Az hogy mennyit adtál az erősítődért a hangszín szabályzás szempontjából indifferens - a kommersz-konzum erősítőkben azért szerelnek hangszín szabályzót, hogy plusz szolgáltatásként kérhessenek nagyobb árat a készülékért! Gondolod, hogy amikor a konzum-gyártók legnagyobb problémája, hogy hogyan tudnak úgy előállítani egy erősítőt, hogy minél kisebb legyen a bekerülési költsége, viszont elkérhető legyen érte minél magasabb ár, akkor drágán előállítható professzionális minőségű szabályzót szerelnek be a konzum-fogyasztónak? Ha már annyira értesz a közgazdasághoz (is!), akkor könnyen beláthatod, hogy nem így lesz!
A felsorolt hibák közül az erősítődben lévő móricka-hangszín szabályzóval Te semmit sem fogsz tudni normálisan kompenzálni, viszont a hangképben garantáltan megjelenik az olcsó szabályzód által létrehozott további fázis hiba!
A felvétel-technikában és a hangosításban szükséges lehet a hangszín szabályzásra, tehát én sem vetem meg, viszont nagyon hozzáértőn szabad csak használni (a konzum-technikába épített szabályzónál lényegesen jobb hangminőségű) profi szabályzót is!
AJ
Ui. gondolod, hogy amit a hangmérnök elrontott a felvétel készítése során, azt Te a móricka-hangszín szabályzóddal kompenzálni tudod? Na ne már....:))))
Forradalmi innováció nyilván nem várható, de az egyetlen megmaradt felhasználási terület igényei szerinti fejlesztés olykor mégiscsak szállít újdonságokat, mint pl. a molibdén anódlemezes 4242E. Másrészt, amíg Dunát lehet rekeszteni a fejlett technológiájú, ugyanakkor pocsék hangminőségű kütyükkel, nincs értelme ezen lovagolni.
Amúgy szerintem jobban járt volna a kérdező azzal, hogy ha vett volna 1 normális hangfalat; mint sem hogy utólag kezdjen el bűvészkedni valami mélynyomóval.
"ad2. ne hasonlítsuk már a keverőpultba szerelt professzionális hangszín szabályzót az olcsó erősítőkbe szerelt móricka-hangszín szabályzóval"
Már 1 párszor elmondtam, hogy kicsit se olcsó az erősítőm.
"ad4. ha viszont mégis úgy érzed, hogy muszáj használni a hifi-be épített hangszín szabályzót, akkor gyorsan cserélj készüléket, ha a valóságost megközelítő hangot szeretnél hallani!:)))"
Nem szoktam használni, de nem vetem meg. Ott van a felvétel hibái, az emberi hallás hibái, a terem akusztikai hibái; és még sorolhatnánk a sort.... Na nehogy már pont úgy legyen jó a hang, hogy ezek közül egyiket sem kompenzáltuk hangszín-szabályozással!
Üldözni? :) Ezt hol olvastad? A csöves technika nem fejlődik tovább. Nem azért mert tökéletes, hanem azért mert nincs tovább. A felső korlátait elérte. Az audiofilek pedig saját állításuk szerint az eredeti hang pontos másolatára törekednek, de annak tere - éppen a sztereo miatt - csak előttük létezik mondjuk oldal irányban 180 fokban kiszélesedve és a kupola hatás (felülről érkező hang) is teljességgel kizárt. Tudom. Most az a duma jön hogy a zenekar is előtted áll és ezért nem kell a hátad mögötti térből hallani semmit. Csakhogy én tartalmakat is nézek/hallgatok és ezekkel kapcsolatban nagyon is van tér, amelynek részleteit szeretném hallani. Ez pedig a csöves technikába már nem fér bele. :)
Példa. Állsz egy fal előtt, attól körülbelül 8 méterre. Én előtted állok körülbelül 10 méterre arccal egymás felé. Beszélek hozzád és közben eldobok egy követ a fejed fölött, ami a hátad mügött a falon koppan, majd még pattog kicsit a földön de már feléd tartva és mögötted 1-2 méterrel megáll. Ezt a hangképet meg lehet csinálni a csöves szetereoval? :)
Ez fater csak lófasz, nem az eurostat. Ugyanis az eurostat egy létező dolog, amelyre amikor hivatkozik az ember rá akkor illik pontos hivatkozést küldeni és amelyből az anyanyelvünkön tudunk tájékozódni. Egyébként itt van ez a hely a weben:
Mondom én, hogy fogalmad sincs róla. Másrészt, analóg technikában (teljesítményerősítő) igazolja a hangminőség egy mikroprocesszort igénylő folyamat beiktatását a "jelútba"? Nem igazolja. Nem kellene össze-vissza kutyulni a dolgokat.
Nem a csöves technika fejlődésének kezdetéről beszélek, hanem arról hogy körülbelül mikor ért el arra a csúcsra ahonan már műszaki értelembe véve nincsen tovább.
