Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89850
Nezd, hozhatsz peldakat tucatjaval, lesz benne nyilvan olyan is, amiben teljesen igazad van.

A cikk nem arrol szolt, hogy nincs elbaxott konstukcio.

Arrol szol, hogy nincs tervezett avultatas.

sb
Előzmény: krezidiesel (89832)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89849
"Gyári technológia szerint a PDTDI hengerfeje nem szerelhető vissza."

Mivan?

A hengerfejcsavarok, esetleg.

sb
Előzmény: krezidiesel (89843)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89848
" Mi a faxér nem gondolnak arra, hogy egyszer szét kell szedni az ajtót?"

De, gondolnak. Szet is lehet ugy szedni, hogy utana jo legyen. Ha nem, akkor fillerekert kapsz patentokat.

sb
Előzmény: beobakter (89836)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89847
"Hol van ezekhez képest az ajtókárpitod..."

Az ajtón baszki és nyikorog :) De én motort nem is akarok bontani, csak lécci egy ajtókárpitot lehessen visszatenni, normálisan, igényesen a gyári gyártósor újraindítása nélkül.. olyan nagy kérés ez?
Előzmény: krezidiesel (89843)
Vadista Szandál Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89846
anyaghiba. ugyanaz a ricnis kerék van benne most is mindben.

viszont 700 Ft a boltban a jóminőségű és útszélén is cserélhető szerszám nélkül szó szerint egy darab kerítésdróttal . Hogy is van ez a VW pumpa meghajtással?:)
krezidiesel Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89845
Mindegy hogy milyen volt, tipushiba volt anno és nem tudtál bele mást venni.
Előzmény: Vadista Szandál (89842)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89844
"Amennyiben a tartósságot a legelső komolyabb meghibásodásig mérjük."

Hehe.. akinek menni kellene tökmindegy, hogy a hajtókar figyelt ki a hűtőrácson, vagy lecsúszott az akkusaru. Ezekben a szarokban a csavarfejek is ilyen népművészeti motívum alapján lettek legyártva, hogy nehogy bele tudjál dugni valamit. A múltkor a hátsó ajtó zárját kellett volna beállítani, mert nem tolta be a nyelvet, elég lett volna alá két alátét és kicsit beljebb megy, de nem..... nem lehet ám leszedni a két csavart, pedig régi motoros vagyok, komoly gyűjteményem van "perverz" dugókulcsokból, de megoldottam kalapáccsal beljebb vertem.. nesze neked haladás...
Előzmény: advocatusdiaboli (89828)
krezidiesel Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89843

Gyári technológia szerint a PDTDI hengerfeje nem szerelhető vissza.

A LUPO 1,2l-es PDTDI motorja nem megbontható.

Hol van ezekhez képest az ajtókárpitod...

Előzmény: beobakter (89836)
Vadista Szandál Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89842
ehhez hozzá tudok szólni:)

hallotam ilyen hibáról, de az valami ukrán utángyártot vacak lehet. nekem és ismerőseimnek sosem fogazott le, egészen extrém körülmények között sem. (tényleg extrém és tartósan extrém szituban sem)

Azzal együtt azt hiszem van 1 a kesztyűtartóban, sok helyet nem foglal. Lehet a legenda okán félek a hibától én is.
Előzmény: krezidiesel (89832)
krezidiesel Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89841

A probléma egyfelől valóban a javithatóság.

Még márkaszervizek is küzdenek, mert nem áll elegendő információ rendelkezésre, rengeteg idő, és pénz az embereik folyamatos képzése.

A másik hogy a bonyolultság nemcsak szakmai hanem gazdasági szempontok miatt is gond, mert sokkal időigényesebb, alkatrészigényesebb a javitás, sokszor anyagi akadályokba ütközik a korrekt javithatóság.

Amikor autókat tesztelek, dignosztizálok, nagyon sokszor katsztrofális állapotú a fék futómű, lefutottak a gumik, stb...Ha figyelmeztetem a tulajt akkor , hát persze tud róla, csak most csináljuk meg annyira, hogy menjen aztán vagy eladja(...), vagy ha lesz egy kis pénze akkor megjavitja. De ezek az autók szembe is jöhetnek, a még szarabb nyomvályús utakon... 

