Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177566

Inkább akkor ide írom a fő topikba:

 

Mai hídtúrám:

 

Reggel Monorról a sima ingás 2530-al mentem le Szolnokra, ami végig pontos volt.

Szolnokról az 577-2-vel mentem tovább Békéscsabára. Szolnokon teljes utascsere, a vonat 3 kocsiból állt, a két végén egy 20-80-as, míg középen egy lengyel 20-70-es, ami olyasmi mint a mi 20-37-esünk, csak szövethuzatos ülésekkel. Én a lengyel kocsban ülte, egy utastársam volt végig a vonaton.

Békéscsabán átszállás a 37652-es vonatra, ami Bzmot+mellék+mellék+Bzmot volt.

A József Szanatóriumnál szálltam le, itt fotózás a Pannoniát és a Bégát, meg egy áthaladó Bz-s vonatot.

Majd tovább innen a 37654-el Vésztőre. Közben fotózás Kötegyánon, amúgy Sarkad után érdekes is üdítő látvány a nagy sík után a Kárpátok látványa.

Vésztőn is egy kis fotózás, itt szükség volt az engedélyre is, de semmi vész. Majd jött a hintázás a 37526-on, ami Bzmot+mellék. A Vésztő-Szeghalom közötti pálya valami borzalmas, ágyazat nélküli, a hevereknél akkorát zökken a Bz, hogy én a mellék végében a panoráma ablaknál ülltem, és majd kiestem a vonatból, szabályosan elemelkedett a lábam a talajtól, már félelemérzés volt bennem, hogy kiugrik a vonat ez nem alkalmas 40-es sebességre, ha a romhányi vonal 20-asra jó csak, akkor ez még 10-esre is sok szerintem. Dévaványán érdekes látvány fogadott a 175-ös Szergej, amit akkor indítottak be, nagy fekete füstöt okádva, a mozdony mögött 3 gabonaszállító teherkocsi volt. Gyomára pontosan érkezve átszállás a 733-1 Pannoniát helyettesítő gyorsra, ami 3 db 20-80-as, meg egy 19-80-as, és a végén egy Cseh kocsi egy 20-41-es volt, na én ide ülltem, így privát fülkém volt. Szolnokra +4-el érkeztünk, itt át a 2511-re, ami pontos volt.

Pnnonia halad Kötegyán feléPannonia tovahaladBéga halad Békéscsaba feléA Béga tovahaladPályaállapot Vésztő-Szeghalom közöttSzergej Dévaványán
oldmumus Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177565
Fogadjunk kormanyparti az illeto? Mostanaban nekik vannak ilyen kivitelezhetetlen terveik.
Előzmény: rg7 (177563)
papanatoo Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177564

Álmodik biza, hány de hány ilyen terv volt már!

 

keletibe meg pálmaház lesz, kávéházzal, stb....

Előzmény: rg7 (177563)
rg7 Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177563
etwg Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177562
Sajnos addigra megszünik, mert csak május végéig tart a proba, de lehet, hogy lesz ujabb variáns
Előzmény: Andó Gergely (177538)
amicus Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177561

A válasz a http://dijszabas.uw.hu oldalon gyorsan megtalálható, nekem 2 percembe került.
De hogy neked még ennyit se tartson, idekopizom a táblázatot (a formátum széttörése az index hibája, nem az enyém)
 
A ki-, illetve belépő utasok által belföldi menetjeggyel igénybe vehető államhatárt átlépő vonatok viszonylatai (díjszabásváltó állomásai):    


