Keresés

Részletes keresés

V63-017 Creative Commons License 2007.01.13 0 0 2445
"...akkor pár másodperc múlva a vonat összes kereke blokkol. A szerelvény gyakorlatilag álló kerekekkel CSÚSZIK A SÍNPÁLYÁN..."

Akkor azt hiszem naponta állna egy olyan sor a celli kerékeszterga előtt, aminek a vége Ajkán lenne! :D

"...mert a főlégtartályból eltűnő légnyomás azonnal megszünteti a vontatási teljesítményt..."

Ha már eltűnik, akkor ott már baj van! :D
Előzmény: Blokki (2412)
dzcsiga Creative Commons License 2007.01.13 0 0 2444
Ennyi marhaságot összeírni...
Előzmény: Blokki (2412)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.13 0 0 2443
nem hiszem hogy a gigantal lehetne vontatni 3.6 fővez.nyomás alatt.ugyanis ott már kiesnek a motorkontaktorok.a szili az más.de ott is kétlem a fékezés esetén a sokáig tarto vontatást mert ott meg leoldanak a 218-as relék.bár a leoldásig növeli a fékutat de nem számottevö mértékben.a leoldás gyorsasága nagyban függ a vonat tömegétöl.nagy vonat gyors leoldás.
Előzmény: Blokki (2434)
GyöBzs Creative Commons License 2007.01.13 0 0 2442
A régi Fékutasításban (a mostanira nem emlékszem) a kérdés nyitva volt hagyva: "egyes mozdonysorozatokon a vonóerő automatikusan megszűnik"
Előzmény: piret (2417)
Vendégsín Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2441
Gyorsan reagált és...

Tulajdonképpen még ez sem egyértelmű. A vonat mellett a vágány külső oldalán macerás hátra menni, a másik vágány felé meg kissé huzatos, ha 100 feletti sebességgel elkocog valami. De a szerencsés kimetel szempontjából tulajdonképpen mindegy.
Előzmény: m61019andras (2440)
m61019andras Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2440

Gyorsan reagált és ezzel egy nagyobb balesetet előzött meg.

 

Előzmény: Vendégsín (2439)
Vendégsín Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2439
szólt, hogy vegyék vissza a kijáratot

Szólt, hogy egyelőre ne engedjenek vonatot.
Előzmény: m61019andras (2438)
m61019andras Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2438

A tehervonat vezére már akkor szólt, hogy vegyék vissza a kijáratot, mikor még nem is tudta, hogy a másik vágány is járhatatlan lett?

Jó megérzése volt.

Előzmény: Vendégsín (2436)
rg7 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2437
Nem vagyok szakértő, de az első felére válaszolnék:
tudomásom szerint nem kettő siklott a csaptörés helyszínén, hanem egy;
azért tudta vontatni, mert nem szakadt meg a fővezeték és így semmilyen jel nem utalt a siklás tényére a mozdonyvezető számára.

A maradékra: olvass vissza:))
Előzmény: Blokki (2434)
Vendégsín Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2436
A másik vágányon közlekedő vonatnak a forgalmi rendelkező miért vette vissza a szabad jelzést, honnan tudta hogy vissza kell vennie?

Az előzőek szerint kellett volna Térköz Megállj-t kezelni, de leginkább a tehervonat mozdonyvezetőjének"unszolására" - ami jó megérzés volt, mert még a befékeződés pontos okát ő sem tudta - vette vissza a páratlan vonat kijáratát.
Előzmény: Blokki (2434)
m61019andras Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2435
Vendégsín válasz | megnéz | könyvjelző 2006.12.29 13:59:59 (2208)

Van egy zagyva pontunk a "Közlekedés továbbhaladást tiltó jelzést adó főjelzők mellett" fejezetben, pedig "A vonatok védelme, fedezése" fejezetbe illene:

F. 2.,

"15.233. Ha a forgalmi szolgálattevő vonatközlekedést veszélyeztető körülményt észlel vagy erről, továbbá rendkívüli ok miatti megállásról kapott értesítést, továbbá be-, ki-, illetve áthaladó vonat alatt valamelyik váltó végállásának ellenőrzése megszűnik és erről módja is van meggyőződni, indokolt esetben köteles a térközjelzőket Megállj-állásba állítani. Ilyen esetben a forgalmi szolgálattevő hordozható távbeszélő készüléken (pályatelefonon vagy mobil telefonon) közvetlenül, a mozdonyrádión a forgalmi vonalirányítón keresztül köteles rendelkezni, a követendő eljárásra intézkedni. Az értesítést a forgalmi szolgálattevő, illetve a forgalmi vonalirányító köteles előjegyezni. Ugyanígy kell eljárni kétvágányú, vagy párhuzamos két egyvágányú pálya esetén is.
Ha a helyzet más módon nem tisztázható az ilyen pályákon a forgalmi szolgálattevő az első vonatot köteles Írásbeli rendelkezésen értesíteni a rendkívüli ok miatt megállt vonatról; ha lehetséges, közölni kell a szelvényszámot is. Az értesített vonat mozdonyvezetője a vonat sebességét úgy köteles szabályozni, hogy a jelentkező akadály előtt biztosan meg tud-jon állni, az alkalmazott sebesség a legjobb látási viszonyok mellett sem lehet nagyobb, mint 15 km/h. A mozdonyvezető köteles a helyzetet tisztázni és erről a forgalmi szolgálattevőnek (forgalmi vonalirányítónak) je-lentést tenni.
A forgalmi szolgálattevő mindaddig újabb vonatot nem indíthat, míg a biztonságos közlekedés feltételei nincsenek meg."

