Keresés

Részletes keresés

FOCUS Creative Commons License 2002.11.13 0 0 4
1. Jobkézszabály, tehát a jobról érkezőnek van elsőbbsége.

4. Ha már elkezdél kanyarodni, akkor a másik félnek már nem lenne szabad kijönnie a külső sávba. Lényeg, hogy ki indult el előbb.

Előzmény: Androidus (-)
Riff-Raff Creative Commons License 2002.11.13 0 0 3
5. 2x1 sávos főútvonalról egy mellékútra jobbra akar kanyarodni egy nagyobb kocsi (furgon, kamion stb., a lényeg, hogy nem látni tőle), jobbra indexel, lassít. Ezt látván a mögötte jövő személykocsi elkezdi előzni. Közben a mellékútról balra kanyarodna egy másik személykocsi, és el is indul, mert látja, hogy a furgon kanyarodni akar, vagyis nincsenek elsőbbségi viszonyban. Viszont a két személykocsi nem látja egymást a furgontól, és ebből könnyen összejön egy csattanó.
Itt vajon mi a megoldás?
Azért említem ezt meg, mert egyik barátom hajszál híján szenvedő alanya volt egy ilyen esetnek (ő előzött), de mástól is hallottam már ilyet. A kellemetlen helyzet kialakulását akármelyik személykocsi vezetője megelőzheti, ha hallott már ilyen esetről, vagy számít rá, de a KRESZ-tanfolyamon szerintem nem szokták erre felhívni a figyelmet.

6. Ez talán egyértelműbb eset, de valószínűleg elég gyakori ahhoz, hogy említésre méltó legyen. Személykocsival előzne az ember egy kamiont, sasolgat mögüle egy ideig, és amikor van hely, akkor előz. Eközben igen könnyen megeshet, hogy nem lát meg egy táblát, aminek mondjuk volna valami jelentősége.
Ez velem olyankor esett meg, amikor nyaralni mentünk, és én ültem az anyósülésen a térképpel a kezemben. Amikor a sofőr rátapad egy teherautóra, és igyekszik megelőzni, akkor én esetleg kilométereken keresztül nem tudom elolvasni az útjelző táblákat, különösen ha könnyen olvasható és felfogható cseh, szlovák, horvát, bosnyák vagy szerb (cirill betűkkel) nyelven íródott nevek vannak rajtuk. :)

Tonx Creative Commons License 2002.11.13 0 0 2
A tolatas csak akkor nincs tiltva hogyha megvaltozott az irany ejszaka, egyebkent max 1 autohosszott tolathacc egyiranyu utcan.
Előzmény: alpinaB6 (1)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.13 0 0 1
csááá!

1. annak van elsőbbsége aki jobbra vált sávot, mivel jobbratartás kötelezi! A balra sávotváltó-kikerül, előz stb- kresz által nincs kötelezve a haladási irányának a megváltoztatására.
2.részeg vagyok nem értem, majd jolnap elolvasom
3. tolass ki, a tolatás nincs tiltva egyirányú utcában.
4. ezt már megválaszolták.

Előzmény: Androidus (-)
sbojan Creative Commons License 2002.11.13 0 0 0
Az utolsó szituáció szerintem teljesen egyértelmű: neked minden gépjármű részére meg kell adnod az elsőbbséget, ami a védett útvonalon közlekedik. Tehát függetlenül attól, hogy melyik sávban közlekedik, meg kell(ene) várnod, míg elhalad előtted. Elvileg addig élvezi az elsőbbséget veled szemben, amíg a kereszteződést el nem hagyja, bár ez sokszoros (több út találkozáa esetén) keresztreződésnél kivitelezhetetlen a hétköznapi gyakorlatban.
Ehhez kapcsolódik egy hasonló szitu, amibe sokan belekeverednek: a védett útvonalon közeledik valaki, akinek villog az irányjelzője, mire a másik (az elsőbbségadásra kötelezett) kihajt elé, gondolván, hogy az amúgyis lefordul, nem érintik egymást. Erre amaz mégsem fordul le, hanem megy tovább, egyenesen és kész a "balhé". Bár lehet, hogy az irányjelző megtévesztő használata miatt számonkérhetik az egyik járművezetőt, a másik mindenkép vétkezik az elsőbbség meg nem-adását illetően.

A másodikként felvetet kérdés engem is foglalkoztat, nem is hiszem, hogy ezt konkrétan meg lehet válaszolni.

Előzmény: Androidus (-)
Androidus Creative Commons License 2002.11.13 0 0 topiknyitó
Vagy az én tudásom likas, vagy a KRESZ nem egyértelmű. Mondok hirtelen párat, amire nem tudom a választ.

1. Ha három sávos úton a két szélsőből egyszerre váltunk e középsőbe, kinek van elsőbbsége? (A kölcsönös udvariasságon túlmenően.)

2. Mi számít egy kereszteződésnek? Mondok példát. Keresztező mellékútvonalról a főútvonalra jobbra kis ívben kanyarodok, és nincs semmi extra tábla, akkor ugye elsőbbségem van a vele szemben balra nagy ívben kanyarodóval szemben. Mármint ha tényleg szemben van. De van olyan eset, ahol egy kicsit el van csúszva egymástól a két irány, és a vem szemben balra kanyarodó már tökéletesen besorolt a keresztező irányba, és akkor ő már a főútvonalon haladónak minősül. Hol a határ a kettő között? Van olyan csomópont, ahol a fene tudja, mi a helyzet.

3. Ha este bemegyek az egyirányúba, leparkolok, és reggel arra ébredek, hogy megfordították az irányt, mi a szabályos eljárás?

4. Ha a több sávos főútvonal külső sávjában nem közeledik senki, és én a betorkolló mellékútvonalról elkezdek rákanyarodni, és ezzel egyidőben a belső sávból valaki kisorol, akkor az ütközésért ki lesz a felelős?

Tudok még ilyeneket :) Most ennyi jutott eszembe. Ki hogy gondolja ezt? Hogy csinálja? Tényleg nincsenek ezek egyértelműen szabályozva, vagy csak én tudom rosszul?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!