"Jó példa erre az a Taurus - pályaszám nem ugrik be - ami a sógoréknál találkozott egy márkatásával és a dolognak egy nagy S bötű lett a vége. Csupán a villamos berendezéseket mentették át egy másik - akkor még épülő - 1116-osba."
"virít ezekről a hozzászólásokról, hogy elméleti szakemberek vagytok,"
Nem akarok a többször lerágot gumicsont újbóli rágásába kezdeni, csak meg kívánom jegyezni, hogy az elmúlt 38 évben sínbohónál gyakorlatiasabb szakemberrel nem igen találkoztam, az "elméleti szakemberek" között pedig egyáltalán.
Tisztelt Uram!
2006 12 05-én történt vonatbaleset miatt érdeklődöm Önnél. Idézem: "Valamelyik este Pestimre SR2-ben gázolt autót a 2828-as. Egy szemtanu elmondta, hogy a balesetet szenvedett autó szinte áttolt maga előtt egy autót az átjáron és Ő is nagyon igyekezett utána, de neki már nem volt szerencséje. "
Megszeretném kérdezni, hogy ezt az információt honnan tudja? Folyamatosan keresünk szemtanút az esettel kapcsolatban. Olvastam a Fórumban leírtakat.
Ha tud nekem segíteni, kérem írjon valamilyen elérhetőséget. Köszönettel és
Ha jól rémlik, mindjárt az elején fogott is egy Trabantot a 265-ös, meg talán valami tartálykocsik is siklottak a Burmán, de most nincs lelki erőm utána nézni.
Sajnos egy-két évente történik áramütéses baleset a villamos fővezeték kezelése közben. De az nálunk általában még legfeljebb 1500 V (esetenként 3000 V) feszültségű. És az elszenvedendő áramütéshez még csak neki sem kell dőlni semminek. Innen kezdve a sérülés mértéke és visszafordítható, vagy halálos kimenetele már a véletlenen múlik.
Utóbbi pedig 100-zal lebontott egy házat, úgy, hogy masinisztának a haja szála sem görbült (9 halálos áldozattal járt a baleset). Azért a Krauss - Maffei szerkezetek már az ütközésvédelem szempontjait is figyelembe véve épültek, ellentétben...
Csakhogy más a tömörvas, amiből új gépet lehet építeni, és más egy olyan masina, ami ott gyűrődik, ahol neki kell, és megóvja azt, aki benne ül. A Taurus (is) ilyen.
Az általam megválaszolt hozzászólásodban még nem egészen erről írtál, de ez most lényegtelen.
Láttam. Csak nem mindegy, hogy mennyi hely van még hosszában a kabinban, hova deformálódik az eleje. Grisa esetén kb. fele-harmada, mint dórémín, és ugye ott a könnyen elérhető folyosó is.
Felugró pőrekocsi tett viseltessé IL 62-est, de azt Dórémi is rossz néven venné. Az ütközőtájon kapott ütésnél viszont Dórémiben lesz hosszabb a fékutad, nem az IL 62-ben.
Jó példa erre az a Taurus - pályaszám nem ugrik be - ami a sógoréknál találkozott egy márkatásával
Nem sógoréknál volt, de mindegy. Csakhogy más a tömörvas, amiből új gépet lehet építeni, és más egy olyan masina, ami ott gyűrődik, ahol neki kell, és megóvja azt, aki benne ül. A Taurus (is) ilyen.
A Szergej masszívságáról - főképp a főkeretéről - azért tanúskodik egy-két baleset.
Igen, a szergej túlél sokmindent, csak a vezetőállás lesz 3 cm3-es, akár egy tróger Eas kocsis randi után is. Engem, mint operátort nem érdekel, ha a kocc után S betűvel kezdődik a pályaszám, ha ez az én életemet menti meg adott esetben.
A másik az, hogy a ES64U2 főkeretét hosszában két egyben hajlított (tehát nem hegesztett) tartó alkotja, csakúgy, mint pl. a 101-esét. Utóbbi pedig 100-zal lebontott egy házat, úgy, hogy masinisztának a haja szála sem görbült (9 halálos áldozattal járt a baleset). Azért a Krauss - Maffei szerkezetek már az ütközésvédelem szempontjait is figyelembe véve épültek, ellentétben papírszilivel, és a "mindegy, csak sok vas legyen benne" szergejjel.
Azért ennek egy kicsit nézz jobban utána, mi miért történik. Ugyanis más dolog egy téglafalat átütni és más egy hasonló elvek mentén szerkesztett acélszerkezetnek rongyolni (főleg, ha ugyanolyan acélszerkezet). Jó példa erre az a Taurus - pályaszám nem ugrik be - ami a sógoréknál találkozott egy márkatásával és a dolognak egy nagy S bötű lett a vége. Csupán a villamos berendezéseket mentették át egy másik - akkor még épülő - 1116-osba.
A mai járművek többsége egyébként úgy épül, hogy különböző szintű és munkaemésztő képességű zónákra van felosztva. Lásd Taurus
A Szergej masszívságáról - főképp a főkeretéről - azért tanúskodik egy-két baleset.
A kicsin emlékeim szerint '83 körül, mikor neki álltak az M%5-ös bevezető szakaszát építeni, ekkor szünt meg a villamosforgalom is a Nagykőrösi úton. (Tán még valahol találok pontosabb dátumot is.) A nagy egy szakaszán talán 2001-ben volt terelés, de addigra már a Pestimre-felsői keresztezést kiszedték, az Üllői út villamos keresztezés pedig annyira rossz állapotban van, hogy nem nagyon járható csak csökkentett sebességgel. Azt hiszem, valamilyen gyárba még van kiszolgálás Szemere felöl, de már ez sem biztos. Tudtommal nagyjából a nyolcvanas évek elejéig volt a teljes szakaszon rendszeres forgalom.
Nem, ez a (kis)Burmán volt, ahol ma közúti felüljáró vezet át a Nagykőrösi ót fölött. A pesterzsébeti oldala a hídra vezető útnak Nagysándor József u., a Kispesti pedig Hunyadi u. névre hallgat.
Miért jönnél? Ki vagyok én, hogy bárkit is oktassak? Van erre kiképzett dolgozó, tegyék ezt ők! Én masiniszta vagyok, nem oktatótiszt.
De már semmi sem az, ami akkor volt, in completto új F.2., E.1., E.2., azaz kábé minden megváltozott, van, ami többször is.
Nincs itt jó vagy rossz, mindenkinek saját személyisége szabja meg, hogy tud nyugodt lelkiismerettel dolgozni. Nincs erre általános recept, adott helyen, időben kell megkötni a szükséges kompromisszumot. Még talán annyit, hogy most hiába is szeretnél egy túlnehéz vonatból kocsit leakasztatni, esetleg egyszer megtehetnéd mondjuk a Gartner vonatnál Fradiban, aztán többet arra csak utasként járnál, boxolhatnál helyette valamelyik tartalékon, bár arra is volt példa, hogy onnét is leválttatták a masinisztát, mert úgymond "nem akart dolgozni". Bár csakúgy, mint anno, most is vannak egyenlőbbek közöttünk...
De értsd meg kérlek, ez már nem az a vasút, ahonnét nyugdíba mentél, az akkori elvek, mentalitás nem állja meg a helyét most, mint ahogy, -gyanítom,- a mostanival sem mennék sokra a múltban.