Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2022.03.22 0 0 38803

Nem rossz ez a topik.

 

De a kisvárosi marakodást kihagyhatnátok.

 

 

M41 2305 Creative Commons License 2022.03.22 0 1 38802

Inkább az 5.21-es vonat. A 6.39-es 7.25-kor van Dombóváron és csak 8.07-kor van onnan IC Budapestre, ami 10.05-re ér fel. Ergo ez nem gyorsabb, mint a busz. Plusz, ami a busz mellett szól, az egregyi-völgy településeinek kiszolgálása Bp. felé. Tény, a vasutas lobbi is felébredt, miután mi hoztuk a valós, vagy általad csak vélt eredményeket. Ők is akartak ilyeneket. Most meg túltolták, jön a párhuzamosságok újbóli kiépítése.

Előzmény: M62,306 (38801)
M62,306 Creative Commons License 2022.03.22 -1 0 38801

Szerintem ez egy darabig álom is marad. És ez sok mindenen múlik, nemcsak a mázai hídon. Legfőképpen a Komlóról 6:39-kor Dombóvárra induló vonat tette szerintem ezt a kérdést okafogyottá, hiszen a főváros gyorsabban elérhetővé vált, mintha a Bonyhád - Budapest expressz Komlóról indulna.

Előzmény: M41 2305 (38800)
M41 2305 Creative Commons License 2022.03.22 0 1 38800

Alapvetően nem álmodtunk nagyot az elején. Mert semmi mást nem szerettünk volna, mint hogy Komlóról induljon egy járat 6:20-kor, ami 7:10-kor Bonyhádról egy meglévő járat menetrendi idejében fut tovább. Visszafelé pedig a 15:05-öst (ami most csak pénteken jár) szerettük volna napontásra. Komlóra egyébként véleményünk szerint is elég lenne ennyi. Valószínűleg ezt is fogjuk lobbizni, csak most a 9:20-as bekavart, így oldották meg.

Előzmény: M62,306 (38798)
M62,306 Creative Commons License 2022.03.22 -1 0 38799

Megpróbálhatod úgy beállítani a dolgot, hogy mivel egyszer rajzoltál valamit, akkor az már a te szabadalmaztatott ötleted. Csak ebben a konkrét esetben nem ez volt szerintem a szempont, ez pusztán egy megoldás arra, hogy a reggeli csúcs után felszabadított eszköz Komlóról eljusson Budapestre a 15:05-kor visszainduló, eddig is meglévő járatért. Ettől függetlenül igen, abszolút örülni kell annak, hogy lett ez a járat :-)

Előzmény: M41 2305 (38797)
M62,306 Creative Commons License 2022.03.22 -1 1 38798

Szerintem a helyén kell kezelni a kérdést. Adott a település a maga kb. húszezres lakónépességével, plusz az érintett útvonalból fakadó vonzáskörzet, amivel együtt talán kijön a harmincezer fő. Azért ez nem az a szám, amire napi négy közvetlen budapesti járatpárt kell tervezni. De majd meglátjuk, kívánom, hogy fogadja be az igényt a megrendelő és termelje ki a menetrend az üzemeltetési költségeket. Nem lesz egyszerű, de végül is szép dolog hinni valamiben.

Előzmény: M41 2305 (38795)
M41 2305 Creative Commons License 2022.03.22 -1 1 38797

"egy szolgáltatói kezdeményezést fogadott be a megrendelő, fordaoptimalizálás okán."

 

Köszönöm, hogy ezt Te írtad le. Ugyanis pont ezt kértük, meglévő járatok módosításával, fordaoptimalizálással jöjjön létre egy reggeli/délelőtti Komló-Budapest járat. Ez volt a cél és indul a járat. Miért kellene most szomorkodni?

Előzmény: M62,306 (38794)
M62,306 Creative Commons License 2022.03.22 -1 0 38796

Tegyétek is, azzal nincs is semmi baj. Csak ne add el azt sajátodnak, amihez semmi közöd nem volt. Mert nem azzal van a baj, hogy itt vered magad, de talán az átlagemberek közé már nem kéne ezzel kiállni és mindenki pofájába belehazudni.

Előzmény: M41 2305 (38793)
M41 2305 Creative Commons License 2022.03.22 -1 1 38795

"Az ITM alig várja, hogy befogadja ezt a rendkívüli javaslatot."

 

Nektek volt/van valaha más, ami kicsit kimozdítja a komlói viszonyokat pozitív irányba? Vagy marad a szokásos? Átszállás, átszállás, átszállás? 

