Ha jobb oldalon nem ül senki akkor nem nyilik ki az utas légzsák és a jobb oldallégzsák. Sajnos nemrég elég közelről láttam ilyet. A kikapcsolás lehetősége azért van mert a menetiránnyal szemben berakott gyerekülés esetén gyakorlatilag katapultálná a gyereket.
Ha kikapcsolható a légzsák, akkor nem az ülés érzékelő dönt, a napokban beszéltem szalondolgozóval, szerinte semmi köze nincs a lufihoz az ülésérzékelőnek.
A légzsák kikapcsolás KIZÁRÓLAG előre tett gyerekülés-gyerek miatt van. Komoly gondot okozhat 1 nem működő légzsák (utólagos jogi következmények, stb), ezért is kerülik, illetve márkaszervizes a kikapcsolás, valamint nincs ülésérzékelő több márkánál.
És: ha olyan ütközés történik, ahol nyílik a légzsák, ott a legkisebb kár a +1 feleslegesen nyílt légzsák ára (mondjuk 250k, érzékelőket, mindent úgy is cserélni kell, a kocsi javításáról nem is beszélve). nem? Szem milliós kár egy légzsáknyitós ütközés ígyis-úgyis.
Na, ezekre ne kerüljön sor.
Szóval nem tudtok információval szolgálni szervízdíjról? (tájékoztató, pl Suzuki 20, Ford 30, Nissan 30-50 K körül hallottam, ehhez képest...?)
A jobb oldalon azért van kikapcsolásra lehetőség mert amig a kisbaba gyerek hordozóban van addig szinte csak a jobb 1-ben utazhat.(mama közelség is számít :) )
Egyébként elég sok autónak van elöl is isofix pontja.
Lehet, hogy így van, csak akkor azt nem értem, mi értelme van a légzsák kikapcsolónak jobb oldalt, ha úgyse robban be üres ülés mellett?
Gyerekülést tudtommal csak hátra szabad tenni, előre nem, tehát e miatt nem lehet a kapcsoló. Más mindenkinek pedig úgyis be kell kötnie magát! Tehát ilyenkor a légzsáknak is aktívnak, bekepcsolt állapotúnak kell lennie, csak így, a kettő együtt nyújt valamennyi védelmet.
Véleményem szerint (de lehet, hogy a valóságban nem így van), az ülésben levő súlyérzékelőnek annyi szerepe lehet, hogy ha nem köti be az övét az ott ülő, hangjelzéssel erre figyelmeztesse.
Ütközésnél, egy bizonyos sebesség, vagy ütéserősség felett berobban a jobb oldali, akkor is, ha senki sem ül rajta. Ezért érdemes kikapapcsolni a slusszkulcsal.
Bekötött öv és bekapcsolt légzsákkal, ütközés esetében először az övfeszítő patronja (?) robban be, és feszül meg a mellkason, ezredmásodpercek múlva robban ki a légzsák. Így a feszes öv megakadályozza, hogy az előre lendülő testet a kirobbanó zsák jól pofánvágja.
hanem az , hogy ha nem ül senki az anyósülésen, akkor is bedurrannak e a légzsákok azon az oldalon feleslegesen vagy nem. Van-e kapcsolata az ülésérzékelőnek, vagy /és a bizt.öv becsatolásának a légzsákműködtető automatikával?..
"A légzsákhoz az ülésben levő érzékelőnek semmi köze. :D"
Sőt, most hogy jobban belegondolok, akkor a csatnak sincs semmi, hiszen bekötetlen utasoknál is eldurran a légzsák.. akkor talán mégis az ülésben levő érzékelő figyeli?
Vagy semmi? és ha kell ha nem eldurran? na ezt tudja -e valaki?
Látom egyre másra jönnek az ötletek a sípolásra... én ma kipróbáltam 2 szatyorral, ugyan nem teletömve, de fotóalbumok, tárca, pár újság, cd-k.. és nem nyikkant meg, kezdem úgy érezni, hogy nálam van valami bibi?:) De mikor az asszony ül be akkor csipog persze, szal én nemtom máshogy megszólaltatni... bár lehet én járok csak viszonylag kisebb csomagokkal.
