Még annyit hozzá kell tennem minden tiszteletem mellett, hogy virít ezekről a hozzászólásokról, hogy elméleti szakemberek vagytok, és nem ér benneteket az a fajta nyomás, mely a végrehajtó szolgálatot terheli. Nem lehet úgy dolgozni, hogy mindig egy nagyon kis valószínűséggel bekövetkező eseménytől, annak következményeitől rettegsz, így pokollá téve saját, és munkatársaid szolgálati idejét. Erre a legtöbb ember idegei, egészsége, mindene rámenne, nagyon hamar.
Félre ne érts, vannak dolgok, amiket valóban nagyon komolyan kell venni, de ennek a kaotikus, betarthatatlan szabályrendszrnek a betű szerinti követése, betartatása nem egyéb, mint szabotázs (a létrehozása volt a legnagyobb mértékű ilyen akció). Amíg a szabályalkotók működéséről, annak produktumáról süt, hogy tevékenységük másról sem szól, mint önnön személyük (nem posztjuk!) nélkülözhetetlenségük domborításáról, illetve arról, hogy töredékét sem hajlanók vállalni annak a felelősségnek, melyet utasításaikkal pl. egy kisállomás váltókezelőjére hárítanak, addig ez a vita meddő, értelmetlen, de legfőképp teoretikus. Sajnos aki ma Magyarországon a vasúti végrehajtószolgálat dolgozója, és szeretné szolgálatait a maradéktalan jogkövetés szellemében tölteni, annak nincs esélye.
Nem személyednek szól, de hányingerem van attól, mikor egy vasúti vezető ártatlanul kerekedő szemekkel csodálkozik rá arra, hogy ezt, vagy azt a pontot miért hágják meg a dolgozók rendszeresen, pedig a paragrafusban az áll, hogy... Persze ha a vonat nem megy, máshogy szól a dörgedelem ugyanő szájából. Skizofrén gusztustalanságok ezek.
Ha ezt komolyan gondolod, akkor jaj. Sajnos egyre többen gondolják, sőt hiszik ezt.
Lehetsz te maga Vendégsín is, ha nincs szerencséd, nem segít a tudás. A dolog magyarázata egyszerűen az, hogy a közlekedésben több résztvevő, illetve jelentős eszközpark is szerepel, azaz a biztonság csak egy részben múlik rajtad, így hiába ideálisan felkészült, kipihent, gyakorlott valaki, szerencse nélkül hamar a tepsiben, vagy Baracskán lehet végezni. Azaz az egyéni felkészültség csökkenti a kockázatot, de az minden esetben jelentős mértékű marad, pont a többi tényező miatt.
Szerintem ez nem keménykedés amikor az utasítást betartja és betartatja a mozdonyvezető.
Elméletileg. Gyakorlatilag ezzel a magatartással nem amaradsz sokáig mozdonyvezető.
Nem a M.v.-t kellett volna...
Változtat ez valamin? Így történt, és így is fog történni. Vagy van befolyásod hasonló számonkérések alakulására? Ez esetben tessék nekem egy mobilszámot küldeni, bár úgy gondolom, ha valóban van erre nézve nyomásgyakorlási lehetőséged, akkor téged valószínűleg a "Miatyánk" kezdetű szózattal lehet elérni. (Elnézést kérek, senkit nem akarok esetleges vallásos érzületében megbántani, pusztán olvtársunk borzasztó naivítására reagáltam.)
Azt hiszem hasonló eset csak kis szerencsével lett elkerülve Kimlénél. Igaz már régen nem tevékenykedek a szakmába,de abban az időben előirás volt,ha ismeretlen okból nyiltvonalon a kétvágányú pályán a vonat megáll akkor térközstop-ot kellett az eset tisztázásáig alkalmazni.
Szerintem ez nem keménykedés amikor az utasítást betartja és betartatja a mozdonyvezető. Nem a M.v.-t kellett volna rendkívüli forg.vizsgára behivatni,hanem az olyan szolgálattevőt aki egyirásbeli rendelkezést sem tud egyértelmúen megirni. Tudni illik a szó elszáll,de az irás megmarad,még a bíróság elött is.
a téma lezárásához annyit,én nem azt irtam amivel én egyetértek,hanem a szomoru napi gyakorlatot.aki ebben nap nap után benne van az ezt érti de el nem fogadjuk.olyan ez mint a széllel szembeni pisilés.lehet de nem érdemes.a mozdonyvezetés 10%tudásbol 90%szerencséből áll.itt jegyzem meg ,ismerek olyan kollegát aki pár éve állomástávu kőzlekedésnél a rosszul fogalmazott irásbeli miatt a két áll.közben 15-el ment lévén fő a biztonság.a vonat +20 percet kapott emiatt.öt másnap hivatták hogy a forgalmi főosztályra kell menie rendkivüli forgalmi vizsgára.alig tudták az oktatok ettől megmenteni.pedig ő mindent szabályosan csinált.csakhogy a késés miatt egy rakás pénz ugrott a cégtől,egy mozdonyvezetö keménykedése miatt.ez pedig nem engethető meg.....?!
Pár éve, Pécel - Isaszeg között épp a vágányokról kászálódott le a két jómunkásember a megrakott exhumaládával, néhány rendőr és a mi kíséretünkben, amikor elcsörtetett 90-nel ott az irányító önállóságnak köszönhetően engedélyünk és tudtunk nélkül az esedékes vonat.
