Keresés

Részletes keresés

Nicee King Doom Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89461
A felépítmény túl messzire került az alaptól, ha szabad ilyen marcista kategóriával leírni a helyzetet...

De mondhatnám azt is, hogy túl komplex lett a gazdaság és társadalom.
A kistermelő, kisiparos tudja, hogy mikor dolgozik és mikor lustálkodik, illetve, hogy aznapi melójának van-e haszna (eltekintve esetleg a későbbi természeti csapástól, jégverés, stb.)
A túl komplex gazdaságban lehet valaki szorgalmas és esetleg mégse ér semmit, amit csinál.
Előzmény: hetero11 (89460)
hetero11 Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89460
Én is sok multinál fordultam meg itthon és külföldön egyaránt. Jelenleg itthon dolgozom egy multinál.

Az irodai munkásokból 10-20%-ot minden fájdalom nélkül le lehetne építeni. De valószínűleg többet. Vagy ténylegesen nem dolgoznak, vagy szart alkotnak vagy dolgoznak ugyan és jól is csinálják, de az egész megy végül a szemétbe.
A főnökök a jelenlegi cégemnél mintha külön céget alkotnának. Mit csinálnak valójában, ami hasznos, azt nehezen tudnám megmondani...

A multik túlnőttek, a szervezet sokszor kontrollálhatatlan. Tényleg néha szocialista nagyvállalatra emlékeztet.

Persze ez az egész nem baj, a lényeg, hogy legyen munkájuk az embereknek, ha már ezt a multivilágot éljük. Sokkal rosszabb lenne, ha 20%-ot kirúgnának, jobban szerveznék a munkát és a részvényesnek (+felsővezetőknek) még több haszna lenne.
Előzmény: Törölt nick (89443)
Nicee King Doom Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89459
Ezt már megszoktuk, az igazi döbbenet az, amikor a kínai lehúzza a rolót, mert a magyar vevőknek már erre sem telik!
Természetesen ugyanannak a folyamatnak a későbbi, törvényszerű fázisát látjuk.
Az eleve nem mehetett örökké, hogy egyre kevesebb tényleges termelésből egyre többet fogyasztunk. A szakadék áthidalásához hitel kellett, amikor dől a hitelpénzrendszer erőforráskorlát miatt, akkor bezár a kínai is, a régi gyárakat pedig objektív okok miatt nem tudjuk újraindítani (nyersanyaghiáyn, energiahiány, kihalt szakmakultúrák, külfölddre, ill. ócskavasnak eladott egykori gépek stb.)

A folyamat régóta tart, jön a logikus végkifejlet.
Előzmény: Törölt nick (89458)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89458
Tegnap hajtottunk ki a reptérre és a gyorsforgalmi mellett bambulásztam a kocsiból. Döbbenet, hogy emlékszem, valamikor a gyorsforgalmi mellett tele volt üzemekkel az út, most kínai áruház van az üzemcsarnokokban...
Előzmény: Nicee King Doom (89453)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89457
Beszélj egy kicsit az injektorokról is, lécci! :)
Előzmény: Törölt nick (89456)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89456

A hazalo kereskedok megjelenesenek semmi koze a gazdasagi helyzethez. Talaltak egy piaci rest, es benyomultak.

 

A faluban, ahol laktunk, mar evek ota jart egy pekseg autoja, meg a Family Frost autoja. Most mar 2 pekseg autoja is jar korbe, mindig fix napokok, fix idoben. Sokan vasarolnak naluk, mert friss, jo izu aruik vannak, es nem kell elmenni a boltba, vagy esetleg a varosba.

