Az adagoló meghajtásának a fogaskereke nem tud előre hátra csúszkálni ? Valamilyen ú alakú vassal kell beállítani ! Porlasztó csúcsokat cserélj egy forma gyártásúra !
Az enyém volt adagolósnál szabályzót kihézagolta rendbe rakta görgős emelőt beállította padon beállította és mikor visszahoztam felraktam semmit nem változott! Ugyan úgy röfög ugat! Vezérlés meg volt nézve az is rendbe! Utána kicseréltem a nagynyomású csöveket akkor javult egy kicsit! De most se az igazi!
Szerintetek mi lehet még? Porlasztócsúcsok vagy adagolóelem?
Mtz1221, a szelephézag 0,25mm és 0,45mm re lett állítva, ugyan is kaptam egy munkatársamtól lemezeket amit még a régi mtz-hez adtak mikor átvették az új traktorokat. :)
Talán még nem raktad föl a húst de csak most értem ide, kihűlt a kazán.
Mindönki jó tanácsot adott, összedarabolás előtt érdemös jól lefaggyúzni és úgy összedarabolni. Majd azután fölrakni főni magában a húst és amikor fölfort, akkor leönteni a levét. Azután rakni a bográcsba jó Makói hagymával a szokásos módszer szerint. Volt kollégámtól tanultam, soxor főzött cégös bulin birkából is finomakat, sokan +nem mondták hogy miből van.
Én még csak párszor főztem birkát, de a nagyapámnak rengetegszer segítettem és bátran állíthatom, hogy nincs semmi trükk. Nyilván, ha nagyon faggyas, akkor a felesleget le kell szedni, de ha nem nagyon öreg kosból csinálod, és amúgy tudsz főzni, akkor annak jónak kell lennie.
Birka íze lesz? Hát persze! Azért birka. Mégsem lehet csirke íze. :-)
Amúgy gulyást nem nagyon szoktunk csinálni, birkából mi rendszerint pörköltöt (valójában paprikás húst, csak mi ezt hívjuk pörköltnek) főzünk. Fertelmes mennyiségű vöröshagymát pirítunk meg alá szigorúan disznózsírban (esetleg szalonnán), rá a csont és a fej (összedrótozva, hogy szét ne essen), arra a hús. Félfővésben megy bele a só, paprika, fokhagyma, (én borókabogyót is szoktam),különben elfővi az ízét. Kavarni a vége fele már nem szabad, mert összetörik a hús, ezért szoktuk a fülének a tövénél fogva két kézzel forgatni.
A miénk 30 dolgot mondott,amiből 15-öt padon nem lehet kiszűrni.Ha elejétől a végéig mindent kidobna belőle,akkor 100%-jók lenének,de az 370 euróba kerülne.Annyiért meg ott egye meg a fene a dadogást.
8 egyéb hiba is tud olyat okozni az adagolós mondta ! pl ha az adagoló meghajtó fogaskerék előre hátra tud mozdulni , a vezérmű fogaskerekek lógnak ,nem egyforma porlasztók vannak benne a többit nem tudom !
Pontosan.Dadogást,meg egy ilyen alapos adagolós tudná elvenni.Ha végig nézed rájössz,hogy menyire nem nagykönyv szerint dolgoznak.https://youtu.be/-82D46-A_aQ
Apuci,jól tisztítsd meg a faggyútól és akkor ez is segítség lehet a birka szag(faggyús íz) -től való mentesítésnek!! Olvass el hozzá még ,valami szakácskönyvet! Én sem csináltam még soha ,de gondolom ezt így kell. Csontokat tedd alulra ,utána egy réteg hús,egy réteg hagyma és ezt folytasd míg el nem fogy az anyag. Fűszerezést nézd meg valahol. Aztán ne kevergesd,hanem csak a bográcsot körbe-körbe fülénél fogva rángasd,hogy le ne égjen.Bocs már ,hogy vak vezet világtalant!!! Majd hátha egy hozzáértő is beleszól!!! :-)
Korábban mikor mondtad hogy a egytárcsás műtrágyaszóró 6lapátos! Akkor mondtad hogy minden másodikat forditsam ki balra szélső lyukba a maradék 3lapátot meg jobbra szélsőbe! Azért kell így hogy egyenletesen szórjon?
Próbáltam jobbra forditva mindet nagyobb legyen a szög akkor meg teljesen jobbra tolódott a szórás!
Igen ahogy írod annyikra és hidegen.Én viszont 0.4-re állítottam mindkettőt,így sem látok hallok különbséget.Arra figyelj hogy munkából bejövet(mikor nem kormosak a szelepek) után állítsd.
Akkor csak annyi amit leírtam. Még túl méretes is a hűtése, ha jól emlékszem akkor powerral 200 ló körül tud.
A bábolnai öreg szakit hívott a szervízes és csak annyit mondott ez normális nála.. :) Alapjáraton 56 foknál már kapcsolta a viszkót is azért nem ment feljebb.
A 82-esbe azt raktam, meg is lepődtem mikor annó a csomagját kibontottam. az tökéletes igaz az is 70-fokos volt de max 80-ra tudtam felvinni csak, tovább nem ment hiába húzta a tárcsát(3,2m) 6-dikba a napraforgótarlón másodjára. Kérte az erőt rendesen de 80-ról sehova :)
Nekem a 6 hengeresbe ELEKTON nevű 87-fokos termosztátok vannak.2800 munkaóránál maradt nyitva az egyik.Szóval ennek mindegy hogy tél vagy nyár van,üresen 80 fokon megy,terhelten 85 körül.
Én sem szeretem terhelni a hideg motort. szép óvatosan megyek vele olyankor :)
Vadi új termosztát lett akkor belerakva, és a vízgomba kimérése végett laptopos kíséretet kapott. kint volt 36-38 fok akkor, alapjáraton mint írtam 56 fok volt pontosan kerek 1 órát járt, fel raktuk az ekét meg ki mentem vele a földre akkor már 65-70 fok lett, tovább nem ment akár hogy mászkáltam vele a táblán össze vissza, végül szántottam vele akkor már 95 fokra ment fel. Egy jó félnapot volt rajta folyamatba a laptop onnét tudom ezeket a pontos adatokat.
Az utódja T7.235-nél meg beáll középre a mutató és sehova nem mozdul, még a 4m mulcs vetőgéppel is ott volt, pedig akkor hellyel közel 38-39 fok volt kint, meg közben még hidromotort is hajtani kellett neki, a rövidtárcsa 15 cm-en ment, én meg ráadásnak tempóztam is 11-12km/h val :D
lehet annak se jó a termosztátja. :) lehet én vagyok elég túlaggódó, de kocsival sem megyünk/hajtjuk szét ha nem meleg a hűtővíz. motor-motor... benzines vagy dízel, egy kutya.
Én is jobban szeretem ha üzemmeleg a motor nem pedig langyosan.
Viszont ebbe nem adok neked teljesen igazat, mert a Kék TM-175 míg azzal dolgoztam télen nyáron ha alapjáraton járt, pontosan 56fokra állt be(Laptop szerint). Minimális terhelésre 65-70 fok volt a víz, viszont szántásnál 95 Fok Környékére állt be.
ez a termosztátkérdés ott bukik, hogy több fajta féle hőmérsékletű és azon belül silány kínai, stb gyártmányú termosztátot kapni hozzá és nem lehet eldönteni melyik az ami jó. Mivel a motornak 80-95 fok között van az optimális működési hőmérséklet, így akár a 86-os termosztátot is beletehetem. Gazda meg azt szereti ha munka közben alacsonyan van a hőmérséklet ilyenkor szokott a termosztát kikerülni a gépből, ha szar, eltömődött a hűtő akkor felmegy forráspontra is egész napos meló után, de ha jó a hűtő, tiszta akkor 40-nél sosem lesz magasabb főleg ilyenkor , mikor hidegebb az idő. Más traktoroknál azért nincs ilyen, mert van 1 fajta termosztát és lesz annyi fokos amennyi. Régi steyr gépemben is csepel termosztát volt, csepel termosztátházzal, úgy beállt 80-ra mint annak a rendje, pedig annak javított volt a hűtője is és deformált is volt és ezt tudta télen és nyáron egyaránt.
Helló, ki volt véve szántásra, legalább is erre gondolok, mert mikor hoztam haza fele a traktort alig érte el a 40 fokot. Meg rendeltem az originál feliratút. Ez sajnos nem jött be. De legalább már ennyivel is jó a fűtés benne.
Sajnos semmiért nem jó, bíztam benne, hogy ez is működni fog mint az agroroll-tól rendelt termosztát de ez nem jött össze. csak eddig megy fel a vize terheletlenül.
Olyan van az MTZ-nek is. Mondjuk a 80-ashoz, de kis barkáccsal felrakható az 50-es hűtőre is. Én most azon agyalok, hogy valami kisteherautó elektromos ventillátorát rakom fel a hűtőre, a gyári "propellert" meg leszerelem róla. Az is egy megoldás lehet erre a problémára, mert a ventillátor addig nem hűt, amíg nem muszáj.
Asszem a felső vízcső egyik oldala hosszabb, mint a másik (most nem tudom megnézni), de nekem 80-as hűtő van rajta, ráadásul az sem a gyári módon felfogatva. A két termosztátház kivezetési pontjai nagyjából ugyanott vannak, legalábbis én nem emlékszem rá, hogy más lenne. Ha a boltban leszel kérsz egy régi típusú házat és össze tudod nézni. A mostani csövet el tudod vinni, és ha nincs különbség, akkor tudsz kérni egy ugyanolyat. Nekem 70 fokos termosztát van benne. Hidegben, alapjáraton 45-50 fokig melegszik fel a motor, de ha tűző napon büntetem pont 80 fokon áll meg ... és hát ez a gyakoribb, szóval nekem ez vált be.
Az viszont lényeges, hogy a termosztátházat felfogó csavarok más méretűek, azok helyett újat kell venned. (Ezt majdnem elfelejtettem leírni, mert egy válogatást hallgatok ifjúkorom kedvenc zenéiből és elfogott a nosztalgia. :-)) )
na most ha 70 fokost raksz belem és épp hogy 50-es a vized akkor az miért is jó?
