Úgy látom a tegnap esti performansz a többieknek kimaradt, így íme egy kis összefoglaló :)
19:20 meg sem lepődtem hogy kimaradt de most gázolás volt Rákos környékén a 80-ason így az egész vonal beborult az egri is egy óra + körül érkezett.
De a java csak ezután jött:
19:50 szépen bent áll a szokásos módon jóval előbb. A 20-as utasai is értelem szerűen ezen vannak. 19:50-ig szokás szerint mondja a hangos hogy indul. Utána egy 10 perces kuss a vonat történetéről, majd elkezdik mondatni a hangossal, hogy a sülysápra közlekedő személyvonat a második vágányról azonnal indul. 20:05 semmi. 20:10 semmi. közben elkezdik mondani gépin a 20:20-as rendesen indulónak. 20:15-kor (mikor még mindig volt pofájuk azonnal indulónak mondani a 19:50-et) mondtam azt hogy akkor átbaktatok szépen az üres 20:20-asra. De azt amit innen (és eddig) megengedett magának a hangos kezelője és a többi felelőss az még nekem is durva volt pedig láttam már ezt azt. Csak annyi tűnt föl, hogy a 20:20-ast sokkal gyakrabban mondatják be a géppel mint normál esetben. 2x bemondták a 3 perces szöveget, volt 2 perc és volt 1 perc is. (ekkor párhuzamosan a gép még mindig azt ugatta hogy a 19:50-es azonnal indul) Az utasok persze örjöngtek csapkodtak volt aki ekkor már egy órája várta az indulást. És 20:19-kor vette a fáradtságot a szerencsétlen szarágyú és bemondta élőszóban hogy a 20:20-as megy előbb. Ekkor persze rohanás ordibáló üvöltöző szitkozódó utasok kezdtek átrohanni a 2. vágányról a 4.re. egy kocsinyi utas kb el is érte utána mi tégptünk. Indulás után megállás, az utasok jelezték (azt most nem írom le hogy) hogy kurvára nem szólt senki hogy ez megy előbb. Kalauz (akinek piros pont jár) ezt jelezte a külsősnek, aki halálos nyugalommal közölte, hogy majd ez után fog menni a 19:50-es sülyi. (ő konkrétan nem is értette mi a gond :) ) Na hát itt mondtam én is azt hogy a jó büdös kurva anyátokat tokkal vonóval. (engem ugyan nem szivattak meg elvoltam, volt dolgom zenét hallgattam de csak azért mert volt valamennyi rutinom) de amit a többi utassal műveltek az egyszerűen hihetetlen. Ha külsős tudta hogy utána megy akkor nyilván lehetett már előbb is tudni és mégis basztak rá az egészre hagyták hadd szívjon a sok hülye barom egy szót nem voltak képesek ugatni hogy előbb elmegy a 20:20-as. Hadd szaldgáljanak át mint az őrült egy perc alatt, így kell ezt. NA itt mondom azt hogy akinek ebben része volt annak minimum egy hónap fizetésmegvonás, de alaphangon is. Hogy a faszba lehet ezt megengedni maguknak?? Egyszerűen hihetetlen. A kalauznak jár egyedül egy piros pont persze minden szar rázúdult így még nem láttam utasokat kalauzzal beszélni, majdnem széttépték. Ő meg volt olyan eltökélt (jó értelemben) hogy szépen elkezdte kezelni a jegyeket és be is fejezete a munkáját. Normálisan nyugtatta az utasokat, nyilván ő sem tudott róla és nem tudta azt sem hogy nem mondták be, mondta hogy ha tudja hogy ez megy előbb (és van rálátas a dologra) fogja magát átmegy a másokhoz és bemondatja. Szóval ő volt az egyedüli aki normálisan dolgozott. Ennyi örjöngő embert még nem láttam és a Máv szar csak és kizárólag magának köszönhette. (mert nem a vis maior, meg nem a késés volt a gond, hanem azt hogy telibe leszarták az egészet és egy büdös szót nem voltak hajlandóak az utasok felé kommunikálni, na ez az igazán undorító az egészben. És valakit ezért még meg is fizetnek)
Ez a Start+jegy meg mindkét félnek jobb, mint a bérlet, mert a kollégám példáúl szombatonként a feleségével így utazik Szárba az anyóshoz, vagy az anyjához Gödöllőre vonattal Monorról. Míg ha bérlete volna, akkor az csak Pestig, és csak neki lenne jó.
Amúgy a változatosság kedvéért ma csak egy visszatérítő volt anykám előtt a sorban. Mielőtt még megkérdeznék, azért hazafelé veszek jegyet, hogy ne reggel kelljen sorba állni, és késsem le a vonatot.
Leszálláshoz készülődve ácsorgok a a 3618-on a vezérlő dupla ajtajánál. Kilép egy csaj az utastérajtón, megáll előttem.
Végigmérem.
Csinos.
