Keresés

Részletes keresés

jenli Creative Commons License 2005.06.29 0 0 115
mennyiért adod a Rigát ? Hl lehet megnézni , szoval hol lax ? üdv : jenli
Előzmény: G.Guszti (113)
Skodri84 Creative Commons License 2005.06.29 0 0 114
[image1][image2]
G.Guszti Creative Commons License 2005.06.13 0 0 113

Serácok !

 

Eladó egy Riga-12. 1972-es, ha jol emlekszem. Nalam kb 8 eve van, mostanra kinottem belole, par eve csak all. Van hasznalati utmutató, ami szervizkonyvkent is uzemelt :)

Ha valakit erdekel, irjon, tudok kepet is kuldeni. kpeter@mertek.hu

gaspibb Creative Commons License 2005.06.12 0 0 112
1985-ös évjáratú RIGA 22-02 (V-50)moped eladó. Kisseb szépség hibái vannak. Akár felújítani de alkatrésznek is tökéletes.

 

Érd.: 06-30-291-5378

 

KeMatyi Creative Commons License 2005.06.10 0 0 111
mondom inkább úgy: 70-es évekbeli rigát.
Előzmény: KeMatyi (110)
KeMatyi Creative Commons License 2005.06.10 0 0 110
hello!
veterán rigát keresek! lehet szutyok állapotban is, leginkább a festése legyen jó állapotban!
előre is köszi!
viandr Creative Commons License 2004.11.07 0 0 108
hát, a romet topic jobban pörög, az biztos. Ja, és riga mini még mindig érdekel.
Rxdns Creative Commons License 2004.10.22 0 0 107
Nem sokan olvassák a topicot. a riga.hu címen jobb helyet találsz.. :(
viandr Creative Commons License 2004.10.21 0 0 106
Elég nagy csend van.
viandr Creative Commons License 2004.10.17 0 0 105
Helló! Riga Minit keresek, állapota nem számít
BlackP Creative Commons License 2004.10.13 0 0 104
üdv! delta mopedhez keresek berugókart, ha jól tudom riga vagy verhovina kar is jó hozzá, mert a blokk ugyanaz. ha van valakinek, emilezzen meg lécci kössz
Mac13 Creative Commons License 2004.05.20 0 0 103
Halihó!

venékk rigát, jót!
üdv
Mac

MUCZÁNGÁBOR Creative Commons License 2004.04.18 0 0 102

TRABANT-WARTBURGKLUB KELET-EURÓPAI JÁRMŰIPAR GYÖNGYSZEMEINosztalgia autós- és motoros Klub Budapest, 1112 Barackfa utca 4.Tel./Fax: (1) 249 26 74Mobil: (30) 924 11 29

A Magyar Veteránautós és -Motoros Szövetség tagja
A Magyarországi Nosztalgiajárműves Egyesületek és Márkaklubok Szövetségének alapító tagja

Kedves Veterán- és Nosztalgia-járműves Barátunk!

Ezúton hívunk meg benneteket a Kelet-Európai Járműipar Gyöngyszemeinek 6. Tavaszi Seregszemléjére
Mint azt bizonyára sokan hallottátok, a Felvonulási tér május 1-én az Uniós csatlakozási (csalatkozási?) ünnepségek miatt foglalt lesz, sőt július 3-ig más további rendezvények miatt szintén foglalt lesz. Ezért idén ezt a rendezvényt nagyon nehéz volt elhelyezni úgy, hogy helyszínünk is legyen és az időpont se ütközzön más találkozókkal. Végül a Fővárosi Autópiac vezetése mentőövet dobott, és az előre leszerződött Tavaszi ill. Őszi Találkozónk mellett ezt a rendezvényt is befogadta.
Tehát az időpont: 2004 május 15. szombat. Helyszíne: Fővárosi Autópiac, Budapest, Nagykőrösi út. Bejárat a déli kapun (a főkapu előtt Gyál felé haladva kb 300 m). Belépődíj: 1000 Ft/személygépkocsi, tgk, busz,.és 700 Ft/ motorkerékpár A nem kelet-európai gyártmányú veterán ill. nosztalgia járművel érkező vendégeink számára külön sort alakítunk ki, közvetlenül a bejárat mellett balra.
Programok:
9:00- Gyülekező, Járművek országonkénti elhelyezése
10:30 Megnyitó. Ezt követően országonként és márkánként díjazzuk a legeredetibb ill. legszebb járművet (autó, motorkerékpár, kismotor, tgk és busz kategóriákban) Ennek alapján kb. 55 díjat fogunk átadni.
12:30-13:30 A 60-as 70-es évek könnyűipari háztartási termékeinek árverése. (A szovjet felhúzós villanyborotvától az NDK Lausitz ébresztős rádióig). Az árverésre, előzetes telefonos egyeztetéssel lehet tárgyakat- termékeket felíratni.
13:30-14:00 ebédszünet
14:00-16:00 folytatódik a zsűrizés és a díjátadások.
16:00 rendezvény zárásaként felvonulás a Város irányába, mely egyben elvonulás is (tehát nem megyünk vissza a Piacra). Lesz sárga-villogós felvezetés, de útlezárás nem!