én pont emiatt szeretném kicserélni/fejleszteni a hűtést, mert nem vagyok megelégedve a szántás közbeni épp hogy 45-re felkúszó vízhőmutatót. 952-nek is valszeg jóval magasabb a normál működési hőmérsékelete, mint minden dízelmotornak.
de ha cserélek termosztátházat, akkor más méret kell nem? a hűtő marad az 50-esé de a termosztátház cserélem a d 245-ösre. de alatau korábbi hozzászólásában nagyjából látom, hogy hogyan nézhet ki a dolog http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=144386176&t=9162612
Jobb ha leveszed ami fent van s viszed magaddal nem tudom melyik való a tiedhez ! Az alsó fém csövet nem cseréltem sosem de a kicsi alsót többször is abból is többféle van a vásznasat nem tudtam feltenni alulra inkább szétszakadt ! A gumiból készültet könnyebb feltenni de egy kicsit véleményem szerint rövid oda de nem volt baj vele az legalább felment !
Kérdésem merült fel közben, hogy az új fajta termosztáthoz milyen alkatrészeket kell még vennem és milyen fajtát márkát keressek belőle?
Felső vízcső cserés, de abból 50-es vagy 70-es cikkszámú kell? Ahogy néztem az 50-esnél egyik fele rövidebb mint a másik, a 70-es kezdetűnél meg egyforma.
Termosztáthoz akkor szükségem lesz egy csőcsonkra is ami összeköti az alucsövet és a termosztátházat.
Az alsó alucső ami a vízpumpára és a hűtő alsó részéhez csatlakozik is cserés lesz mert megette az idő rendesen, ennyit ér a sima víz a hűtőkörben. Ehelyett látom lehet kapni vasból is, picit olcsóbb is mint az alu. Jó lehet ez is, vagy maradjak az alunál?
Vigyázni kell többféle létezik belőle és nem csereszabatosak ! Legjobb az órával együtt venni valami olyan helyről ahol tudnak szetben rendelni ! Ezekkel is futottam pár kört a tszben mire rájöttem !
Száraz volt mint a kő ,és inkább a lapoknak túl szét tartása van meglátásom szerint. Én a vonólapját is a felső lyukakba tenném nem az alsó lyukba ahol most van ! Erre is van valami egyszerű séma ,hogy az alsó vonólapoknak hogy kéne állni ,lefigyelném ezen hogy áll !
Vagy elég nehéz a traki, hogy gond nélkül megtartsa.
Ha laza lakatokkal kimászik az eke, akkor az vagy beállítási probléma, vagy a föld extrém (pl. művelhetetlenül száraz, vagy nedves), vagy valami hibás/kókányolva van. Egyszer szántani próbáltam egy ekével, aminek a vonórúdját megpiszkálták. Annyira rövid volt, hogy az alsó függesztőkarok nemhogy összetartottak volna menetirányba, hanem teljesen párhuzamosak voltak. Így az eke szinte egy szellőtől is kitért, mivel nem volt erő, ami behúzza középre. Valami lyen is lehet ...
Piros lámpa szokott lenni általában ! Hűtő tetejében vagy a vizszivattyúban lenne a helye ha van helye gondolom ott jelenik meg a forrás ! Mérni meg a 4,dik hengernél lenne a célszerű az van legtávolabb a hűtőtől ! Legalábbis a 80-as hengerfejek már ilyenek, 50-est már rég nem láttam !
Persze, hogy lehet oda vakdugót tenni (nekem egy hibás gomba van benne). Esetleg, ha egyszer 80-as hűtőt raksz a gépre, akkor lesz hova berakni a gombát. Nem vagyok biztos benne, hogy milyen vakdugóról írtál, de ha a hengerfej fülke felőli végén lévő ellipszis alakú lemezre gondolsz, amit két kis csavar tart a helyén, akkor az a fülke fűtés számára kiképzett hely.
Ameddig a mechanikus óra jó, én biztosan nem cserélném elektromosra.
Nem kell azt piszkálni ha jó a töltés ! A rövidzárlatokkal vigyázz inkább ! Ha a régi fajta akkor kiszolgál téged ! Az újabbak már nem sokat érnek kirázódik a tekercse és leég a rövidzárlattól ! Szerintem működési szempontból nagyon jó generátor szerény teljesítménnyel ! Túl sok fogyasztót nem bír, 300 w körül tud !
Rabe-Verk 3fejes váltvaforgató ! Valamennyi hiba tuti van benne de nem tudom hol sok már a vonórészen a javítás az is lehet az okozza ! De elment elengedett kormánnyal 1km -t annyira rossz nem lehet a beállítás, száraz földben !
De várj, nekem mechanikus az óra a gépen, akkor ide tehetek vakdogót is akár, nem de? Vagy pontosabb lesz a mérés ha elektromos lesz benn a mérő? Van egy vakdugóm a hengerfej bal hátsó sarkánál, gondolom ide pedig a forrás figyelmeztető menne?
Ott valami tisztátalanság kell legyen! Én a Lemkentől a Fortschrittig mindennel így szántottam. Volt, hogy meg kellett feszíteni a lakatot, de utólag mindig kiderült, hogy beállítási hiba, vagy valami elnyaklott. Milyen típusú eke az?
Autóval 4-5 óra. Minden évben megjárom 1-2-szer. A makóiak segítsége nélkül nem mennénk semmire. Még tanulgatjuk a dolgot. Makói őszit és tavaszit termelünk, jövőre talán a spanyolt is kipróbáljuk. 5 év alatt 1000 m2-ről 1,5 ha-ra növeltük a területet. A cél 3 ha, annyit bír el a vetésforgó. Nagyon jól előkészített talajba vetjük a helyi viszonyokra módosított Tiba Gyula-féle négysoros géppel. Vegyszeres gyomirtást általában nem alkalmazunk (a Stompnak nincs sok értelme, más meg nincs), helyette gyomfésű, sorközkapa, töltögetés igény szerint, évi 1-2 kézi gyomvadászat belefér. Műtrágyázzuk, levéltrágyázzuk, jövőre kezdjük az öntözést is. A gépi kiszedőnek nem sok értelmét látjuk, mert a gépi alávágás után ha-onként nettó 100 ezerből fel van szedve kézzel is. Szárítás a klasszikus függönyös megoldással (van egy istállóm, ami nyáron üres). Az osztályozásra csináltam egy dobrosta jellegű szerkezetet, amivel egy másik dobbal csávázni is tudunk. Jövőre lesz kefés tisztító is. Majd kell még egy komoly roppantó, szelelő, osztályozó gépsor, mert idén már szenvedtem vele egy szál magamban.
Nagyobb baj, hogy nincs normális szaporítóanyag. Őszintén nem értem, hogy ha egyeseknek kiszedő gépre is van keret, miért sajnál pár százezret a vírusmentesítésért?
Bekötöttem a rádiót fekete testre ment a sárgát és a pirosat összekötöttem és így kötöttem a munkalámpa 12V-ra a kérdésem az lenne ide illene bekötni egy 10A biztosítékot, hogy az menjen ki vagy nem szükséges? Azért kérdem mert a rádióba látom hátul van egy 10A biztosíték.
Régebben volt a kistraktoros oldalon valaki, aki azon a környékön (Talán Győr mellett) lakott. Ilyenkor már nehezebb fonni a szárát, de jövő nyáron kiabálj rám ha nem sürgős.
Éppenséggel mögoldható januárban is, a postás elviszi ha köll.
333 nick nevűvel alkudj ! A fokhagymák bajnoka ,de még az enyémet nem látta mert akkor a szomszédom lenne ((::!! De most nekem nincs, nem volt idő a permetezésre és a drótférgek megrágták ! A 333-tól fogok rendelni én is februárban és megnézem mit tudok szelektálni belőle magamnak szigorúan saját részre !
A laza kis lakat megfogalmazáshoz ! A Kubotán amivel mostanában járok nincs lakat csak olyan lukacsos zártszelvény ! Van olyan része ahol hosszú lyuk van, oda raktam a csapokat, hát az eke szó szerint kifordult mögülem, és elkanyarodott ,vissza kellett tegyem fiszre ,másként nem bírtam szántani vele !
Az Makótól elég messzire van, de nem csak Battonya, Szolnok, Győr környékén vannak nekivaló területök, hanem a Szabolcsi részökön is láttam már szép hagymákat. Milyen technológiával termeltök, mennyire van gépesítve ?
Egyik lyukba megy a csőcsonk, a másikba a vízhőfokmérő gombája. Legalábbis én így tudom, és így is szereltem be. Termosztátból nekem eleve olyat adtak, amire többek között az is rá volt írva, hogy "UAZ". Gondolom ez valami egyetemleges orosz megoldás. Nekem eddig bevált, bár tény, hogy nem túl régóta használom. Új típusú házból én csak egyfélét láttam. Lényeges lehet még, hogy a vizet (mivel már nem kell folyton utántölteni, és a hűtőkapacitás több, mint elég) lecseréltem "alumíniumbarát" fagyállóra. Amíg sima vízzel, vagy ioncserélttel jártam pár év után már nagyon sz*.*ul nézett ki a termosztátház és a levezető cső is. Lehet, hogy az sem tett jót a termosztátnak ... Megpróbálom nyáron is benne hagyni.
Ja! Szántani meg függesztett ekével úszóban és laza kislakatokkal kell. A hosszirányú vízszintet úgy kell beállítani, hogy szántás közben a tarlónjáró kerék a lehető legkevésbé nyomódjon a földbe, de sehol se emelkedjen a levegőbe. Elvileg ha az eke jól van beállítva, akkor a fel-le, illetve oldalra ható erők kiegyenlítik egymást. Ilyenkor drasztikusan csökken az eke vonóerőigénye, és a munkája is ilyenkor a legjobb. A tarlónjáró kerék azért kell, mert ha a tábla talaja nem homogén (általában nem az), akkor nem lehet tökéletesen beállítani az ekét, mert az egyik talajban jobban behúz, mint a másikban. Ezért az ekéket a szükségesnél valamivel nagyobb behúzásra tervezik, a kerék azért kell, hogy ne mehessen mélyebbre a beállítottnál.
Meg aztán hozzá is szoktam, hogy (főleg télvíz idején, vastag ruhában) dagadtnak néznek, de csak addig, amíg meg nem látják, hogy pl. egyedül arrébb rakom a fokhagymakiszedőt ... utána már nem. :-)
Azért tetszene jobban a mechanikus, mert egyrészt alacsonyabb, mint a levegős, így jobban elfér a kisfülkében, másrészt nincs kiszolgáltatva az 50-es nem túl finom elektromos hálózatának. Nem tudom, hogy utóbbi mennyire reális veszély, lehet, hogy túlparázom, de nem örülnék, ha egy sokszázezres ülést javítani (urambocsá: cserélni) kellene egy áramingadozás miatt.
Amúgy voltam már én felnőttként 75 kiló is, de azt még egyszer nem akarom. Akkor már inkább marad a gyári ülés!
Úgy van ! Lehet megoldás a problémára a biztosíték egész közel az akkuhoz ! Mert a külön húzott vezeték szokott gondot okozni ,valahol mindig kidörzsölődik előbb utóbb !