És némelyek szerint sokkal gazdagabbak már nem leszünk, sőt talán gazdasági nehézségeink is lesznek....:-))

Ha az autóipar most megfekszik (és meg fog) akkor még szarabb autókat fognak gyártani, és javarészt a távolkeleten.

Mikkel fogunk járni 5-10 év múlva és ki fogja őket javitani?

Ráadásul az olajhiány az üzemanyagok minőségének a romlását is előidézheti majd, na akkor milyen dizelek lesznek...?

Már  a traktorokon is agyrém(pontosabban szigoróan élettartam méretezett) elektronikus befecskendező rendszerek vannak.

A Bosch VP44-es elektronikus adagolóját javitani sok 10 milás beruházás kell.

Ennek az adagolónak a gyártásba kerülése után 5 évvel már 4 műhely volt csak Mo-gon akik megvették hozzá a technikát. Számolj, hogy mekkora mennyiségű adagoló javitásra számitottak ezek az emberek, ha megérte (és megérte) ennyit beruházniuk?

Előzmény: advocatusdiaboli (89828)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89840
Nem.. be kell melegíteni a tartaléknickeket, ha elkezd élvezkedni a kis qcsög....
Előzmény: Nicee King Doom (89838)
beobakter Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89839
A berci meg nagy Bé :)
Előzmény: berci222 (89835)
Nicee King Doom Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89838
Máris meghótt a légerfőzőmester, meg a szabadmelós???
Előzmény: beobakter (89830)
Nicee King Doom Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89837
"Sokkal hatékonyabbbank tűnik a város egy bizonyos méretig, ahol koncentrált energiatermelésre nyílik mód, kevés veszteséggel, és az élelmiszert is koncentráltan, nagyobb területen, hatékonyabban lehet megtermelni, csak aztán ne kelljen sokat szállítani."

Ez nem logikus nekem.
Miért nyjlik mód a városban koncentrált energiatermelésre? Úgy érted, ott koncentráltan lehet FELHASZNÁLNI? Az igaz, ezért nincs falusi távfűtés.
Hogy lehet az élelmet koncentráltan, nagyobb területen megtermelni?

Persze, hogy történelmi képződmény a város, tehát volt értelme.
A termékeny félhold városai először földművesek lakóhelyeként jöttek létre és a mi kis városaink lakói zömének is volt valamekkora köze földműveléshez egész a 20. sz. közepe tájáig, de azóta se nullára ment ez le, csak nagyon.
A mi városmodellünk az újkőkorival ellentétben azért nem elsősorban földműves-város volt (bár ott is átalakult idővel), hanem a földműves hátországot kiszolgáló központ. Kézműiparral, kereskedelemmel, idővel közigazgatással, oktatással. Az ilyen funkciók eleinte szétszórva is működtek, de idővel bevált a városokba koncentrálásuk.

A városok méretét a kor termelési módja határozta meg, apró felhalmozással, intenzívebb gazdálkodással és a városi higiénia javításával lehetett fokozni a méretüket, illetve növelni ellátóláncaik hosszát, de ez a folyamat időről-időre viszavetődött az erőforráskimerülési válságokkal.

Szombathely jó lesz, de max. a 2. vh. előtti méretében, sőt, már az első előtt is volt villamosa (illetve akkor MÉG volt...), ami most egy idő után nem biztos, hogy megmarad ott is, ahol máig van.
A brit városok mérete Róma bukásával nem a római kor előtti szintre ment vissza, hanem úgy a nulla szintre.
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (89785)
beobakter Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89836
"megmondod tutira, hogy mondjuk ezer darabbol mennyi romlik el"

Ilyet nem mondtam, hogy ezerből mennyi romlik el, de megmondom: egyszer az összes elromlik :)

"Nem is ertem hogyan merulhet fel egyaltalan valakiben, hogy a gyarak szandekosan akarnak hibakat beletervezni az autokba."

Ilyet se mondtam. Szerintem nincs ebben tudatosság, egyszerűen a gyártók igyekeznek minél óccsóbban, gyorsabban gyártani és egyre gyakrabban "túlspórolják" magukat.

Egyébként bocs.. kicsit elragadtattam magam, ami tényleg a személyes vegyes tapasztalattal magyarázható. Okádtam az idegtől, amikor leszakadt a szaros új autó alja és nem lehet visszacsavarozni, mert valami hülye egyszer-használatos patenttel rögzítik, ami kirázódik.