Olyan pedig hogy "kiforrott" technika, nincsen. Van megbízható és van innovatív, stb., de kiforrott mint olyan nincsen. A technikai fejlődésnek éppen az a motorja, hogy a fogyalom nem létező dologra mutat és éppen ennek okán _egyelőre még_ a technikai fejlődés folyamatos és bizonyos területeken exponenciális függvénnyel ábrázolható módon módon zajlik. Ilyen tudományos terület a processzortechnika is. Hallgattál már Auro 3D-t v. Dolby Atmos-t (De frankót? Olyat amelyiknél a forrás is szabványos és nem 5.1-ből "skáláznak fel" 11.2-re valamit). Ha nem és mégis van véleményed róla akkor az is csak azt igazolja amit mondok. :)
A csöves fanokat tisztelem, mert többségük olyan tudásbéli és tapasztalati képességekkel IS bír, amely elengedhetetlen szüksége az ember zenehallgatási kultúrájának és tartok tőle, hogy ez majd egyszer az érintett réteg kihalásával végzetesen éppen úgy elvész, mint ahogyan az oktatásban a lexikális tudás igénye is kihalóban van az internetes keresők fejlődése és a szélessávú net általánossá válása miatt. Csakhogy az utóbbi ezerszer jobban aggaszt. :)
Ha jobban beleolvasol a hozzászolásodba, akkor rájössz, hogy igazából te magad is a megbízható csöves technikát dicéred a processzokkal szemben, ahol minden hónapban bebizonytják, hogy az elöző havi fejlesztés nem az igazi.
Szerintem az emberek többsége - bármely területen - szívesebben áldoz egy kiforrott technikára mint egy újdonságra.
Egyébként a csöves technika több mint 80 éves, az egyik legelterjedtebb, ma is méltán népszerű 6L6-ot 1936-ban mutatták be.
Hogyne tudnám. A csöves hangja kivételesen szép, csakhogy nincsnek benne tartalékok ugyanis a fejlődésének mondhatni csúcsán áll. Legalább harminc éve (ha nem ötven).
Ezzel szemben a processzoros jelfeldolgozás minden hónapban kijön valami újjal - de évente valami alapjaiban újjal - és mivel a csöves fanok úgy gondolják, hogy a tökéletes erősítő saját csövesük képében már réges régen elkészült, ezért tökre leszarják a processzorfejlesztések adta lehetőségeket. Na meg az a valóság, hogy nem is nagyon tudják már követni*.... Vagyis mit csinálnak a jó öreg audiofilek? Már nem látnak ki az eletroncsöveik mögül. :) Mondom mindezt a legnagyobb tisztelettel. :)
*lásd példának kollégát a DAB vs. online rádiózás kérdéskörben és ez ahogy mentek befelé a korba csak egyre rosszabb lesz. :)
ad1. a hangosításban nem azért használják, hogy jobb legyen a hang, hanem azért, hogy ne legyen sokkal rosszabb, mint a hangosítatlan (nagyon nem ugyanaz a kettő)
ad2. ne hasonlítsuk már a keverőpultba szerelt professzionális hangszín szabályzót az olcsó erősítőkbe szerelt móricka-hangszín szabályzóval
ad3. ha nem muszáj használni, akkor jobb azt minél messzebb vinni a high fidelity készüléktől
ad4. ha viszont mégis úgy érzed, hogy muszáj használni a hifi-be épített hangszín szabályzót, akkor gyorsan cserélj készüléket, ha a valóságost megközelítő hangot szeretnél hallani!:)))
Több évtizedes netes lét után állíthatom, hogy olyan nickkel még nem találkoztam, akinek 10 posztjából 9-ben halvány fingja nincs arról, amihez baromi nagy önteltséggel hozzászól... Khmm, na jó, 1 ilyent ismerek.
Van egy olyan bölcs mondás, hogy ami nem megy, azt nem kell erőltetni. Konkrétabban: fogalmad sincs róla, hogy X vagy Y miért orientálódik a csöves erősítők felé. Manapság a "hifisták" szektái és azon belül a "csövesek" sem értik meg egymást - mit lehet várni a házimozisoktól? Nemrég valamelyik csöves mekkmester a fejemhez vágta, hogy SE hívő vagyok. Legközelebb majd megkérdezem tőle, melyik sportegyesületről karattyol? DHT PP csövesem van. Ha másik hangdobozt vettem volna, és megenged(het)ném magamnak, akkor valószínűleg SE lenne.
A ráutalás közkedvelt, hétköznapi kommunikációs formula.
Magatartartássá, mégpedig elítélendő magatartássá pl. akkor fajul, ha a delikvens (ez lennél te) nyilvánvalóan ostoba koholmánnyal kíván konkrétan meg nem nevezett személyeket lejáratni, hogyaszongya "nem lát a csövesen túlra".