 

sb

Előzmény: Nicee King Doom (89453)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89455
Emberevők voltak az első európaiak

Semmi gáz... a génjeinkben van. Egy történészcsaj szegezte nekem a kérdést, amikor egy ásatáson dolgozva a szemétgödörből gyerekkoponya darabok kerültek elő, hogy mit gondolok honnan van a szólás, hogy "ennivalón aranyos gyerek", azóta nem mondtam ezt...
Előzmény: Nicee King Doom (89450)
hanyattesett Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89454
"Moldovának volt anno egy olyan vicce"

amit a nyugatiak elloptak és vígjátékot csináltak belőle? LOL :)
Előzmény: Nicee King Doom (89450)
Nicee King Doom Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89453
Ez az igazi Vég:

http://index.hu/gazdasag/magyar/2009/06/26/tucatszam_zarnak_be_turkalokat_es_kinai_uzleteket/

Tucatszám zárnak be turkálókat és kínai üzleteket

"a házaló kereskedők is elviszik a vevőket, hiszen már nemcsak tejet, kenyeret és vegyes iparcikkeket árulnak kisteherautókról, hanem cipőt és ruhát is"

A hír emlékeztet arra, hogy az USÁ-ban egyre több vidéki utat alakjtanak aszfaltosról makadámúttá, de sejtjük, hogy ez is csak átmeneti állapot. Hosszabb távon már autóról se fognak bármit árusítani, mert ahhoz ki kéne termelni az üzemanyag árát, illetve fizikailag kell üzemanyag. Az utak meg lesznek úgy, ahogy vannak, a gyalogosok majd kerülgetik a pocsolyákat...
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89452

A "gyartosort" nem gyartja senki. Gepeket, berendezeseket, meroeszkozoket, satobbieket gyartanak, gyakran kulonbozo cegek, amibol a gyartosor felepul. Hogy milyen eszkozokbol epuljon fel a gyartosor, es hogyan, azt a megrendelo mondja meg.

 

sb

Előzmény: V.4_BlackVoid (89447)
Nicee King Doom Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89451
Szóval a nagy téma nem az, hogy vajon az USA, vagy bárki (mi is) visszafizeti-e adósságait. Azok zöme visszafizethetetlen.

A nagy téma, hogy mi lesz, amikor nem lesznek többé hitelezők egy olyan gazdasági működési modellhez, amihez kell a folyamatosan sok hitel.
Előzmény: Nicee King Doom (89450)
Nicee King Doom Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89450
Moldovának volt anno egy olyan vicce, hogy üzenjünk hadat az USÁ-nak, azzal a feltétellel, hogy puskalövés nélkül megszáll minket és ránkerőlteti társadalmi berendezkedését. Az azóta komcsinosztalgiába merülő Moldovának ez a 60-as években(?) vonzó ábránd lehetett. Egyfajta "furcsa háborút" megérhetne a dolog, hadat üzenni minden hitelezőnek és aztán lehetőleg nem lőni. Az USA elvileg még meg is játszhatná az atomelrettentő készlete mellett.
Igaz, odahaza azért esélyes lenne az emberevés.
Lehet, hogy ígyis-úgyis az jön...
Előzmény: Törölt nick (89446)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89449
USA vs. Japan, Kina, Oroszorszag, es az olajexportorok.

Ez jo meccs lesz. ;)
Előzmény: Törölt nick (89446)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89448
Baszki ez nem injektor topic...
Előzmény: Törölt nick (89445)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89447
A gyartosor gyartoe....
Előzmény: Törölt nick (89443)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89446
A federal reserve act 25C szekció alapján az USA nem kell hogy visszafizesse az adósságát, ha a követelő országgal háborúban áll.
Előzmény: V.4_BlackVoid (89437)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89445

"Tudomásom szerint nem létezik az injektorok nyomásánál használható áramlástani modell,ami segitségével meghatározhatod akár csak a használt geometria türésmezőjét ."

 

Nem tudom, ilyet meg nem lattam. Olyat viszont igen, amikor a befecskendezest modellezik, nagy reszletesseggel es pontossaggal. Lattam olyan felveteleket, amikor a szimulacio meg az elo kameras felvetel kockai egymas melle voltak teve, nagyon pontos a modellezes.

 

Ebbol kiindulva azt gondolom, hogy letezhetnek ilyenek az injektor belsejere is.

 

"Viszont a szétkavitált/eroziozott injektor az időtítések csúszását,illetve növekedését okozzák."

