Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nqwengdan Creative Commons License 2011.07.24 0 0 6401

Valaki tudja hogy a helyzet jelzőben hogy lehet kicserélni az égőt?

 

nqwengdan Creative Commons License 2011.07.23 0 0 6399

Hali Köszi a választ.

 

Hát én úgy gondoltam hogy az olajat lecserélem én meg a légszűrőt mert az nem nagy ördöngőség. Tesom benzinesébe is mi csináltuk. De a gázolaj szűrőt azt biztos nem cserélem le mert nem akarom elcseszni. A féletngely csukló cseréjéről tud valaki valamit? Mennybe fáj vagy m,itől lehet az a kis recsegés.

Előzmény: Banditoo (6398)
Banditoo Creative Commons License 2011.07.23 0 0 6398

Vidd el egy hozzáértő szerelőhöz, aki rutinból megoldja!

cseréltem már én is olajat, de ezen nem állok neki legózni, nem ér annyit a mutatvány. Plána nem gázolaj szűrőt. Februári sztorim vagy 5 hétig húzódott, mire rájöttünk,hogy az állítólag hozzáértő szerelő elcseszte az előmelegítő betétet és emiatt dobta a hibakódot a gép.

Az olcsóbb jóval drágább lett.

Hozzáértőhöz vidd, aki nem kísérletezik!

klímáról nem tudok semmit, töltettem, tisztítottam, működik szépen.

Hibátlan járgány, csak az ABS-t hiányolom belőle, de legalább óvatosabban is vezetek!

Előzmény: nqwengdan (6393)
Banditoo Creative Commons License 2011.07.23 0 0 6397

6 év vagy 100e km

 

Előzmény: Joci64 (6396)
Joci64 Creative Commons License 2011.07.23 0 0 6396

3éves(48000km) 1.5dízel Rió-nál mikor ajánlott ékszíjat cserélni? Előre is köszi a választ!

lasnagy Creative Commons License 2011.07.23 0 0 6395

Szia!

 

Küldtem mail-t a klímával kapcsolatban.

 

Üdv!

 

lasnagy

Előzmény: nono107 (6388)
SzCsM Creative Commons License 2011.07.22 0 0 6394

Üdv!

Holnap 1 hosszú út áll a Rio-m előtt.Görögbe megyünk.Olaj és gumicserén túl vágunk neki 1300km-nek.Majd írom tapasztalataimat hosszútávról.

nqwengdan Creative Commons License 2011.07.22 0 0 6393

Hali mindenkinek!

 

Van valaki aki tatabánya környékén lakik vagy ott? Mert megvettem egy  kia rio 1.5 CRDi 2007 évjátu kocsit. De viszont nincs hozzá használati utasitás a gépkönyve hiányzik abba van mit mikor kell cserélni? Ezért is fontos lenne. Ha valakiét letudnám fénymásolni? Ha tudtok segitsetek. Az olaj szűrőt és a gázolaj szűrőt hol találom tud valaki segíteni ebben? Ugyn ott van mint a benzinesben? Továbbá az érdekelne hogy a klíma az programozható úgy hogy kacsoljon be indulás elött egy órával? Ki hol tankolja a gázolajat és raktok-e bele adalékot? Amúgy úgy néz ki hogy a féltengely csuklót cserélni kell rajta mert törve volt és kicsit recseg a baloldalon. Aki tud vagy van valamilyen taácsal olaj szűrő vagy olaj márkájával kapcsolatban az írjon.

 

Joci64 Creative Commons License 2011.07.22 0 0 6392
Banditoo Creative Commons License 2011.07.20 0 0 6391

Jól tudod és nincs benne kettőstömegű LK és részecske szűrő sem!

Néha azért meg kell kergetni, jót tesz neki.

 

Előzmény: Törölt nick (6390)
nqwengdan Creative Commons License 2011.07.18 0 0 6389

Hali!

 

Arra lennék még kiváncsi hogy a dízeles riónak láncos vagy szíjas a vezérlése?

