Mi Sanghai-Peking távot mentünk hálókocsival. Minden zsír volt, főleg a helyes kis utaskísérők (mandulaszem, egyenruha), a kaja is. Az éjszakára sörökkel indultunk, a kajás kocsin részeg finnek szórakozattak minket, aztán kivállóan aludtunk reggelig. A kis kínai családok is elcsendesedtek. Szóval én ki nem hagynám a vonatot a helyedben, sőt tervezem a Transiberiait is.
ui. most jutott eszembe, hogy lefekvés előtt végigsétált a vonaton a hálókocsikalauz, és mindenkinek kiosztott egy marha nagy fésüt. Ezen nagyon jót röhögtem, és haza is hoztam. A repülőn meg pl. egy pakli kártyát adtak (kaja helyett), azért viszont dühös voltam, mert direkt nem vacsoráztam.
Aludni? Kínaiakkal? nem fogsz, örökké dumálnak, játszanak, bagóznak, köpködnek, kiabálnak. Ázsia-szerte nem törődnek a másikkal, a tapintat szót vagy a privát szférát nem is hallották. 2 napig hajóztam, hajnali ötkor, amikor felébredt az egyik, elkezdett ordibálni a másikkal. az, hogy a többiek még alszanak, nem zavarta. Amúgy egy 2.osztályú, 4 ágyas kabinban voltam, de mindenki mellé odafeküdt még valaki, aki csak 4.osztályú jegyet vett, meg még a kanapénkra is beköltözött valaki, tehát 8-an voltunk 4 helyett. de volt, aki csak beszaladt a folyosóról a vécénkre, majd ott hagyta a barna masszát. Gondolta, majd lemegy valahogy. Vonatoztam is, sztem ne hagyd ki, élmény! feküdni azért tudsz, ha aludni nem is. viszont így ismered meg a helyieket.
sziasztok, tudna nekem segíteni valaki abban, hogy relatíve nagyobb távot vonattal milyen megtenni? Nem találtam közvetlen infót erre vonatkozólag. Kimennék ismét Kínába jövő héten, saját szervezésben és tervezném egy Xian és/vagy Sanghaj utat, esetleg egy háromszöget. Bár voltam már kint egyszer Pekingben, de azon kívül csak a Nagy Falat láttuk és vonattal nem mentünk. Azon gondolkodom, hogy éjjel mennék, így a vonaton aludnék (ha lehet és ha lehet aludni), szállás nem is kellene.
Úgy néztem, hogy az árakban nagyságrendi különbség nincs, bár a repcsi drágább (kb. duplája egy jó hálóhelyes jegynek, bár ott is vannak diszkont árak). Azt viszont nem tudom, hogy a vonat milyen kényelmes, és pl. lehet-e rá jegyet kapni napokkal előtte vagy érdemes foglalni?
Láttam, hogy vannak közvetlen járatok (pl. Peking-Xian, éjjel megy, 2-3 helyes hálókkal, azok úgy 50 dollár között vannak a hálójegyek, a sima jegy 20 dollár. Az milyen? Ki lehet bírni egy éjjel 12 órát? Lehet aludni? Vagy felesleges "szenvedni", inkább megéri a repjegy és a gyors út? Az az igazság, hogy elvagyok a vonaton, nem lenne ellenemre, de azt sem szeretném, hogy tök kialvatlanul végigszenvedjek egy-két ájszakát.
Amúgy milyen idő van most kint (Peking) és milyenr elehet számítani április elején?
