Nem teljesen értem amit írtál. Azt próbáltad meg elmondani, hogy ha megáll valami oknál fogva a hátsó kerék, akkor leáll a motor? Az nem normális jelenség. Az sem, hogy lassan tolva a Babettát forog a főtengely.
Ellenben az nem igazi probléma, ha alapjáraton forgatja kissé a hátsó kereket a motor ha motorállványon van. Az viszont megintcsak normális, hogy gyorsan tolva kitapadnak az indítópofák és forogni kezd a főtengely.
Üdvözletem!Kérdéssel fordulnék a társasághoz.Biztos emlékeztek volt 2,5db 210 Babszim.Piros,krémszínű,és egy zöld ami hiányos vagyis donor.Hirdettem is őket,a krémszínűt el is vitték.Mostanában volt egy kis időm foglalkozni a pirossal,ezért egy kis fejlődés történt műszaki téren.Beindítani sikerült az első alkalommal,de nem volt tökéletes,mint kiderült a gyertya volt a ludas.Össze-vissza szikrázott.Ezután kiderül,hogy nincs világítás.Vezeték elvágva a tank alatti burkolat takarásában.Mostmár oké!Azt leszámítva,hogy hátul csak a 12v-ost "viseli" el.A legfőbb problémám,hogy nem lehet vele közlekedni.Következő a probléma!Beindítom a mocit,de csak emelt alapjáraton.Ugyanis folyton hajt a kerék.Ha leveszem a sztenderről akkor meg semmi,de ugyan ez van,ha behúzom a hátsó féket.Nem tudom van e köze hozzá ha tolom a motort előre forgatja a főtengelyt(motorfék!?).Valaki találkozott már ilyen problémával?
Hali a csapatnak. A motor amit eladnék Babetta 210. Valaki eladta Nekem de maradok a régi dolgoknál és nem érdekel ez a tipus. Mivel a 207-böl is van több darab ha feljavitom akkor az is eladásra kerül.
Nem tökéletes de alkatrésznek jó gondolom.Én Pécsen lakom. A motor is itt van.Kilométer mutató ok de elég gyatra a gyujtása vagy valami meg asebesség is csak egy van hegesztett. Nem kötelező a vétel . De előbb utobb megszabadulok töle.
Kisebb fogszámú pedáltengelyt még nem láttam, de nagyobb fogszámú racsnit igen... Ez lehet hogy jó ötlet, bár gyanítom hogy ekkor meg a pedál útja nem lesz elegendő ahhoz hogy az indítópofák rendesen kitapadjanak és még a motort is megforgassák. Más ez mint a berúgó fogasíves megoldás, itt egy bizonyos forgási sebesség alatt nincs indítás. A fogasíves rendszernél csak a szikraképződés miatt kell egy bizonyos sebességet elérnie a főtengelynek.
Én nemrég írtam, hogy 210-re váltanék, a múltkor megkaptam az árajánlatot: 35000 Ft (hozzáteszem, egy üzemképtelen, de tip-top Babetta). Ilyenekkel indokolták, hogy: Sokat költöttek rá (nem hinném...), meg elfér ez a garázsban még pár évet (azt hiszem, ott fog megrohadni)
A tulajjal nem tudtam beszélni, ha egyszer elkapom, teszek neki egy jóval kisebb ajánlatot...
Más: szert tettem pár 12V 21W-os Ba15s Tungsram újnak látszó izzóra, elcserélném 6V 21W Tungsram-ra, ha valaki szeretne élni a lehetőséggel, jelezze!
Nem akarok nagyon off lenni. De minden nap ujabb dolgot eszel ki a 207-es. most éppen vagy menet közbe minden ok nélkül nem veszi a gázadást. Vagy inditáskor ha ráadom a gázt lefullad. Persze még mindig egy ragados karbit használok amit összekent a benzines réz amit feloldott a szüröböl.
Más a Puch fötengelye csapágyas mivel a viz bejutott állás közbe a csapágyhoz. Van többféle kerekem hozzá de nem kontra nélküliek.
Persze nem fog ki ez a dili sokáig rajtam.
Most voltam a helyi SPAR supemarketbe és ott láttam elöször mostanába egy csomo régi motor melllett egy Babettát. Na nem parkirozoban csak kiállitva, De Kaposváron utközbe láttam egyet mozogni az uton.
Nem fogsz örülni ennek: ha álló helyzetben sem vált vissza 1. fokozatba, az leggyakrabban a szabadonfutó előtéttengely hibájából adódik. Persze lehet még szoruló váltópofa, jól megtépett lánckerkéktengely-végi csavar is, de akkor inkább 2. nem lenne mintsem 1.
Mivel vékonypénzű ember vagyok, a helyedben én csak kipróbálnám 207-es hengerfejjel, mielőtt felesleges pénzkidobásra adnám a fejem, úgymond. Ha azzal sem sikerül indítania, akkor lehet gondolkodni önindító felszerelésében :)
Az élet úgy hozta, hogy 210-es Babetta visszafejlesztést tervezek csinálni. Asszonykám egyszerűen nem boldogul az indítással. Nem tudom kinek hogy indul a 210-ese, nekem mindkét blokkom olyan, hogy tényleg komoly erő kell hozzá. Szóval dekompresszor. De hogy ne kelljen a moci kezelőszerveit is visszafejleszteni, túrtam a padláson hozzá valamit:
Már nem tudom miért vettem meg, valószínűleg csak a markolata miatt, aztán eltettem hogy hátha egyszer jó lesz még valamire.
A 210-es hengerfej dekomresszorosításán törtem a fejem és azt csak segítséggel tudtam volna megoldani. Na nem az rémített hogy Viliapu nem bodogulna vele, hanem már régóta kacsintgattam az ebayn árult gyári hengerfej felé.
Kicsit más a megoldás mint a 207-esen és ezt akarom testközelből megszemlélni. Persze nem vagyok benne biztos, hogy a dekompresszoros indítás menni fog kedvesemnek, de egy próbát megér.
Eszembe jutott az is, hogy a próba erejéig feltegyek egy 207-es hengerfejet, de aztán mégsem abban az irányban indultam el.
A múltkor ígértem egy GPS progit telefonra, mely Offline-ba is működik (tehát rögzíti a megtett útvonalat, és ha nethez jut majd, ráteszi az utat Google térképre ... itt a ma esti motorozásom linkje:
Mikor öt éve elkezdtem a csapattal börzejárni időnként nem győztem a motorra pókozni a vásárfiát. most meg jó ha a szatyor alján van valami, az is általában off.
Szinte sosincs olyan börzén h ne vegyek semmit (az igaz h a felhozatal romlott valamelyest) :) Bár apróságok, de a mostani és a múltkori börzén is sikerült gyári új alkatrészt szereznem :)