Azon töröm a fejem honnan vetted a szolg.nevét.
Te egy igazi Colombó vagy .
Még nem találkoztam vele,minden esetre remélhetőleg nem egyirányú ahol éppen állok.Egyébbként én behajthatok minden probléma nélkül.Hogyan és miért?
A Rottenbilleren van egy #, tán a Wesselényi (eleje). Ott elvileg két sáv megy egyenesen (a mellékúton), de a balból mindenki csak kanyarodik, egyszer próbáltam egyenesen menni, de nem sikerült elérni, hogy legyen helyem a # túloldalán.
:-)
Kérdés:
Mi van akkor, ha elérsz egy #-hez, és minden irányban behajtani tilos van? A piros korong fehér csíkkal típusú, tehát mind szemben egyirányú... Kőbánya szélén van ilyen.
Hasonlo út a Gogol ut is a 13.kerületben itt mindenki ugy használja mintha 1 sávos lenne.Persze a Váci útikereszteződésbe a kanyarodási szabályok betartva.
"Az útburkolati jellel jelölt forgalmi sávok megengedett legkisebb szélessége - azokat az indokolt eseteket kivéve, amelyeknél szélességkorlátozás vagy egyes járműfajták közlekedésének tilalma is szükséges - lakott területen legalább 2,75 méter, lakott területen kívül pedig legalább 3 méter."
Szerintem sem az csinál, hanem amit a(45)-ben idéztem a KRESZből, tehát, ha biztonságosan elfér egymás mellett két gk. Ha jól tudom (csak emlék...), ezt 3 méter körül szokták meghatározni.
Nemmindegy:
Ilyet nem találtam, csak ennyit a záróvonalról:
"...a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad; ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől - az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával - átléphető"
Négyesi:
Szerintem nincs is jelentősége, van egy csomó olyan utunk Pesten, ahol csak felezővonal van, nincsnek sávok, de a lámpánál két sávban kell (pl. tábla szerint) felállni.
Tudtommal a KRESZben úgy van megfogalmazva, hogy az előzést a záróvonal ELŐTT be KELL fejezni.
Vagyis ha túlmentél a záróvonal kezdetén előzés közben, MÁR szabálytalan vagy.
Tudom, értettem.
Azért nem láthattad, mert nem tartotta be a KRESZ 31. § (1) b) pontját.
Ha mindezek után még eléd is fordul, akkor a (6) pontnak sem tett eleget...
Te viszont szvsz nem szegtél meg semmit. Persze a sebkorlt valószínűleg igencsak. :-)
Szvsz(!) ez nem igaz, azt leszámítva, hogy nem is erről van szó.
Azért nem erről van szó, mert osztottpályás az út, tehát elválasztó fűsáv van középen, nem felezővonal.
Ezért nem igaz:
"e) Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem jelölt(!!!) - része."
Gondolj beleegy hosszú egyenes uton mész nemírom mennyivel már messziről látod hogy ott döcögnek előtted szemből senki és lendületből előzöl.Szerintem duplájával mentem mint ők.Ez egy sima manővernek tünt.
31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni. A bekanyarodási szándékot irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
Akkor szabad előzni, ha:
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
(4) Csak jobbról szabad előzni
a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;
Ezek alapján módosítok. Mivel ő nem előzési szándékot jelzett, és nem húzódott középre, Te előzheted, méghozzá balról, ő meg nem kanyarodhat, míg el nem mentél.
Ahogy bíró ismerősöm mondaná, nem életszerű, de ezt van leírva.
Általánosan: ha az előttem menő autó balra indexel, előtte nincs senki (akit előzni akarna), de nem húzódik középre, akkor simán megelőzhetem. Persze ehhez nem árt egy kamera a tükör mögé...
:-)
Szerintem ha kocc van, 50-50%. Te nem előzheted, ha balra indexel, ő viszont nem fordulhat eléd.
Úgy érzem(!), ő abban hibázott mindenképp, hogy nem húzódott be a felezővonalhoz, ezt abból gondolom, hogy akkor nem takarta volna annyira ki a tgk, hogy azt sem látod, hogy egyáltalán ott van.
Amúgy szeretik figyelembe venni ilyenkor azt a "szlogent", hogy előzni sosem kötelező, így mindenképp hátrányban van az előző autós.
Én úgy jártam egyszer, hogy előztem a sort, majd egyszer csak elém fordult egy Vitara, ami Sidekick volt, piros hátsó index-szel. Megúsztuk, de ilyenkor ki lenne a hunyó? A másik hasonló volt, hoyg a pótos IFA pótján enm ment az index...
Hello!
Kérdés a következő: főutvonalon haladok lak.ter.kívül utólérek egy három kocsból álló sort
középen egy teherautó,mikor utólérem en csak 2 autóról tudok mert a teh.autó takarja az elsőt.Én lendületből előzni kezdek ugyan is minden adott.Mikor a teher autó mellé érek akkor látom hogy az előtte lévő szgk. balra indexel és készül lefordúlni.Term.SATÚÚÚÚÚÚ megálltam nehogy törje az 1 hónapos autómat.Tovább nem írom nehogy befolyásoljalak benneteket. Mi a vélemény?
Kinek lett volna tovább haladási elsőbbsége?
üdv.Négyesi
Jó kérdés...
:-)
Osztottpályás út, oldalanként bő két sávnyi széles, de útburkolati jelek nélkül.
Konkrétan a Gitár u. Kőbányán.
Szerintem azért van jelentősége, hogy nincs terelővonal, mert így alapban él a jobbratarts, tehát csak az út széléről mehetek egyenesen, kben előzésnek számít, amit kereszteződésben tilos.