Ti mennyiért vettétek bele a gázollaj szűrőt? Ja meg az érdekelne hogy a dízelesbe 5,3 liter olja kell. Na de ha én most egy 4 literest veszek és csak annyit öntök bele és egy literrel kevesebb van benne befolyásol-e valamit. Vagy vegyek még egy 4 literest aztán jó lesz a következőhöz. A szűrők áraérdekelne ha valaki emlékszik hogy kb mennyi meg miyen márka volt? 

 

A klímáshoz annyit hogy nemtudom hány éves az autód de kb 4-5 évente ki mennyit használja fel kell tölteni freongázzal. Mert ha nem hűt eléggé akkor tuti kevés benne a gáz. Egyik ismerősnek is az volt a baj nem hűtött már de feltöltette és jó is volt. Márkaszervízben 10-15 ezerért csinálják De egy maszek műhelyben vagy klíma szerelőnél  5-6 ezer ft-ért megcsinálják és ott is mérnek nyomást meg szivárgást is.

Előzmény: nono107 (6388)
nono107 Creative Commons License 2011.07.18 0 0 6388

Sziasztok,

szerintem a turbohoz nem kell olajat önteni, hülyeség, az olajat le szoktam engedni a motor alján, kiszedem az olajszűrőt és az ott álló maradék olajat megpróbálom kiszedni, majd oda öntök a friss olajból, és miután jó ideig hagytam csöpögni, visszateszem a csavart és az új szűrőt. A turbótól nem folyik el több olaj, mint mikor napokig áll az autó és nem indítod be a motort. A csövekből sem folyik el jobban az olaj, hisz nem bontod meg azokat. Az olaj amit írtál CASTROL EDGE Turbo Diesel 5w-40 tökéletesen jó, én eddig mindig ezt használtam. Az üzemanyag szűrő cseréje trükkös annyiban, hogy a rajta lévő csövek biztosítva vannak, az aljához nehéz hozzáférni, és a gyorscsatikat megbontani. Van egy rögzítője, amit először ki kell húzni, majd úgy benyomni, és akkor tudod széthúzni. Legalábbis így emlékszem.

 

Amúgy meg korábban azért kérdeztem, milyen kábel és progi kell a kocsihoz, mert nem tuningolni, szereleni akarom, egyszerűen ellenőrizni az autó működési adatait, amiből esetleg hiba lehet a későbbiekben. Pl. turbo működése, befecskendezés, klíma gáz nyomás - ha mutat ilyet stb. Én nem tudok olyat, aki ingyen mutogatná nekem, így pénzbe kerül, és mivel nincs hibája, ezért nem fizetek.

Ha valaki tud, akkor írja meg nekem, szívesen felveszem vele a kapcsolatot, ha nincs túl messze. Mondjuk Budapest még belefér, amúgy Tatabányáról vok.

 

A klímáról jut eszembe, valaki segytsen, hogy hol érdemes ezt megnézetni, mert mintha nem hűtene annyira. Rá kéne nézni a gáz mennyiségre, esetleg tömítettséget ellenőrizni.

Olyat aki megbízható, olcsó,  jó felszerelése van, és tudja a műszere ezt a típust.

Előzmény: nqwengdan (6386)
Banditoo Creative Commons License 2011.07.18 0 0 6387

Lövésem sincs, de ha beviszed a kia klinikára, megcsinálják az egészet 1-1,5 óra alatt korrekt módon!

Emberi áron, valóban!

 

Előzmény: nqwengdan (6386)
nqwengdan Creative Commons License 2011.07.17 0 0 6386

Hali!