Azert kotom ossze a piros es sarga kabelet es azok mennek a 12vra azert kerdeztem a munkalampa 12vjara rakothetem ha aramtalanitok akkor tudom h elveszti a me oriat de az nem gond masik trakiba is elfelejti a leveszem az aramot. Kb 5 masodperc ujra beallitani vagy ha tennek egy biztositekot a kabel es akksi koze akkor nem felejtene el meg aramtalanitas utan sem nem?
A memóriát csak akkor lehet elméletben itt bekötni állandó pluszra. közvetlen az akksira,(a testet szintén közvetlen az akksira), ha 100 százalékosan el tudod szigetelni a traki fém részeitől az egészet(antennát is). Máskülönben indításkor az áramtalanító helyett az antennakábelen át indít!
Nem javaslom!
Én inkább indítás után megkerestetem vele az adókat...
De a memóriának állandóan kell a + másként elfelejti mit programoztál ! De ezt csak úgy tudod ha külön vezetéket húzol az akkura ,de az előbb utóbb felgyújtja a trakit ,mert az áramtalanítót kikerülöd vele !
Megvan melyik melyik vezetek persze piros 12v sarga a memoria es gondolom azert kell oket osszejotni h ne felejtse el a dolgokat ha kikapcsolom fekete test kek meg elektromos antenna ha jol tudom masik csati meg a 4 ha gszoro pozitiv es negativ
Mintha 5A lenne vagy esetleg 10 A ! A rádió burkolatán rajta szokott lenni ki-kicsoda a vezetékek közül ! Az egyik madzag a memóriáé, de ne kerüld ki új szállal az áramtalanítót mert felgyújtja a traktort ! Nem is értem a rádió gyártókat miért kell ilyen rádiókat gyártani ! A tszben a rádiók miatt több traki is lefüstölt ! Még jó hogy nappal nem éjszaka mert akkor el is égtek volna !
Vásároltam egy Pioneer MVH-S100UB fejegységet traki kerülne és arra gondoltam én is be tudom ezt szerelni annyira bonyolult nem lehet.
a képen mellékelt vezetéket kaptam hozzá a sárgát és a pirosat összekötném és mondjuk a munkalámpa bekapcsoló gomb 12V kötném a fekete a test a kék pedig ha jól tudom elektromos antenna lehet talán szóval oda nem kötnék semmit.
A kérdésem ide gondolom tanácsos berakni 10-20A biztosítékot h az menjen ki ne a rádió füstöljön el? Mert a munkalámpának amugy is van egy biztosítéka lehet elég az is?
A másik csatlakozó értelemszerűen a hanszórókat dugnám.
Ha túl kicsi nem győzöd cserélgetni a fejrögzítő csavarokat ! A csavar fejét megeszi a föld ! Kopott ekével melóztam ha nem szakadt el akkor 1 hétnél többet nem bírt a feje a csavarnak lekopott és leszakadt !
Valaki tudja esetleg ,hogy az uj 820-as orbitkormánynak esetleg van e szűrője valahol amit tisztitani kell?Vagy a traktor hidraulika rendszer olaját használja és elég csak azt a szűrőt cserélni?
Kiváló a talaj arrafelé ! Ha én csináltam volna videót hát elcsodálkoztak volna a nézők ! Hokedli méretű göröngyök még a traki fellépőjét is összetörték ! Mindennap volt valami csavarszakadás letörés ! Egyszer még a vonórész is kettétört !
az elsőre már én hegesztettem féderlapból kopóorrot, de lehet nem jó helyre sikerült, de ezt a szerzont ki akartam még húzni vele, jövőre lehet kap újakat rá. korménylemezhez való laposvasakat kell néznem?
Akkor az cserés ha nincs orra a vasnak ! Olyat vegyél rá ami orrbetétes az jobban bírja és az orrbetét meg legyen forgatható ! Én pl a sima ekevasra felfúrtam az orrbetétet ,ne kopjon le a hegye ! Az eke vonólapját lehet egy kicsit általában előre hátra állítani csavarokkal ,vagy olyan z alakú és azt lehet valamilyen módod forgatni előre hátra ezt nem kell 10 cm-eket állítani hanem csak 1-2cm-t és láthatóan az eke végét elviszi valamerre ! De legjobb egy hosszú egyenes tetőlécet a hátsó kerék mellé a felni belsejére drótozni pl ,és akkor már látható lesz az eltérés egy mérőszalaggal ! Érdemes erre időt szánni sok gázolaj meg spórolható vele ! A másik a függőlegesen vágó tárcsás csoroszja használata ! Sima tárcsákat kell használni és v vágásokat kell bele fleszelni kb 3cm mélyen és ott is kiélezni ! Ez nem áll meg sosem a bevágások miatt és mindent elvág olyan 6-8 cm mélyen ! Minden fej elé érdemes tenni ! Ha mélységet váltasz a tárcsákat is át kell állítani !
így kellene nekem is beállítani, mert most valahogy nem az igazi. a föld igaz sáros volt, de nem voltam elégedett vele ahogy csinálta a dolgát. laposvasakat lehet le kellene következő szezonra dobnom róla, mert az orruk el van kopva, félrekopva. lehet ez is lehet az egyik gond vele, nem tetszik hogy néz ki a barázdafenék, mert az gömbölyű, pont mint a 3. laposvas orra...
Úszóban kell hivatalosan ! Az ekén meg a kerék a mélységet szabályozza +a menetorsók meg a könnyű vontatást ! Sokan elfelejtik vagy nem is tudják hogy az eke irányát is be kell állítani az eke vonólapján ! Megfigyeltem sokan az első kereket elforgatva szántanak mert ez az irány nincs beállítva ! Viszi az eke a gépet valamerre ! Voltam olyan 1km hosszú táblában szántani, olvastam menet közben, a kormányt meg nem is fogtam, szépen végig ment a barázdában !
Valaki meg tudja mondani hogy hogyan lehet úszóba tenni a hidraulikát az új 820-asoknál tárcsázáshoz jó lenne,mert ugye a régi 82-esnél a három kar közül az egyikkel lehetett,most az erőszabályozó emel le és fel ,de uszó állása van e?
Ezeket a csőcsonkokat hova kell majd bekötni? Az egyik az adott, de ahogy nézem ezen 2 betekerhető csőcsonknak van helye. Mi kellhet még hozzá? termosztátból melyik lehet a jobb? autóhoz valót nézzek?
ezeknél a termosztátházaknál van különbség minőség/gyártó között?
ma levitattak, hogy miért úszóba használom az ekém, miért nem semleges helyzetben és ha látom, hogy kapar a gép akkor emeljem ki, ha nem megy bele akkor süllyesszek rajt. Én is úgy tudtam, hogy úszóba kell... meg így nem tépkedi fölöslegesen a hidraulikát se agépen.
Kérdezném a profiktól, hogy ki hogyan szokott ilyenkor leázott talajon szántani? Úszóba? vagy állandóan szintez a hidraulika karokkal? Esetleg 50-nél antiszlippel?
Az óra a szar vegyél máshol ! Oda lehet csak hibás holmi ment ! Én egyszer a légfék elzáró szelepeket dobáltam a kukába mire felcsavaroztam kiment belőle a menet de olyan szinten leesett a helyéről !
Nekem vagy leüt ha jó a magassága, vagy nem ér földet a lábam és ráz ! Én nem nagyon lelem hová is kéne pumpáljam ! 120kg -hoz mindenképp légrugós kell ,vagy fogyókúra ((::!! A rugós neked bizti nem jó ! A méretezésük szeritem 80-90 kilóhoz van !
Értem értem Nekem Grammer M. Basic van a másik trakiba 2005 kiadás eddig semmi baja nem volt sima mechanikus ülés nagyon meg vagyok vele elégedve kb. 6500 üó van a gépben azóta az ülés is bírja szóval valóban jó ülések.
Csak megéri az a plusz költséget a kompresszoros ülés tud-e annyival többet?
Bár a basic is 48centis az ülőrésze szóval azzal még ki is békülnék csak h nem gyári grammer minden része az zavar.
A M. comfort meg már akkor ugrás, hogy nem biztos hogy megéri.
Ha már Grammert veszel, akkor nem fogsz csalódni se a mechanikus, se a kompresszoros részbe.
A Black Edition 48cm széles, a comfort meg 52cm és sokkal jobban párnázott is. Talán a Black E.-nek az ülőpárna részét nem is a grammer csinálja, hanem valamilyen olcsóbb beszállítójuk. Ennyi a különbség.
A légrugóst jobb választásnak mondják, mert még a sima rugó csak egyirányba tudja elnyelni/levezetni a feszültséget, addig a légrugónál ez jobban eloszlik.
Egy teleszkópus rakodóba 5000-6000 üó-nál kellett csak görgőket cserélni egy Grammer M. Comfort légrugós ülésbe az egyik cég alkalmazottja szerint. Ezek szerint nem olyan rossz az.
Na ez a téma engem is érdekel!!! Vagy két éve rágódok rajta, hogy milyen ülés menjen az 50-esbe. Akkor a légrugós kényelem és egészségmegőrzés szempontjából nem tud többet, mint a mechanikus Grammer?
Ja majd' elfelejtem: 120 kiló vagyok. Lehet, hogy nekem már állatszállító kell?
Ha olajat cserélsz a hajtásláncban valahogy nézz bele a házba, mert lehet, hogy tele van retekkel, és akkor úgy jársz, mint én: Dobhattam ki a frissen beleöntött olajat, mert felkeverte a sz*.*rt és 2 nap után ugyanolyan retkes volt, mint a régi. Utána kitakarítottam a házat. Az alján helyenként 2 centis földréteg volt, plusz egy viszonylag ép kiszáradt, olajjal átitatott bagolylepkét (Amathes c-nigrum L.) is találtam benne. Még most sem az igazi, pedig benzinnel, magasnyomású mosóval, "feszítővassal, lángvágóval" estem neki.
Szerintem járj utána mennyire gáz nálatok a repedezett gumi, mert ha a szövet nem látszik ki, van ahol nem szólnak érte (vagy szólnak, de azért átengedik). Egy telefont szerintem megér ... vagy személyesen kérdezd meg, az ilyesmit talán jobb.
Ha már 15.5-ös papucsok vannak alatta, a helyedben nem cserélném le. A traktorguminál a nagyobb=jobb (a speciális feladatoktól eltekintve). A barázdába még ez is belefér, és abroncsból is jóval nagyobb a választék. Amikor 13.6-osra kerestem radiált, elég furán néztek rám, pedig nagyon profi gumishoz járok, és jóban is vagyok vele. Amikor sikerült kerítenie vigyorogva közölte, hogy akkor ebben a méretben ez az egy pár orosz radiál volt az országban (!!!), legalábbis azoknál a nagykereknél, akikkel ő kapcsolatban van.