Itt kívánjuk leszögezni, hogy a rendezvény politikamentes. Kizárólag az 50-es, 60-as, 70-es évek forma- és ízlésvilága utáni nosztalgiahullámot igyekszünk meglovagolni. Nem elhanyagolgató az a tény hogy ezek a járművek immár a technika-történelem részei, függetlenül attól, hogy híresek vagy hírhedtek voltak, megbízhatóan vagy megbízhatatlanul szolgálták hajdani tulajdonosaikat.
Tehát kérjük, hogy tiltott önkényuralmi jelképeket – még viccből se – használjatok! A rendezvény és az Egyesület számára rendkívül kellemetlen lenne ha a Kelet-európai járművek találkozóján a nosztalgiázás a járműveken és a korhű használati tárgyakon kívül kívül egyéb hajdani dolgokra is kiterjedne!!!! Természetesen a Moszkvicsról, ZISZ-ről stb. a vörös csillagos emblémát nem távolíttatjuk el, de nem szeretnénk ha valaki munkásőrnek öltözve, vagy akár a mostanában oly divatos Che Guevara vagy CCCP-s pólóban venne részt a rendezvényen.
Ennek szellemében: a szeretett járműveink éljenek (és ne más)! Megértéseteket előre is köszönjük:

További idei programjaink:
˛ Július 8-11-én (csütörtöktől vasárnapig) rendezzük meg a Hagyományos Családi Veterános Hétvégénket Balatonakaliban, a közvetlen vízparti Holiday kempingben, 50%-os áron, csoportkedvezménnyel. Idén a meghívottak között már nem csak kelet-európai járművek tulajdonosai szerepelnek, hanem bármilyen nosztalgia-járműves érdeklődő és családja. Ez a rendezvény az évek során egy kifejezetten család- és gyermekbarát összejövetellé alakult, járművek mozgatását igénylő programok nélkül (a Balatonfelvidéki kirándulást leszámítva). A család minden tagja jól érezheti magát: jól felszerelt játszótér, kultúrált strand, klubhelység vár minket. Beszélgetünk, videózunk és csodáljuk egymás járművét.
˛ A Trabant-Wartburg Klub és a Kelet-európai Járműipar Gyöngyszemeinek Őszi Találkozója és Nagy Budapesti Felvonulása szeptember 4-én lesz a Fővárosi Autópiac területén (Bp. Nagykőrösi út).

Kérjük azokat, akik Veterán ill. Nosztalgiajármű Biztosítással rendelkeznek Klubunknál, és véletlenül nem kaptak még kötvényt vagy igazolást (reméljük hogy mindenki kapott) azonnal jelezzék, hogy intézkedni tudjunk!

Tárgyalásokat folytattunk közvetlenül több biztosító társasággal, hogy 2005-től szélesebb és olcsóbb kínálattal tudjunk a rendelkezésetekre állni. Keressük a megegyezés lehetőségét, hogy a kedvezményes biztosítási lehetőség kiterjedjen a 25-évnél ugyan fiatalabb, de kis szériában gyártott, hazánkban rendkívül kevés példányban megtalálható, ill. a szezonális és alkalmi jelleggel használható, átalakított és hobbijárművek körére is.
Őszre, a biztosítási évforduló közeledtére, a fent említett önálló kínálatunkat közzétesszük. Addig is, Kötelező biztosítás-ügyben forduljatok hozzánk bizalommal!