A halottszállítok megvígasztalása után volt is egy félórás ordítozás az illetékessel.
Az összes halott és sebesült a busz utasai közül került ki. Öt utas a helyszínen, az autóbusz vezetője negyed órával a kórházba szállítása után halt bele sérüléseibe. A két vonat mozdonyvezetője és a gyorsvonat utasai nem sérültek meg.
1992.01.07. Hort-Csány : V43 1024 gyv. V43 1055 tv.
14,10-kor az Atkár-Csány közötti úton, a vasút 825. sz. szelvényében lévő átjáróban az 50171 sz. répavonat elgázolta a Volán - Gyöngyösre tartó - BV 26-96 forgalmi rendszámú autóbuszát és kisiklott. 14,11-kor a tehervonat mozdonyvezetője mozdonyrádión jelentette a balesetet a miskolci irányítónak. 14,15-kor a Sopron – Miskolc között közlekedő 594 sz. gyorsvonat beleszaladt a tehervonat keresztbe fordult, űrszelvénybe érő első kocsijába. A mozdony a szerelvényről leszakadva elhagyta a pályát, hossztengelyén átfordulva visszacsapódott az önállóan haladó személykocsikba alaposan összeroncsolva azok oldalfolyosóját, majd a pálya mellett az oldalára borult. A szerelvény tíz kocsijából hét kisiklott. 14,16-kor a gyorsvonat sérült mozdonyvezetője a roncsok közül kimászva pályatelefonon jelentette az esetet. 5 ember a helyszínen a 6.- az autóbusz vezetője – röviddel a hatvani kórházba szállítása után halt meg. 3 fő súlyos, 8 könnyebb sérülést szenvedett.
V43 1024 selejtezve 1992.06.19. A V43 1055 psz. gépet Ms VF. helyreállította.
Egyszer gondold végig, hogy miért vannak ezek előírva, aztán számold ki (esetleg modellezd), hogy mi történik, ha egy borult és három siklott, űrszelvénybe lógó rakott teherkocsiba belerongyol egy másik vonat. Nyilván senki nem fog megfeddni azért, ha megállsz sárgát dobni, esetleg gombászni egy ritka forgalmú mellékvonalon. De ha a szerelvényedből pár kocsi a másik vágány űrszelvényébe lóg egy alapvetően 160-as pályán, talán érdemes lenne szólni valakinek. Mondom ezt úgy, hogy semmilyen nagyvasúti szakvizsgám nincs.
"ez van én 10 éve járom a hegyesi vonalat de se én se a kollegák nem tapasztalták hogy rendkivüli megállás esetén megállna a másik vonat."
Ezek szerint azon a bizonyos napon sem te, sem a kollégáid nem voltak szolgálatban. Nyilván a Teknőn levő mozdonyvezető sem tapasztalta még soha, akkor sem.
"ugyís rájőnnek hogy nem ért oda a vonat időben."
Tehervonatnál gázömlés? Hátsó fali infarktust kapott mozdonyvezető? Egyre terjedő tűz egy közp. ajtóműködtetéses személyszállító vonaton? Ha a pályán nem találsz működő mézga csatlakozót, akkor érdemes saját mobilról felhívni a főirányítót (zöld száma van), esetleg a budapesti területi irányítót, mint szesza irányítót (ő ugyan nem ingyenes, de talán megéri). Nem biztos, hogy minden esetben meg kell várni, míg keresik az "eltűnt" vonatot, mert akkor úgy fogunk kinézni, mint a 30a-n szakadt vonat utolsó három kocsija vagy a minap Szolnoknál eltűnt posta Bhv-s inga, vagy a jópár éve ködben eltűnt gépmenet vagy a .... És a listát hosszan lehetne sorolni, hogy mi történik akkor, ha a vonatközlekedés lebonyolításában részt vevők nem vesznek benne részt... :(
az utasitást ismerem.de a vasut nem ugy müködik ahogy ott le van irva.pontosabban nem kell sztrájkolni,csak be kell tartani az utasitást...!tudod nekem mikor tanultam a szakmát mindig azt mondták hogy a HUSZÁRNAK IS 'ELÖL' VAN IRVA A SARKANTYÚ MÉGIS HÁTUL HORDJA...!ez van én 10 éve járom a hegyesi vonalat de se én se a kollegák nem tapasztalták hogy rendkivüli megállás esetén megállna a másik vonat.persze nem is jelentjük.minek is?ugyís rájőnnek hogy nem ért oda a vonat időben.ha nem zavar senkit biztos lehetsz benne hogy a kutya sem fog keresni.keresni!?min a 160mhz.es rádion 1-es vonalon alig müködik.450mhz-es kevés gépen van a mobil meg vagy van vagy nincs.én kb 5 éve nem találtam mükődő pálya telefont mozdonyon.a pályán pedig csak a jelzőknél van.ha nincs tönkretéve.apropó:október 26-án 23 órakor kelenföld elött a fehérvári tehervonatot a nyílt vonalon szabályosan leintették majd 3 símaszkos férfi felmászot a gépre és megpróbálták a mozdonyvezetöt kibobni.a dulakodás 10 percig tartott mire a fickók feladták és elmenekültek.gondolod hogy keresték a kollegát bármilyen fórumon is?a fenét.ja,és a másik vágányon vigan mentek a vonatok...