Erről még nem hallottam. Lehet, hogy kipróbálom valami kisebb gumin. Amúgy a gumi élettartama tudtommal leginkább a belekevert gombaölő szertől függ, mert a gumik nagy része még mindig szerves anyag és attól válik rugalmatlanná, hogy valami gomba megeszi. Hogy ez ma mennyire igaz, azt nem tudom, de régebben biztosan így volt.
Érzésre nincs nagy különbség a két ülés közt ! Nekem a rugós kényelmesebb jobban be lehet állítani mennyire rugózzon ,míg a levegőst az olyan vagy kemény lett vagy nincs benne elég és lekoppan ,ha meg egy kicsit több van benne akkor meg ráz és magas nekem ! De csak 70kg vagyok és ez lehet ennél a fajta ülésnél már alsó határeset !
A kompresszoros inkább oda való ahol állítgatják sűrűbben ! Ahol csak egy gazda van oda szerintem teljesen megfelel a mechanikus is hisz egy helyre beállítod én nem nagyon kell állítgatni ! Azt mondják a kis súlyú embereknek nem is olyan jó a felfújhatós, mert mint nekem is alig kell bele levegő ,az meg azt okozza hogy kitörik a légrugója !
Jah nem persze veszek csak meg mindig nem tudom sima mechanikus legyen vagy kompresszoros. Szoval te akkor azt mondod nincs sok kulonbseg a ketto kozott akkor lehet a sima is megfelelne a celnak nem?
Lehet hogy drága az ülés de a derékfájás még drágább ,nem beszélve az időkiesésről ! Egyszer rossz üléssel szántottam 1 hónapig nem bírtam menni miatta !
jah megvan 480 széles a black ülése a comfort meg 520 akkor a black edition szerintem nem gyári grammer azok általába 520 szélesek legalábbis nekem is annyi a mostani.
nem ezt csak én hajtom szóval úgy vagyok vele magamtól nem sajnálom a jó ülést mert ez a gyári jó jó most még de ki tudja meddig bírja.
Most találtam egy black edition nevezetű grammert 200e és a comfort pedig 240 környéke most nem tudom mi a kettő közt a kölünbség mert adatokat nézem egyformák.
Értem szóval akkor nem éri meg azt a plusz 50e a kompresszór miatt nekem a mechanikus van az egyikbe eddig meg vagyok vele elégedve. csak ha most ezt leakciózták nem tudom ér-e annyival többet a kompresszor.
Kompresszoros Grammeres trakival járok hát annyival nem jobb mint egy mechanikus ülés ! A grammernek ami hibáját én tapasztaltam az ülőlap egyenes emiatt az ember csúszkál rajta ! Nem is értem miért nem lehet egy kicsit íves és hátrafelé lejtős ! Az autó ülések sem egy egyenes deszka, pedig nem jár olyan helyeken mint egy traktor !
Véleményetekre lennék kíváncsi le szeretném cserélni az ülést és kettő között vagyok sima grammer ülés legyen mechanikus rugozással (MSG85/721) ez a száma azt hiszem, vagy 12V-os grammer (MSG95G/721)?
Nekem a másik gépbe mechanikus grammer van immár 12 éve és eddig semmi baja.
Attól félek a 12V-os verzióba a kompresszor nem adja meg magát egy idő után?
Mivel hogy dupla a tank és nem ott van a szintjelző ahol a töltést végzed így azon a kis csövön megy át a Go a másik tankba a közlekedő edény elv alapján.
Persze ha nem rakod tele mert akkor felül átfolyik.
Ha visszakeresel a nevem alatt, én tettem fel gépkönyvből kimásolt oldalt a kenőanyagokról. A tank szintjelzővel szerintem nem érdemes foglalkozni, soha nem lesz pontos.
Látom korábban más is küzdött az üzemanyagszint visszajelzővel. Miért jobb ez a csöves megoldás , mint a gyári visszajelző? Hamar tönkremegy az úszó, vagy mi a baj vele? Csak mert ez nekem sem jó, és ezt is rendbe szeretném rakni, mert így azért elég nagy lutri vele a közlekedés.
A tudatlanságomért előre is elnézést kérek. Megörököltünk egy panorámafülkés 82-es MTZ-t. 80 valahányas évjárat. Ezt szeretnénk rendbe rakni, és megtartani mert eddig nem nagyon volt gazdája.
Azt szeretném megtudni hogy a váltóba, a motorba milyen minőségű , és mekkora mennyiségű olaj kell?
Sziasztok! Vettem új fék tárcsákat az mtz-be, és az lenne a kérdésem, hogy mindegy hogyan rakom bele, vagy a barázdának forgásiránynak megfelelően vagy ellentétesen?
Azért annyira nem szeretném újragumizni. A kopott Voltyrét azt le kell dobnom, a difi miatt, meg majdnem full sima, jó ha fél centi futója van, semmi fogása sincs már. Itt somogyban talán 1 céget tudok ahol nem kötnek bele talán mindenbe. de az kb 45 km ide.
Üdv. Sok múlik rajta hova viszed és mien nepja van a vizsgabeztosnak.
Nálunk a haver kis fülkés 80-asát azért nem engedték átt műszakin mert a 15,5 ös gumi szélesebb a sárvédőnél. Csináljon rá szélesítést.
A saját 82-en 9,5-ös müvelökerék se jó mert nem gyári méret. Azt mondták csréljem vissza csak akkor megyátt.Szomszéd megye 10km ott simán átt ment mindegyik.
Ugy hallotam fehérváron fékpadon vizsgártattak amig egy mtz bele nem ugrott az aknába ,de "lassú"pótokat még mindig fékpadozák ,ismerősőm EB7-esén csréltettek fékpofát, fékdobot, szelepet és úgy engedték átt a végén hogy már nem tudnak mit kezdeni vele.
Egy kis repedezettség miatt nehogy újragumizd már a traktorodat! Hol ilyen ganajok a vizsgáztatók? Ez nem 9báros abroncs,amivel 140el hasít a busz ,hanem lassú jármű,mg vontató,amire van olyan gumi is,ami új korában már repedezik...az orosz szinte mindegyik egy idő után. De a taurus is!
műszakira a most jó mintájú Taurus-t is le kell cserélnem mert igaz nagyon jó mintája van, de a nap miatt a futófelületen repedezik, ahogy néztem 97-es gyártású a gumi. Most ha vennék is neki egy nem repedezett párját ami szintén használt taurust, amin nincs repedés, akkor is ehelyett is kell másik majd pár éven belül, arra meg kicsi az esély, hogy találok még egy jó állapotú taurust amivel átmegy műszakin. Újonnan tuti nem veszek rá taurust, mert annyit nem használom a gépet, hogy megérje... Voltyre gumit tudok itt a közelemben, az 80e bruttó belsővel együtt, annyiért meg nem rossz. a használt taurust meg 60e-ért hirdetik, szerintem azért egy kicsit sok.
A másik fele, hogy emberek miért szednek le traktorról jó gumit és adják el? Valszeg mert valami gáz van vele....
Valamint gondolkodtam még, hogy eladom a felnit gumistól és veszek szűkebb felniket rá, és 13,6-os gumikkal felruházom, mert azért szerintem lehet túl széles az 50-esre a 15,5.ös gumi.
Katona koromban mintha glicerines vizes oldattal törölgettük volna a gumikábeleket és nem voltak megrepedve sosem pedig azok már nem mai gyerekek voltak lehet még 20-30 éves kábelek is voltak benne !
Ertem es ezt hogy rakom be nekem nincs ilyen ez ha jol latom a rudon atmenne es ez tartja fixen? Csak mert nekem a rud nincs lyuk h atmenne ez a valami.
Egyetértek "kavicsos64"-el: A különböző kopottságú, vagy eleve más méretű gumi nem tesz jót a difinek. A műszakin van ahol szólnak, van ahol nem. Nálunk már abba is belekötnek, ha a tetőponyva házi barkács. Egyszer a rendőr is megállított, hogy szerinte kicsi a profilmélység (!!!) nem tudom mit szólt volna, ha megkérem, hogy mérje meg pontosan ... Szóval erre a kérdésre sajnos nem tudok egyértelmű választ adni, ahogy arra sem, hogy milyen gumit érdemes venni. A Dnyeprosinával én egyszer úgy jártam, hogy mindkét külsőmnek a belső oldala kirepedt, de úgy, hogy mire észrevettem, már kijött rajta a belső, pedig azokkal (mivel diagonálok voltak) nem is jártam alacsony nyomáson. Most vagy két éve orosz radiál van rajta, már láthatóan kopogat, de mikor lemosom úgy néz ki, mint az új. A Taurus régen ölhetetlen volt, mostanában viszont sokfelől hallom, hogy 1-2 évesen már repedezik ... szóval itt nincs egyetlen igazság.
Nekem legközelebb valószínűleg BKT kerül fel, mert elég jók vele a tapasztalatok és árban nincs (még) annyira elszállva, azután majd meglátjuk hogy viselkedik.
Ha a másik gumid még jó, akkor a helyedben én próbálnék valami hasonló használtat szerezni. Ha nem sikerül, vagy már nem sok ideje van hátra, akkor inkább párban cserélném pénztárcától függő márkájú újra, a régi meg maradna vésztartaléknak.
Ha erdőre is jársz, akkor megfontolandó a diagonál, mert azt (állítólag) nehezebben szúrja ki az ág, ha viszont inkább szántóföldön és/vagy szállításra használod, akkor mindenképpen radiált javasolnék: Megfelelő nyomáson használva kényelmesebb, nagyobbat fog, kevésbé bántja a talajt, és mivel később reped ki, és puha talajon kevesebbet is fogyaszt vele a gép, nem is biztos, hogy üzemórára "összerázva" drágább, mint a diagonál.
Gumis ismerősöm mondta, hogy a külsők élettartamát nagyon megnöveli, ha hosszabb (pl. téli) leállás idejére letakarítják és átkenik szilikonzsírral, esetleg le is takarják. Hogy ez megéri-e, arról fogalmam sincs. Igazából azt sem tudom hol kapni szilikonzsírt.
Kiszedtem a kampót hátul és betettem helyére a vonórúdat ami be volt fordítva a kérdésem az lenne ide nem lehet kapni valamilyen hézagolót mert nekem pár mm mozog fel és le?
Egy bontott ábra se lenne rossz róla hogy is épül fel.