 

Valoban. De ezt viszonylag egyszeru tesztekkel lekovetni.

 

sb

Előzmény: Törölt nick (89439)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89444

Hogyne lattam volna.

 

sb

Előzmény: Törölt nick (89438)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89443

Van sok igazsag abban amit irsz, kulonosen a vezetokrol. Ez foleg otthon volt jellemzo, ott a fonokok kozul jo ha 20% ertett valoban ahhoz, amit iranyitott. A tobbi meg ellavirozott a betonbiztos folyamatok hatan, aminek a kialakitasahoz neki semmi koze nem volt az egvilagon.

 

Itt mas a helyzet szerencsere, mindegyik kozvetlen fonokom nagy tudasu, sokat tapasztalt szakember.

 

" most meg a multiknak vilagszinten nincs"

 

Nem tudom, hany ilyen multi van. Gondolom a Coca-Cola meg Microsoft meg ilyenek, akiknek nincs.

 

Az autoiparban kokemeny verseny van.

 

"Azert nem dolnek be a multik, mert a Moody's AAA minositest ad nekik jo penzert es igy korlatlan hiteluk van (volt). Masreszt meg eredmenyesen tudnak lobbizni (korrumpalni) minden szinten. Igy aztan nekik gyartjak a torvenyeket. "

 

Lasd fent. Autoiparra ez megint nem vonatkozik, sot.

 

"a konkret gyartosor az altalaban hatekony, de ez nem hiszem hogy a vallalatok erdeme"

 

Hat akkor kinek az erdeme?

 

sb

Előzmény: V.4_BlackVoid (89436)
ayantaqe Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89442
Meddig? $140-$170--$200? Mert ha a teóriád igaz, akkor $150 felett szinusz szerűen bedőlünk, majd megint jön a visszakapaszkodás. Vagy minden egyes bedőlés után már egy magasabb árszintre áll be a tűrésünk?

Ha nem igaz, akkor $200 környékén is vígan élünk, tengernyi futó projekttel. :))
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (89424)
ayantaqe Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89441
Erre én is kíváncsi vagyok, hogyan mérik be, ha lehet egyáltalán.
Előzmény: Törölt nick (89439)
Nicee King Doom Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89440
Még kiderül, hogy a Europe 2020 nem tévedett és idén esedékes a dollár, a font és a US T-bill bedőlése.

A hír forrása a Wall Street Journal csoportjába tartozó Market Watch, tehát mainstream. Igaz, hogy "pletyka", de ha ilyen médium jónak látta terjeszteni, akkor nem légbőlkapott.
Előzmény: V.4_BlackVoid (89437)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89439
Tudomásom szerint nem létezik az injektorok nyomásánál használható áramlástani modell,ami segitségével meghatározhatod akár csak a használt geometria türésmezőjét .
Viszont a szétkavitált/eroziozott injektor az időtítések csúszását,illetve növekedését okozzák.
Előzmény: Törölt nick (89434)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89438
Hm.Láttad már valamelyik autógyártó belső,garis statisztikáit?
Előzmény: Törölt nick (89432)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89437
Erdekes:

HSL reports rumors that "Some U.S. embassies worldwide are being advised to purchase massive amounts of local currencies; enough to last them a year. Some embassies are being sent enormous amounts of U.S. cash to purchase currencies from those governments, quietly. But not pound sterling. Inside the State Dept., there is a sense of sadness and foreboding that 'something' is about to happen ... within 180 days, but could be 120-150 days."


http://www.marketwatch.com/story/schultz-paints-bleak-picture-of-future

Az amerikai kovetsegek olyan utasitast kaptak, hogy tarazzanak be helyi valutakbol. Kiveve az angol font...
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89436
A multikrol. Nos en dolgoztam tobb mint tucatnyinak, kulfoldon is. A multiknal ugyanaz a mutyizas, tehetetlenkedes, koldoknezes es benazas megy mint anno a kommunista nagyvallalatoknal. Magyarorszagon meg az emberek is ugyanazok.
A vezetokrol az a tapasztalatom, hogy mindegyik addig jutott felfele amig el nem erte azt a szintet, ahol mar keptelen ellatni a feladatat. Donteskeptelenek, nem ertenek szinte semmihez, a fontos dolgok helyett a hulyesegre koncentralnak. Sporolnak a dolgozokon ahol csak tudnak, ugyanakkor folosleges beruhazasokra koltik a tiz/szazmmilliokat/milliardokat.