Ugyanez az ajtókárpittal. Ledaráltam a tükröt és le kellett szednem az ajtókárpitot, de az is "eccerhasználatosan" van rögzítve, nem lehet olyan feszesre visszatenni, mint volt: nyikorog. Mi a faxér nem gondolnak arra, hogy egyszer szét kell szedni az ajtót?
Előzmény: Törölt nick (89819)
berci222 Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89835

 

beobakter sincs. Ugy hivjak, hogy Beobachter (megfigyelö). :-)))

 

Előzmény: beobakter (89830)
berci222 Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89834

Ld. elöbbi beirasomat.

Előzmény: Pikó Lajos (89826)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89833
mé' má'? :)
Előzmény: beobakter (89830)
krezidiesel Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89832

"Nem is ertem hogyan merulhet fel egyaltalan valakiben, hogy a gyarak szandekosan akarnak hibakat beletervezni az autokba"

Eccerű a válasz: javits autót és majd rájössz!

:-)))

De nem hibákat tervezenek, hanem élettartamra méreteznek.

Mint a cikk irja jobb márkáknál 300ekm. Kb ennyit lehet elmenni egy A6 Audival és utána anyagi totálkár a kocsi, mert minden majd egyszerre romlik el rajta.

Ja csak az a bökkenő, hogy az ilyen kocsikba az első 100ekm sokszor két éven belül megvan, és nem ritka hogy 6-8 évesen már eléri ezt a futásteljesitményt.

Azért elég szégyen (mai ésszel még) hogy egy A6-ost 6 évesen ki lehet gyakorlatilag dobni.

Rengeteg tipust és tipushibát tud felsorolni az aki egy-két évtizedet lehúzott az autójavitásban. A hibás tervezést semmi más nem igazolja, hogy ezeket a gyártók is általában észlelik, és módositanak. A hibák nagyrésze meg egy rutinosabb szerelőnek is feltűnik ránézésre, olyan durva elméretezések vannak.

De a méretezési kalandokat mi sem bizonyitja jobban, mint kézbeveszel azonos terhelésű és funkciójú alkatrészeket, és durván más méretűek más gyártóknál.

Ezután nem kell diploma ahhoz, hogy tudja az ember, hogy valamelyik mérnök igencsak benézett valamit.

Egy igen jó példa: VW BMP motorkódú 2l-es 140lovas PDTDI-je.

Csak az olajszivattyú meghajtás méretezése nem sikerült...

A bosszantó, hogy az előd a 130lovas pdtdi-nél(és a vele azonos konstrukciójú összes tdi-nél) semmi ilyen gond nem volt.

A röhej: hogy a még újabb 16szelepes CR olajszivattyújának meghajtására cserélik,( tervezik, hogy visszahivják az összes ilyen autót) ami ugyanolyan szar.

Azért egy olyajszivattyú meghajtás alapvetően befolyásolja egy autó megbizhatóságát, és ne térjünk már vissza a Ladás időkbe, ahol tipushiba volt az olajszivattyú meghajtó ricnijének lekopása, és sokan(rutinosabbja) meghajtó fogaskereket hordtak a kesztyűtartóban, ha elszáll akkor legalább haza tudjanak menni...  

Előzmény: Törölt nick (89819)
Nicee King Doom Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89831
Ti ismeritek egymást személyesen?
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (89786)
beobakter Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89830
Hagyátok má' egymást :)
Előzmény: berci222 (89829)
berci222 Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89829

OFF

... ha van "Schwarzarbeiter"

 

Az van. De egybe van irva es mast jelent, mint a szavak jelentese külön-külön, "frei Arbeiter" + nincs, van viszont pl. ... "freier Mitarbeiter" (önallo foglalkozasu valaki, mondjuk egy önallo mernök, vagy önalloan vallalkozo ablakpucolo,...), vagy hasonloan ... "freier Arbeiter" (nem hasznaljak ugyan, de kb. azt jelentene, hogy egy olyan munkas, aki önalloan, vallalkozokent dolgozik valamin, iparüzö, nem utasitjak, rugdossak, mint az alkalmazottat, atveszik töle a munkajat, sajat maga allitja ki a szamlajat, ...).

