Szerinted van olyan szélsőbaloldali itt az indexen, aki képes a jobboldaliakkal szembeni zsigeri személyeskedésen túlmenően bármiben is érdemben hozzászólni?
Valaki próbáljon meg meggyőzni arról, hogy egy ember képes egyszerre 3, azaz három posztot is jól, hatékonyan, eredményesen betölteni. országgyűlési képivselő - polgármestettanácselnök-MSZP bp-i elnök.
Az SZDSZ-es alpolgármesterné cége milliókért dolgozik az önkormányzatnak Lakos Imre SZDSZ-es alpolgármester, OT-tag, fővárosi választmányi elnök
Több millió forintos megbízással dolgozik a XI. kerületi önkormányzatnak Lakos Imre SZDSZ-es alpolgármester feleségének ügyvédi irodája. A szerződés még a 2002-es választások előtt köttetett, ám azóta ennek módosításával hatszorosára emelték a tiszteletdíjat. Az alpolgármester felesége nem kevés pénzzel egészítheti ki évente a családi kasszát.
A Színes Mai Lap birtokába jutott megbízási szerződés szerint tavaly havonta nettó 700 ezer forintot kapott az Országos Tanács tagjának, az SZDSZ Fővárosi választmány elnökének, illetve az érintett kerület alpolgármesterének, Lakos Imrének felesége, Molnár Judit által képviselt ügyvédi iroda azért, hogy az önkormányzat peres lakásügyeiben szakvéleményeket, jogi állásfoglalásokat készítsen, tanácsokat adjon. További 700 ezret utalt át tisztán a hivatal, a tulajdonában lévő ingatlanok adásvételi és csereszerződések illetve az ehhez kapcsolódó földhivatali bejegyzések elintézéséért. Társasházi alapító okiratok elkészítéséért , ezek módosításáért és az ingatlannyilvántartási bejegyzésekért a megbízás alapján lakásonként(!) 20 ezer forint illeti meg őket. A megítélt perköltségek az irodát illetik, ám az elveszett eljárásoknál a hivatal állja a felmerülő költségeket, illetékeket. - Az előző kormány alatt kötöttük a szerződést, ám akkor évi nyolcmilliót kapott az ügyvédi iroda ugyanezért a tevékenységért, illetve akkor Lakos Imre még nem volt alpolgármester. Jogilag ugyan nincs összeférhetetlenség, ám etikátlan, hogy kinevezése után nem bontották fel a szerződést - nyilatkozta Juhos Katalin fideszes képviselő, a XI. kerület korábbi polgármestere, aki az előző ciklusban a megbízást kötötte. A napilap információi szerint nem tartja összeférhetetlennek a megbízási szerződést felesége irodájával Lakos Imre, mert annak megkötésénél szakmai és nem politikai szempontokat vettek figyelembe. Molnár Gyula polgármester nem kíván nyilatkozni alpolgármestere nejének szerződését illetően, amíg helyettese külföldről haza nem érkezik.
Ígéret szép szó, ha megtartják, úgy jó :-)<p>ezeket az emúlt két-három nap csinálhattam, őszintén szólva nem került nagy megerőltetésembe :-(<p>A rendszámokat kicsit kozmetikáztam, mielőtt az igen tisztelt Péterfai úr rám szállna :-(
Ha jól értem, nem sok vitakérdés maradt köztünk.
De azért a Szerencs utcai hasonlatról: a példát nem én hoztam fel. Valaki (nem keresném vissza) pozitív példaként emlegette. Ehhez fűztem hozzá, hogy sokáig (nem tudom, ma is így van-e) Budapest legbalesetveszélyesebb közlekedési csomópontja volt, aminek az oka az, hogy nagyon nehéz egy lámpával megfogni egy autópálya addig gyaorlatilag zavartalan forgalmát, sokan belemennek a pirosba. És a Sasadi vagy a Dayka azért kijjebb van, mint a Fehér Ló, tehát ha ilyenben gondolkozunk, ezt a szempontot is körül kell járni.
