes VW motor van az autómban, de még mindig eszi az olajat, pedig igen kíméletesen járattam be és most is vigyázok rá. Hidegen nem terhelem, melegen sem igen pörgettem még 5000 fölé

 

Hallottam más, ugyanilyen motorú autóról, hogy folyamatosan 190-200 körül nyomják neki és nem fogyasztja az olajat.

 

Ez fáj a legjobban, hogy kímélem és mégis fogy az olaj.

 

Előző, Audi 80-as 1.6-os autómban, mely 14-20 éves kora között volt az enyém, soha nem öntöttem utána olajat, mert nem volt olyan fogyás, ami szükségessé tette volna. A min és max jel között volt a szint mindig, nem is volt nálam soha olaj, amit beönthettem volna. Néha ránéztem és megnyugodtam, hogy nem kell vele foglalkozni.

 

joe

Előzmény: SLX-350 (10716)
sansovino Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10747

Ha Miskolcról elindultunk Apámmal Nagykanizsára meg vissza volt nálunk néhány hengerfej meg tömítés meg ami kell. Ha kevés volt, Pesten a Sárkány utcában kollegák még kisegítettek. Moszkvics volt a rendőrautó és ha nyolcvannal rongyoltunk az épülő autópályán, hát igensoká ért utol. Megbüntetett húsz Forintra.

Az oroszok Ladája sem fut kilenc év alatt egy gyűrűcserével egymillióháromszázezer km-ert mint a mai Fordtranzitok.

Több öregautót találsz az egyenlítőhöz közel, mint attól távolodva.

Csak gondold meg , mi magunk is milyen szűk hőmérseklettartományban vagyunk üzemképesek. Húsz alatt fázol. husznötnél meleged van.

Véleményem szerint egy téli üzemmód felér négy nyárival, a motorkopás vagy elhasználódás szempontjából.

Előzmény: te_o (10734)
BigOneOszi Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10746
Kuplung
BigOneOszi Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10745

Itt egy kép a barátom mocijának(CB1000) kuplunglamelláinak a helyéről...

Hol található itt olaj? Mit ken? A kuplunglamellák olajban vannak?

 

bejra Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10744

Szia SLX!

a következő kérdésem lenne,van egy Golf IV 1.9 TDI 90Le (nem pd) 140000km,és most voltam olajcserén a szerelő REPSOL elite tdi 15w 40-es olajat tett bele

(kimondott TDI olaj VW 505.00 jóváhagyással) a kérdésem az ,hogy jó-e ez az olaj bele,ha esetleg nem akkor te milyet ajánlanál.Még egy kérdés,hogy ismered-e a Fuchs olajat,ha igen akkor milyen minőségű olaj?a választ előre is köszönöm! 

 

 

 

 

 

 

BigOneOszi Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10743

Szóval helyzet az, hogy már ezt az olajat használom egy éve.

Nem tudom, hogy hogyan működik a kuplungom, de még sohasem csúszott meg!

El tudnád magyarázni, hogy hol, vagy minek van szüksége arra az adalékanyagra?

Hozzáteszem, hogy kb 10 éves a motor...

Nem értek ehhez a részéhez....

Előzmény: SLX-350 (10740)
Pitbull Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10742
1,9 JTD
Előzmény: SLX-350 (10741)
SLX-350 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10741

Szia Pitbull,

 

részletesen kifejtve: igen (apropó: milyen motorról is van szó?)

Előzmény: Pitbull (10738)
SLX-350 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10740

Szia Big 1 Oszi,

 

".... Bár azt is hallottam, hogy a Castrol R4 10W50 is jó lenne bele...."

 

a hír igaz, csak.... eszedbe ne jusson beönteni a Formula RS 10W-60-at (ebbe a motorba), hacsak nem kifejezett szándékod hogy csússzon a kuplung... Az olajfürdős kuplunggal szerelt motorokhoz csúszásgátló adalékot is tartalmazó olajokra van szükség - ezt az adalékot pedig a "mezei" Formula RS nem tartalmazza.

Előzmény: BigOneOszi (10739)
BigOneOszi Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10739
Sziasztok!

 

Érdeklődni szeretnék, hogy Castrol Formula RS 10W60-at mennyiért, és hol lehetne venni.

Nekem egy Honda CB1000 motorom van, és az előző tulaja(Németország) ezt használt hozzá!

Bár azt is hallottam, hogy a Castrol R4 10W50 is jó lenne bele.

Tudna nekem valaki segíteni? Érdekelne a véleményetek!

Pitbull Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10738
Szóval a B4t adok a motornak akkor jót teszek vele. :)
Előzmény: SLX-350 (10736)
SLX-350 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10737

Szia Varshi,

 

nem emlékszem rá és most meg sem tudom nézni mivel az autó a szervízben van (mielőtt bármi másra gondolnál: múltkor ezerrel belémszállt hátulról egy tisztelt úr az M0-áson, most ennek a nyomait igyekeznek eltüntetni...), de amint végeznek vele elvégzem a próbát és beszámolok a fejleményekről.. remélem nem vágnak le közben a kopók a lézerkarddal....

Előzmény: Varshi (10723)
SLX-350 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10736

Szia Pitbull,

 

".... Az ACEA B3 és B4 között mi az alaovető különbség? ..."

 

a B4-es minősítésű motorolajok elsősorban magasabb fokú motortisztaságot biztosítanak (az erre vonatkozó tesztek során elsősorban a dugattyúfenék tisztaságát vizsgálják, méghozzá nagyon szigorúan).

Előzmény: Pitbull (10725)
SLX-350 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10735

Szia Hurka25,

 

"....Szerintetek 10w-40-es castrol gtx magnetec jó választás?...."

 

szerintem igen....

Előzmény: hurka25 (10721)
te_o Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10734
A tapasztalatokkal nem vitatkozom, de még annyit ehhez, hogy itthon is előfordultak kemény telek, mínusz alatti hőmérsékletekkel, még akkor is, amikor pl. csőrös Csepel -ekkel szállítottak itthon. És az oroszok is közlekednek vígan a túlnyomórészt Ladákból álló autóparkjukkal, de említhetem a svédeket, norvégokat is (és ott sem csak Volvo van...)
Előzmény: sansovino (10728)
tomlaker Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10733

ÖRÜLÖK NEKI!

HA BÁRMIBEN SEGITHETEK JELEZD(ÉTEK)

Előzmény: cstibi78 (10719)
sansovino Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10732
Bocs a lényeg: üzemihőmérséklet - a közelébe sem jutottunk. Ez az út negyvenliter plusszbenzinnel engem károsított. Merthogy az autó szereti a meleget mértékkel, node a hideget?
Előzmény: sansovino (10731)
sansovino Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10731

Ha letakarod félig még kevés, ha meg egészen?

A motorok éjszakára sem voltak leállítva, ott ketyegett mind. Kevesebb kárt szenvedve az egész estés alapjárásból, mint a reggeli (hiábavaló)indításból.

Előzmény: Pitbull (10729)
sansovino Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10730
Volt kivétel. A volvók úgy mentek mint a golyó. Node a kivétel....
Előzmény: sansovino (10728)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!