Üdvözlettel: Muczán Gábor Tel:06-30-924-11-29

TRABANT-WARTBURGKLUB KELET-EURÓPAI JÁRMŰIPAR GYÖNGYSZEMEINosztalgia autós- és motoros Klub Budapest, 1112 Barackfa utca 4.Tel./Fax: (1) 249 26 74Mobil: (30) 924 11 29

A Magyar Veteránautós és -Motoros Szövetség tagja
A Magyarországi Nosztalgiajárműves Egyesületek és Márkaklubok Szövetségének alapító tagja

Kedves Veterán- és Nosztalgia-járműves Barátunk!

Ezúton hívunk meg benneteket a Kelet-Európai Járműipar Gyöngyszemeinek 6. Tavaszi Seregszemléjére
Mint azt bizonyára sokan hallottátok, a Felvonulási tér május 1-én az Uniós csatlakozási (csalatkozási?) ünnepségek miatt foglalt lesz, sőt július 3-ig más további rendezvények miatt szintén foglalt lesz. Ezért idén ezt a rendezvényt nagyon nehéz volt elhelyezni úgy, hogy helyszínünk is legyen és az időpont se ütközzön más találkozókkal. Végül a Fővárosi Autópiac vezetése mentőövet dobott, és az előre leszerződött Tavaszi ill. Őszi Találkozónk mellett ezt a rendezvényt is befogadta.
Tehát az időpont: 2004 május 15. szombat. Helyszíne: Fővárosi Autópiac, Budapest, Nagykőrösi út. Bejárat a déli kapun (a főkapu előtt Gyál felé haladva kb 300 m). Belépődíj: 1000 Ft/személygépkocsi, tgk, busz,.és 700 Ft/ motorkerékpár A nem kelet-európai gyártmányú veterán ill. nosztalgia járművel érkező vendégeink számára külön sort alakítunk ki, közvetlenül a bejárat mellett balra.
Programok:
9:00- Gyülekező, Járművek országonkénti elhelyezése
10:30 Megnyitó. Ezt követően országonként és márkánként díjazzuk a legeredetibb ill. legszebb járművet (autó, motorkerékpár, kismotor, tgk és busz kategóriákban) Ennek alapján kb. 55 díjat fogunk átadni.
12:30-13:30 A 60-as 70-es évek könnyűipari háztartási termékeinek árverése. (A szovjet felhúzós villanyborotvától az NDK Lausitz ébresztős rádióig). Az árverésre, előzetes telefonos egyeztetéssel lehet tárgyakat- termékeket felíratni.
13:30-14:00 ebédszünet
14:00-16:00 folytatódik a zsűrizés és a díjátadások.
16:00 rendezvény zárásaként felvonulás a Város irányába, mely egyben elvonulás is (tehát nem megyünk vissza a Piacra). Lesz sárga-villogós felvezetés, de útlezárás nem!

Itt kívánjuk leszögezni, hogy a rendezvény politikamentes. Kizárólag az 50-es, 60-as, 70-es évek forma- és ízlésvilága utáni nosztalgiahullámot igyekszünk meglovagolni. Nem elhanyagolgató az a tény hogy ezek a járművek immár a technika-történelem részei, függetlenül attól, hogy híresek vagy hírhedtek voltak, megbízhatóan vagy megbízhatatlanul szolgálták hajdani tulajdonosaikat.
Tehát kérjük, hogy tiltott önkényuralmi jelképeket – még viccből se – használjatok! A rendezvény és az Egyesület számára rendkívül kellemetlen lenne ha a Kelet-európai járművek találkozóján a nosztalgiázás a járműveken és a korhű használati tárgyakon kívül kívül egyéb hajdani dolgokra is kiterjedne!!!! Természetesen a Moszkvicsról, ZISZ-ről stb. a vörös csillagos emblémát nem távolíttatjuk el, de nem szeretnénk ha valaki munkásőrnek öltözve, vagy akár a mostanában oly divatos Che Guevara vagy CCCP-s pólóban venne részt a rendezvényen.
Ennek szellemében: a szeretett járműveink éljenek (és ne más)! Megértéseteket előre is köszönjük:

További idei programjaink:
˛ Július 8-11-én (csütörtöktől vasárnapig) rendezzük meg a Hagyományos Családi Veterános Hétvégénket Balatonakaliban, a közvetlen vízparti Holiday kempingben, 50%-os áron, csoportkedvezménnyel. Idén a meghívottak között már nem csak kelet-európai járművek tulajdonosai szerepelnek, hanem bármilyen nosztalgia-járműves érdeklődő és családja. Ez a rendezvény az évek során egy kifejezetten család- és gyermekbarát összejövetellé alakult, járművek mozgatását igénylő programok nélkül (a Balatonfelvidéki kirándulást leszámítva). A család minden tagja jól érezheti magát: jól felszerelt játszótér, kultúrált strand, klubhelység vár minket. Beszélgetünk, videózunk és csodáljuk egymás járművét.
˛ A Trabant-Wartburg Klub és a Kelet-európai Járműipar Gyöngyszemeinek Őszi Találkozója és Nagy Budapesti Felvonulása szeptember 4-én lesz a Fővárosi Autópiac területén (Bp. Nagykőrösi út).

