Arra gondoltam betöltjük az olajat amennyi belemegy, aztán elgurulok egy emelkedőig, és betöltöm a maradékot. 1Km alatt nem lehet nagy baja, ha nem használom az 5. et nem?
Jó a tipp.:-) Esetleg ha begyógyult a nívócsavar váltó le,fejrefordít olaj bele.:-))Húúúúú de lutri. Általában ki szokott csavarodni,persze alapból kiscsavarhúzó+levegő,alaposan kitakarítani,+etalon imbuszkulcs+cső rája.:-)
Az a lényeg, hogy a beöntőcsavar (ami a nívócsavar is) magasabbra kerüljön, mint ahol vízszintes állapotban van. Mert különben nem tudsz beletölteni többet, mert egyből visszafolyik a lyukon. :)
Ha te csinálod, egy apró, ám praktikus tipp: a betöltőcsavart vedd ki először. Sokszor van ugyanis, hogy begyógyul, van hogy csak melegítéssel, ráhegesztéssel, szóval kínlódva lehet kivenni, komoly felszereltségű műhelyben. Namost ha az olajat már leengedted... :)
"... SLX-350 a gyári VW/Audi/Seat olajról mi a véleményed?...Ezt vegyem, vagy a Castrol TAF-X et? ...."
nem ismerem személyesen a gyári olajat, de mivel a VW nagyon pontosan körülírja az autóiban használható kenőanyagok minőségét, a két olaj között nem szabad alapvető különbségnek lennie.
A www.olajshop.hu -ról mi a véleményetek? Megbízhatóak? Hallottam hogy pl. a CASTROL-t szokták pancsolni egyesek. Az áraik elég alacsonyak, ezért kérdezem.
Adott egy 63000 km-et futott 2002-es Berlingo 1,4 SX. Előző tulaj eddig Castrol TXT Softec 5W-40 tett bele (Citrony szakszervíz...). Menjen most is ez bele, vagy inkább váltsak Total Quartz 9000 5W-40-re?
Nagyrészt városban használom, rövidebb távokon és nem hajtva.
Jogos a kérdés,hiszen 4 féle manuális váltó létezik ezekhez a motorokhoz. Ha jól emlékszem a te motorod ABD.Ehhez a motorhoz ha minden igaz azt a 085-ös váltót tették,aminek a bal oldali féltengelynél van a beöntője,ami egyben a nívó csavar is.Tehát a tieddel tolatni kell,de hogy biztos legyél benne nézd meg.Kitekered a kormányt balra,és ha látsz a féltengej felett kb. 2 órára egy 17-es kulcsnyílású imbuszcsavart,akkor erről beszéltem. Ha nem látod,akkor elöl lesz a beöntő csavar amit a motorháztető felnyitása után lehet meglelni.Ebben az esetben az elejével kell felállni valami rampára.
"Megemelés helyett a km-óra jeladóját is ki lehet bányászni"
A kmóra jeladó elég szar helyen van,tiszta lutri onnét kibányászni,sőt utána még gyártani kell egy hosszú csöves beöntőt is,mert semmi sem fér oda.Szvsz egyszerűbb két pallóra feltolatni az megvan 5 perec alatt.Ráadásul tölcsér sem kell,mert a TAF-X flakonja kihúzható és pont bele lehet vele önteni.:-)
Ezek a VW váltók (sokféle autóba szerelik) kicsit elcseszett konstrukciók, és a gyárban nincs annyi becsület, hogy legalább közzétegye a tennivalót, pedig nem bonyolult.
Megemelés helyett a km-óra jeladóját is ki lehet bányászni, és ott feltölteni. Kicsit lassan megy bele, viszont nem veszélyes. Ellentétben az emeléssel.
Köszi akkor megyek megveszem, de most akkor 3,1 liter vagy 4,1? :) Nem mind1. Én is hallottam fél füllel, hogy golf3 váltóba több kell, de nem értek hozzá.
ehhez a váltóhoz az API GL-4/5-ös SAE 75W-90-es hajtóműolajoktól (pl a TAF-X) eltérőt nem tudok ajánlani... Ha jól kukkantottam akkor 3.1 liter kell a teljes cseréhez.
egy dolog biztos: a VW 505 00 jóváhagyáshoz ragaszkodj. Ezen belül az ideális megoldást alapvetően a motor állapota határolja be: ha a motor "pico bello" akkor még akár egy 0W-s olajat is el tudok hozzá képzelni (gond nélkül jártam ilyen motorral szerelt Cordobával és 0W-30-as olajjal 180 ezer km-t), ha pedig rendesen csipegeti az olajat akkor inkább egy 10W-40-es (végszükség esetében 15W-40-es) olaj jelenti a jó(?) megoldást..és a mezsgyén ott vannak persze az 5W-s olajok is...