Vonatszám Útvonal Név

Belföldi menetjeggyel igénybevehető viszonylatok
 
Ex693//2106/(234) Nyíregyházay-Budapest-Brno Nyíregyháza - Budapest(235)/2107/Ex692 Brno-Budapest-Nyíregyháza Budapest - Nyíregyháza    
642 /(365) Budapest-Targu Mures Ady Endre Budapest-Püspökladány
(364)/645 Targu Mures-Budapest Ady Endre Püspökladány-Budapest    
IP 36305 Nyíregyháza-Carei Nyíregyháza- Tiborszállás
IP 36304 Carei-Nyíregyháza Tiborszállás-Nyíregyháza    
734/ (355) Budapest-Timisoara Béga Budapest-Békéscsaba
(354)/735Timisoara-Budapest Béga Békéscsaba-Budapest    
[381]/577/[375] *Kraków-Bucuresti Miskolc-Békéscsaba
[374]/578/[380] **Bucuresti-Kraków Békéscsaba-Miskolc
 
*    Csak a nemzetközi forgalomban közlekedő Kraków-Bucuresti kocsikban Hidasnémeti határ-Miskolc-Hatvan-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza határ útirányban utazó belépő utas belföldi célállomással és kilépő utas belföldi kiindulási állomásról.  **  Csak a nemzetközi forgalomban közlekedő Bucuresti-Kraków kocsikban Lőkösháza határ-Békéscsaba-Szolnok-Hatvan-Miskolc-Hidasnémeti határ útirányba utazó belépő utas belföldi célállomással, kilépő utas belföldi kiindulási állomásról. 

Előzmény: HLP (177551)
v_peti Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177559
Előzmény: Andó Gergely (177538)
Infós Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177558
Nem a menettérti kedvezményről volt szó? Vagy arról, hogy a nemetközi utazás magyar szakaszára adnak ilyen kedvezményt? Van valami román 60%, meg jugó 55% is, ha jól hallottam! :|
Előzmény: HLP (177551)
oldmumus Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177557
Milyen hostess lanyok?
Egyebkent Te ahova lepsz ott panasz terem.:D
Előzmény: Andó Gergely (177540)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177556

A TGV-nek semmi "szégyenkeznivalója" nincsen a német, és spanyol vonatok mellett.

Sőt...!

Előzmény: Andó Gergely (177537)
manhattani Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177555

>Szép díszdoboz, amelyet ha kinyit az áldozat; előugrik egy ijesztő, vörös orrú, csúf pofa.

Ez nem egy új MÁV vezérigazgató?

Előzmény: Vaskalap kartárs (177547)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177554

Hernyofan, és Bodecsabi.

 

Köszönöm a képeket a PUMa kocsikról. Nagyon szépek.

El tudnék képzelni 300-400 darabot MÁV szinekben, megoldódna

a személykocsi hiány.

 

Sajnos képet nem tudok küldeni, mert a rajz alig nagyobb mint egy

bélyeg, és szkenerem sincsen. Amúgy a Fleischmann késziti modelljét.

Előzmény: Hernyofan (177520)
v_peti Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177553

Úgy tudom, hogy van néhány vonat, ahol megengedett a kombinálás. De nem tudom, hogy ezek jelenleg melyikek. Régen benne voltak a menetrendben.

 

Előzmény: HLP (177551)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177552
Ezekszerint semmi köze nincs a vasutasvezetéshez.:-))
Előzmény: vaskerék (177518)
HLP Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177551

Egy barátom utazna Erdélybe vonattal, köztisztviselőként.

Állítólag egy pénztáros azt mondta neki, hogy ha az Adyval megy, akkor Püspökladányig kaphat 50%-os kedvezményt, ha a Coronával akkor nem.

Én úgy tudtam - és itt ezen a Fórumon is azt olvastam - , hogy ha nemzetközi utazást végzünk, akkor a teljes útra nemzetközi jeggyel kell rendelkeznünk, és belföldi kedvezményt nem vehetünk igénybe.

Ha így van, akkor hogyx adhatnak ilyen tájékoztatást.

Ha meg nem így van, akkor hogy lehet hogy az egyik vonatra ilyen a másikra olyan szabályt alkalmaznak.

Szeretném, ha valaki tudna valamiféle magyarázatot adni.

