Keresés

Részletes keresés

cs1014 Creative Commons License 2007.01.02 0 0 2288
10-90 az valóban az. De még az 5-95 is elég optimista. :-(
Előzmény: sínbohóc (2286)
cs1014 Creative Commons License 2007.01.02 0 0 2287
Még annyit hozzá kell tennem minden tiszteletem mellett, hogy virít ezekről a hozzászólásokról, hogy elméleti szakemberek vagytok, és nem ér benneteket az a fajta nyomás, mely a végrehajtó szolgálatot terheli. Nem lehet úgy dolgozni, hogy mindig egy nagyon kis valószínűséggel bekövetkező eseménytől, annak következményeitől rettegsz, így pokollá téve saját, és munkatársaid szolgálati idejét. Erre a legtöbb ember idegei, egészsége, mindene rámenne, nagyon hamar.

Félre ne érts, vannak dolgok, amiket valóban nagyon komolyan kell venni, de ennek a kaotikus, betarthatatlan szabályrendszrnek a betű szerinti követése, betartatása nem egyéb, mint szabotázs (a létrehozása volt a legnagyobb mértékű ilyen akció). Amíg a szabályalkotók működéséről, annak produktumáról süt, hogy tevékenységük másról sem szól, mint önnön személyük (nem posztjuk!) nélkülözhetetlenségük domborításáról, illetve arról, hogy töredékét sem hajlanók vállalni annak a felelősségnek, melyet utasításaikkal pl. egy kisállomás váltókezelőjére hárítanak, addig ez a vita meddő, értelmetlen, de legfőképp teoretikus. Sajnos aki ma Magyarországon a vasúti végrehajtószolgálat dolgozója, és szeretné szolgálatait a maradéktalan jogkövetés szellemében tölteni, annak nincs esélye.

Nem személyednek szól, de hányingerem van attól, mikor egy vasúti vezető ártatlanul kerekedő szemekkel csodálkozik rá arra, hogy ezt, vagy azt a pontot miért hágják meg a dolgozók rendszeresen, pedig a paragrafusban az áll, hogy... Persze ha a vonat nem megy, máshogy szól a dörgedelem ugyanő szájából. Skizofrén gusztustalanságok ezek.
Előzmény: sínbohóc (2283)
sínbohóc Creative Commons License 2007.01.02 0 0 2286
Soha nem vontam kétségbe a szerencse szükségességét, de a 10-90 arány az nagyon túlzó.
Előzmény: cs1014 (2285)
cs1014 Creative Commons License 2007.01.02 0 0 2285
Ha ezt komolyan gondolod, akkor jaj.
Sajnos egyre többen gondolják, sőt hiszik ezt.


Lehetsz te maga Vendégsín is, ha nincs szerencséd, nem segít a tudás. A dolog magyarázata egyszerűen az, hogy a közlekedésben több résztvevő, illetve jelentős eszközpark is szerepel, azaz a biztonság csak egy részben múlik rajtad, így hiába ideálisan felkészült, kipihent, gyakorlott valaki, szerencse nélkül hamar a tepsiben, vagy Baracskán lehet végezni. Azaz az egyéni felkészültség csökkenti a kockázatot, de az minden esetben jelentős mértékű marad, pont a többi tényező miatt.
Előzmény: sínbohóc (2283)
cs1014 Creative Commons License 2007.01.02 0 0 2284
Szerintem ez nem keménykedés amikor az utasítást betartja és betartatja a mozdonyvezető.

Elméletileg.
Gyakorlatilag ezzel a magatartással nem amaradsz sokáig mozdonyvezető.

Nem a M.v.-t kellett volna...

Változtat ez valamin? Így történt, és így is fog történni. Vagy van befolyásod hasonló számonkérések alakulására? Ez esetben tessék nekem egy mobilszámot küldeni, bár úgy gondolom, ha valóban van erre nézve nyomásgyakorlási lehetőséged, akkor téged valószínűleg a "Miatyánk" kezdetű szózattal lehet elérni. (Elnézést kérek, senkit nem akarok esetleges vallásos érzületében megbántani, pusztán olvtársunk borzasztó naivítására reagáltam.)
Előzmény: Paragulis (2281)
sínbohóc Creative Commons License 2007.01.02 0 0 2283

Ha ezt komolyan gondolod, akkor jaj.