Amit a környezetvédőkről írsz, azzal szinte szó szerint tudnék azonosulni. Konkrétan azonban a Budaörsi úti problémák esetén azt hiszem, nem alaptalan az állításuk. Gondold csak végig: épült itt M0, Egér út, az eredmény pedig annyi, hogy ma már választhatsz, hogy a Budaörsi vagy a Szerémi úton araszolsz be reggel a városba. Sajnos a főváros délnyugati kapujáról van szó, ahonnan nagyon sok ember jár be, ráadásul jórészt elég jómodúak, tehát autóval járnak. Gyakorlatilag ebben az irányban nincs versenyképes tömegközlekedés (metró a város szélieknek, HÉV az agglomerációnak), a kényelmetlen, zsúfolt és az autónál alig gyorsabb buszok meg nem versenyképesek (vonat meg csak kis részük számára áll rendelkezésre). Ezzel együtt szerintem ma is van olyan réteg, amelyik autóba ülne, vagy gyakrabban járna autóval be, ha egy kicsit is javulnának a feltételek, és az agglomerációba vándorlás is erősödne, ami középtávon szintén ebbe az irányba hat, Tehát itt csak egy átgondolt, bátor, a közlekedési kapcsolatok egész rendszerében gondolkodó megoldás jelenthetne komoly előrelépést, az útépítések helyett nem utolsósorban (sőt!) zártpályás városi és agglomerációs tömegközlekedés-fejlesztéssel, ami versenyképessé tenné ezeket az eszközöket az egyéni közlekedéssel szemben.
a deli megszuntetese ragyogo otlet. gondolom nem egyedul a tied, de teljesen logikus. persze akkor a kettes metro megallojat gyakorlatilag el is lehetne hagyni...
attol hogy a szerencs utcanal voltak halottak szerintem mashol nem feltetlenul KELL hogy legyenek halottak. a feherlo utcanal meg nem voltak halottak. en majdnem meghaltam az utepites kapcsan mert hulye voltam es nem voltak a sarga csikok rendesen felfestve. visszafele erdekes modon rendesen fel voltak festve es nem haltam meg majdnem..
a feherlo utcai lampa BIZONYITJA az igazamat. a budaorsi utat TALAN egy picit jobban visszafogna de ott is ott van 5 lampa 2 kilometeren belul. mi meg kanyarodhatnank. es mosolyognank egymasra. a gyalogosok meg huznanak at a zebran.
ja az emkenel is voltak halottak. halottak mindenhol vannak.
a kornyezetvedoknek meg lehet hogy igazuk van es lehet hogy nem. vannak azert dugomentes utak. a rakpart bovitese ellen ervelni meg szerintem hulyeseg. kurvara okosak akarnak lenni aztan mondjak a baromsagokat. az lehet hogy nincs penz ra. de elvileg ellenezni szvsz hulyeseg. es eleeg sok baromsagot csinaltak mar a kornyezetvedok. ott van a metro kornyezetvedelmi engedelyenek birosag elee vitele. jatszanak. ahelyett hogy otthon jatszanank a futyijukkel es elmennenek 5x, 10x, 100x elmennek a birosaghoz CSAKIS azert hogy tobbe keruljon es kesobb legyen kesz a project. teljesen tisztaban voltak az elutasitassal. szorakoznak. mert ok olyan okosok. legszivesebben megfizettetnem veluk az OKOZOTT kaart.
nem arrol van szo hogy mindenben ez az allaspontom. hanem errol az esetrol van szo. es hablatyolnak es rohogcselnek otthon. 5 milliard kaart sikerult okoznunk az 'ellensegnek'. ez a demokracia lejaratasa! persze ez csak szvsz.
A remek közlekedésfejlesztési ötleteitek határozottan tetszenek. Én a Dayka Gábor utcán kanyarodom ki rendszeresen, tényleg jó lenne, ha nem kellene megkerülni Osztapenkót. Azért a Szerencs utcai megoldásra hívatkozás nem szerencsés. Túl sok ember halt meg abban a kereszteződésben ahhoz, hogy nagyon óvatosak legyünk az ilyen ötletekkel.
A plusz sáv megoldaná a dugókat kezdetű gondolatokat is kétkedve fogadom. Nem hiszek el ugyan mindent a környezetvédőknek, de abban van valami, hogy az új út megszüli a maga új használóit is, egy év múlva ugyanakkora dugó lenne.