Kérjük azokat, akik Veterán ill. Nosztalgiajármű Biztosítással rendelkeznek Klubunknál, és véletlenül nem kaptak még kötvényt vagy igazolást (reméljük hogy mindenki kapott) azonnal jelezzék, hogy intézkedni tudjunk!

Tárgyalásokat folytattunk közvetlenül több biztosító társasággal, hogy 2005-től szélesebb és olcsóbb kínálattal tudjunk a rendelkezésetekre állni. Keressük a megegyezés lehetőségét, hogy a kedvezményes biztosítási lehetőség kiterjedjen a 25-évnél ugyan fiatalabb, de kis szériában gyártott, hazánkban rendkívül kevés példányban megtalálható, ill. a szezonális és alkalmi jelleggel használható, átalakított és hobbijárművek körére is.
Őszre, a biztosítási évforduló közeledtére, a fent említett önálló kínálatunkat közzétesszük. Addig is, Kötelező biztosítás-ügyben forduljatok hozzánk bizalommal!

Üdvözlettel: Muczán Gábor Tel:06-30-924-11-29

TRABANT-WARTBURGKLUB KELET-EURÓPAI JÁRMŰIPAR GYÖNGYSZEMEINosztalgia autós- és motoros Klub Budapest, 1112 Barackfa utca 4.Tel./Fax: (1) 249 26 74Mobil: (30) 924 11 29

A Magyar Veteránautós és -Motoros Szövetség tagja
A Magyarországi Nosztalgiajárműves Egyesületek és Márkaklubok Szövetségének alapító tagja

Kedves Veterán- és Nosztalgia-járműves Barátunk!

Ezúton hívunk meg benneteket a Kelet-Európai Járműipar Gyöngyszemeinek 6. Tavaszi Seregszemléjére
Mint azt bizonyára sokan hallottátok, a Felvonulási tér május 1-én az Uniós csatlakozási (csalatkozási?) ünnepségek miatt foglalt lesz, sőt július 3-ig más további rendezvények miatt szintén foglalt lesz. Ezért idén ezt a rendezvényt nagyon nehéz volt elhelyezni úgy, hogy helyszínünk is legyen és az időpont se ütközzön más találkozókkal. Végül a Fővárosi Autópiac vezetése mentőövet dobott, és az előre leszerződött Tavaszi ill. Őszi Találkozónk mellett ezt a rendezvényt is befogadta.
Tehát az időpont: 2004 május 15. szombat. Helyszíne: Fővárosi Autópiac, Budapest, Nagykőrösi út. Bejárat a déli kapun (a főkapu előtt Gyál felé haladva kb 300 m). Belépődíj: 1000 Ft/személygépkocsi, tgk, busz,.és 700 Ft/ motorkerékpár A nem kelet-európai gyártmányú veterán ill. nosztalgia járművel érkező vendégeink számára külön sort alakítunk ki, közvetlenül a bejárat mellett balra.
Programok:
9:00- Gyülekező, Járművek országonkénti elhelyezése
10:30 Megnyitó. Ezt követően országonként és márkánként díjazzuk a legeredetibb ill. legszebb járművet (autó, motorkerékpár, kismotor, tgk és busz kategóriákban) Ennek alapján kb. 55 díjat fogunk átadni.
12:30-13:30 A 60-as 70-es évek könnyűipari háztartási termékeinek árverése. (A szovjet felhúzós villanyborotvától az NDK Lausitz ébresztős rádióig). Az árverésre, előzetes telefonos egyeztetéssel lehet tárgyakat- termékeket felíratni.
13:30-14:00 ebédszünet
14:00-16:00 folytatódik a zsűrizés és a díjátadások.
16:00 rendezvény zárásaként felvonulás a Város irányába, mely egyben elvonulás is (tehát nem megyünk vissza a Piacra). Lesz sárga-villogós felvezetés, de útlezárás nem!