Sajnos egyre többen gondolják, sőt hiszik ezt.

Előzmény: exmv (2279)
Paragulis Creative Commons License 2007.01.02 0 0 2282

Azt hiszem hasonló eset csak kis szerencsével lett elkerülve Kimlénél.
Igaz már régen nem tevékenykedek a szakmába,de abban az időben előirás volt,ha ismeretlen okból nyiltvonalon a kétvágányú pályán a vonat megáll akkor térközstop-ot kellett az eset tisztázásáig alkalmazni.
Előzmény: 7578 (2275)
Paragulis Creative Commons License 2007.01.02 0 0 2281
Szerintem ez nem keménykedés amikor az utasítást betartja és betartatja a mozdonyvezető.
Nem a M.v.-t kellett volna rendkívüli forg.vizsgára behivatni,hanem az olyan szolgálattevőt aki egyirásbeli rendelkezést sem tud egyértelmúen megirni.
Tudni illik a szó elszáll,de az irás megmarad,még a bíróság elött is.
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.02 0 0 2280
nem gondolom komolyan.csak sajnos gyakornok korunkban ezt is beleverik a fejünkbe.
Előzmény: exmv (2279)
exmv Creative Commons License 2007.01.02 0 0 2279
"a mozdonyvezetés 10%tudásbol 90%szerencséből áll"

Ha ezt komolyan gondolod, akkor jaj.
Előzmény: Törölt nick (2278)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.02 0 0 2278
a téma lezárásához annyit,én nem azt irtam  amivel én egyetértek,hanem a szomoru napi gyakorlatot.aki ebben nap nap után benne van az ezt érti de el nem fogadjuk.olyan ez mint a széllel szembeni pisilés.lehet de nem érdemes.a mozdonyvezetés 10%tudásbol 90%szerencséből áll.itt jegyzem meg ,ismerek olyan kollegát aki pár éve állomástávu kőzlekedésnél a rosszul fogalmazott irásbeli miatt a két áll.közben 15-el ment lévén fő a biztonság.a vonat +20 percet kapott emiatt.öt másnap hivatták hogy a forgalmi főosztályra kell menie rendkivüli forgalmi vizsgára.alig tudták az oktatok ettől megmenteni.pedig ő mindent szabályosan csinált.csakhogy a késés miatt egy rakás pénz ugrott a cégtől,egy mozdonyvezetö keménykedése miatt.ez pedig nem engethető meg.....?!
Előzmény: sínbohóc (2267)
Vendégsín Creative Commons License 2007.01.02 0 0 2277

Ez nálunk is könnyen előfordulhat.

 

Pár éve, Pécel - Isaszeg között épp a vágányokról kászálódott le a két jómunkásember a megrakott exhumaládával, néhány rendőr és a mi kíséretünkben, amikor elcsörtetett 90-nel ott az irányító önállóságnak köszönhetően engedélyünk és tudtunk nélkül az esedékes vonat.

A halottszállítok megvígasztalása után volt is egy félórás ordítozás az illetékessel.

Előzmény: M41 2204 (2276)
M41 2204 Creative Commons License 2007.01.02 0 0 2276

Ez nálunk is könnyen előfordulhat.

Egy-két okos (pl.: média-munkatárs, temetkezési vállalkozó) tud viselkedni a vágányok között.

A sárga mellény nem nyújt védelmet.

Előzmény: SÜNÖCSKe (2248)
7578 Creative Commons License 2007.01.01 0 0 2275

Azt hiszem, el lehet képzelni, hogy mekkorát zakózott a 1024-es...

 

 

Előzmény: Bárdos Imre (2271)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.01.01 0 0 2274
Az összes halott és sebesült a busz utasai közül került ki. Öt utas a helyszínen, az autóbusz vezetője negyed órával a kórházba szállítása után halt bele sérüléseibe. A két vonat mozdonyvezetője és a gyorsvonat utasai nem sérültek meg.
Előzmény: HLP (2272)
zmiklós Creative Commons License 2007.01.01 0 0 2273
Emlékeim szerint a buszon, de holnap megkérdezem a kollégámat aki az 594-en utazott.
Előzmény: HLP (2272)
HLP Creative Commons License 2007.01.01 0 0 2272
Köszi, megnéztem. Az nem derült ki, hogy az 5 halott a buszon volt?Az 594-en volt sérült? (Akkor korábban indult Budapestről?)
Előzmény: zmiklós (2270)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.01.01 0 0 2271
1992.01.07. Hort-Csány : V43 1024 gyv. V43 1055 tv.