Sötét kosztumszerűség van rajta, térdig ér a szoknyája, nyakában könnyű, színes sál. Haja melírozott szőke, vállig érő, egyenes, nagyon igényesen beállítva. Szolídan elegáns smink teszi még kellemesebbé az arcát.
Anyukámnál, meg esetemben is mi fizetjük, mert mi a 9 Ft-os gépkcosi átalányt számoljuk el a munkábajáráshoz. A kollégámnál viszont a cég fizetette ki valamilyen béren kívüli juttatásban, mivel a cégnek sokkal olcsóbb, így, mint ha teljes bérletet, vagy jegyet térítene. A munkábajrási kormányrendelet meg a módosítás óta mindenféle kedvezményes jegyet is elfogad az elzámoláshoz.
Ezt az okosságot honnan szűrted le? Én Start klub kártyás vagyok, és naponta kétnaponta, valamikor netről, mikor, hogy veszem a jegyet a munkábajáráshoz. Ahogy a kollégám szintén.
Úgy látszik a Startot nem érdekli a leutazott jeggyel a pénztárnál folyamatosan visszakérők problémája. Ma is Monoron ketten álltak a pénztárnál előttem, mindkét ember a velem eggyüt a vonatról szállt le, de már kérte is vissza a jegy árát. Így míg az adminisztrációs dolgok zajlottak szépen feltorlódott a sor a pénztár előtt.
Amíg vannak EU-színvonalú utasok és utas-jelöltek, felesleges minden próbálkozás :( Nekem a "Szőlősnyaraló" tábla bántja nagyon a szemem, sikerült néhány hét alatt tönkreb_szni (letépkedték a matricázott betűket).
Monor elég lerobbant állapotban kapott egy festést meg a villágítást is megoldották,de ez még nyáron volt.Azóta érdekes módon apró firka van de úgylátszik a bekamerázott állomás vagy valami ok folytán szerencsére még a mai napig szépen is néz ki.Mozgássérült felvonókat levagdosták már,de egyik helyen tettek új korlátot a felvonónak csak kérdés lesz-e folytatása meg működni fog-e egyátalán mert az állomás felújítás óta én azt csak állni porosodni meg szétverve láttam.
Vecsésen valami felújítási próbálkozás folyik. Minden oldalsó üveg helyett beraktak egy piros-fehér csíkos deszkát. A próbadarabon meg egyik oldalt 40-es zártszelvényből X-et, másik oldalt egy rácsot raktak. Igényes, EU színvonalú megoldás.
Ezzel a BHV-s ingával kezdtem a reggelt Soroksáron.
Miközben Kökin várakoztam a csatlakozó vonatra, az 5-ösön a 334-es haladt át.
Amint mondtátok, ezt az IC-t TRAXX húzta. Odafele azonban úgy gondoltam, nem sietek, spórolok egy kicsit, így inkább a sebessel utaztam.
Debrecenben nézelődtem egy kicsit, mígnem be nem futott a korábbi színtervre visszafestett Szili IC vonatával.
A Nagyállomás mellett pihent ez a régi villamos.
Némi ügyintézés és gyors ebéd után épphogy elértem a 13.27-es Záhony-Cegléd személyvonatot, majd Cegléden pedig a megfelelő felár igazán gyors megváltása után, némi sprinttel máris az IC-n ülhettem, s mivel a ceglédi zónázóval csak a 17.32-est értem volna el, így meg rajta ülhettem a 16.32-esen Kunszentmiklós fele, sikerült 1 órát spórolnom kemény 150 Ft-ért.
Érdekes mert a 432-es (Rev:2012.11.07.) meg sárga falakkal fóliázott ablakkal sárga kukákkal,és még az újrahúzott hagyományos üléshuzattal készült el.
Úgylátszik mostanába ahány fővizsga annyiféle módszer, vagy keresnek valami esztétikusabb belteret a kocsiknak.Sárga válaszfal támogatható,de egy fóliázott ablak az utazóközönség egy bizonyos részének nem feltétlenül kellene.
Ide is jut mára... Gázolás miatt két vasútvonalon, Debrecen és Szeged felé is késésekre kell számítani a vasúti közlekedésben kedd este – közölte a Mávinform. Miklós Éva elmondta: az egyik baleset Nagykőrös és Katonatelep között történt, a helyszínelés várhatóan este 8 óráig tart, addig nem közlekednek a vonatok, a két állomás között buszok szállítják az utasokat. A debreceni vonalon a Latorca Intercity Püspökladánynál gázolt el egy ismeretlen személyt. Emiatt Karcag és Püspökladány között csak egy vágány járható.
Az elrendezés igen, de valami szélesebb, már közel Bold betűtípus, ha jól emlékszem. Az oldalát meg részleteztem amott. Az eredeti képen a 435 látható? Akkor azóta 'szintet léptek'.
Majd ha rákerülök, akkor esetleg lesz kép, a próbások meg a kolléga előtt nem csinálok hülyét magamból. (Tudják anélkül is :-) )