Előzmény: M62,306 (38790)
M62,306 Creative Commons License 2022.03.22 -1 0 38794

Egyáltalán nem savanyú a szőlő, pusztán csak irritáló az az irrealitás, amivel fényezi magát a kolléga. Mert senkinek se legyenek hiú ábrándjai arról, hogy ezektől a lázálmoktól majd az ITM és a KTI vigyázzba áll és megrendeli a szolgáltatótól (VB) a járatokat. El sem jut idáig a dolog, itt is pont arról volt szó, hogy egy szolgáltatói kezdeményezést fogadott be a megrendelő, fordaoptimalizálás okán. Úgyhogy remélem, egyúttal a feltételezésedre is választ kaptál, ki mit tesz a fizetéséért.

Előzmény: akhilleusz89 (38792)
M41 2305 Creative Commons License 2022.03.22 -2 1 38793

"a ti részetekről meg savanyú a szőlő,hogy nem lehet tovább a lábat lógatni az irodában"

 

Pontosan ez a helyzet. Évtizedek óta állóvíz volt, most pedig csak úgy megtörténnek a dolgok, biztos furcsa lehet onnan nézni. :-) Nem érdekel a kritika, mert ez nem is az, inkább irigység, tesszük amit kell, Komlóért. 

Előzmény: akhilleusz89 (38792)
akhilleusz89 Creative Commons License 2022.03.22 -1 1 38792

Az öntömjénezés valóban kicsit sok a részéről.Viszont a ti részetekről meg savanyú a szőlő,hogy nem lehet tovább a lábat lógatni az irodában,hanem gondolkozni, valóban dolgozni kell a fizetésetekért?

Előzmény: M62,306 (38776)
M62,306 Creative Commons License 2022.03.22 -1 0 38791

Még ha azért lobbizna, hogy legyen két óránként szekszárdi ráhordás az expresszekre, felhasználva minél több ma is meglévő járat teljesítményét. De nem, Komló és Budapest közé kell naponta 2x4 járat, persze... És akkor arról még nem is beszéltünk arról, hogy a vonatos eljutásokból is akad néhány, ami mellé tökre nem kellene már túltolni ezt a témát.

Előzmény: Mr. SziD (38785)
M62,306 Creative Commons License 2022.03.22 -1 0 38790

Az ITM alig várja, hogy befogadja ezt a rendkívüli javaslatot. Szerintem állj le, mert könnyen fordul a kocka és hiteltelenné válik a tevékenységed.

Előzmény: M41 2305 (38780)
M62,306 Creative Commons License 2022.03.22 -1 0 38789

Aha, tényleg. Hazudsz, az a baj.

Előzmény: M41 2305 (38779)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.22 0 0 38788

Komló és Bonyhád nyilván nem ad annyi utast, hogy kedden is tele legyen a busz.

 

Majd a politika eldönti, hogy a 23 szekszárdi busz mellé kifizet e 1 db napi komlóit ?

 

 

Előzmény: Mr. SziD (38787)
Mr. SziD Creative Commons License 2022.03.22 0 0 38787

Csupán azt néztem meg, hogy milyen másik expresszel ütközik az időfekvése az egyes járatoknak.

 

A nem megy be esetre csupán egy kérdés van: lesz annyi utas, hogy a hét minden napján megérje leközlekedtetni mind a négy járatot?

Előzmény: trizs77 (38786)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.22 0 0 38786

Azt vizsgáltad, hogy mi van ha a Komló Budapest bemegy Szekszárdra is ?

 

Azt is, hogy mi van ha nem megy be ?

 

 

Előzmény: Mr. SziD (38785)
Mr. SziD Creative Commons License 2022.03.22 0 1 38785

Kicsit megvizslattam alaposabban a menetrendet, egyes járatokkal kapcsolatban vannak fenntartásaim. Minden induláshoz feltételeztem a szekszárdi betérést, mert az a lényegen sokat nem változtat.

 

6:20-as indulás: Bonyhádról kb. annak az időfekvésében indul egy expressz, ami vélhetően hosszabbodik Komlóra. Szekszárdtól "lassú párként" mennek a mohácsiak.

9:20-as indulás: Bonyhád-Szekszárd szakaszon pár perc különbséggel megy a Pécs-Pest járat, Szekszárdtól pedig van expressz Mohácsról egy időben.

12:20-as indulás: Pécsről "lassú" van, Mohácsról expressz csak egy órával később.

15:20-as indulás: szintén van Pécsról lassú, illetve ugyanekkor Szekszárdtól a Harkány-Mohács felől érkező expressz.

 

Szumma: a 4 járatból 2 tökegyszerre megy a mohácsi expresszel, a reggeli járat esetében pedig komfortcsökkenés, de minimum menetidőnövekedés várható (a valószínűleg kiváltódó Bonyhád-Pest expressz Neoplanos forda). És eljutottunk ahhoz a problémához is, hogy a korábban emlegetett mázai híd problémája miatt Inovellnél komolyabb jármű nem jöhet szóba, vagyis a meglévő Tempo100-ra írt menetidő is nyúlni fog. Innentől kezdve a Komlóról érkezőknek szerintem vonzóbb lesz Szekszárdon a másik kocsiálláson álló Neoplan, mert az kényelmesebb és hamarabb felér.