A kulonbseg csak annyi, hogy akkor egy nagyvallalatnak orszagos szinten nem volt konkurenciaja, most meg a multiknak vilagszinten nincs (vagy alig).

Azert nem dolnek be a multik, mert a Moody's AAA minositest ad nekik jo penzert es igy korlatlan hiteluk van (volt). Masreszt meg eredmenyesen tudnak lobbizni (korrumpalni) minden szinten. Igy aztan nekik gyartjak a torvenyeket.

Azt alairom, hogy a konkret gyartosor az altalaban hatekony, de ez nem hiszem hogy a vallalatok erdeme..... A tobbi resze a vallalatnak meg koszonoviszonyban nincs a hatekonysaggal meg a kompetenciaval.
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89435
Nekem van egy 1999 feliciám 150K-val egyszer cseréltem benne első fékpofákat meg gumiharangokat, máskülönben egy csavart nem húztam meg benne és magam szervizelem. Volt ezzel párhuzamosan két új autóm ugyanettől a gyártótól nem "belépő" modellek, háááát vetítsél nagyanyámnak arról, hogy ezek elmennek 250K-t gond nélkül. A fődarabok rendben vannak, de ilyen kis idegesítő szarok, amiktől a II-es és III-as golfok, meg régi opel astrák időszakában elszoktam, hogy eccer csak megáll meg nem indul, meg csetteg, meg lelazulnak a csatik, meg elengednek patentok, a 2000-2003 előtt gyártott autók meg csak mennek csak mennek csak mennek...
Előzmény: Törölt nick (89432)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89434

A sok chiptuningos, direktszuros okossagrol meg ne is beszeljunk.

 

Lattam en mar szethullott CR-dizelt, amit artatlan keppel vittek vissza garancialisan, aztan amikor a gyarban jobban utananeztek a vezerloegysegnek, kiderult, hogy a railnyomast megemeltek, turbonyomast, befecskendezesi idokkel jatszottak.

 

Aztan utana csodalkoznak, hogy szethullik a picsaba.

 

Otthon a hasznalt dizelek jelentos resze chiptuningos. Amelyik tintahalkent suru fekete fustot ereget minden gyorsitaskor, az biztosan az. a hatul jovo meg szidja a gyarat, hogy milyen szar dizelt csinalt.

 

sb

Előzmény: Törölt nick (89430)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89433

hat ezzel nem tudok vitatkozni :)

 

sb

Előzmény: Törölt nick (89431)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.26 0 0 89432

Merem allitani, hogy manapsag az uj autok tulnyomo resze elmegy 250e kilometert mindenfele komolyabb meghibasodas nelkul, ha a tulaj betartja  a szervizeloirasokat. A komolyabb gyartok komolyabb modelljei meg tobbet.

 (vannak kivetelek, magam is tudok joparat, nem kell sorolni. En a tobbsegre gondoltam)

 

azt mindig hajlamoak vagyunk elfelejteni, hogy Magyarorszagon tulnyomo reszben manipulalt futasteljesitmenyu autok vannak, jellemzoen mindig 90-110e kilometerre visszatekert oraval, nem ritkan 200-250e-rol. (raadasul a tobbedik tulaj hajlamos sporolni a szervizen, aminek nagyon hamar megvan a kovetkezmenye)

 

Aztan ha a valos 300-nal valami bedoglik (ami az uj tulajnal 140k) akkor anyazik, meg jon a tervezett avultatassal.

 

sb

 

 

Előzmény: Törölt nick (89430)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!