14,10-kor az Atkár-Csány közötti úton, a vasút 825. sz. szelvényében lévő átjáróban az 50171 sz. répavonat elgázolta a Volán - Gyöngyösre tartó - BV 26-96 forgalmi rendszámú autóbuszát és kisiklott. 14,11-kor a tehervonat mozdonyvezetője mozdonyrádión jelentette a balesetet a miskolci irányítónak. 14,15-kor a Sopron – Miskolc között közlekedő 594 sz. gyorsvonat beleszaladt a tehervonat keresztbe fordult, űrszelvénybe érő első kocsijába. A mozdony a szerelvényről leszakadva elhagyta a pályát, hossztengelyén átfordulva visszacsapódott az önállóan haladó személykocsikba alaposan összeroncsolva azok oldalfolyosóját, majd a pálya mellett az oldalára borult. A szerelvény tíz kocsijából hét kisiklott. 14,16-kor a gyorsvonat sérült mozdonyvezetője a roncsok közül kimászva pályatelefonon jelentette az esetet. 5 ember a helyszínen a 6.- az autóbusz vezetője – röviddel a hatvani kórházba szállítása után halt meg. 3 fő súlyos, 8 könnyebb sérülést szenvedett.

V43 1024 selejtezve 1992.06.19. A V43 1055 psz. gépet Ms VF. helyreállította.
Előzmény: HLP (2269)
zmiklós Creative Commons License 2007.01.01 0 0 2270
Bárdos Imre v. http://www.lococlub.try.hu/
Előzmény: HLP (2269)
HLP Creative Commons License 2007.01.01 0 0 2269

Megtörtént 1992 január 07.-én Hort-Csány - Vámosgyörk között.

 

Volt sérülés, áldozat? Melyik gép volt, mi lett vele?Nem ugrik be nekem, igaz akkor nem figyeltem még így.

Előzmény: zmiklós (2268)
zmiklós Creative Commons License 2007.01.01 0 0 2268
... hogy mi történik, ha egy borult és három siklott, űrszelvénybe lógó rakott teherkocsiba belerongyol egy másik vonat.....

Megtörtént 1992 január 07.-én Hort-Csány - Vámosgyörk között.
Előzmény: Infós (2265)
sínbohóc Creative Commons License 2007.01.01 0 0 2267

az utasitást ismerem.de a vasut nem ugy müködik ahogy ott le van irva.

Igen, mivel más is annyit tart be belőle, mint Te...

Előzmény: Törölt nick (2263)
Vendégsín Creative Commons License 2007.01.01 0 0 2266
...a vasut nem ugy müködik ahogy ott le van irva...

Azért nem árt tudni, mi miért van leírva, ha vetted volna a fáradtságot a 2208 elolvasására, még rá is jöhettél volna.

...a HUSZÁRNAK IS 'ELÖL' VAN IRVA...

Ezt leginkább a ló tudja... :-))

...rendkivüli megállás esetén megállna a másik...

A rendkivüli megállás és a rendkivüli ok miatti megállás közt van némi különbség, ezt szintén illenék tudni.

...a kutya sem fog keresni.

Aztán majd sírhat, aki egy fős közlekedés esetén rosszul lesz.

...a pályán pedig csak a jelzőknél van.

F. 2. Egy fős közlekedés feltételei.
E. 101. Pályatelefon csatlakozók helye.
Mindkettő mozdonyvezetői ismeretanyag.

...és a másik vágányon vigan mentek a vonatok...

Rajtatok (is) múlik, ezek után nincs mit csodálkozni rajta.

Összefoglalva: van még dolgunk...
Előzmény: Törölt nick (2263)
Infós Creative Commons License 2007.01.01 0 0 2265

Egyszer gondold végig, hogy miért vannak ezek előírva, aztán számold ki (esetleg modellezd), hogy mi történik, ha egy borult és három siklott, űrszelvénybe lógó rakott teherkocsiba belerongyol egy másik vonat. Nyilván senki nem fog megfeddni azért, ha megállsz sárgát dobni, esetleg gombászni egy ritka forgalmú mellékvonalon. De ha a szerelvényedből pár kocsi a másik vágány űrszelvényébe lóg egy alapvetően 160-as pályán, talán érdemes lenne szólni valakinek. Mondom ezt úgy, hogy semmilyen nagyvasúti szakvizsgám nincs.