 

Az lenne a kérdésem hogy van egy 1.5 CRDI rio 2007-es. Az lenne a kérdésem hogy letudná-e valaki írni az olaj csere mentét. Vagy ugyan az mint a benzinesnél. Mert valaki azt mondta hogy feltöltésnél felkell tölteni olajjal a turbót is mert különben beáll a csapágy de ezt nem értem mert nem a motorral együtt keni a turbót is. Ha tudtok segítsetek. Ja és gázolaj szűrő cseréje is érdekelne és hiogy milyen márkát vesztek szűrőkből? Ésjó-e bele a catrol edge turbo diesel 5W40. Tesómnak benzinese van amúgy annál mi cseréljük. De azt mondják kell önteni a csrénél a turbohz is oljat mert lefolyik az összes és az elején nem ken. De szerintem ez butaság.

noname33 Creative Commons License 2011.07.17 0 0 6385

Ez csak egy pelda volt erre  "Háááát...ilyen kütyükre költötötök?", de mar egy diagnoszikianal is bejohet az ara arrol nem is beszelve,hogy ha netalan kigyullad az  engine check lampa akkor nem tudnak atvegni,lehuzni....Ep most megy egy topik a totalcaron a markaszervizekrol es atba....saikrol....

 

Gondolom a kerdezo is diagnosztikara szeretne En sem riot akarok tuningolni (futomu es valto is gyenge hozza szerintem-bar minden megoldhato )bar ha beirod a googleba ki rio tuning meg fogsz lepodni mennyi talaltot kapsz es hany ceg foglalkozik vele.

 

En sem rajongok a boy racerekert de ez is egy vilag megbukott a szocializmus mar mas idoket elunk.

 

".amit a mérnökök kitalálnak a gyárban,azt úgy kéne hagyni"

 

Hat ha kinyitnad a szemedet akkor lathatnad,hogy sok esetben ugyan azt adjak lebutitva pusztan uzletpolitikai szempontbol pl

(sok 2 magos amd processzor siman megy a 4 mag,raedon 9800 volt 120000ft a 9500 os 60000ft es 1 perc alatt lett belole 9800)

jellemzoen a vw nel van ez,hogy egy es ugyanolyan motort tobb fele teljesitmennyre butitanak le vagy ugyan azt a motort egy skodaban vagy seatban (persze vw belul is) kevesebb Le tud-nehogy mar jol erezd magad kevesebb penzert nehogyma azt kapd- es ezt nagyon sokal megoldjak olcson es gyorsan megegyszer ugyan az a motor!!!!

 

 

Előzmény: Rio The Best (6384)
Rio The Best Creative Commons License 2011.07.16 0 0 6384

SZCSM!

Nem kell senkivel se foglalkozni!

Az én kollegáim is csak nevetnének, az ilyen "saját turbós történeteken"!-:))

Legyen 400LE az a "KOPORSÓ"...de az élettartamára kiváncsi lennék...

A másik pedig,hogy miért kell telhetetlennek lenni?!?

 A Rio motorok amúgy is élen vannak teljesítményben,mind a Benzines,de főleg a CRDI-k(110LE-235 Nm)...amit a mérnökök kitalálnak a gyárban,azt úgy kéne hagyni...ilyen ÜA. árak mellett pedig éljen a 400LE-s Honda!!-:)

Előzmény: SzCsM (6382)
noname33 Creative Commons License 2011.07.15 0 0 6383

Par ezer forint egy ilyen kutyu de a legtobb autoba jo,mert felenk nem dolgozik ingyen egy szerelo sem.

 

 

Az "ilyenfajta" nyomatékmódosításon meg csak mosolygott :))

 

Tanulnia kene meg egy kicsit,van egy haverom a hondaja 400LE sajat maga epitette (turbot rakott bele stb.... mindent sajat kezuleg)

es ezzel az obd ketyerevel allit mindent.

Előzmény: SzCsM (6382)
SzCsM Creative Commons License 2011.07.13 0 0 6382

Üdv!

Háááát...ilyen kütyükre költötötök?

Ma be vittem reggel 8előtt a Kia-ba,rárakta a gépre:alacsony aksifeszről volt bent hibakód és ennyi.

Egy fillérembe nem került.Annyi,hogy ez a szerelő szokta nekem otthon csinálni az időszakos olajcseréket is,ami holnap lesz esedékes.A részleteket/árakat majd leírom.De,hogy azért ilyen modulokat+ kütyüt,+progit vegyek?Pff!

