Elég sok munkahelyet le lehetne akkor hurrogni, hogy analfabétákat, funkcionális analfabétákat alkalmaz. Ez igazából inkább a magyar közoktatás sara, a buta szülőké (jaj ne buktassák meg, jövőre megtanulja) és a lezüllesztett szétvert tanári karé, akik inkább átengedik a hülyegyereket, csak minél előbb takarodjon az iskolából. Innentől felesleges nyálverés ezen rágódni.
Nem csak a vasúton fordul elő! Egyéb ilyen munkáknál is találnak meg kábeleket - erről pl. az áramszolgáltatók tudnának mesélni - amik vagy nem szerepeltek a közműtérképen, vagy nem is volt közműegyeztetés. Kár ebbe belekeverni egy olyan hírt, ami vagy igaz, vagy nem.
Már az új üzemi épületek építésénél találtak rajzokon nem szereplő kábeleket... Ráadásul a biztber és távk gerinckábel... "Sejtettük, hogy valahol arra van..."
Pft-s ismerős talált kábelt 20, azaz 20 cm mélyen. Az átjáró átépítés végén a maradék aszfaltból úgy gondolták, jó fejek lesznek, és megcsinálják a gyalogos járdát. Aztán az első markolás után hívták a biztbereseket.
Ház kivitelezéskor akkor vették észre az elektromos betápot, amikor az egyik markolás után elindult mellettük a szünetmentes táp agregátora :)
Mérnök kitűzi azt az egy méter széles sávot, ahol a kábel fut. Józsinak kislapáttal kéne elhordania egy méter földet, de ehhez nincs kedve, ezért föltételezi, hogy a kábel a sáv közepén fut, és elkezdi a kanalas kotróval óvatosan bontani a földet. A kábel sosem a kijelölt sáv közepén van.
Ezek szükséges velejárók, ha nem lett volna világháború, nyílván nem lenne ennyi bomba se a föld gyomrában. Inkább találják meg átépítéskor, mint hogy később felrobbanjon. A kábelvágást sosem értettem, mivel elvileg a vasúti területeken is szigorúan dokumentálva vannak a vezetett kábelek elhelyezkedései. Viszont mindezek után(amit át fogunk szenvedni) lesz egy kultúrált, biztonságos és színvonalas állomásunk remélhetőleg sokáig. :-)
Csúnya lesz az elkövetkező 2 év (csúszosokkal együtt 3-4) az utazóközönségnek. Az operatív irányítás eddig sem volt képes a legkisebb problémákat sem kezelni. Hogy lesz majd képes egy állomásátépítést kezelni?
Persze ha végre lemegy, az unokáink már élvezni fogják az eredményét: minimális lesz az emberi beavatkozás, alig lesz dolgozó, aki elverje a vonatokat, így sokkal pontosabbak lesznek.
Verőce-Vác balon a károsodott töltésről a sínek lehúzva, betonaljakat szedik fel, a töltésen rámpa építve a gépeknek, hordják a földet, betonvas, hegesztett háló és zsaluzóanyag dögivel.
Talán természetes és méltányos, ha nem teszik lehetetlenné igen jelentős számú érintett fórumozását, „kaszinóját” egy-egy lehetetlen, oda nem illő figura hibájából.? Mert ugye, az értelmetlen, méltánytalan és méltatlan! (esetleg diszkriminatív) lenne, ha egy „vonalnak” kevesebb-, vagy egyáltalán nem lenne joga megbeszélni a dolgait - örömeit, gondjait. Nem hihető, hogy csak mifelénk dúln(án)ak civilizálatlan alakok.
Vagy nagyon ritkán utazol ezzel a vonattal, vagy nem ismered, hogy mi történik a vonalon
Gyakran utrazom ezzel a vonattal, és jól ismerem, mi történik a vonalon. Legalábbis sokkal jobban azoknál, akiknek ez lenne a feladatuk.
A nevezett első páratlan zónázó vonat rendszeresen pontos vagy korán ér be
Nem. Ez a vonat rendszeresen késik. Az utóbbi egy évben sosem fordult elő az, ami pl. ma: 5:56-kor már a metrón ültem.
Nem a forgalomirányítással van a gond, hanem a forgalommal - annak nagyságával. Korán reggel egyszerűen nincs mi beakasszon ennek a páratlannak, napközben azért jóval sűrűbb a közlekedés a nagyfalu felé, bonyolódik a helyzet.
Pont arról beszélek, hogy ez a helyzet elfogadhatatlan. Csináljanak akkor olyan menetrendet, ami tartható - ha már a hegy nem megy Mohamedhez. De így, hogy a legkisebb hibára a teljes vonal összeomlik, és amúgy is állandóak és nagyok a késések, szerintem felesleges fenntartani ezt a rendszert.
Egyébként szerintem szép ez a világ így, mindenki maradjon csak a saját kaptafájánál.
Maradjon, csak értsen is hozzá, ha már pénzt kap érte.
Vagy nagyon ritkán utazol ezzel a vonattal, vagy nem ismered, hogy mi történik a vonalon. A nevezett első páratlan zónázó vonat rendszeresen pontos vagy korán ér be (kb. 24 perc menetidőt tud a hernyó), az általad szokásosnak gondolt megállások nélkül, Rendező végponti oldalán a lokálra kitéve. Szóval ez egyáltalán nem ritkaság.
Nem a forgalomirányítással van a gond, hanem a forgalommal - annak nagyságával. Korán reggel egyszerűen nincs mi beakasszon ennek a páratlannak, napközben azért jóval sűrűbb a közlekedés a nagyfalu felé, bonyolódik a helyzet.
Egyébként szerintem szép ez a világ így, mindenki maradjon csak a saját kaptafájánál.
de egy pontos vonatot megfelelő forgalomirányítás esetén(nem "legel" a bejáraton+egy erősebb gép) be lehet hozni sokszor -1, -2 perccel is.
Igen, ez a durva a dologban. Hogy az agyatlan forgalomirányításnak köszönhetjük a késéseket. Még csak erős gép sem kell, alap hernyó volt. Ennek a zónázó vonatnak tipikus megállási helyei Rákospalota-Újpest bejárata, Rákosrendező bejárata, és a Nyugati mindkét bejárata. Ezek nagy része indokolatlanul, ahogy az szokásos.
Most ismét azt csinálták (sajnos elég ritkán), hogy Rákosrendező bejáraton áttették a lokálra, ilyenkor szinte mindig végig tud menni a bakig megállás nélkül. És ugye évek óta könyörgünk ezeknek, de nem, nem, és nem. Csak egészen ritkán teszik meg, mert ahhoz át kéne dobni két vasat, és az már sok nekik. Erre még István György is azt mondta, hogy ha ő lenne ott a főnök, csúnya világ lenne. Ha meg én, akkor még annál is sokkal csúnyább.
Igen, így teljesen elfogadható az eset. Azért lepődtem meg, mert a -4 ritka, de egy pontos vonatot megfelelő forgalomirányítás esetén(nem "legel" a bejáraton+egy erősebb gép) be lehet hozni sokszor -1, -2 perccel is.