Én egy egykori műhelyvezetővel beszéltem, állítása szerint sose cseréltek olajat az adagolóban az 50-eseken, mert a motorolajat oda feljuttatják a fogaskerekek és nem kell. Teljesen meg volt rökönyödve rajt, mikor meséltem neki, hogy az enyémen cseréltem az olajat, mert minek... (pedig több volt a gázolaj tartalma mint az olaj...)
Kinek volt a rángatózós MTZ-je ? Porlasztó csúcs is okozhatja ha nem egyforma a fajtája ,márkája ! De egyébként 7 féle baj is okozhatja ,de a leggyakoribb a porlasztócsúcsok nem egyformasága miatti rángatózás ! Lépésről lépésre át kell nézni a vezérmű fogaskerekeket , a meghajtó tárcsa alatti olyan u alakú lemezt is, nem e lóg ,mert a ferde fogazás miatt ha az a u alakú lemez nincs beállítva ,a meghajtó fogaskerék el tud mozdulni előre hátra és módositja a befecskendezést ! Ezeket mondta az adagolós bácsi nagy vonalakban !
A felemás gumi kinyírja a difit ! Az hogy kivül milyen, ha nem durdefekt előtt van azért nem szólnak, hacsak nincs lefutva ! Ha hosszabb távon akarod használni jobb ha egypár új gumit veszel rá ! És tető alatt parkoltatod ! Az én gépem mindig tető alatt parkol ,nyáron a gumit letakarom ronggyal ne azt süsse a nap ! Legolcsobgumieu portálon nézz szét mi általában ott veszünk mindenre jobb áron árulnak mint a mi országunkban !
Nekem is kellene vennem egy gumit hátulra, mert egyik oldal nagyon gáz. Közelemben van egy taurus 15,5-es használtan 60-ért adja az fickó... kép alapján jól néz ki, nálam kiszolgálna egy darabig. de félek attó, hogy a nap ahogy süti nyáron megrepedezik ez is mint a most fennt lévő taurusom, aminek szerintem jó ha 2 mm hiányzik a mintájából, de nagyon meg van repedezve a futója. Jó lehet az orosz? vagy inkább keressek valami használt de márkásabbat? műszakin mennyire nézik hogy mind két oldalon azonos típus legyen? Gondolom radiál/diagonál egyik-másik azért szólhatnak... de ha egyik felén orosz másikon taurus?!
Gyári gépkönyvben olvastam a Kubotáéban ,pedig azon 38 talán a gumi hogy szántáskor 0,8 ra kell állítani a gumi nyomását ! A 3 fejes váltvaforgatós eke az közel 1 tonna
Azért ahhoz nagyon kis nyomás kell, vagy hibás felni/gumi.
Amúgy az igaz, hogy a gyengébb minőségű gumik tovább bírják magasabb nyomáson, de fel kell tenni a kérdést, hogy mi ér többet: A gumi, vagy a vezető gerince, a traktor alváza és a föld, amit széttipor együttvéve? Arról nem is szólva, hogy a traktormintás gumik a kicsi pozitív mintarész miatt viszonylag hamar megcsúsznak aszfalton, és ezt is fokozza a túl nagy nyomás, szóval balesetveszélyes is lehet, ha az ember rosszat pörget az élet nevű szerencsekeréken.
A jó nyomásérték persze abroncsméret és típus függvénye is a nagyobb gumik és a radiálok azonos terhelés mellett sokkal kisebb nyomást is elbírnak. Nekem a "lopakodó" kerekek elől 0.3, hátul 0.8 bar-nál sem tűnnek puhának. Hogy az élettartamot mennyiben befolyásolja, azt nem tudom, mert olyan sokat nem járok vele, de nem hiszem, hogy akár hosszú távon is ártana neki.
A tszben én 1bárral jártam országúton a hátuljában ,az elejében meg 0,9 cel nem rázott egyáltalán ! Gyárilag a hátsóban szántáskor csak 0,8 kéne legyen ,még a Kubotában is ez szerepel !
Sok a korom a gumiban :) viccet félre téve igen én is sokat hallottam ilyenről. Nekem most hátra BKT került fel 460/85R34 es méret pontosan. sokat javult a komfort érzet a régi gumijához képest. :)
Sajnos ez van ezért nem haragszom az mtz-re, hiszen máshol sincs kolbászból a kerítés minden hol vannak apróbb hibák.
Aki utólag turbósított mtz-t hüvely hossza az 230mm vagy 245mm! Melyik jár hozzá gyárilag vagy gyakorlatilag vagy befolyásol valamit a hosszúság? Dugó az 3gyűrűs!
Szia.Nekem van gumis haverom,és több tíz pár éves 70-80 %-os orosz gumit láttam nála kidobva.Belülről 4-8 centi hosszan vágások vannak a külsőben,és napi szinten kicsipják a belsőt.Az ő tanácsára én 2 bár alatt nem hajtom.inkább lassabban megyek.Hogy a kék is üt,az meg nagy szégyen a gyárra nézve hogy nem kalibrált felnit vesz.A pronar felniktől megállt az eszem,hogy menyire szebben megy tőle az mtz. https://youtu.be/Pf16viFrfQE
jó reggelt! Megnyugtatlak, hogy nem csak az Mtz felni üt. Amit az előző hsz-ban említettem kék traktor annak is a jobb első kereke üt, és szemmel nagyon is jól látható mind az ütés és a gumi kopás a is, fél oldalában eszi kifelé a gumi közepét de nem minden hol ;)
Alacsony nyomás a titka, nekem is most rakták az mtzm alá az új gumit hátra a srác kapásból 2bart tolt bele. Mutattam neki, hogy az oldalán ott van max terhelésnél azaz xxxx kg-nál 40/50 km/h nál 1,6 bár lehet az abroncs nyomás, úgy engedte vissza ;) :D
Helló! Annyira mint a nyugati társaik amik nem híd rugósak.
Lejebb kell engedni a gumi nyomást 1,2-1,4 közé, de mindig az elsőbe legyen kevesebb, 0,2-0,3 barral.(Ezt az utóbit a TM-175 könyvéből másoltam)
Én most vettem a gépet (952.3) egyenlőre pattogást csak rossz úton tapasztaltam de ott minden ráz nem csak a gép. Viszont a kék T7.235 az brutális 30-38 km/h óra között verek magát hiába van beállítva a gumi nyomás.
Nagyon észre vehető sajnos.DE nem az egyenes hídban van a gond,hanem az egész nem normális gyárban.Nálunk egy fél éve csak pronar felnikkel árulják őket.Pár napja volt szerencsém egyet meghajtani,(892.2-est ) szebben ment mint bármelyik szöghajtásos.Az enyém orosz felnis,az úgy ugrál mint a bakkecske,szabályosan látszik belülről hogy üt a felni. Meg két hónapja nem lehet nálunk lemezburkolatos mtz-t venni.Csak az új műanyagost 700 euróval drágábban.
így igaz.De tudok tehén farmon,egy rakodóst ami 5000 munkaórája bírja.Előtte meg 1000-1500 óránként,megadta magát.Akkor meg ott egye meg a fene nyomlapot és lendkereket is,kell bele venni újat,és megy tovább.
Pontosan egy tsz traktorát nem szabad a gondos gazda traktorához hasonlítani, oké ott is előjönnek a gondok, de azért nem olyan sűrűn és nem pdig olyan nagyok..
Meghát sok ember úgy van vele, hogy a motor bírja még mehet eggyel nagyobb munkagép is utána. 😁
Pontosan így van,csak nem tudtam ilyen szépen körbeírni.Szóval azt akartam írni hogy az 1025-öst a két lamellája miatt,ha hozzáértő vezeti gyári kuplunggal ,azt nagyon sokáig el tud menni.
Helló! Ha már valami nem úgy van a kuplungnál ahogy lennie kell ugyan úgy ki lehet nyírni egy 82-esben is 1 év alatt. Nekem 260 óra után szét hullott a tárcsa, ekkor sikerült venni gravírozott (made in belarus) tárcsát azzal lehetett jól csúsztatni is, és még sem viselte meg. Szaby rakott fel képeket régen abból mentettem le és úgy mentem vásárolni :)
De vissza kanyarodva én most vettem egy 952.3-as gépet még a gyári kuplungja van bent(kop-kop-kop) 2100 órás, nagyon sok múlik a kezelőn is, miként használja, az ilyen dolgok nagy része a kormány és az ülés közt dől el egy részben, másik részben meg a sok utángyártott alkatrész.
Ezeknek a gépeknek "bivaly" motorja van nekem is tanácsolták, hogy inkább többet váltsak 2 vel mint csúsztassam a kuplungot vagy erőltessem a váltót.
Nem tlt,két tárcsa van a váltónak.Égész a 220 lóerősökig így van megoldva.Az 1025-ösnek aki 8000 munkaóra alatt ki tudja nyírni a lamelláit,annak nem kéne traktorba ülnie.
A tszben még nem értek el a szinterfém kuplungtárcsáig ! A roppanás azért van mert a kuplungtárcsa szorul a nyelestengelyen és a lendkeréktől nem válik el ! Ez lehet a portól ,vagy hogy gyárilag szorosra van illesztve és szereléskor nem reszelgette könnyen járóra a traktoros bácsi ! Én dettó igy jártam ám, onnan a tapasztalat, ezt sokan nem tudják !
Épp ezt akartam kérdezni hogy ha évente cserélgetni kell a kuplungot akkor nem lehet bele teni erösebbet?A 4sebességes váltó is szinkronos bár nem tökéletes van amikor roppan egy picit.
Az MTZ oldalváltóktól a 1025-é a legjobb ,szinkronizált úgy váltogatsz vele mint az autóval ! De lassúbb mint egy 920.valahanyas ,azok 41 mentek kipufogó csere ,szétfűrészelés, után 12 tonna rakománnyal !
Én is a kuplungjára hallottam a leg több panaszt.A 1025 nél meg a váltóra hogy meg kell szokni aki nem szeret váltogatni az nem igazán barátkozik vele. Meg az elejére hallottam ojat hogy ez már hidraulikusan kapcsolja az elejét és ha benne megkopnak a lamellák megcsuszik nem hajt az eleje akkor szét kell turni az egész traktort mert tán csak ugy lehet kicserélni.