 

 

"ez van én 10 éve járom a hegyesi vonalat de se én se a kollegák nem tapasztalták hogy  rendkivüli megállás esetén megállna a másik vonat."

Ezek szerint azon a bizonyos napon sem te, sem a kollégáid nem voltak szolgálatban. Nyilván a Teknőn levő mozdonyvezető sem tapasztalta még soha, akkor sem.

 

 

"ugyís rájőnnek hogy nem ért oda a vonat időben."

Tehervonatnál gázömlés? Hátsó fali infarktust kapott mozdonyvezető? Egyre terjedő tűz egy közp. ajtóműködtetéses személyszállító vonaton? Ha a pályán nem találsz működő mézga csatlakozót, akkor érdemes saját mobilról felhívni a főirányítót (zöld száma van), esetleg a budapesti területi irányítót, mint szesza irányítót (ő ugyan nem ingyenes, de talán megéri). Nem biztos, hogy minden esetben meg kell várni, míg keresik az "eltűnt" vonatot, mert akkor úgy fogunk kinézni, mint a 30a-n szakadt vonat utolsó három kocsija vagy a minap Szolnoknál eltűnt posta Bhv-s inga, vagy a jópár éve ködben eltűnt gépmenet vagy a .... És a listát hosszan lehetne sorolni, hogy mi történik akkor, ha a vonatközlekedés lebonyolításában részt vevők nem vesznek benne részt... :(

Előzmény: Törölt nick (2263)
gramercy Creative Commons License 2007.01.01 0 0 2264
ez aztán a fasza gyerek hozzáállás...


csak nehogy egy pályaépítő elfelejtsen becsavarni 1-2 csavart, a kutya se veszi észre azt se..
Előzmény: Törölt nick (2263)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.01 0 0 2263
az utasitást ismerem.de a vasut nem ugy müködik ahogy ott le van irva.pontosabban nem kell sztrájkolni,csak be kell tartani az utasitást...!tudod nekem mikor tanultam a szakmát mindig azt mondták hogy a HUSZÁRNAK IS 'ELÖL' VAN IRVA A SARKANTYÚ MÉGIS HÁTUL HORDJA...!ez van én 10 éve járom a hegyesi vonalat de se én se a kollegák nem tapasztalták hogy  rendkivüli megállás esetén megállna a másik vonat.persze nem is jelentjük.minek is?ugyís rájőnnek hogy nem ért oda a vonat időben.ha nem zavar senkit biztos lehetsz benne hogy a kutya sem fog keresni.keresni!?min a 160mhz.es rádion 1-es vonalon alig müködik.450mhz-es kevés gépen van a mobil meg vagy van vagy nincs.én kb 5 éve nem találtam mükődő pálya telefont mozdonyon.a pályán pedig csak a jelzőknél van.ha nincs tönkretéve.apropó:október 26-án 23 órakor kelenföld elött a fehérvári tehervonatot a nyílt vonalon szabályosan leintették majd 3 símaszkos férfi felmászot a gépre és megpróbálták a mozdonyvezetöt kibobni.a dulakodás 10 percig tartott mire a fickók feladták és elmenekültek.gondolod hogy keresték a kollegát bármilyen fórumon is?a fenét.ja,és a másik vágányon vigan mentek a vonatok...
Gashpy Creative Commons License 2007.01.01 0 0 2262
Gyerekkoromban Siófokról Bp felé kijáró vonatról ugrott le egy fenntmaradt utas. Szerencséjére "csak" az arca lett csupa véres...
Előzmény: vaskerék (2246)
dzcsiga Creative Commons License 2007.01.01 0 0 2261
Csakúgy benézett? :-)))
Előzmény: 1047 005-2 (2260)
1047 005-2 Creative Commons License 2007.01.01 0 0 2260
"Ezért fizetik őket..."

Nem nyert!Nem vonatvizsgálat közben és miatt járt arra!
Előzmény: dzcsiga (2259)
dzcsiga Creative Commons License 2007.01.01 0 0 2259
Belegondolni is rossz, mi lehetett volna ebből, ha nem veszik észre a kocsivizsgálók...

Ezért fizetik őket...

Előzmény: JabyGabi (2255)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!