Itt kívánjuk leszögezni, hogy a rendezvény politikamentes. Kizárólag az 50-es, 60-as, 70-es évek forma- és ízlésvilága utáni nosztalgiahullámot igyekszünk meglovagolni. Nem elhanyagolgató az a tény hogy ezek a járművek immár a technika-történelem részei, függetlenül attól, hogy híresek vagy hírhedtek voltak, megbízhatóan vagy megbízhatatlanul szolgálták hajdani tulajdonosaikat.
Tehát kérjük, hogy tiltott önkényuralmi jelképeket – még viccből se – használjatok! A rendezvény és az Egyesület számára rendkívül kellemetlen lenne ha a Kelet-európai járművek találkozóján a nosztalgiázás a járműveken és a korhű használati tárgyakon kívül kívül egyéb hajdani dolgokra is kiterjedne!!!! Természetesen a Moszkvicsról, ZISZ-ről stb. a vörös csillagos emblémát nem távolíttatjuk el, de nem szeretnénk ha valaki munkásőrnek öltözve, vagy akár a mostanában oly divatos Che Guevara vagy CCCP-s pólóban venne részt a rendezvényen.
Ennek szellemében: a szeretett járműveink éljenek (és ne más)! Megértéseteket előre is köszönjük:

További idei programjaink:
˛ Július 8-11-én (csütörtöktől vasárnapig) rendezzük meg a Hagyományos Családi Veterános Hétvégénket Balatonakaliban, a közvetlen vízparti Holiday kempingben, 50%-os áron, csoportkedvezménnyel. Idén a meghívottak között már nem csak kelet-európai járművek tulajdonosai szerepelnek, hanem bármilyen nosztalgia-járműves érdeklődő és családja. Ez a rendezvény az évek során egy kifejezetten család- és gyermekbarát összejövetellé alakult, járművek mozgatását igénylő programok nélkül (a Balatonfelvidéki kirándulást leszámítva). A család minden tagja jól érezheti magát: jól felszerelt játszótér, kultúrált strand, klubhelység vár minket. Beszélgetünk, videózunk és csodáljuk egymás járművét.
˛ A Trabant-Wartburg Klub és a Kelet-európai Járműipar Gyöngyszemeinek Őszi Találkozója és Nagy Budapesti Felvonulása szeptember 4-én lesz a Fővárosi Autópiac területén (Bp. Nagykőrösi út).

Kérjük azokat, akik Veterán ill. Nosztalgiajármű Biztosítással rendelkeznek Klubunknál, és véletlenül nem kaptak még kötvényt vagy igazolást (reméljük hogy mindenki kapott) azonnal jelezzék, hogy intézkedni tudjunk!

Tárgyalásokat folytattunk közvetlenül több biztosító társasággal, hogy 2005-től szélesebb és olcsóbb kínálattal tudjunk a rendelkezésetekre állni. Keressük a megegyezés lehetőségét, hogy a kedvezményes biztosítási lehetőség kiterjedjen a 25-évnél ugyan fiatalabb, de kis szériában gyártott, hazánkban rendkívül kevés példányban megtalálható, ill. a szezonális és alkalmi jelleggel használható, átalakított és hobbijárművek körére is.
Őszre, a biztosítási évforduló közeledtére, a fent említett önálló kínálatunkat közzétesszük. Addig is, Kötelező biztosítás-ügyben forduljatok hozzánk bizalommal!

Üdvözlettel: Muczán Gábor Tel:06-30-924-11-29

FAZER Creative Commons License 2004.03.05 0 0 101
KÖSZÖNÖM a tanácsot megnézem ott is hátha összejön. Minden téli "motorosőrültnek" jó mocizást kívánok.Sziasztok!
Előzmény: Rxdns (100)
Rxdns Creative Commons License 2004.03.04 0 0 100
Hello!

Örülök, hogy idetévedtél. :)

Sajnos új alkatrészt pláne fogaskerekeket Mo-n kapni szinte lehetetlen, azaz tulajdonképp lehetetlen.. :( Talán valami használt de még használható alkatrészt kéne keresni, javaslom nézz körül a RIGA.HU oldalon, és keress a fórumon, biztos találsz, elég aktív élet van ott.