Ahol melóztam velük, ott minden évben tárcsa csere volt ,de ez azért , mert ki volt hagyva belőlük néhány kuplung szerkezet rugó ,másként nehéz volt a kuplungot használni ! Le is égett rendszeresen ! Szerintem egy gagyi traktor ! A problémás gépeket ráztam gatyába már ahogy tudtam ,mert minden bajuk volt ! Az első az olyan tartós volt, hogy már az első pár órában a motorja gajra ment, még főtengelyt is cseréltek rajta ! Utána sem volt tartós kb 30 óra múlva az egyik dugattyú elpárolgott belőle úgy 3cm hiányzott a szétszerelésnél ! Megint új motor ekkor jöttem én én nem nyúztam csak óvatosan ismertem már az elő életét ! Mire ez jónak mondható lett jött a következő az a vizet forralta a nem rávaló kipufogó a nem belevaló vízgomba és még a fene tudja mit ki nem cserélgettem rajta ! A harmadik már csak rutin feladat volt !
Érdeklődtem mik a különbségek az 1021és a 1025 között.Motor ugyan az.Az 1025 nek szorzó váltója van 2 karral kell váltani.Kuplungrész hosszabb igy a traktor is picivel hosszabb.Az elejét a közepén hajtja 1 kardánnal.1021 ben szinkron négyes váltó van tán megegyezik a 952 ben szereltel, igy az elejét is 2 kardánnal hajtja még az oldaláról.A hátsó diferenciál meg az 1221esé. A hátsó tengelyek is hosszabbak.Nem tudom sujra menyi lehet köztük a különbség?
Néhányszor voltam 1025tel, de annak másféle váltója van, nem evett többet mint a 82 pedig kínáltam tárcsázás közben ,tarlót hántottam vele ! 10-12 literrel el volt óránként !
Ha már igy benne vagyunk a turbókban mi a hejzet a fogyasztással?Egy 1025 többet eszik ugyan azzal a munkaszélességgel mondjuk mint egy 892?Nekem a 920 utólag lett turbósitva.Fogyasztásal meg vagyok elégedve. Arra lennék kiváncsi menyivel eszik többet egy 105-ös?
Vákum a szívócsőben nincs ! Abban a szívócső hossza miatt egyfajta gázlengés alakul ki ami a tehetetlenségénél fogva még túl is tölti a hengert, és minél hosszabb annál, (egy bizonyos határig) nagyobb töltése lesz a hengernek ! Elméletben a rövid szívócsővel harapós lesz a motor ,a hosszúval meg nyomatékos ! Ezeket gyárilag a motorhoz igazítják !
3 géppel rendelkezek: 1987-es 82-es 5500 órával, 2003-as 820.2 utólagosan turbózva 7300 órával és van egy újonc 892.2 ő még csak 72 órát ment. Csak amiatt írom, hogy pár ezer órát lehúztam bennük, van 1 kis tapasztalat. Ha rendesen be vannak állítva érezhetően erősebb a turbós, nem csak papíron szereplő adatokon. Sajnos az újon állítani kell majd, mert elinduláskor elég bátortalan :( A 820.2 is újkora óta nálunk van, annyit változott a turbózással, hogy ahol előtte füstöt lökött és erőlködött ott most nyugodtan megy. Be lett állítva az adagolója, "gyári" 892 értékre, membránszabályzó nincs az adagolón.(cseh adagoló és tkp 6 turbó páros van rajta)
A turbó nélküli motor szívócsövében folyamatos vákum van , és a léghiány csak erősödik a fordulatszám növelésével.
Turbó esetében alapból nyomás van a szívócsőben ! Ez bármilyen kicsi is legyen ,mindenképpen nagy előnnyel jár ,,..és a nyomás még növekszik is a fordulatszámmal ,ami kifejezetten előnyös mivelhogy a szívószelepek egyre rövidebb ideig tartanak nyitva.
Az el van irva ! 0,65-1 bár az már valami de alatta szerintem kb halottnak a csók ! Csak logikailag számolva ha 10liter levegőt szívna turbó nélkül ,0,1- 0,4 nél akkor 11 literre nőne a levegő ill 14literre ,az én szerintem értelmetlen, olyan kis mennyiséggel több ,ráadásúl még fel is melegszik és az oxigén tartalom csökken ,bár több levegőt kap de az oxigén tartalom csökkenése miatt kb annyi mint turbó nélkül ! A 920-asokon azért tesznek töltőlevegő hűtőt hogy legyen értelme a turbónak ! Arról már nem is beszélek a 80 lóból 7-8 lót emészt fel a turbó hajtása !! A turbóhoz hogy értelme legyen kell a nyomás is ,de nem árt némi gázolaj is hozzá ! Másként nem biztos hogy erősebb lesz a gép !
Nálam a motor fordulat max. 1800. Terhelés nélkül max 0,1 bart tölt, teljes terhelésnél max 0,6 bar TKP6 turbóval. Igy alig füstöl, előtte több anyagot kapott, füstölt is rendesen akkor tudta a 0,9-1 bart, de a váltót majdnem szétszedte gyorsításnál. Szántásnál, keményebb talajmunkánál általában 0,4 barral vagy alatta dolgozik 1600 fordulaton. MTZ 552E D-244 motor, utólag turbózott, UTN adagoló membrán szabályzóval.
Válasz a2457 #44578. hozzászólására Ez szép meg jó,csak mindketten ott b@szátok el hogy mtz-ről besszélünk.1-az mtz sima meg turbós szett is kívülről meg cm3-re is sajnos egyforma. 2 volt szerencsém 892 est hajtani gyárilag turbónyomás órával,és a 0-ról csak szántás közben lehetett ki mozdítani,ami egy komolyabb gépnél változó geometriás vagy turbó turbóval nem így működne.És ott már lehetne üresjárati fogyasztás különbségről beszélni."
A mostani autókon változó geos turbók vannak. Az általunk leírt tipusok nem ilyenek. Lehetséges, hogy van akinek többet tölt, beállításokon múlik minden. Én nem versenygépekkel dolgozom, normál használatban vannak (minden érték gyári).
Nem tudom, hogy a 101-es volt rajta. Én használtan vettem, természetesen nem sokkal vétel után láttam, hogy a nyomóágba dolgozza az olajat (csöpögött rá a centrifugál szűrőre). Le vettem, elvittem NYH-ra egy turbós szakihoz, lötyögős volt a tengelye, 80e ft lett volna a felújítása, nem kértem. Habitól akciósan 55eft-ért vettem egy új oroszt. Ezzel még azóta nem dolgoztam. Felújítottam a nyomóágat. Gyárilag még a kompresszor szívócsöve a turbó nyomóágába volt bekötve ( mint a szívó diesel-eknél), és akkor már rá fabrikáltam a turbó nyomásmérő órát is, de azóta még nem volt kint a gép a garázsból.
Megmondom őszintén állóhelyzetben nemnagyon néztem még. Terhelés alatt igaziak az értékek a befecskendezett mennyiség miatt. Hogyhogy 101-es volt rajta? Annak az állása a cooleres verzióra passzol gyárilag. 892esek 126os cseh turbóval jöttek, most az újakat tkp 6-al szerelik. Nekem is az újonc az 892 :) Tavasszal már be lesz fogva művelésre. Ha teszek majd rá nyomásmérőt beszámolok az ő adatairól is :)
Köszönöm szépen! Nekem 892-em van. Most cseréltem turbót rajta. Eddig cseh (101-es) volt, de már fos*a az olajat. Orosz tkp 6-ost tettem rá, és bekötöttem egy töltőlevegő nyomásmérő órát. Munkában eddig még nem volt módom kipróbálni (szezon után). Álló helyzetben max fordulatszámmal (2200) az óra csak 0.1 bar töltést mutat. Nálad állóhelyzetben is ilyen értékeket mutat az óra vagy csak munka közben? Nem tudom, hogy van-e különbség , hogyan kellene mérni?
Nekem a 820-on tkp-6 van és raktam rá mérőórát. Cseh adagolós, be lett állítva de külön megkértem az adagolóst h gyári értékre állítsa. Membrán szabályzó nincs az adagolón. Normál terhelés alatt 0,4-0,5-öt szokott mutatni. nagy terhelésnél 0,6, ha teljesen leterhelem és nagy fordulaton van (2000 környékén) akkor kibillen 0,8-ra. 1700as fordulaton használom a gépet így 0,4-0,5öt tölt.
Van 1 gyárilag turbós is de 71 óra van még benne, meg nincs mérőóra így arról nem tudok adatokat.
Remélem hasznos adatokkal szolgáltam :) Ha bármi érdekel még írj nyugodtan!
Múlt tavasszal szereltem ilyet az ötvenesre. Az olajnyomásmérő hidegen 4 bar, melegen 2-3 bar körül mutat. Gond nélkül fel lehet rakni a centrifugál helyére. Az előnye, hogy könnyű cserélni, nem kell az olajiszapot vakarni, és nem tud megszorulni. Az olajiszapot viszont valószínűleg nem szedi ki olyan hatékonyan, mint a centrifugál. Ha lesz rá időm, kiderítem, hogy lehet-e a gyári patron helyére venturi combo szűrőt rakni, mert úgy lenne tökéletes.
Én sok ilyen garnitúrát szereltem már be, és azt kell mondjam minőségileg messze felülmúlja az össszes mtz-hez kapható garnitúrát. Akit érdekel ez a hüvely garnitúra, januárba tudok pontos infokat adni róla, hogyan lehet beszerezni.
Légkondi!!!Aktív szénszűrővel ellátott , légkondicionáló berendezés. Gondolom,hogy minél kevesebb permetszer hatóanyagot lélegezzen be az erőgép vezetője! Törökbálinti Állami Gazdaság által kifejlesztve.
9-es gyors váltós. A kuplungja még gyári, bontva nem volt és olyan mint a vaj.(kop.kop.kop) a másik meg volt már. A t7.235 new holland nem pörög ilyen jól lomhának tűnik ehhez. :)
Szinkron vagy hagyományos váltóval ?? Kerámia kuplung tárcsát neki,meg egy keveset a füstcsavaron, és semmivel sem fog kevesebbet tudni mint az 1025-ös.
Az nem lehet, hogy a blokkoddal van valami? Vagy mindig a szart sikerült bele venned... Amúgy pont letojom, hogy milyen a garnitúra... 1 szezont szántottam csak ezzel a cuccal... Ha hideg a motor, csipegeti, ha meg ilyen "szuper" termosztáttal meleg, akkor is... Ha 60-70 fokig felmegy a terheléstől, akkor nem... Persze ez relatív, mivel a blokkon itt-ott mindig folyik... A lemez meg a blokk között nemrég volt eltömve, megint folyik, a kipufogó dettó... Szóval szerelgesd csak, hajrá...majd úgy jársz, mint ez, hol itt hol ott folyik...
"a jelölt része a dugattyú teteje felé kell álljon."
