Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Inkább az 5.21-es vonat. A 6.39-es 7.25-kor van Dombóváron és csak 8.07-kor van onnan IC Budapestre, ami 10.05-re ér fel. Ergo ez nem gyorsabb, mint a busz. Plusz, ami a busz mellett szól, az egregyi-völgy településeinek kiszolgálása Bp. felé. Tény, a vasutas lobbi is felébredt, miután mi hoztuk a valós, vagy általad csak vélt eredményeket. Ők is akartak ilyeneket. Most meg túltolták, jön a párhuzamosságok újbóli kiépítése.
Szerintem ez egy darabig álom is marad. És ez sok mindenen múlik, nemcsak a mázai hídon. Legfőképpen a Komlóról 6:39-kor Dombóvárra induló vonat tette szerintem ezt a kérdést okafogyottá, hiszen a főváros gyorsabban elérhetővé vált, mintha a Bonyhád - Budapest expressz Komlóról indulna.
Alapvetően nem álmodtunk nagyot az elején. Mert semmi mást nem szerettünk volna, mint hogy Komlóról induljon egy járat 6:20-kor, ami 7:10-kor Bonyhádról egy meglévő járat menetrendi idejében fut tovább. Visszafelé pedig a 15:05-öst (ami most csak pénteken jár) szerettük volna napontásra. Komlóra egyébként véleményünk szerint is elég lenne ennyi. Valószínűleg ezt is fogjuk lobbizni, csak most a 9:20-as bekavart, így oldották meg.
Megpróbálhatod úgy beállítani a dolgot, hogy mivel egyszer rajzoltál valamit, akkor az már a te szabadalmaztatott ötleted. Csak ebben a konkrét esetben nem ez volt szerintem a szempont, ez pusztán egy megoldás arra, hogy a reggeli csúcs után felszabadított eszköz Komlóról eljusson Budapestre a 15:05-kor visszainduló, eddig is meglévő járatért. Ettől függetlenül igen, abszolút örülni kell annak, hogy lett ez a járat :-)
Szerintem a helyén kell kezelni a kérdést. Adott a település a maga kb. húszezres lakónépességével, plusz az érintett útvonalból fakadó vonzáskörzet, amivel együtt talán kijön a harmincezer fő. Azért ez nem az a szám, amire napi négy közvetlen budapesti járatpárt kell tervezni. De majd meglátjuk, kívánom, hogy fogadja be az igényt a megrendelő és termelje ki a menetrend az üzemeltetési költségeket. Nem lesz egyszerű, de végül is szép dolog hinni valamiben.
"egy szolgáltatói kezdeményezést fogadott be a megrendelő, fordaoptimalizálás okán."
Köszönöm, hogy ezt Te írtad le. Ugyanis pont ezt kértük, meglévő járatok módosításával, fordaoptimalizálással jöjjön létre egy reggeli/délelőtti Komló-Budapest járat. Ez volt a cél és indul a járat. Miért kellene most szomorkodni?
Tegyétek is, azzal nincs is semmi baj. Csak ne add el azt sajátodnak, amihez semmi közöd nem volt. Mert nem azzal van a baj, hogy itt vered magad, de talán az átlagemberek közé már nem kéne ezzel kiállni és mindenki pofájába belehazudni.
Egyáltalán nem savanyú a szőlő, pusztán csak irritáló az az irrealitás, amivel fényezi magát a kolléga. Mert senkinek se legyenek hiú ábrándjai arról, hogy ezektől a lázálmoktól majd az ITM és a KTI vigyázzba áll és megrendeli a szolgáltatótól (VB) a járatokat. El sem jut idáig a dolog, itt is pont arról volt szó, hogy egy szolgáltatói kezdeményezést fogadott be a megrendelő, fordaoptimalizálás okán. Úgyhogy remélem, egyúttal a feltételezésedre is választ kaptál, ki mit tesz a fizetéséért.
"a ti részetekről meg savanyú a szőlő,hogy nem lehet tovább a lábat lógatni az irodában"
Pontosan ez a helyzet. Évtizedek óta állóvíz volt, most pedig csak úgy megtörténnek a dolgok, biztos furcsa lehet onnan nézni. :-) Nem érdekel a kritika, mert ez nem is az, inkább irigység, tesszük amit kell, Komlóért.