ON

 

Előzmény: Pikó Lajos (89824)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89828
Nem, nem értek egyet. A mai autók SOKKAL megbízhatóbbak és nagy többségükben tartósabbak is a korábbi évtizedek autóinál. Amennyiben a tartósságot a legelső komolyabb meghibásodásig mérjük.

Amit hibásan kevertek ide, az a javíthatóság. Én lelkesen veteránozok, és jómagam is azt vallom, hogy a veteránozás nagyjából a 80-as évekkel fog végetérni. Az utána jövő, agyonelektronizált, specializált rendszerekkel (befecskendezők, piezo common-rail rendszerek, multiplex elektronikák és hasonlók) működő autókat egy idő után már egyszerűen nem lehet majd javítani. Kisipari háttérrel - amivel egy Lada bonyolultságú kocsit még korlátlanul életben lehetett tartani - lassan egy olajcserét nem lehet végrehajtani, ha másért nem, hát azért, mert a diagnosztikai számítógépet nem lehet nullázni, és előbb-utóbb letilt...

De ez nem a megbízhatóságról, sem nem az élettartamról szól. Ahogy az sem igaz, hogy 85-95 között gyártott kocsik 20 évesen is problémamentesek. Azok egy frászt, általában már millió apróság elromlott rajtuk párszor - de javíthatók, sokszor igen könnyen és olcsón javíthatók. Persze, egy karburátoros 86-os Corollát otthon, a garázsban generálozni lehet, miközben egy Prius hibridhez egy falusi autószerelő már hozzá sem mer nyúlni.
Előzmény: Cibet (89820)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89827
amúgy bocs az offért :)
Előzmény: Pikó Lajos (89826)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89826

na, most már felhúztam az agyam :)

 

Freiarbeit - az oktatásban "szabad foglalkozás", az ebből képzett főnév lehet a "szabad foglalkozást végző tanuló"

 

A google.de szerint pedig régen használták ilyen értelemben:

Freiarbeiter, die ihren Lebensunterhalt außerhalb des Dorfes bestritten

 

"...akik a megélhetésüket a falu(közösségen) kívül(ről) fedezték (találták meg)?"

 

Mai értelemben talán "szabadfoglalkozású" lehetne? Minden esetre a szó létezik, ha így nem is túl gyakori az előfordulása. Szerintem :)


Előzmény: Pikó Lajos (89824)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89825
Nem hinnem. Mar most sincs kapitalizmus igazabol, az allam es a nagyvalallatok iranyitanak. Ennek az erosodesere lehet szamitani: CENTRALIZALAS. Novekvo allami es nagyvallalati szerep a gazdasagban (mar ami marad belole). Kozben pedig a leszakado periferian valami teljesen mas alakul majd ki.

Minden hanyatlo civilizacio ezt az utat jarja vegig, most sem lesz maskepp. Sot most meginkabb hangsulyos az torekves, hogy az allam minden aron fennmaradjon. Az ok nagyon egyszeru, ha egy orszagban megszunik egy allam, akkor a szomszed atveszi az iranyitast. Igy aztan a maradek eroforrasok felett egyre inkabb az allamok fognak rendelkezni, legyen szo barmirol (fold, fosszilis tuzelo, viz, emberanyag).

A kapitalizmusnak annyi. Amikor szukulnek az eroforrasok, az allam nem fogja megengedni, hogy magancegek rendelkezzenek felette. Kiveve az allamot tulajdonkeppen birtoklo nagyvallalatok. Nekik mindent szabad lesz, a tobbieknek semmit. Nevezhetjuk allamkapitalizmusnak vagy aminek akarjuk, a lenyege ez. Ennek nem feltetlenul van novekedesi kenyszere, hiszen ha valami nem megy, majd atirjak a jatekszabalyokat vagy hazudnak. Ez mar el is kezdodott.
Aztan lehet hogy kozben egyes helyeken lesz valamifele rendszervaltas / forradalom. Ennek eredmenye valoszinuleg annyi hogy az adott allam a nemzetkozi vallalatoktol elveszi az eroforrasokat es hazai vagy egyenesen allami tulajdonu vallalatoknak adja.