A vasút alatti alagút tetszene, de még jobb lenne a vasútat levinni a föld alá Kelenföldnél, vagy egyszerűen a Délit megszűntetni, a síneket meg felszedni. Ha lesz metró, minek bevinni a népet vonattal a belvárosba? Tudom, hogy mindkét megoldás elég futurisztikus, de számolják már egyszer ki, hogy a felszabaduló terület értéke és a megnyíló közlekedési kapcsolati lehetőségek közvetett haszna. Ettől valóban megszűnnének a dugók. (Ugyanezt lehetne a Nyugatival és a Keletivel is csinálni, akár Köbánya-Kispesten, akár Rákospalota-Újpesten kirakva az utasokat. Bár ez itt OFF, és Kelenfölddel lehetne kezdeni, az van a legjobban előkészítve.)
A hallgatócskák olyanokat szoktak mondani,hogy ugye fa meg folyó... Pista bácsi várakozólag nézett, majd mikor senkinek se volt újabb ötletel, felemelte a mutatóujját, és kinyilatkoztatta a helyes megoldást: ... de legfőképpen szándék...
Nem is kicsit zajos - az egész M1/M7+a virágpiac felé vezető út forgalmi zaja felfelé terjed egészen a dombtetőig. A Hosszúrét ettől kicsit észak/északnyugatra van, közvetlenül Gazdagrét mellett. Az örökös pénzhiánytól küszködő önkormányzatoknak a legegyszerűbb megoldás az ilyen területek eladása, persze abba már senki nem gondol bele, hogyha több ezer új lakos költözik arra, akkor az utakat is fejleszteni kellene. A 153-as útvonala már így is lassan egy tengelytöréssel ér fel.
>Az igazán jó megoldás egy ráhajtó alagút lehetne a Sasadiról, ami egyrészt a Budaörsi felé, másrészt pedig az Etele/Bartók felé.
de akkor a Budaörsin ugye kéne csinálni jobbra-balra egy-egy plusz sávot, ahol följönnének (alla Károlyi Mihály vagy milyen u.). Az Etele felé meg jókora lenne a lejtése, pláne. hogy még a vasút alatt is át kéne menni.
Na de nem is ez itt a fő baj, hanem ahogy Turányi Pista bácsi kérdezte mindig a közlekedési karon, hogy: Mi kell a faúsztatáshoz?
'Szerintem nagyon lelassulna egy vagy két plusz lámpától a Budaörsi, és az amúgy is bűzös útszakasz még bűzösebb lenne, mint most'
szerintem gondold vegig az ellenkezo oldalrol. kepzeld el hogy ott vannak a lampak es nem buzosebb az ut. eleve a sasadinal levo lampaval ossze lehetne, kellene hangolni igy ejjel meeg ha nincs is kikapcsolva az autok siman athaladhatnanak. legfeljebb nem lenne erdemes 120-al attuzni ezen a szakaszon mert a lampa megfogna.
napkozben meg amugy is all a forgalom vagy lassan megy. talan a sasadi utnal torlodna egy picit vissza de ott ugyis el lehetne menni az osztyapenko moge...
igazabol nem latok nagy valtozast. persze az a hatulutoje hogy pozitiv iranyban sem. az aluljaro az vegul is nagyon jo otlet. pont ugy ahogy leirtad! budaorsi uti es etele uti rahajtassal. ha a hamzsabegit is megcsinalnak a masik vegeen a budaorsi utnak az vegleges megoldast jelentene, mert a nagyszollos utcabol is arra lehetne terelni a forgalmat es egy plusz sav megoldana a dugokat. akkor tenyleg nem kellenenek lampak. terulet meg van mert a laktanyabol lecsipheto. a laktanyat meg at kellene helyezni szolnokra!
Szerintem nagyon lelassulna egy vagy két plusz lámpától a Budaörsi, és az amúgy is bűzös útszakasz még bűzösebb lenne, mint most. Az igazán jó megoldás egy ráhajtó alagút lehetne a Sasadiról, ami egyrészt a Budaörsi felé, másrészt pedig az Etele/Bartók felé. Ilyen pedig tudtommal semmilyen tervben nem szerepelt eddig, pedig tényleg jó lenne.