Főtengelyt szerintem érdemes lenne felújíttatni, mert ugyan 3-4 ezer ft, de utána biztos jó, ujat viszont nem kapsz, és a használt is féligmeddig zsákbamacska... :(

Előzmény: FAZER (99)
FAZER Creative Commons License 2004.03.04 0 0 99
Sziasztok!
Van egy 28-éves kitünő állapotban lévő RIGA motorom. DE a helyzet az hogy most télen keztem neki a teljes generáljához és bizony mellbevágott a látvány.Ezért fordulok hozzátok bizva abban hogy segíteni tudtok. Kellene nekem egy csoportfogaskerék ami a váltóban az 1-2 sebességfokozatot csinálná elvileg.Valamint egy használható főtengő ugyanis az enyémnek már 0,6 tized a kotyogása! a szervíz meg drága.Levelet a Riga005 freemailcimre írjatok. Köszönettel Zoli
G.Guszti Creative Commons License 2004.02.13 0 0 98

Egyszer már írtam, de most újra;
van egy 73-as Riga-12 motorom, amit költözés miatt eladok. Van hozzá egy csomó alkatrész, meg szervízkönyv, meg jav utmutató, pót-kerekek stb..
ha valakit érdekel, hívjon !
06309960700

üdv
Péter

Rxdns Creative Commons License 2004.01.03 0 0 97
Én nem babizok, csak szeretnék majd egy babettát is, bár újabban elmarad ez az érzés, lehet, hogy kimarad mégis...
Előzmény: majo13 (95)
Dóczi Creative Commons License 2004.01.03 0 0 96
A láncom már nekem is jópárszor leesett, de eddig csak egyszer okozott nagyobb problémát(kitépte az egyik csavart). Tegnap is leesett egyszer mikor 45-el mentem de hál' istennek nem szorult be sehova. A verhó fékjeivel nekem eddig nem volt gondom, habár mostanában a hátsófék kezd gyengülni.
Előzmény: majo13 (95)
majo13 Creative Commons License 2004.01.02 0 0 95
Hali mindenkinek!
Nézegetve a fórumokat Rxdns és Dóczi ti Babettáztok is -Riga után micsoda szentségtörés ez :))- ott olvasva a nedves fék esetét, beugrott egy rigás-verhovinás fék gond. Ha erősen kopott a fékbetét, akkor a dobban a fékkar hozzáér a kerékagyhoz, ez látható, mert szépen bemarja. Ekkor érezhető a fékerő gyengülése. Nem szabad vele várni, mert a kar leesztergálja kerékcsapágyat házastól és valaki megtanul gyorsan repülni. Még egy verhovinás probléma, velem esett meg :((( sajna. Kanyarban a laza lánc leesett és beszorult a lánckerék rögzítő csavar feje és a villa közé. Hadd ne mondjam, akkorát szaltóztam, hogy landolás után nemigen kaptam levegőt. A Rigánál ez nem fordulhat elő mert ott szerencsésebb a kialakítás, a lánc nem tud megszorulni. "Laza, mint a Riga lánc", mondás ezek szerint nem véletlen, ha laza is, nem tud (vagy akar) leesni.

A fenti fékproblémát mindenki úgy oldotta meg, hogy a betét fémkupakja alá egy tízfillérest rakott be, ekkor a betét közelebb került a dobhoz.
Szerencsétlen a fékbetét egy anyagból öntött konstrukciója, mert nem lehet felújítani. Más típusoknál a ferodót legalább "áloménium"-ra ragasztották.

Üdv a Rigásoknak!

Rxdns Creative Commons License 2004.01.02 0 0 94
Nagyon szépen köszi ezt a komoly hozzaszolast!
majo13 Creative Commons License 2004.01.02 0 0 93
Hali Rxdns és Rigások!

A gépem, ha jól emlékszem 77-es évjárat, gyári metál(!)zöld-arany színű. Már nem használom régóta, mert vagy kocsival, vagy gyalog, ritkán biciklivel járok. Valószínű rászánom magam, fájó szívvel megválok tőle, sajnos a tárolás is körülményes. Van hozzá tartalék alkatrészem. Van egy ismerősöm, akinek pedálos Verhója van, valószínű eladná, neki több tartalék alkatrésze van.(ez nem apróhirdetés volt)

Mire kell odafigyelni?