Az öntömjénezés valóban kicsit sok a részéről.Viszont a ti részetekről meg savanyú a szőlő,hogy nem lehet tovább a lábat lógatni az irodában,hanem gondolkozni, valóban dolgozni kell a fizetésetekért?
Még ha azért lobbizna, hogy legyen két óránként szekszárdi ráhordás az expresszekre, felhasználva minél több ma is meglévő járat teljesítményét. De nem, Komló és Budapest közé kell naponta 2x4 járat, persze... És akkor arról még nem is beszéltünk arról, hogy a vonatos eljutásokból is akad néhány, ami mellé tökre nem kellene már túltolni ezt a témát.
Kicsit megvizslattam alaposabban a menetrendet, egyes járatokkal kapcsolatban vannak fenntartásaim. Minden induláshoz feltételeztem a szekszárdi betérést, mert az a lényegen sokat nem változtat.
6:20-as indulás: Bonyhádról kb. annak az időfekvésében indul egy expressz, ami vélhetően hosszabbodik Komlóra. Szekszárdtól "lassú párként" mennek a mohácsiak.
9:20-as indulás: Bonyhád-Szekszárd szakaszon pár perc különbséggel megy a Pécs-Pest járat, Szekszárdtól pedig van expressz Mohácsról egy időben.
12:20-as indulás: Pécsről "lassú" van, Mohácsról expressz csak egy órával később.
15:20-as indulás: szintén van Pécsról lassú, illetve ugyanekkor Szekszárdtól a Harkány-Mohács felől érkező expressz.
Szumma: a 4 járatból 2 tökegyszerre megy a mohácsi expresszel, a reggeli járat esetében pedig komfortcsökkenés, de minimum menetidőnövekedés várható (a valószínűleg kiváltódó Bonyhád-Pest expressz Neoplanos forda). És eljutottunk ahhoz a problémához is, hogy a korábban emlegetett mázai híd problémája miatt Inovellnél komolyabb jármű nem jöhet szóba, vagyis a meglévő Tempo100-ra írt menetidő is nyúlni fog. Innentől kezdve a Komlóról érkezőknek szerintem vonzóbb lesz Szekszárdon a másik kocsiálláson álló Neoplan, mert az kényelmesebb és hamarabb felér.
Személyes vélemény: Jelen formában egyedül a 12:20-as indulásnak látom létjogosultságát (plusz szódával a 6:20-as is elmegy). Kérdés, hogy van-e értelme mindenképp erőltetni a közvetlen járatot, amikor Szekszárdon a többség jó eséllyel átszáll, vagy akkor inkább behordjuk a népet az expresszhez Szekszárdra és spórolunk eszközt és embert is.
B terv: legyen eltolva fél vagy 1 órát az ütem, hogy ne ütközzön meglévő expresszekkel, így Szekszárdról is érdemi extra lehetőséget nyújt Pestre.
Hányinger ez az öntömjénezés, főleg annak fényében, hogy két fűszálat nem tettetek keresztbe ezért. Ez pusztán egy házon belüli átszervezés eredménye, mivel Bonyhádnak nem lesz olyan busza, ami átfér a mázai híd alatt...
Nem lenne meglepő, vasúton is az első pótlékban elő jön az indítsuk el a vonatot előbb, majd vár útközben valahol, de ne lehessen átszállni rá...
Biztos vagyok benne, hogy mondjuk az ilyen átszállás biztosítások és felesleges GM publikussá tételének sokkal nagyobb társadalmi haszna és szakmai elismerése lenne, mint egy mindennapos Bp gyorsnak.
+ Vannak még a fő(bb) vonalak ütemesítésekor elbaszott csatlakozások "renbetételei" pl. 5643 Pécsváradon, Szederkényben -igaz pár évnek el kellett telnie mire "észrevették".
- Meg olyan is amit nem - pl. "régen" a 12.00 Pécs-Bonyhád gyors(ított) járat volt, és hétfőtől szombatig csatlakozás volt Ófaluba Meceknádasdon -na ez már régóta nincs. (4 percen múlik?).
+ A Mohács-Berkesdnek meg az utóbbi évekig soha nem volt csatlakozás-biztosítása Pécsről Surgetinben, most van.
És még egy gond(?) pl. Kisdobszára 10-en éve rezsibe jár ki a busz Szigetvárról, meg vissza....