(Azt tudom, ha nem ugyanazzal a vonattal megy az ember, akkor lehet a két jegyet kombinálni, csak hát Püspökladány nem egyszerűen érhető el közvetlenül IC nélkül az Ady indulása előtt.)

P.stephenson Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177550

Viszont a Művészetek Palotája tiszta MÁV, ott is, itt is elolvasta mindenki a panaszomat, aki csak a könyv közelébe járt...

Nemcsak ők! Hála nekem, másnap az egész ház ezt olvasta, kinyomtatva, emailben, vagy innen a fórumról. Népszerű vagy ott is!

Egyébként ha erre jársz, hozhatnád a térképeim :-)

 

 

P.s

Előzmény: Andó Gergely (177540)
orangutan Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177549

Hamarosan kezdhetünk barátkozni a lidles Rozi, és esetleg majdan a teszkós droid meg a köztörvényes spáros kifejezésekkel..:-)

 

Talán nem. Nem tudom, a DB-Lidl jegy hogy működik, de pl. a most kapható teszkógazdaságos Wizzair jegyeknek van egy nagyon nagy előnyük a vonatjeggyel szemben, hogy lényegesen egyszerűbb a dijszabás. Adott napon, adott járatra, A-ból B-be X forintba kerül, pont. Függetlenül attól, hogy nagycsaládos, nyugdijas, vagy akárhány éves az utas, nincs külön IC-repülő, útmegszakitás, stb. Ezt egy 2 bites pénztáros is el tudja adni, ennyit kell fizetni, parancsoljon itt a jegye, köszönjük hogy nálunk vásárolt, jó utazást.

 

Ehhez képest egy Budapest-Pécs vonatjegy kiadása is kihivás, ha a pénztáros lelkiismeretesen figyelembe veszi az összes szóba jöhető kedvezményt és pótjegyet, mint ahogy az rendes szolgáltatónál elvárható, és nem az utasra hagyja, hogy utánajárjon, melyik nap jár neki 33% kedvezmény.

 

Hogy legyen pozitivum is: találkoztam egyszer ilyennel, igaz jegyvizsgálóban, TM-en felszállva megkérdezte, hogy kinek milyen kedvezményt adhat, van-e valakinek diákigazolványa, betöltötte-e mindenki a 14 ill. 26 évet, stb. Ápr 19, 4123 sz. vonat, ha valaki továbbitani szeretné a dicséretet:)

 

Előzmény: FOMA (177511)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177548
Pár napja Bécsben volt, most hétvégén Brno-ban, ha jól tudom.
Szép feliratot tettek ki Bécsben az elejére, valami olyasmit jelentett, hogy Stalder üvözli Bécset, vagy mifene.
Előzmény: V43 blue (177545)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177547
A rajzfilmekben gyakran lehet látni az un. „Rugós krampuszt”. Szép díszdoboz, amelyet ha kinyit az áldozat; előugrik egy ijesztő, vörös orrú, csúf pofa.

Gondolkodtam azon, hogy veszek egy ilyen dobozt, és ha valahol rosszul bánnak velem; mosolyogva átnyújtom a díszes dobozt. De a krampusz helyére Gergő figuráját ültetem a rugóra, kezében egy táblával: „Kérem a panaszkönyvet!”

Garantált a siker.

 

Bocs' de nem tudtam kihagyni.

rg7 Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177546
Ez egy PR cikkből van, amit készen kaptunk. Még nyomozzuk.
Előzmény: V43 blue (177545)
V43 blue Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177545

Sziasztok!

 

Idézek az Indóház c. magazinból:

 

,,Május második felében a FLIRT egy több állomást magában foglaló, látványos road-show keretében megjelenik hazánkban..."

 

Nos ez pontosan hol és mikor lesz?

Andó Gergely Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177544

OK, megírod a MÁV Ügyfélszolgálatnak? Egy világ omlana össze bennük...