Az "ilyenfajta" nyomatékmódosításon meg csak mosolygott :))

nono107 Creative Commons License 2011.07.12 0 0 6381

szuper, köszönöm a hozzászólásokat, ha valamire jutok, akkor jelzem, most még egyenlőre idő kell hozzá, hogy tudjak is ügyködni :-))

 

sziasztok!!

Előzmény: Banditoo (6380)
Banditoo Creative Commons License 2011.07.10 0 0 6380

elm327-es típust keress pld ebayen, bluetooth-osat, aztán nem kell hozzá kábel... csak rádugod, laptop és kiolvasod. Ezzel 99%-ban csak olvasni tudsz, ahhoz nagy gyári kompjuter kell,hogy bármit módosíthass. Ezzel a check engine-t tudod törölni pld.

motorteres csatl. a gyári komphoz való, tudtommal!

 

Előzmény: nono107 (6378)
noname33 Creative Commons License 2011.07.10 0 0 6379

Nezd vissza     6295.

 

http://www.kauto.co.uk/products/obdsoftware.htm

 

itt felrakta a csoka a kengeyt is (nekem a virusirtom blockolja egybol)

torrenteken is ugyan ez a kengeyt talaltam viszont egy regebbi verzioju szoftverhez van serialom (de sokkal butabb mint a legujabb)

Ha neked osszejon akkor kuldhetnel egy serialt hozza:)

Előzmény: nono107 (6378)
nono107 Creative Commons License 2011.07.10 0 0 6378

Szia, köszi a választ, azt sejtettem, hogy OBD2 az a csati, csak hol lehet szerezni hozzá progit és működő kábelt is? Amúgy nem akarok belenyúlni, csak érdekelnek a motor adatai jelenleg és későbbiekben ami esetleg változik, utalhat a majd jelentkező hibákra, esetleg a klímáé (pl. a benne lévő gáz nyomása, stb.). Változtatni nem akarok benne. És a motortérben lévő csati mire való? Ugyan az lenne csak más a csatlakozó? Enyém 1.5 CRDI.

Üdv: Nono

Előzmény: Pepi 74 (6377)
Pepi 74 Creative Commons License 2011.07.10 0 0 6377

Hali!

A műszerfal alattit OBD2-nek hívják,végülis minden információ /hibakódok,vezérlés diagnosztika,motordiagnosztika/ ezen keresztül olvas6ó le...

Ez egy szabvány amihez egyfajta kábel csatlakozik/manapság az OBD2 a legelterjettebb/,de sokfajta "olvasó" kap6ó hozzá.

Nem ez a gond,hanem a gyári szoftver megszerzése,amivel biztonságosan kommunikál-no + az olyan ember aki tudja mikor mit kell,ill.lehet "átírni"-változtatni.

Én nem piszkálnék bele a helyedben,csak olyan embert engednék hozzányúlni,aki biztosan tudja mit-miért csinál...És ha szükséges új-gyári szoftvert tud legálisan visszatölteni.

Nekem a befecskendezés-gyújtási késleltetés lett finomhangolva,a+ lóerőt nem-de a + nyomatékot lehet érezni,azért csodát ne várj,legfeljebb némi fogyasztáscsökkenés amit kapsz /kb 3-4 dl/100km...

Nekem 1.4 benzinesem van,full klímával városban /tényleg városi közlekedés napi 10+10km/ most mértem:7.86l/100km.

üdv:Feri

Előzmény: nono107 (6376)
nono107 Creative Commons License 2011.07.09 0 0 6376

A képek lemeradtak :-)

 

Előzmény: nono107 (6375)
nono107 Creative Commons License 2011.07.09 0 0 6375

Sziasztok,

 

szeretnék segítséget kérni, hogy milyen kábellel és programmal lehet a vezérlésbe belenézni, valamint ezeket honnan lehet beszerezni?