Kedves topiktársamnak tartozom pár képpel Korzikai-Cee'd-es utamról... persze ide szigorúan olyan, amin rajta van a Cee'd:))
Na jó itt az uccsón takarásban van:D
Ma majdnem egy másik kocsiba szálltam a Széna térnél, időközben beállt mögém egy másik fekete cee'd én meg reflexből már téptem volna fel az ajtaját:))) De nem bántottam! Nem vagyok ilyen dömpinghez hozzászokva, kicsit arrébb ugyancsak láttam egy fekete ceed-et... sok szegény kolléga, akivel együtt szívhatunk a szín viszontagságai miatt:)
Több mint 3 hónapja vezetem az autót,azóta csatornáznak a környéken(gondolom tudjátok mivel jár),és egy picit sem zörög benne semmi.Gondoltam lehet,hogy csak én nem hallom,így ma el vittem egy pár embert kocsikázni,de mindenki egyetértett velem.HA később nem így lesz,biztos nem hagyom rá,viszem a szervízbe.A szomszédom swiftje amit 2.800 000ft-é vett zörög, nem is kicsit.A rádióról,a hangszórókról,a kényelemről,a lóerőről nem is beszélve!!!!Lehet,hogy jobb vétel volt mint egy 3 millás KIA???Hát nem tudom,de biztos,hogy ma már nem azt venné!!!
Még egyszerűbb, csak át kell hajolni jobbra, a biztonsági övért, és azt bekötni. Nem beszélve arról, hogyha táskát tettünk az ülésre, az övvel rögzíthetjük, így fékezésnél is a helyén marad.
Erre "az anyósülésen bármi miatt csipog a gép" című témára reagálnék én is. 1. Nagy értéket ne tegyünk az anyósülésre, mert szeretik onnan kiemelni. 2. A legegyszerűbb módja a figyelmeztető jelzés elkerülésének, ha bemész a bontóba, veszel egy biztonsági öv csatot és belecsattintod a helyére. Már meg is van oldva a dolog. :)
Én is régen szóltam hozzá, nos ennyi idő alatt lehetne már hivatalos törésteszt , én is remélem hogy sikerül. (Amúgy hogy van a Roomster 5, Fabia 4 sikerült, ill amit írtak akkukábel szakadt, ettől a légzsák nem nyílt, de az előző autókat nem hívták vissza. Biztos drága, mert nem látok újFabiát).
Ja amit írt valaki, nagyon igaz, övet hátul bekötni, ha nem is ül, a csomagokat a hátsó támla s az öv tartja esetleges ütközésnél, assze valami svéd vasban láttam övet a csomagtartó fenekén...
Nos kis városunkban ültem 2. alkalommal a tesztautóban, na az amit kapott (mindennap látom szegényt) és semmi zörgés.
Nekem a H i 30 műszerei komolyabbnak tűnnek, talán a kék szín túlzás. És a fekete a fém keret helyett is jobban tetszik (márkától függetlenül), amúgy a műszereken kívül sok a hasonlóság. Mért, a Golf (a váltó 2 oldalán) merevítő-majrévas-vagy mi a túró mért van, szép?!!!-én kiakadtam rajta.
És mivel nagyon célkeresztben van a Cee'd, itt meg gondolom már többen is jártak szervízben, megoszthatnák velünk leendő vevőkkel mennyi is az annyi?-szervízdíj.
"Én biztos vagyok benne, hogy egy autógyár úgy állítja be a modellek árait, hogy a belépőmodellen is legyen haszna. Amit ezen felül magasabb felszereltséggel elad, az szinte tiszta profit."
Maximálisan egyetértek!!
Sőt nem csak a felszereltség "aránytalanul drágább" az egyes szinteken a bekerülési költséghez képest persze - amikor pl. én átvettem idén január 26-án az 1,6 CRDI LX-et az EX "felára" 750 ezer Ft volt, amit én nem csak azért tartottam aránytalanul soknak mert azt már nem tudtam volna kifizetni, hanem a tartalmát tekintve(ESP+digitklíma+esőérzékelő+2 db magassugárző+deréktámasz+fűthető tükrök) is aránytalannak éreztem a felárat - hanem a motorválasztéknál is!!!