Most általánosnak tűnő, egyébként minden motorra vonatkozó dolgokat írok. A motor problémás működését a benzin hiánya, akadozása, a gyújtás kimaradása okozza. A benzin esetében a szűrőket kell időnként megnézni, tisztítani, egy van a benzincsapba beépítve(szét- és összeszereléskor vigyázni, mert elég vékony a gumitömítés!), másik a karburátor belépő csonkjánál. Mindkettő elég finom, meg kell fogja a szennyeződéseket. Az eltelt idő és a mostoha tárolási körülmények miatt a tank belseje rozsdásodhat(belső páralecsapódás),a lehulló darabok igen rövid idő alatt dugulást okoznak. A rozsda eltávolítása egyszerű, néhány kavicsot kell beletenni és "mixelni", ezután igénytől függően rozsdamaró, majd olajos öblögetés oldja meg átmenetileg a gondot. Lyukas tank estén, ha kicsi a lyuk forrasztással lehet "stoppolni". A környéket kicsit fémesre megcsiszolni, rézgálic oldattal megkenni, ekkor réz tapad az acélra (acélra közvetlenül nehéz forrasztani). Combos pákával, 100 W-osnál nagyobbal kell dolgozni, pébégázos kis forrasztólámpa nem biztos hogy jó, mert leszedi a festéket és mellesleg robbanhat.

A karburátor túlfolyása esetén a benzin az alatta lévő gödör egy kis furatán keresztül a blokk alján távozik. Könnyen dugul a furat és taknyos lesz a blokk felső része. Ugyanez a helyzet, ha alul rendesen távozik, szerencsétlen megoldás.

A gyújtásnál a jó gyertya, jó megszakítóhézag, jó trafó és jó kondi kell, meg természetesen a kellő időzítés.

A gyertya problémákról már írtam, a megszakítóval nem nagyon volt gondom, egyszer ha cseréltem, az érintkezőket finoman csiszolgattam ha a mégsem volt jó a gyújtás. Kondit néhányszor cseréltem, de őszintén szólva a csere után semmi változást nem tapasztaltam. Bármilyen motoré jó ami oda elfér, a kapacitása meg kell egyezzen, fejből nem tudom milyen kell. A gyújtótrafóval soha nem volt gond, nem is hallottam másoktól. Ha jól be van állítva a megszakítóhézag, akkor az előgyújtás beállítási lehetősége olyan szűk, hogy nehéz elrontani.

A kuplung lamellák túlzott motorfék- húzatás esetén lekophatnak a kuplungháznak ütközve, ezt csak egy nagyobb szétszerelés alkalmával kell megnézni, ritkán előforduló hiba.

A hajtó lánckerékre oda kell figyelni, ha túlzottan feszes a lánc, görbül a tengely, a csapágy gyorsabban kopik, a szimmering hamar megadja magát, folyik az olaj. Ennél a szimmeringnél, ha gyanúsan gyorsan kopik, meg kell nézni a lánckerék agy külső felületét -ezen csúszik a szimmering- a felületnek nagyon simának, köszörültnek kellene lenni, ha nem, finoman polírozhatjuk ( a polírozott felületnek kör keresztmetszetűnek kell lenni a végén is!).

A bowdeneket tartom legkényesebb pontnak, időnként meg kell nézni a hajlítgatásnak kitett részeken, a markolaton belül is. Ha már szakadt szálat találunk, lassan vehetünk újat, ha szorul is, irány a bolt, vagy elő a tartalék. Teljes szakadás előtt megváltozik a bowden csúszása ezt érezni lehet, először nehezebb, majd könnyebb lesz.

A gyertya betekerésénél vigyázni, ha ferdén tekerjük, a menetből gyászmenet lesz, lehet a hengerfejet perselyeztetni.


Ennyi gond után van még kedved motorozni? :)

Dóczinak:
A nagyobb lánckerék elfér, a műanyag védőlemez csavar helyének öntvényéből kell kivágni egy darabot, hogy a kerék el tudjon forogni, azt még elbírja. Így az indulás nehézkes (én 75 kg vagyok), a sebesség max. 60. A jobb gyorsulás és a hosszabb távú motorozás elmaradása miatt visszaraktam a gyárit. A motorblokkom berugókaros, típusa általában egyforma szokott lenni az orosz gépeknél (egy helyen gyártották), konkrétan S-58-as.

Üdv mindenkinek, és Boldog Újévet!