Van két csatlakozási lehetőség, az egyik a kormány alatt lévő biztosítéktáblánál, ami olyan mint a pl. a skoda octavián lévő, persze látszólag, a másik a motortérben a hűtő mögött, ezek látszanak a fotókon. Ezek között mi a különbség? A csatlakozó teljesen más, melyiket mire használják?

 

Előre is köszönöm a hozzászólásokat.

RiosBogar Creative Commons License 2011.07.01 0 0 6374

Szia!Nem is tekintem ezt vitának mert ugy érzem te is látod azt amit megkell adni ennek a rendszernek,hogy hosszu életű legyen,de sajnos a bosch befecskendező rendszerű autóknál a porlasztó csucs probléma ugyan úgy megvan mint a többieknél.Én is azon a véleményen vagyok,hogy ezt  jó minőségű /prémium/ üzemanyag tankolásával ellensulyozni lehet illetve adalékok hozzá adásával és itt most nem tenném le a voksot egyik mellet sem és nem próbállok pártoskodni az arol2-T melett sem ami ugye nem mondhatnánk,hogy diesel adaléknak lett kifejlesztve ,de több dieseles szaki tanácsolta,hogy nyomjam neki.Amugy renó dci is bosch befecskendező rendszer.Azt hallottam,hogy a densok a legjobbak,de ezt nem tudom nem olvastam utánna.Am hála magamon és "/laci53 azt hiszem /"kivül a rionál még nem tudok róla,hogy okozott volna problémát a porlasztó csucsok rendellenes kopása Amúgy ha indul a gép és hibátlanul megy öszintén ki az aki beméreti a por.csucsot és esetleg látja a kezdődő problémát mert ha nekem ez nincs lehet,hogy én sem tudnám,hogy mitől müködik a szerkezet..Mint írtam azt mondta a szaki az enyémre,hogy ettől fügetlenül a plusz kenés sem mentete  volna meg a nyomás  szabályzómat mert ez állítólag érzéketlen  kenésre.Amúgy rá mért a szaki és mondta,hogy mind összessen 100 bár nyomás volt a közöscsőben a nyomás índitózáskor és hát mint a képen látad a 2-es és 4-es porlasztó még pluszba csinálta problémát./amugy ezeket ideiglenesen javította/ azóta a résolaj vissza eset úgy mintazt az 1-es hengernél láthatod./Nem világitott a csák norris lámpa,de a kiolvasásnál bár nem voltam ott csak annyit lehetett kiolvasni,hogy alacsony a nyomás,de azt,hogy a porcsucs engedi vagy ,hogy a nagy nyom szivattyú vagy,hogy nyom.sza. szelep azt nem lehetett ebből megállapítani.Ja  10lityihez rakok0,7deci olajat de sajna ez1 kicsit kényelmetlen mert mindig kanába kell tankoljak az összerázás miatt.A nyom. szab. szelep a cső bal oldalán van a jobb oldalon pedig a nyomás érzékelő.Amugy az üzemanyag hőmérsékletére nagyon kényes bár ugyan ezt nem veszed észre normális esetben de ez nagyon ki van számolva és a megfelelő érzékelők küldik a jelet a computernek ami aztán dolgozik,hogy nevedd észre illetve a tervezésnél minden millimétert amiben a gázolaj halad gondossan megterveznek mert még az is számit.A közös csőből kihaladó nagy nyomásu csövek hossza is tizedre  egyforma és nem azért vannak ugy meghajlítva mert így szép.Ezért és hasonló okokbol van az,hogy a tied is hülyéskedett a gázolaj sürüség változásátol.Ja a kagylos kut az nagyon gáz van róla tesztem is  és semmi jót sőt csak rosszat  írtak az oroszlánosról nincs teszem viszont jártam vele és nagyon jóvolt vele menni kellemes motorhang és mintha a fogyasztás is jobb lett volna szerintem tuti jobb.A tolást én is úgy gondoltam ahogy te.üdv.