Jó példa erre a korábbiakban hivatkozott i30-as árképzése, ahol konkrétan kiderült - maga a cikk is írja - hogy a két különböző teljesítményű disel motor csont ugyan az, csak a gyengébb 90 lóerős vezérlése más - magyarul szoftveresen van lebutítva. A 115 Le-s disel - ami ugyan az mint amit amit a nálunk forgalmazott Ceedebkbe építenek - esetében a 25 Le "felára" árilsta szerint 200.000 Ft!!!!!
Megpróbálok úgy reagálni, hogy ne bántsalak meg....
Már a korábbira is csak azért nem írtam, mert nem volt időm, s később megtette más.
Az árral kapcsolatosan minden autót ugyanazok a terhek terhelnek, az árakat ezért össze lehet hasonlítani, és azt lehet mondani, hogy egy 2,2 millás swifthez képest a 4 millás ceed-től jogosabb elvárás a nagyobb tökéletességre vágyás. Én spec imádom a régebbi autókat, és épp olyan mercikhez hasonlítok, amelyek 1,5 mill környékén megvásárolhatóak. (Kifogástalan Mercedesre vágyódónak kortól függettlenül min 1,5 millt kell elővenni minimum, ennyiért kaphat 92-94 es évjáratú, vagy annál régebbit, mindegy meddig halad az öregségi skálán kb 1975-ig, fenti összeg alatt csak redkívüli szerencsével juthat jó példányhoz. Az annál régebbiekből már csak egyre többért vásárolhat)
Természetesen vajh kevesen gondolnának fenti mercire egy új ceed-del szemben, nekem meggyőződésem, hogy 10 év használatot feltételezve kb azonos költségekből azonos élvezeti értékű autója lehet.
Most látom, hogy nem annak válaszolok akinek szándékoztam!
tgera lett volna, akinek a hozzászólásaira reagálok!
Jelzem, nekem Focus-om van, szóval én aztán nem misztifikálom túl ezt a Ceed-et, egyszerűen szimpi és ennyi. A stílusod volt csupán érdekes, "kapjatok a fejetekhez", "el vagyunk kényelmesedve", stb, stb. Itt minden apróságot megbeszélünk erről az ótóról, mint minden márka fórumban, szóval ezeket az apróságokat is. Szerintem - hangsúlyozom nem vagyok egy elkényesztetett kölyök, már csak koromnál és neveltetésemből adódóan sem - akkor is bosszantó, hogy filléres dolgokat spórolnak meg az autógyárak, mert, mint itt már írta is valaki, a Ceed-be is sok csavar-patent alá tettek már gumit, hát tehettek volna még pár helyre, mondjuk megdobta volna a költséget vagy 1000 Ft-nyi Euróval. Alapvetően ma már szinte tökéletes kocsikat csinálnak a 70-es évekhez képest, pláne a szocialista produktomokhoz képest. De ez el is várható, mivel a technológia is fejlődik. Szóval ilyen bosszantó apróságokon is múlhat, hogy ki mit választ manapság. Anno a mosóteknő volt divat, most meg az automata mosógép, mégis mikor elromlik a mosógépeden a centrifuga, nem mondod te sem gondolom, hogy ebadta gép, ejnye-bejnye, de semmi baj majd én kicsavarom, hisz anyáink is megoldották ezt.
Látod, már megint ez a fene nagy önérzet, amit ezen a fórumon állandóan látni. Bárki bármit mond, azonnal őrült nagy személyes sértésnek veszitek. Senki sem mondta, hogy hú de csóró, aki KIA-t vesz, bezzeg mi. Miből gondolod, hogy nekem 3 millió forint az semmi? Csak annyit mondtam, hogy egy olyan megjegyzés a részetekről, hogy 4 millióért ne ciripeljen egyszerűen naiv, mert nem szabad árhoz kötni.
Egyszerűen mégegyszer mondom, túlmisztifikáljátok ezt az autót. És mivel szerintem túlzottak voltak az elvárásaitok, sokan tragédiaként élik meg, ha bármilyen apró hangot hallanak egy autóban.
Nem tudom mire alapozod, hogy alacsonyabbak az elvárásaim egy használati tárggyal szemben? Én általában tudom mit veszek, és nem is várok el tőle sokkal többet, ezért nem is nagyon szokott csalódás érni (ismét mondom ártól függetlenül).