Ezt a leírtak szerint végrehajtani nem lehet.
Az elv, amit követni kell, az az, hogy ha egy vonat a nyílt pályán megáll nem jelző jelzése, vagy nem menetrendi ok miatt, a vonatszemélyzetnek ezt be kell jelentenie. Továbbá nyilatkoznia kell arra, ha tud, hogy a másik vágány járható-e.
Ha a járhatóság egyértelműen nem állapítható meg, vagy a vonat megállásának okáról nincs bejelentés, a szomszédos vágány(ok) járhatatlanságát kell feltételezni, és ennek megfelelően kell intézkedéseket tenni.
Itt jól jártak el (meg szerencsénk is volt), a kidőlt teherkocsi a bal vágányra dőlve azon nem okozott foglaltságot, az EC 43 símán beletrafálhatott volna.

Előzmény: m61019andras (2207)
Előzmény: Blokki (2434)
Blokki Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2434

 Kérdés?

 

 Miért tudta vontatni a villanygép több száz méteren keresztül tavaly decemberben az 1-es vonalon Kimle és Lébény között a kukoricával megrakott kettő kisiklott tehervagont? Mikor és hogyan vette észre a mozdonyvezető? A másik vágányon közlekedő vonatnak a forgalmi rendelkező miért vette vissza a szabad jelzést, honnan tudta hogy vissza kell vennie?

 

   Várom a szakértői válaszokat, Blokki!

piret Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2433
Miért szünne meg?
Gondoltam, vagy valami vedelem szol be, vagy valami kiesik, amit levego tart benn stb. De erre a konyvespolcra itt hiaba nyulkalok kottaer, igaz, erre semmi szukseg, majd felhomalyositotok jol. Nem eloszor a tortenelem folyaman.
Előzmény: Vendégsín (2426)
exmv Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2432
A főmegszakító kapcsolhatósága nincs közvetlen vezérlési függésben a főlégtartó nyomásával.

Így tetszik?
Előzmény: 1047 005-2 (2430)
Vendégsín Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2431
Ha a visszacsapószelep oké a 60 l-es felé.

Inkább visszafelé.

Ha a balf@szváltó......

Aminek ez a ragadványneve, annak a főmegszakítóhoz nincs köze.
Előzmény: 1047 005-2 (2430)
1047 005-2 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2430
"A főmegszakító kapcsolhatósága nem függ a főlégtartály nyomásától."

Ha a nyomásőr...

Ha a visszacsapószelep oké a 60 l-es felé.

Ha a balf@szváltó......
Előzmény: exmv (2428)
Vendégsín Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2429
akkor kikapcsol a főmeg a sziliken

Attól függ, hol "megy el" a nyomás. Amíg a főmegszakítónál több van, mint 4,9 bar, az bizony nem kapcsol ki.
Előzmény: M62-149 (2420)
exmv Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2428
A főmegszakító kapcsolhatósága nem függ a főlégtartály nyomásától.
Előzmény: M62-149 (2424)
M41 2204 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2427

Túl sokszor láttam a tanfolyami oktató arcát :)

 

Kérek róla fényképet, otthon is oktasson! :)))

Előzmény: Vendégsín (2425)
Vendégsín Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2426
...akkor meglehetősen valószínű, hogy megszűnik a vonóerő is. Ugye?

Nem valószínű. Miért szünne meg?
Előzmény: piret (2417)
Vendégsín Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2425
Vagy lemaradtam valmilyen változásról...

...persze, amíg lógsz a tanfolyamról. :-)
Előzmény: M41 2204 (2419)
M62-149 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2424
nem a főlégtartályról volt szó?
Előzmény: exmv (2423)
exmv Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2423
Csakhogy az a nyomás nem a főlégtartó nyomása.
Előzmény: M62-149 (2420)
GyöBzs Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2422
Hűbazz, ez ilyen bonyolult? Még sosem ültem mozdonyon :)
Előzmény: Blokki (2412)
piret Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2421
Aki ismer, tudja, hogy qrvara nem értek ám hozzá, de valami ilyesmire gondoltam. Meg a pneumatikus működtetésű kontaktorokra és hasonlovakra.
Előzmény: M62-149 (2420)
M62-149 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2420
hát ha 6,5 BAR(ha jól tudom) alá megy a nyomás, akkor kikapcsol a főmeg a sziliken akkor valószínű hogy nem tud vontatni...
Előzmény: piret (2417)
M41 2204 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2419

Azért örülök, hogy egy fékezésnél, netán vészfékezésnél nem csúsznak a kerekek. Vagy lemaradtam valmilyen változásról és előírás lett, hogy a kerekeket laposítsuk meg vagy felrakodást képezzünk rajtuk.

Van kerékesztergás barátom. Hurrá, lesz munkája :)

Infós Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2418

Sztem önmagában az, hogy a főlégtartályből eltűnik a levegő, nem okoz semmit, csupán annyit, hogy nem fog menni az pl. ablaktörlő és a kürt (meg a visszapillantó, ha olyan a jószág). Meg persze oldani sem fogod tudni a féket. :)

Ha a fékezőszeleppel találsz egy olyan állapotot, amikor nincs összekötve a főlégtartó és a fővezeték, akkor a fővezeték vígan elvan az ő 5 barjával és az érzéketlenségi határ alatt maradó nyomáscsökkenésével, a főlégtartó meg aggódik. :)))

 

Vagy nem jó? :S

Előzmény: piret (2417)
piret Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2417
Az egyik fele igaz: ha a főlégtartáylból eltűnik a levegő, akkor meglehetősen valószínű, hogy megszűnik a vonóerő is. Ugye?
Előzmény: r1232 (2414)
sihaha Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2416

Ennyi hülyeséget leírni:-)

Előzmény: Blokki (2412)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!