én kint vettem egy sétahajózást a Li-folyón (Guilin és az ő kúpkarsztjai) és k.va drága volt. de persze csak külföldieknek, helyiek busszal mennek a parton. de volt benne többfogásos kaja...ki a f-t érdekel? Inkább a tájat nézném-fotóznám...amit láttal, abban is biztos van ellátás, ha több napos, akkor persze szállás is - ezt (is) meg kell fizetni. gyakorlatilag nem lehet megúszni - vagy nem hajón mész. vki itt írta korábban, hogy megszűnt a külf-helyi pénzbeli különbség - nem, de ez csak ott látszik, amit mindketten igénybe vesznek (mondjuk belépő múzeumba, de amit írtam is: vonat, repülő. Busszal én is ua-t fizettem, igaz, a kalauz le akart vágni, de mondtam, hogy akkor leszállok. megszívtam volna, ha azt modja: jó, mert este 10 volt és újból kellett volna szállást keresnem és másnap kísérletezni megint. Végül azt hiszem, egy picit többet adtam neki, mint a helyiek, mondjuk 90 helyett 100-atr, de ő 200-at kért.
Gondolom valami Három szoros túráról van szó, de azért megkérdezem, honnan hova szeretnél utazni a Jangcén? Abban a 400 USD-s árban mi van benne (elég az is, ha belinkeled a kinti iroda weboldalát és megpróbálok máshol utánanézni, hogy reális-e.
"...egy libegőre kellett volna jegyet bvennem, és megláttam a pénztárnál, hogy 5-szöröes lenne nekem..."
Ahogy írtam, évekkel ezelőtt a külföldieknek többet kellett fizetni belépőkért, repülő- és vonatjegyért, stb., de ezt már régen eltörölték. Természetesen elhiszem, hogy Te találkoztál olyan pénztárral, ahol ötszörös árat kellett volna fizetned azért mert külföldi vagy, de kérlek írd meg, hogy ez pontosan melyik libegőn volt, hogy ezután ezt az információt is továbbadhassam az érdeklődőknek.
"...kinn tanuló orosz diákokkal ismerkedtem meg, és néhány napig együtt utaztunk. akkor ők vettek mindenhova jegyet, helyi áron, a kínai diákigazolvánnyal..."
Bár Kínában valóban minden (és annak az ellentkezője is) megtörténhet, nekem, mint évek óta kint élőnek ez is egy kicsit furcsa. A kínai diákigazolvánnyal diákkedvezményt lehet igénybe venni. Megtennéd, hogy ez esetben is megírnád, hol történt az eset?
Ne mond olyat, hogy lehetetlen a helyi árért utazás. Nem tudom, te mikor jártál utoljára Kínában, de a helyiek-külföldiek kettős árrendszerét kb. 8-10 éve megszüntették. A belépők, repjegy, stb. azóta ugyanannyiba kerül mindenkinek.
Ilyen oldalt nem tudok ajánlani, de az biztos, hogy ott olcsóbb, mintha itt fizetnél be. az meg lehetetlen, hogy helyi árért utazz, ott is a külföldieknek szóló pénzt kell fizetned. egy kivétel lehet: ha van helyi diákigazolványod. viszont ha nem tudos a jegyet kínaiul megvenni, akkor semmire ne számíts. nekem 2-szer volt szerencsém, de azért nem spóroltam baromi nagyot. egy helyi kirándulásra fizettem be, és rajtam kívül csak kínaiak voltak. az idegenvezető ugyan beszélt angolul, de nem foglalkozott velem. volt 1-2 ember a csoportban, aki szintén beszélt angolul, és amikor egy libegőre kellett volna jegyet bvennem, és megláttam a pénztárnál, hogy 5-szöröes lenne nekem, megkértem az egyik táérsat, h. vegyen jegyet. a kezelőnek már nem túnt fel, hogy az én jegyem nem különbözik a kínaiakétól. a másik meg az volt, amikor kinn tanuló orosz diákokkal ismerkedtem meg, és néhány napig együtt utaztunk. akkor ők vettek mindenhova jegyet, helyi áron, a kínai diákigazolvánnyal. sőt, taxit se kellett bérelnem, hogy Sanghajban kijussak az állatkertbe - no miért, pandust nézni - , mert ők meg tudták kérdezni, hol kell leszállni, átszuállni, miegymás. azzal vagy 100 rzsenminbít spóroltam, mert az állatkert kinn van a reptér mellett, és SAnghaj nem túl kicsi város.
