Mi lesz a Romorantin "temetőjében" felhalmozott Autolib' autókkal?
Amióta eltávolították őket Párizs, Lyon és Bordeaux utcáiról, ezek az elektromos autók küzdenek azért, hogy második életet találjanak maguknak. Romorantin-Lanthenayban több mint ezer darabot tárolnak egy üres telken.
"Régebben volt itt egy kis erdő, de az egészet a földdel tették egyenlővé az autók tárolására, holott a szeméttelep mögött, közvetlenül a szomszédban van egy igazi parkoló."
A szóban forgó hatalmas parkoló, amely 800 méterre található, az egykori Matra gyáré volt, Romorantin emblematikus autógyáráé, amely mára eltűnt. Ezen a biztonságos telephelyen valóban több száz másik Autolib' található, sokkal jobb állapotban, de néhány Bluely és Bluecub is, azok unokatestvérei, amelyek tavaly nyáron kerültek Lyon és Bordeaux utcáira. Ők is egy feltételezett második körre várnak.
A Bolloré csoport tiltakozása ellenére a multinacionális vállalatnak ki kellett ürítenie a 4000 nem kívánt Autolib' -t a párizsi régióból, és vészhelyzetben kellett tárolnia.
"A járműveinket a szabályoknak megfelelően tároljuk. Az összes akkumulátort eltávolítottuk, a csatlakozókat elszigeteltük".
Az Autolib' alumínium karosszériája a terepet szennyező rozsda kockázatát is korlátozza. A folyadékok is ott vannak ezekben az autókban, amelyek némelyikének már nincs motorházteteje, hanem egy fék- vagy váltófolyadékkal teli tartály látható.
Az Autopuzz cég tulajdonában lévő járművek esetében, amely elmondása szerint fokozatosan visszavásárolt mintegy 2800 darabot, néhány átalakításra van szükség ahhoz, hogy második életet kapjanak: "Egy kis manipulációval lehetővé kell tenni, hogy a magánszemélyek csatlakoztathassák járművüket egy hagyományos konnektorba".
A felújított autókat darabonként 4 990 euróért árulják, amelyet a kormány ökológiai átalakítási prémiumának köszönhetően tovább lehet csökkenteni. Ha egy belső égésű járművet viszünk a szervizbe, a Bluecar [az Autolib' eredeti neve] kevesebb mint 2500 euróba kerülhet, vagy akár 900 eurónál is kevesebbe, az adózási helyzettől függően.
"Ezeket az autókat főként a nagyvárosokban adjuk el, kíváncsi ügyfeleknek, az autómegosztás iránt nosztalgiázóknak.
Ha lerobbannak vagy összetörnek, újra lehet-e hasznosítani ezeket az elektromos autókat? "Igen, de bizonyos kockázatokkal jár". "Először is ki kell bontani az akkumulátort kezelésre. Ezután a kihívást az [alkatrészeket alkotó] anyagok visszanyerése jelenti, mivel a nagyon kicsi piac miatt nagyon kevés olyan alkatrész van, amelyet továbbértékesíthetünk".
Semmit nem számít, gumiban meg keményebb keveréket használnak, nincs több por, a fékeknél meg sokkal kevesebb a por, de az EV-k sem egyformák, a Tesla már ICE autó súlyban van, ha a teljesítményt is figyelembe vesszük, a német EV-k valóban feleslegesen nehezek, de ezt díjazza a német autógyárak által kilobbizott szabályok.
Nem teljesen értem a történetet, még az is lehet hogy valami jogi vita miatt állnak egy helyben ezek a kisautók. (ezt valószínűsítem.) A share economy jó ötlet, mi is szoktunk élni vele. Legutóbb a reptérről jöttünk haza egy EV autóval négyen fél kettőkor hajnalban. Teljesen jó megoldás volt, nem én találtam ki.
Az akksik (ha nem valami kínai vacak) elvileg még évekig használhatóak házi akkupakkban, (ezért is van elódázva az újrafeldolgozás kérdése) utána se kép se hang.
A vicc az, hogy elektromos autónál nem sokat számít a súly, a mozgási energia visszanyerhető, nem kell a fékeket melegíteni vele, mint egy ICE autónál. Mint mondtam, az ár a baj, és abban a Dacia nagyon nem áll jól, 9 millió felett adnak egy városi kisautót, nulla erő, nulla hatótáv, a kínaiak kevesebb mint a feléből tudnak hasonlót, és most jönnek a kínai, olcsó, nátrium aksis kisautók.