 

Ja, újabb feljelentés van a tarsolyomban, elolvastam az e heti HVG mellékletét, és nagyon elgondolkoztatott... Az adatok nyílvánosságáról van szó benne, és a lehetőségekről azon intézményekkel és vállalatokkal szemben, akik közérdekű adatot titkolnak el, pl. vasúti díjszabást... Ez büncselekmény is lehet!!!!!

Előzmény: FOMA (177541)
rg7 Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177543

Akkor mondjuk metrózni szabad :-)))

 

Nem. Csúcsidőben ugyebár sűrűbben járnak a szerelvények, amik ráadásul tömöttek. A sűrűbb követés miatt nagyobb a hőterhelés is az alagútban (a mai szerelvényeket alapul véve), ami csak a csúcs elmúltát követő 1-2 óra múlva áll vissza a normál értékre. Csak ezen idősávban garantálható a szívet kevésbé megterhelő hőmérséklet mind a nyári, mind a téli időszakban egyaránt.

:)

Előzmény: Mad Scientist (177533)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177542

Bizony, a Lidl jegye igazi! Lényegében egy útra szóló, egy napig érvényes 500+-os menetjegy, mely mentesít a pótjegyek alól, ICE-zni is lehet vele...

Előzmény: FOMA (177539)
FOMA Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177541
"Nem szabadna a rendőrségre mennem, mert nem engem ért kár. " Ez teccik, mert forradalmasíthatja a büntetőeljárást. Pl. befejezett emberölési ügyekben nem kellene nyomozni, mivel a sértett már nem tesz feljelentést, más pedig nem halt meg.:-))))
Előzmény: Andó Gergely (177534)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177540

"Remelem ma AG szolidabb lesz a nevnapjara valo tekintettel:D"

 

Ez nem jött be! :) Ha nincs ez az idióta MÁV értetlenkedés, nem is szóltam volna ma be a nagyok dolgába...

 

Inkább a Művészetek Palotájába megyek ma is. Tegnap felismertek a hostess lányok! :) Mondták, nem húztam ki a panaszlapot. Ám mikor megkíséreltem nem hagyták: mert szerintük igazam van (!), és fontos volna a felvetett problémákat megoldani. Meg is lettem dicsérve, milyen frappáns és jól felépített panaszt tettem! A rutin ugye... :)))

 

Viszont a Művészetek Palotája tiszta MÁV, ott is, itt is elolvasta mindenki a panaszomat, aki csak a könyv közelébe járt... Csak az egyik helyem ez POZITIV reakciókat váltott ki, a másik helzen "ÉRTETLENKEDÉST"...

 

Szóval a MÁV-nak buknia kell, mert a MÁV bukásra érdemes... 

Előzmény: oldmumus (177516)
FOMA Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177539
Attól tartok, hogy egy kőszegi vonaljeggyel Andó Gergő nem jutna messzire.:-))
Előzmény: v_peti (177515)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177538
A Lidl jegyek nem is rosszak! Sőt! Részletekés kommentár a következő Indóházban... :)
Előzmény: etwg (177507)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177537

"Lisszabon, és Madrid között új nagysebességre alkalmas pályát építenek."

 

Hiszem, ha elkezdik! De félek, tényleg elkezdik! Ma naponta 1 vonatpár közlekedik a két város között, az is éjszaka. Helyenként a nem létező tehervonatok mellett mindössze ez az egyetlen vonat a vonalon...

 

SNCF: Nem gazdaságos, nem gazdaságos, itt az önérzetről van szó! Ha a németek és spanyolok szarnak a gazdaságosságra, a franciáknak is fel kell venni a kesztyűt, ha nem akarja a TGV-t a 70-es évek nagy dobásának láttatni a 2000-es évek német és spanyol vonatai mellett.

Előzmény: vaskerék (177503)
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177536
Vaskerék Topictárs nem jön lábhoz, ha füttyentesz, és nem csóválja lelkesen a farkát? :-))))
Előzmény: manhattani (177530)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!