Ez föltétlen igaz mindön esetben. Még a 80-s években raktunk össze MTZ motort úgy, csak úgy füstült és falta az olajat a néhány napos járatás alatt. Akkor motor szét és kiderült hogy két gyűrűn fordítva volt a jelölés. Azóta én mindig le ellenőrzöm derékszöggel vagy tolómérővel az összeset.
Lehet csak szerencsém volt, de én annyit választottam hüvelyezéskor, hogy most turbós szett(3 gyűrűs) van benne... Aztán meglátjuk mit bír... 1 hajtókar csapágy lett cserélve, a nyomás kicsit javult, oszt ennyi... 70fokon alapjáraton 08-1, fordulaton 1.8-2...a többi nem érdekel... Adagoló, porlasztó lengyel, most bika a motor(mások szerint)....
Amit Csoppika feltett könyvből részletet azokat úgy kellene összeválogatni a dugót meg a hüvelyt hogy ne legyen nagyobb eltérés amit megengednek? Vagy veszek 4db dugót meg 4hüvelyt kompletten és addig cserélgetem egyik dugót másik hüvelyhez tenni például míg a megengedett eltérés jó nem lesz?
Az előkamra méretét is megszoktátok mérni új vásárláskor?
Ezt bátran állíthatom ! De ez csak az utóbbi időre igaz még az elfekvő alkatrészekben vannak olyan jó anyagú alkatrészek amivel éveket lehet üzemelni !
Az öreg MTZ-s hozzászólásaiban keresd meg mit ir és azt kövesd annak idején én is az ő utasitásiból nyertem tudást ! Az erősített cuccokat bele kell szerelni ! Azért igy írtam mert nem tudom melyik fórumon tárgyaltuk ezt a gardán szabályozós témát !
Ismerőssel beszéltük nem is olyan rég, 2 hüvely cserét kibírt a zetor gyűrű náluk, míg már ezelőtt 20 évi is ahány gyűrű volt ez mtz szettekbe, az mind más méretű volt és nagyon puha anyagból is gyárották, sűrűn szét is szedték emiatt a gépeket. Mikor széthúzták először inkább visszarakták a már előzőleg használt zetorét.
És azt meg tudod mondani, hogy hogyan lehet ennek utánaállítani? Mert azt láttam akkor is, hogy 2 csavar van, így mindegyiken tekertem egy menetet befelé. kicsit akkor javult, de egy komolyabb fánál, már megszorul a kúpos hasító a fába elég könnyen. Igazából másra nem is használom a kihajtást, csak erre... Motor fordulat megy kicsit magasabb alapjáraton se nagyon esik vissza, szóval tuti ezzel a szalaggal van a gond.
Anyagában is keményebb, így rugalmatlanabb, mint az MTZ gyűrű, de így hamarabb is törik szerelésnél. A régebben külön kapható gyűrűkészleteknél minden egyes gyűrűt külön bele kellett próbálni a hüvelybe, 20-ból 18-at biztosan reszelni kellett. A Zetor gyűrűnél ilyen nem volt (igaz, csak egy motorba tettem ezt). A gyűrűhézag 0,45-0,78mm, de az orosz eléggé megengedő, mert a könyv szerint 4mm hézagnál kell cserélni......
Arra mondod hogy a zetor gyürű néha keményebb mint amit adnak gyárilag a dugóhoz? Több helyen olvastam hogy ezzel rakják össze! Gyürű végek között a hézag mennyi lehet?
Nem akarom minősíteni egyiket sem.... de a M.l drága, Agip mióta ENI lett azóta nem hozza azt a minőséget, mint előtte, a Shell olajait meg nem ismerem. Én pár éve a Mobil Delvac MX 15w40-est használom (Agip diesel sigma-ról váltottam).
Ha jól emlékszem neked is 50-esed van. Annak a gyári szalagfeszítő csavarjait egy-egy rugós villa biztosítja, ami idővel el tud fáradni és a csavarok fel tudnak lazulni. Lehet, hogy ez a gond nálad is.
Amúgy az 50-es gyári TLT-je nem rossz. 10 éven keresztül kaszáltam, báláztam (Hesston 5580), permeteztem vele gond nélkül. Idén fogtam egy medvét egy szárzúzóval, ami kinyírta (előtte azért eltekerte a kardánt), normális alkatrészt sajna nem kaptam hozzá, ezért, és mert minden évben hektárszám talajmarózom a kutya kemény réti földet a 80-as erősített TLT-t raktam bele. Annak bőven elégnek kell lennie és töredékébe kerül, mint a lamellás.
ma teszteltem, de szerintem én is beruházok majd egy ilyen termosztátházra, csak már bánom, hogy megvettem ennyiért az új termosztátot.. :( Tanulópénz.
TLT-vel is gondom van, oda mit ajánlanátok? Nem nagy erőt ad le sajnos és megcsúszik, utána állítottam de nem sokat javult, úgyhogy cserés lesz az is. Olvastam valamilyen lamellásról, ez megéri a pénzét? Vagy csak vegyek original szalagokat hozzá és jó az is...?
De a márka is számít nem keveset ! Még azonos 10W 40 olajból se mindegy ki volt a gyártó ! A nevesincs olajakat meg kerülni kell bárki forgalmazza is ! MOL, AGIP, SELL ilyesmiket kell bele venni ! A gázolaj ellátó rendszert is érdemes felülvizsgálni hogy minden jó-e ha ugyanis nem jó a porlasztás túl sok korom képződik és hiába a jó olaj a koromtól megragad a gyűrű de lehet az is elég ha szorul és megeszi az olajat ! Ez sajnos tapasztalat a nem MTZ-m is ilyen cipőben jár, most fogom vinni az adagolóját javíttatni ,de lehet a motort is szét kell szednem a szar csúcsok miatt ! Én is próbálok BOSH ,vagy LUCAS csúcsokat bele tenni mert a szlovák gyártású már szart sem ér !
Egyik dolog a kartergáz aminek utána akarok járni meg hátha jobban indulna! Azért szeretnék turbós szettet bele! Csak nem tudom hogy 3vagy4 gyűrűset vegyek!
Engem idegesit az a sok kartergáz nem azért raktam rendbe a motort!
Látod ezt nem tudom.Az 1221.2 láttam C motrost,rövidebb henger,más főtengely csapágyak meg papíron 3 lóval erősebb.De fogalmam nincs hogy miért van belőle 2 fajta.
A hüvelyekkel ne foglalkozz,a rövidebb az C-s motorba való.Vagyis foglalkozz inkább a szerelés helyett,csak ne az mtz-ével !!! A dugóból meg neked csak a 4 gyűrűs való,hátha megfelelő mennyiségű lesz a szemednek a karter gáz.
Nem tudom ám, ebbe csak fanatikusak látnak bele mi miért van ! Én ahhoz keveset dolgoztam MTZ-vel hogy minden tipusát ismerjem ! Meg ahol melóztam is még én jobban tudtam a nyűgjüket mint a szerelők ! A gépek sok apró hibájából vagy 3-4 traktort is ki gyógyítottam ! Én voltam a berepülő pilóta az került hozzám ami szar volt ! Meló közben lassanként gatyába rázogattam őket ! Motor belsőt csak keveset láttam, az is inkább csak kókányolás volt az én véleményem szerint ! Leginkább a 920-asokat orvosolgattam amiken szerelői tévedésekből adódóan voltak hibák tömkelege ! Nem rá való kipufogótól az elektromos hálózati hibákon keresztül ,fel sem tudom sorolni !
Ezzel a maszkal egész szép.Levegüszürő is szépen ki van vezetve.Mit érhet egy ilyen?Nekem az itteni piacra gyártott pufók müanyag boritás elég ocsmány.Attól még a régi lemez is sokkal szebb.
Attól hogy nem látszik kopás a fogaslécen még gyárilag lehet túl nagy a foghézaga ,láttam én már hasonlót ! Pl A simsonokban is a főtengely végén lévő kis fogaskereket és a kuplungharangot össze kell választani másként zörög menet közben mint amelyik főtengelyes ! Az hogy új valami nem jelenti azt hogy jó is !
Az valami kopás miatt rángatózik ,pl fogasléc ,vagy az adagolóelem fogasívje is okozhatja vagy mindkettő ! De ezt agy jó adagolósnak rutinból tudnia kéne !
Turbós hüvely garnitúrából mit határoz a hüvely 230mm és 245mm? Másik dolog van 3gy illetve 4gyűrűs dugó is! Melyik jobb mit határoz egyik és másik? Ki melyiket építtette már be vagy javasolja! És nem utolsó dolog milyen gyűrűvel?
Köll hozzá egy nagyobb csapágygolyó, vagy 1 domború végű dorni, ami a fagy dugó átmérőjének kb. a fele vastagságú. Mög köll ütni röndösen többször, addig még elég homorú nem lössz. Akkorra összehúzza a külső átmérőt és kijön können 1 kis mágnessel a fészökből. Kis igazítás után akár vissza is lehet rakni.
Ma jött meg az MTZ 80-ashoz a vízmelegítőm. Korábban kérdeztem már, hogy a fagydugó eltávolítása hogy zajlik, kaptam is rá egy olyan választ, hogy egy erősebb csavarhúzót a közepébe, aztán kifeszíteni.
Próbáltam, de nekem ez nem volt járható út.
Van-e más ötlet, az eltávolítására, vagy próbálkozzak olyasmivel, hogy fúrjam át, aztán úgy feszítsem ki?
A napokban szeretném felszerelni, azért kérem a segítségeteket.
Szép meg jó,de ha rendeset akarsz akkor ne úgy legyenek a csapágytartók mint a ghoni-én.A szélein a csapágytól csak 1 lap legyen kijjebb.Inkább legyen,két tengely 4 csapággyal 1 soron,mintsem két lap lógjon ki a csapágytól.
Csak a Tóth Agrót tudom javasolni Soltvadkerti tárcsa nekem is és jó pár barátomnak ! Jók nagyon öntvény távtartós 56 cm csipkés lapokkal van vág ,mindent meg vagyunk vele elégedve benne az anyag!Kállósemjénben!https://www.youtube.com/watch?v=lpalIkC8mGo
Hát jól nézz körül van a piacon épp elég gagyi ! A váz ,a tárcsa csapágyazása és a tartója lényeges milyen erősségű ! Egy helyen melóztam olyan vacak tárcsájuk volt feszt letört a tárcsacsapágy tartója !
Már több, mint 12 éve tettem fel új adagolót, ami a gépen volt elvittük adagolóshoz Szécsénybe. Azt ne kérdezd, hogy mit csinált vele, de jó lett. Szerintem (és többen is mondták már neked) két egyforma nincs ezekből, így ugyanolyan hibájuk sem lehet. Próbáld meg egy kölcsönkért adagolóval, vagy próbálj meg ezzel élni.....