Jól tippelsz, USD-t és EUR-t kb. egyformán váltanak (a szállodai pénzváltók egy kis része hétvégén csak USD vált). Arra figyelj, hogy lehetőleg sértetlen, nem gyűrött pénzt hozz, mert szeretik elutasítani a tizedmilliméteres szakadás miatt is külföldi pénzt (az RMB félbetépve is OK). Az árfolyam már Kínában is napi szinten ingadozik, USD 7,7, EUR 10 körül van (naprakészen pl. itt találod meg az: http://www.bank-of-china.com/en/static/index.html).
A szállodákban limitálva van a pénzváltás egy jó ideje, ez ált. szobánként 2-300 USD/nap, de pár hete a bankokban is (elég meglepő módon) még macerásabb lett a pénzváltás. Ott is van limit, de az turistaként nem fog zavarni.
Kering a forgalomban nem kevés hamis pénz is, ezért érdemes megtapogatni és megnézegetni a bankókat (ezt teszi mindenki), szerencsére a százas a legnagyobb címlet, ha lenne pl. ötszázas, azt tuti nem merné elfogadni az árusok többsége.
www.ctrip.com vagy esetleg www.elong.com Ha Hongkongból akarsz repülni, azt ne a belföldi, hanem a nemzetközi járatok között keresd (esetleg választhatod azt is, hogy átmész Hongkongból Shenzhenbe vagy ha Makaóra is mész, akkor Zhuhaiba és onnan repülsz).
De remélhetőleg még megyek vissza újabb egy hónapra, csak még senki nem tudja megmondani, hogy mikor! Ennek örültem nagyon!
A sokkon még most kezdek túllenni! (A sokkot itt pozitívan kell értelmezni!)
Nagyon jó volt, bár az első két hét nem volt túl könnyű. Minden más! De hát ezt biztosan tudjátok. Egy nőnek egyedül pedig lehet, hogy még nehezebb. Megbámultak, ez először félelmetes volt, tartottam az éjszakai taxizástól is egyedül, de végül semmi gond nem volt, találékonyság kérdése az egész. Azt pedig, hogy mindenhol marslakóként néznek rám, meg lehetett szokni. (Ez nem érvényes természetesen Shanghai belvárosára, csak Jiadingra!) Mindenesetre először félelmetes volt, mikor a taxis eltévedt. A szálloda ugyanis kb. 35-40 km-re van a belvárostól, a Forma-1 pálya mellett, mivel a cég is a közelben van. Belvárosi utazás nélkül pedig nem lehet megúszni, ha az ember programokat is akar. A lényeg, hogy telefon és kínaiul leírt uticél nélkül ne is próbáljon meg senki elindulni!
Képeket majd töltök fel (bár még soha nem próbáltam), de most kis technikai akadálya van. Talán holnap sikerül.
Mindenesetre nem gondoltam, hogy ekkora hatással lesz rám, mivel magánúton akármennyi pénzem is lenne, Kína nem az első helyen szerepelt volna!
A kínai emberekben is pozitívan csalódtam, ugyanis nagyon tetszett, hogy mindenhez pozitívan állnak hozzá és nagyon barátságosak! A cég több gyárában is voltam már Kelet-Európában, de ilyen barátságosan sehol nem fogadtak. A pozitív gondolkodásmód pedig valahogy átragad az emberre.
Kösz az infókat! Megnéztem a fapadost, tényleg olcsó, ráadásul ha jól értem, az illetékkel együtt. csak hát ugye a Londoni út megdobja némileg. Ráadásul az kétszer 2 ezer km pluszban. De lehet, hogy megéri.
Igen, ez retur ar volt, de az akcio veget is ert, sajnos mar nem kaphato ilyen olcson a jegy. De nem most volt eloszor, emlekeim szerint 3-4 havonta elojon benne Peking vagy Shanghai.