Építkezések. Gazdagréten van a Spanyolrét nevű rész, tld. egy völgyteknő, mindkét oldalon meredek letörésű domboldallal. Rendszeresen nyírják a füvet már évek óta, talán időnként még a szemetet is összeszedik. Attól tartok, hogy a madárhegyi beépítendő terület előbb-utóbb eléri ezt a részt is. Hidd el, elég szép látvány, amikor naplemente környékén akadálytalanul végignézhetsz ezen a réten és a domboldalakon. Én ezt féltem a sok csiricsáré, mediterrán, vagy éppen bauhaus házaktól.
mi 82-ben koltoztunk ide szerintem mar akkor sem lehetett visszafordulni. legfeljebb a szobor mogott volt egy azota lezart kis atjaro. de ilyen alapon a sztradan(???), ami szerintem akkor meeg nem volt annyira sztrada is barhol vissza lehetett fordulni. nem ilyenrol beszelek. es ennek a kiepitese sem lenne bonyolult. olyan visszafordulorol, rahajtorol mint a feherlo utcanal van. reegen az sem volt illetve nem volt lampas de megcsinaltak es lampas lett es semmi gond nincs. arrol nem is beszelek hogy ilyeten modon a fahidak is eltunhetnenek es a gyalogosok szepen es aranyosan zebran mennenek at. hiszen gyalogosbaratok vagyunk. nem? vannak ilyen dolgok a varosban, peldaul a szerencs utcanal es nem omlik ossze a vilag. pesze egy mozgolepcsos gyalogos aluljaro is elfogadhato a szamomra. tudom hogy ezeket nem eerem meg de egy fejlett vilagvaroshoz ezek a dolgok hozzatartoznak. nem az ide/oda kilengo fahidak. ha egyszer alagut kotne ossze a sasadit az etelevel akkor abba nem zavar bele a vasut. a metro is at fog menni a vasut alatt.
nekem a lakas/haz epitesek nem fajnak. ha mindenhol kertek vannak akkor a kutyaknak is lesz hely, meg a levego minosege sem romlik. a sasad szovetkezet 'ipari' terulete sem nez ki jobban mint egy csaladihazas ovezet. es az egesz madar/rupp hegy nagyon kellemes reesz. miert ne elhetnenek ott boldogan csaladok es lakokozossegek. remelhetoleg nem a budaorsi beepitesi szisztem (85%) valosul meg amit embertelennek tartok. miert nem elegedtek meg 30%-kal. nalunk ugy tudom 15% volt. sajnos az embereket ra kell szoritani a jora.
Kezdünk az Újbuda szintjére süllyedni - ott szoktak ilyen távlati, valszeg 10 éven belül sem megvalósuló dolgokról cikkeket írogatni. :P
Mi '84-ben költöztünk Sasadra - akkor, ha jól emlékszem még a szobor után még vissza lehetett fordulni. Az az időszak, amit te említesz valszeg még akkor lehetett, amikor egész Sasadon volt annyi lakóház, mint amennyi most a Sasadi mentén.
Az alagúttal kapcsolatban egyébként egyetértek - jó lenne összekötni a Budaörsit a Bartókkal, esetleg az Etelével, hiszen légvonalban nincs az több, mint 600-700 m, csak az a fránya vasút ugyebár. De ez megint egy vágyálom-kategória, amit hagyjunk meg szerintem az Újbudának, ők ezek eladásában vérprofik.
Van egy szomorú hír is a mostani számban, miszerint a Madárhegyen, Rupp-hegyen 100 hektár válik beépíthetővé. Azt hiszem Budaörs és a kerület előbb-utóbb össze fog nőni, és akkor nem lesz hol sétáltatni a kutyánkat sem. :(
Mivel láthatóan lövésed sincsen, hogy milyen jogi hercehurca, szabályozási terv-, illetve rendezési terv készítésnek kellett megelőznie azt, hogy egyáltalán egy üzleti befektető fantáziát lásson a Kopaszi Gátban, ezért szerintem ne itt éld ki jobboldallal szembeni fóbiádat.