Előzmény: Banditoo (6370)
pali30 Creative Commons License 2011.06.26 0 0 6373

Elvileg cserélni nem kell, 2 évente vagy 30.000 km-ként ellenőrizni kell. Esetleg pro-tec szervó adalékkal lehet utántölteni. (persze a megfelelő mennyiség leengedése esetén)

 

 

http://ddl3.data.hu/get/0/3972041/KIA_karbantartasi_tablazat.xls

Előzmény: Joci64 (6372)
Joci64 Creative Commons License 2011.06.26 0 0 6372

Tudja valaki, hogy a Rióba (1.5dízel 3éves) kell-e, ha igen mikor szervoolajat cserélni? Jelenleg 45000km van benne...

 

Köszi: Joci

melcsi84 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 6371

Sziasztok

 

Van egy Kia rio 1.3 rs kombi 2005ös autonk,bal hátsó lámpát keresnénk hozzá utángyártottat,vagy bontottat ugyanis a gyári elvileg 70ezer bele.Elvileg van bele utangyartott http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx ,de a csávó már meg se merte rendelni,mert a jobb lámpánk az ugy néz ki,mint a képen,de a bal nem (mondjuk,a jobbnál is ugyanez a kép van :)) és már rendelt hozzá egy lámpát ami elvileg a miénkhez való,de az se lett jó.Szóval az lenne a kérdés,hogy valakinek van-e tapasztalata,hogy a linken található lámpa jó bal oldalra is?Méretileg tuti jó,de az izzók nem ugy vannak mint a mienkbe.Vagy ha esetleg van valakinek ilyen lámpája,akkor megvennénk.0036304761493 mendi84@gmail.hu

Banditoo Creative Commons License 2011.06.25 0 0 6370

Részben vitatkoznék az Általad említett dolgokkal, de csak annyiban,hogy ennél a motornál nem jellemző hiba ez a tünet. Nem delphi rendszerű, ami hullik szét magától sok esetben.

A prémium gázolaj szerintem is alapkövetelmény, csak azt tankolom, mert az a 15-20ft/l nem vág földhöz, viszont van kenése a rendszernek.

A közös nyomócsöves rendszernél ha  300 bar alatti nyomás van, nem indul be a motor. ha valamelyik fej átenged, akkor leesik a nyomás és a többi nem tudja produkálni a kellő üzemanyagot, ez simán lehet a gond.

A nyomásszabályzó, amiről írsz, a railcső végén van, igaz?

Valamilyen hibakódot csak dob a gép...

 

Nekem is volt gondom vele télen, írtam párszor,hogy az olajszűrő előmelegítője megadta magát egy "profi" hozzáértő munkája révén. Emiatt nem volt előmelegítés és túl sűrű volt a gázolaj, a nyomásszabályzó pedig túl magas nyomásra hivatkozva visszatette vészüzembe a rendszert. Miután megvolt a hibakód, már relatív egyszerű volt kideríteni a hiba okát.

Jó esetben a befecskendező rendszerhez nem kell hozzányúlni 200e km-ig!

kagylós márkát kerülöm, oroszlános kutakhoz járok, dieseltech, városban klímával 4.8 jelenleg

 

A tolásmentesre a betolásmentest érted? :) Mert akárhogy is van, néha kívánja a gép,hogy forogjon.

 

Milyen arányban teszel hozzá 2T olajat? renó dCi-knél ez bevált szokás, ott valóban nem elég a jó gázolaj. Ezekről a motorokról ezt nem hallottam. Állítólag a dieseltech pld gyárilag van adalékolva, így nem kell hozzá önteni. Néha azért 1 flakon adalék jót tesz neki, pld 5-10e km-ként, kerül komoly 1500 ft-ba.

 

nem gázolaj téma : felpolíroztattam a gépet... mintha új lenne, kegyetlen jó minőségű lett. 5 év és a gépi mosó tette káros hatását, de ahogy most kinéz, az top, a korábbihoz képest. Bár a motorháztetőn meglátszik az autópályás kőfelverődés, de minden nem lehet.

 

Előzmény: RiosBogar (6369)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!