Dóczi Creative Commons License 2004.01.01 0 0 92
Na már megint eszembe jutott valami:))

Csak az, hogy BUÉK minden motoros embernek a Földön!:)

Előzmény: Dóczi (91)
Dóczi Creative Commons License 2004.01.01 0 0 91
Ja, és még az, hogy hány kg vagy? Csak azért, kérdezem, mert én 82 vagyok és a verhóm alattam ezzel a széria lánckerékkel is nehezen indul, abba meg bele se merek gondolni, hogy 17-es lánckerékkel hogy gyorsulhat...:) És nekem a topspeedem 45km/h.
Előzmény: majo13 (88)
Dóczi Creative Commons License 2004.01.01 0 0 90
Helo!
Nekem Verhovinám van és abba tuti nem férne bele 3 foggal nagyobb lánckerék. Tehát a Rigánál másképp van kialakítva a blokknak az a része? Meg hogy gyorsul olyan áttétellel?
És én is remélem, hogy sűrűn fogsz idelátogatni:)

Üdv.:Dóczi

Előzmény: majo13 (88)
Rxdns Creative Commons License 2003.12.29 0 0 89
Üdv!
Nem írtál sokat, sőőőőt :), és köszi hogy vetted a fáradtságot.
Még mindig rigázol, meg van a gép? Vagy már továbbléptél?
Melyek azok a kritikus részek, melyeket ellenőrizni kell rendszeresen?

Egyenlőre ezek a kérdések merültek fel bennem. És remélem rendszeres látogatója leszel a helynek, ami talán egyszer beindul rendesen...

Előzmény: majo13 (88)
majo13 Creative Commons License 2003.12.28 0 0 88
Üdv minden Rigásnak!
Nekem egy 16-osom van, némileg átalakítva.
Elöl 3 foggal nagyobb lánckerékkel 60-at tudtam elérni, más gyorsító trükkel nem próbálkoztam.
Féklámpát szereltem fel, jól működik, éjszaka azonban ki kell kapcsolni, mert a generátor nem bírja a világítást és a fékezést együtt.
A kisebb, egyszerűbb karburátorral soha nem volt gondom, a benzincsapnál lévő szűrő mindig jól működött. Felszereltem a nagyobb karbit is, de vele az indítás hidegben nehéz volt, a fogyasztás észrevehetően nem csökkent, a gép sem lett gyorsabb. A fúvóka cserékkel (bővítés) nem foglalkoztam.
Több ezer kilométeres motorozás tapasztalatait nehéz röviden leírni, de megpróbálom. Az orosz műszaki színvonalat akkor és azóta megismertük, azonban akadnak figyelemre méltó, (véletlenül?)jobban sikerült ketyerék is. A Riga az utóbbiak közé sorolható. Műszaki színvonala a Simsonéhoz nem hasonlítható, de a karbantartásigényesség és a szerintem megbízható üzem, az alacsony ár összességében nem mutat rossz képet. A géppel kapcsolatos mondókák abból fakadnak, hogy a trehány ember sosem nézi meg a "szerkezetet", nem törődik vele, addig hajtja amíg mozog. Sajnos ezt tapasztalom a mai nyugati autók esetében is, ha baj van, a tanult autós a márkát szidja. A Rigánál és testvérénél, a Verhovinánál is oda kell figyelni, időnként meg kell nézni a kritikus helyeket, megelőzni a nagyobb bajt, mint később bosszankodni. Akkoriban a motorosok mindig kínlódtak a gyújtógyertyákkal (melyik jobb az Isolator, vagy a PAL?), rendszerint mindegyik hamar tönkrement, mindig kellett vinni tartalékot. Aki nem vitt, szívott, vagy pedálozott. A bowden szakadás is közismert, szerintem nem motoros az, akinek nem volt menet közben váratlan szakadása.
Engem a gép még nem hagyott cserben, mindig haza tudtam vele menni.
Ha szereléssel kapcsolatos kérdés van, szívesen segítek.
Túl hosszú voltam, üdv mindenkinek!
Rxdns Creative Commons License 2003.12.24 0 0 87
Minden Rigásnak Boldog Karácsonyt!!!!
Rxdns Creative Commons License 2003.12.23 0 0 86
Boldog karácsonyt minden kedves rigásnak!!
Rxdns Creative Commons License 2003.12.16 0 0 85
Na, gázbowdent nem lehet kapni, így hát simson bowdent buheráltam meg flexszel, így már jó a rigába. Végre, szabályosan rángathattam neki a gázt!!! Marhajó!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!