A Microcity nem az egyetlen autókölcsönző cég, amely az EV-gazdaság növekedésével fellendült. Több száz másik is elindult, amelyek közül sokan csődbe mentek. A számos ok egyike a felhasználók idővel nem megfelelő tapasztalatai voltak. Az egész autómegosztási modell által meghajtott nagyobb probléma az ország forgalmi torlódásainak növekedése volt, mivel az autók száma csak gyarapodott.
Hasonló esetet korábban Kínában is láthattunk, az ország kerékpármegosztó buborékja csak tavaly pukkant ki. Ha nem javul az elektromos autók bérlésének vagy megosztásának ökoszisztémája, akkor az iparág hasonló sorsra juthat.
"A környezetvédelemre hivatkozva ilyen nehéz autókat gyártani, amelyek többsége naponta ötven kilométert megy semmi értelme."
A marketing óvatosságot lehámozva lefordítom: azt mondja hogy amit mi csinálunk annak még van értelme, de amit felettünk, az nettó faszság. Ez egy korrekt szakember, hogy ezt (igaz hogy tiszteletkörökkel de) felvállalja.
Már a mai EV is megoldás, csak az árak magas egy kicsit, de ez nem a végső állapot, az akkumulátorok fejlődnek, lesznek olcsóbbak, de kicsit rosszabb hatótávúak, meg lesznek sokkal nagyobb hatótávúak, drágán, szóval minden igény ki lesz elégítve vele.
Nagy szerencsém volt, hogy nem küldtem tovább. Amúgy az EV-t nem tartom megoldásnak, azt az EV-t amit most ismerünk, és ami mai tudásunk szerint 2030-ban rendelkezésünkre fog állni. Szóval nem vagyok oda értük, hogy őszinte legyek, ezért volt szerencsém hogy egy percre megálltam.
olvass több futur fórum társat, attól megtudod, hogy arra a területre senkinek semmi szüksége nincs, minden ki lett váltva ami ott terem búza kukorica gyémánt vagy gáz a földből ami jön. tehát putyin valójában tényleg hülyeséget mond hiszen a világ látja, hogy katonái hadserege nincs és nem is eladó onnan semmi aminek hasznát venné valaki.
(...kivéve talán a dúsított urán? ...azt az egyet talán még az usa-ban hajlandók féláron átvenni szerinte is)
Hü-Je!Adhatja kanadát, ausztráliát, alaszkát. Ezt forgatja a fejében. Egyedül egy zöldkomcsi lehetne az ellenfele, a világon ez az egy van aki átlát rajta. )-:
(ja? akkor viszont nem lenne háború mert a putyin vs. zöldkomcsi, akkor mind a kettő úgy akarna kib@sni a másikkal, hogy az lehetőleg ne is vegye észre. (-: )
Tökkel-Üött! (((((-: Oroszország mindég az volt, középhatalom. Te! Azt nem kellett csinálni, a szovjet ment a brit és a többi után miután kitöltötte az idejét, az orosz meg vissza a helyére. Mehet még visszább is persze, lehetnek valami mongol kínai vagy mindegy milyen ilyen horda amolyan kán stb.... errefelé.
Az a kína úgy veri le az usa-t mint vak a poharat. (-: kezdenek is tán észhez térni. )-: talán nem teljesen későn? ))-:
A nyugat retteg úgy megindultak a kínaiakkal a közeledésbe! Sejted már mi lesz ha nem európa hanem kína az uralig tart?
Na hát az orosz megint nagyon okos ám! Van komoly kínai kisebbség kanadáben is, ausztrália az tán az is, egy kínai tartomány gazdaságilag, azzal és még hozzá alaszkával jobban járnak mint szibériával. az orosz atom arzenállal a háttérben bármit megtehetnek!
de az orosz is ám ha megkapja a kínai ipari hátteret. sejted már mit követtetek el? amit a véleményed nyilvánításával támogattál? vagy egyáltalán visszaút még innen?
...amúgy lehet lenyugodnod mert hamarosan együtt harcolsz ukrajna szabadságáért azokkal a hazafiakkal az elmebeteg putyin terroristák ellen.