A trend teljesen nyilvanvalo es mar el is kezdodott.
Előzmény: Törölt nick (89821)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89824

berci, nemá'

 

ha van "Schwarzarbeiter" (ami nem egyenlő az "ein schwarzer Arbeiter" jelzős szerkezettel), akkor elvileg lehet "Freiarbeiter" is - bármit is jelentsen ez :)

 

der Schwarzarbeiter - a "fekete" (illegális, nem bejelentett) munkás

der schwarze Arbeiter (ein schwarzer Arbeiter) - a fekete (színű) munkás

 

Neked mondjam? :)

Előzmény: berci222 (89795)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89823

Barátom szerint a hetvenes években készültek az utolsó használható német autók.

 

Az övé ez az 1971-es Opel Diplomat. Mint az új :) (elektromos ablakemelővel pl.)

 

 

Előzmény: Pikó Lajos (89822)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89822

"Opel, sose kop el!", "A Toyota sosem romlik el!", meg a "Mercedes elfut egymillió kilométert"

 

Ez a hetvenes években gyártott opel, toyota stb. típusokra igaz volt. Utána aktualitásukat vesztették ezek a mondatok.

Előzmény: Cibet (89820)
Cibet Creative Commons License 2009.07.01 0 0 89820

Én egyáltalán nem vonom kétségbe, többekkel ellentétben, hogy az autógyártás rengeteget fejlődött az utóbbi években is. A fejlesztőmérnökök is a legjobbat hozzák ki magukból. A mai autók sokkal erősebbek, kényelmesebb, biztonságosabbak, mint az elődeik. Tartósabbak lehetnének, de nem azok, több okból is.

Az egyik a cikkben is le van írva, hogy a végén jönnek a marketingesek, és lehúzkodnak ezt-azt. Persze, mert a vevő olcsó autót is akar. De a folyamatos fejlesztések, a környezetvédelmi szabályoknak való megfelelési kényszer rengeteg pénzt felemészt. És az az igázan bosszantó, amikor a kocsi egy olyan alkatrész hibája miatt áll meg, amin jól látszik a piti spórolás, a fillérbaszás. Mert esetleg spóroltak száz forintot a 4 millás autón.

A másik, hogy az autó is fogyasztási cikk. A profit abból jön, ha sokat eladnak belőle. Egyszerűen nem engedhetik meg maguknak a gyártók, hogy egy autó 20 évig fusson, közben olcsón javítható legyen, és csak azért vegyen valaki újat, mert megunta a régit. Szerintem is 1985-95 között volt az autógyártás csúcspontja megbízhatóság szempontjából. Az akkoriban gyártott autók jó eséllyel elfutnak 20 évig, nagyobb hiba nélkül. Egy mai autónál ez erősen kétséges. De máshol is így van. 90-ben vettünk egy Technics hifitornyot, mert az akkor márka volt. És csakugyan, a mai napig hibátlanul működik. Ez se éri meg a gyártóknak, a mai hifi cuccok pár év után tönkremennek. És akkor még nem is beszélünk azokról a termékekről, ahol olyan gyors a fejlesztési ciklus, hogy előbb cserélik le őket, minthogy elromolhatnának.

De én ezt mind elfogadom, mint kultúrális jelenséget. Erre van igény, ez éri meg, blabla. Csak legalább mondják meg becsületesen. Mert aki bedől egy olyan legendának, hogy "Opel, sose kop el!", "A Toyota sosem romlik el!", meg a "Mercedes elfut egymillió kilométert", az igencsak meglepődik, amikor megvásárol egy vadiúj autót.

Eddig egy becsületes kereskedővel találkoztam. Hyundai Getz-et nézegettem. A kereskedő egyből azzal az ajánlattal állt elő, hogy megveszem az autót hitelre, fizetem a havi törlesztőt, majd két év múlva behozom az autót, írunk egy új szerződést, a régi kocsi lesz a kezdőrészlet, én átülök egy vadi újba, és fizetem tovább ugyanazt a törlesztőrészletet. Gyakorlatilag tartósan bérlem a kocsimat. Amikor a diesel motorról kérdeztem, azt mondta, azt nem ajánlja, mert a magyar gázolaj hamar tönkreteszi a common rail tömitéseit, és drága a javítás. Ő annak akarta eladni az autót, ami valójában: eldobható tömegtermék. Csak ehhez kicsit sokba kerül.

 

Előzmény: Törölt nick (89800)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!