 

Személyes vélemény: Jelen formában egyedül a 12:20-as indulásnak látom létjogosultságát (plusz szódával a 6:20-as is elmegy). Kérdés, hogy van-e értelme mindenképp erőltetni a közvetlen járatot, amikor Szekszárdon a többség jó eséllyel átszáll, vagy akkor inkább behordjuk a népet az expresszhez Szekszárdra és spórolunk eszközt és embert is. 

 

B terv: legyen eltolva fél vagy 1 órát az ütem, hogy ne ütközzön meglévő expresszekkel, így Szekszárdról is érdemi extra lehetőséget nyújt Pestre.

Előzmény: M41 2305 (38780)
pécs siklósi út 1 Creative Commons License 2022.03.22 0 1 38784

HLD-871 Veszprém, MNY-828 Zalaegerszeg

pécs siklósi út 1 Creative Commons License 2022.03.22 0 0 38783

MAN szervíz miatt

Előzmény: LSU 106 (38777)
pécs siklósi út 1 Creative Commons License 2022.03.22 0 0 38782

NBF-105 vasárnap Fehérvárra megy a 106-os meg kinti telephelyes Sásdon

Előzmény: MSzabi98 (38781)
MSzabi98 Creative Commons License 2022.03.22 0 0 38781

Komlón 3 Innovell van, amit lehetne ilyen célra használni:

NBF-105, NBF-106 és RWE-873.

Utóbbinak van vasárnap Keszthely-Pécs köre, ha Komló adná ezt a pesti járatot, ezzel tudnám leginkább elképzelni. 

 

És ha már RWE, ma kinn volt helyizni egyet, a 13:40-es 8-as jutott neki :)

Előzmény: Kuvik76 (38770)
M41 2305 Creative Commons License 2022.03.22 -3 0 38780

Köszönjük. A tervek szerint 3 órás ütem lenne: 6.20, 9.20, 12.20, 15.20. 

Előzmény: Sofi 37 (38764)
M41 2305 Creative Commons License 2022.03.22 -2 0 38779

Fogalmad sincs semmiről, de legalább leírtad. 

Előzmény: M62,306 (38776)
LHS 363 Creative Commons License 2022.03.22 0 0 38778

Akkor egyelőre az MNY-827 marad a fordagép a bajai fordán? 

Előzmény: LSU 106 (38777)
LSU 106 Creative Commons License 2022.03.22 0 0 38777

RLT-932 -> SWW-296

M62,306 Creative Commons License 2022.03.22 -2 2 38776

Hányinger ez az öntömjénezés, főleg annak fényében, hogy két fűszálat nem tettetek keresztbe ezért. Ez pusztán egy házon belüli átszervezés eredménye, mivel Bonyhádnak nem lesz olyan busza, ami átfér a mázai híd alatt...

Előzmény: M41 2305 (38760)
hory004 Creative Commons License 2022.03.22 0 0 38775

Nem lenne meglepő, vasúton is az első pótlékban elő jön az indítsuk el a vonatot előbb, majd vár útközben valahol, de ne lehessen átszállni rá... 

 

Biztos vagyok benne, hogy mondjuk az ilyen átszállás biztosítások és felesleges GM publikussá tételének sokkal nagyobb társadalmi haszna és szakmai elismerése lenne, mint egy mindennapos Bp gyorsnak. 

Csak hír értéke lenne kevesebb. 

Előzmény: Kuvik76 (38774)
Kuvik76 Creative Commons License 2022.03.21 0 0 38774

 + Vannak még a fő(bb) vonalak ütemesítésekor elbaszott csatlakozások "renbetételei" pl. 5643 Pécsváradon, Szederkényben -igaz pár évnek el kellett telnie mire "észrevették".

 - Meg olyan is amit nem -  pl. "régen" a 12.00 Pécs-Bonyhád gyors(ított) járat volt, és hétfőtől szombatig csatlakozás volt Ófaluba Meceknádasdon -na ez már régóta nincs. (4 percen múlik?). 

 + A Mohács-Berkesdnek meg az utóbbi évekig soha nem volt csatlakozás-biztosítása Pécsről Surgetinben, most van.

 

És még egy gond(?) pl. Kisdobszára 10-en éve rezsibe jár ki a busz Szigetvárról, meg vissza....

Úgy gondolom egyre több hasonló település lesz...

Előzmény: JLW-470 (38771)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!