Maga a doboz ami feladta a leckét, kivágni lemezből, utána a kapcsolóknak( a TLT is meg akartam csinálni) és a visszajelzőknek kifúrni/reszelni a helyét, utána szépen lehúzni kárpittal. Szépre sikeredett, és nem olyan ormótlan slaggal teli húzgált fülkébe kell ülni, sose vitt volna rá a lélek, inkább lettem volna difi nélkül ha nem találok megfelelő elektromos szelepet.
Korábban nektek volt olyan probléma a gépetekkel hogy hebeg habog ugat! Végül mi lett a probléma megoldása? Nekem is 1000-1500Fordulat között mint a bakkecske úgy megy! Mondták már elől az adagoló meghajtót cseréltem vezérlést is cseréltünk foghézag miatt az adagoló is volt adagolósnál de semmi változás!
2005-ig választható volt.2 külső munkahengeres monoblokkos vezérlésű,vagy a központi 125 mm-es munkahengeres változat között.2005-óta csak monoblokkos van.
lehet azt írni hogy 100%-kal nő a teljesítmény de én úgy tapasztaltam hogy mikor fordító kar törés volt a gépemen és magába a segédemelő dolgozott nagyon gyengécskének bizonyult tény hogy ha van fent kíméli a munkahenger felfogató csavarjait mert több pontra eloszlik a terhelés
Nem vagyok biztos benne, de a 1221-esnél mintha eleve külső munkahengerek lennének (jó lenne, ha valaki, aki látott már közelről is ilyen traktort megerősítené, vagy cáfolná). Mondjuk attól még lehet belső is, a neten talált képek alapján nem tudtam rájönni. Mindenesetre a Keletagro honlapján azt írják, hogy a segédemelő 100 %-kal növeli az emelőképességet, vagyis magában annyit kell emelnie, mint a gyárinak ... elvileg, de ez csak matek.
a zégergyűrűvel ellentétes oldalon kell feltámasztani és a tengellyel együtt kijön a persely is lehetőleg préseljétek ki vagy ha más lehetőség nincs keményfa a tengely végére és 5 kilós műszerész kalapáccsal bőszen biztatni kifelé
visszafelé a házat meg melegítve helyre csúszik minden
Sziasztok! Hogy tudnám szét szedni a 80-as emelőszerkezetet? A tengely se jobbra se balra nem mozdul. A perselyeket akarom kicserélni benne de ahhoz szét kellene szednem!
MTZ 82 Kiaszakadt munkahengert vajon hogyan lehet újra rögziteni a padlóra?
Az történt hogy az egyik fa amit húztam elakadt egy túskóba és a munkahengert ki szabta a helyéről. Mind a 4 csavarhelyén szét ment a menet, így ahogy emelek a munkahenger szökik a kabinból és nem pedig a tárgy emelkedne. Milyen megoldás van erre?
De ez gyarilag ilyen 10 even keresztul igy hasznaltam es semmi baja nem volt most h beraktam ezt az orat azota csinalja ezt most kicsereltek az orat masikra remelem ez jo lesz.
elméletben 12V kellene kapni de éjszakára áramtalanítottam reggelre megjavult szépen mutatta a fordulatot de ki idő után megint megakadt most 1500 fordulaton.
Köszönöm a segítséget! Ahogy látom nálam egyenlőre a kitámasztók nincsenek útban ( a cseréhez viszont le kell vennem őket). Remélem ezzel sikerül megoldanom a túlhűtést mert eddigi próbálkozásaim során max 50 fokot mutatott a hőfokmérő szerintem a termosztát ki sem nyit. Hiába próbáltam többféle tömítést a víz a felmaródások miatt megkerüli a termosztátot ( legalábbis szerintem).
Azt elfelejtettem, hogy más csavarok kellenek hozzá, meg a hűtő kitámasztókon is mókolni kellett (legalábbis az enyémen), de a furatok ugyanott vannak. Ha ilyen házat veszel figyelj, hogy a kis könyökcsőhöz való (külön betekerhető) csőcsonkot is adják hozzá! Nekem emiatt vissza kellett menni.
Egyszerű: járó motornál forgatod a kompresszor kapcsolóját, és amikor kis recsegést hallasz, akkor van bekapcsolva. Azután megkeresed, hogy hol szökik el a levegő........
A tápfeszültséget ellenőrízném ! Azt is meg kéne nézni váltóáramot vagy egyenáramot kap-e a váltóáram nem biztos hogy jót tesz neki ! Meg a magas feszültség is káros ahol 14,4 volt felett tölt a generátor !
Mennyire megbízhatóak ezek az új elektromos fordulatszámmérők?
Mert nekem le kellett cserélnem a régit valami kegyetlen módon pörgött az üzemóra számláló.
Beraktam az újat beállítottam és az első út alatt 1000 fordulaton megállt a mutató nem megy semerre a gombok is újak.
Létezik h a új óra és már rossz lenne? Holnap visszaviszem és ad egy másikat de félek nehogy az is erre a sorsra jusson végtelenségik nem cseréli ki nekem.
Hengerfejpakolás csere után néha Zetornál és MTZ-nél is bugyborékolt nekem, de bejáratás után meleg motornál utánahúztam a hengerfejcsavarokat és megszűnt.
Ha nagyobb a baj, akkor lehet, hogy érdemes megpróbálni meleg motornál a porlasztó felől mindegyik hengert megnyomatni zárt szelepeknél vagy 10 bar-ral (elfordulás ellen biztosítani kell a főtengelyt!!!). Mi egy átalakított porlasztóval csináltuk. Elég jól kihallatszik, hogy hol a baj. Sztetoszkóppal állítólag még inkább.
Ha nincs gyári leírásod a műtrágyaszóróhoz, akkor minden találgatás. Ráadásul a gyári beállítás sem szentírás, mert az egyes (azonos tápanyagtartalmú) műtrágyák szemcsemérete, osztályozottsága, felülete nagyon eltérő lehet. Ha biztosra akarsz menni, rá kell szánni 1-2 napot és be kell kalibrálni a szórót a tálcás módszerrel az általad használt minden műtrágyával.
Ez a BAJ,akkor lehet az alja egy t-25 ös is ,mert az se nézik ,hány KW Hány lőerős az a 80 as mert nem mindegy ,hogy 60 vagy csak 40KW ! És D-240 vagy csak D244 motor! Se azt ,hogy főtengelyen van e súly ,biztos ,van erre műszer,hogy ezt kiszűrjék ,de nekik csak a pénz meg ,hogy álltalába rendbe legyen,az nem számít ,hogy 80 as e vagy csak 50 !
Ez igen, beszarás, hogy mik vannak. Mi mondjuk kb. 2 hete vizsgáztattunk egy 80-ast, ott se sokat szaroztak az eredetiségvizsgán, számítógépen megnézték, hogy egyezik-e a motorszám, meg az alvázszám, aztán lefotózták, de más nem volt. :-/
Lenne egy MTZ 550-es ami eléggé "böfögi" a vizet. Egy nap 3-5litert is képes elengedni.
Tavasszal lett rajta a hengerfej megcsinálva. Síkolva, szelepfészek marás, nyomáspróba és minden rendben rajta. A hengerek külön külön 10 Bar nyomással megmérve és sehol se engedett a vízbe levegőt.
Ezt így akkor összeszerelve még mindig volt egy kis minimális levegő bugyborékolás a hűtőbe, de mostmár elég sok.
Szerintetek mi lehet még a baj?
Hengerfej tömítés valószínűleg lesz, de nem hinném, hogy azzal lett volna gond annál a pár üzemóránál amit ment.
Van egy 3 fejes lengyel ekém(Akpil), valaki nem tudja a beállítási méreteket ,legalább nagyjából ,hogy ne sokat küszködjek vele míg sikerül jól beállítani.
Tisztában vagyok vele, hogy nincs valami nagy haszna és természetesen érkezik rá a blokk melegítő, csak szeretném bekötni és ezért volt szükségem erre az információra!
Ne törd rajta a fejed, nem sokat ér. Egy blokkmelegítővel többre mégy.
Előtét ellenállás a műszerfalban van, az izzító a szívótorokba van beépítve, két vezeték van rákötve: 1 vastagabb az izzítószálnak, egy vékonyabb meg a szelepnek. Van egy kis tartálya, amibe gázolajat vagy petróleumot kell önteni
Lehet, hogy már lerágott csont, de én friss Mtz 80-as tulajdonosként nem tudom, hogy hova kell bekötni az izzítást a motortérben. Kérlek képekkel segítsetek.
Továbbá még azt kérdezném, hogy az izzítás áramkörébe külön ellenállást kell e bekötni?
Nekem is fagyállós, de másik gépemnél olyan volt, hogy felment 80-ig és se tovább termosztáttal, de ez a kerülőágon is ennyire visszahűtheti, hogy nem melegszik tovább..? igaz 70+ fokos termosztátot vettem bele. lehet 80 feletti lenne jó?
Egytárcsás 4lapátos műtrágyaszórótól csodát ne várj,pláne ha valami kommersz ...például lengyel... Az egyenletes jobb baloldali szórásképet két tárcsással lehet elérni,egytárcsással lehet mókolni,de akkor meg a szórásszélesség fog csökkenni,de egy oldalra így is ugy is messzebbre fog szórni valamennyit... 10-12méteres szórásszélességnél többet nem tudnak ezek,de művelőnyomba pont emiatt nem jók,mert egy oldalra többet szór,akárhogy csinálod... Kinylódtunk anno mi is vele,aztán lett kéttárcsás amazone,meg rauch....na ezeket össze sem lehet hasonlitani az előbbivel.
Próbáltam már úgy is hogy jobbra mind a 6 lapátot kifordítottam a legszélső lyukba igaz az enyémen csak 3 lyuk van! De úgy meg mintha jobbra tolódott volna a szóráskép! Átrakom majd úgy ahogy te mondtad úgy elvileg egyformán kellene neki szórni? Köszönöm a segítőkészségedet!
Ezen tünetek csak a traktorost dicsérik ,tiszta a hűtő kivülről ! Hűtőtakaró ,motortakaró ponyva ! A fagyálló nagyobb töménységben is javít valamit ,Class-patrol azt mondja töményen használja és 130 fokig nem forr fel !
Nálam se megy 40 fok fölé a mutató az ötvenesen. Pedig vadi zsír a termosztát benn, mérő is... be is van mérve, 10 fokkal mutat kevesebbet, de úgy is nagyon kevés. és nem bírom felmelegíteni. Kevés lehet a lapát szállítása? De a motor se forró pl szántás után..