Ebből azért nem vonnék le semmilyen következtetést - én minden áldott nap megyek ezeken az autópályákon. És pár hónaponként van egy-egy combosabb dugó. Egy csúnyább balesetet nem nagyon lehet enélkül lekezelni, és még a legjobb tájékoztató rendszer sem segít, mire bárki bármiről tudomást szerezne és intézkedne, már kilométeres tud lenni a dugó.
jól jellemzi a helyzetet az az apróság, ami tegnap történt velem. (cseppben a tenger :))
Vidékre indultam, vettem négynapos matricát. Mondom, úr leszek, nem Biatorbágynál megyek fel a pályára, hanem már Zsámbéknál, a fizetős részen. Mindjárt bele is akadtam egy hatalmas torlódásba (baleset volt a Zsámbék és Páty közötti szakaszon). Nem egyből, hanem fél km után, hogy visszatolatni (tudom, nem szabad :)) már ne tudjak. Tartott olyan bő fél órát. Pénzért. Egészségem érdekében kedélyesen fogtam fel, jókat röhögtem a tízmilliós lexusokban meg x6-okban ücsörgő szerencsétleneken. Nálam mindig van könyv, egy ideje megtanultam dugóban is olvasni :)
világszinten kúrcsányhadak dolgoznak a megoldáson...
Nem kell megnézni a lapot, hogy tudjuk, buktuk. De nem is arról szól a dolog, hanem arról, hogy a rendszer működjön, hanem a hatalomról és a pozíciókról.
Jut eszembe, volt, hogy a PERZSÁK kísérletképpen az általuk elfoglalt ion városokban a város bevételekor elkergették a türannoszt és bevezették a demokráciát. A kísérlet egyébként kudarcba fulladt és a kisebbik rossz elve mellett visszaállították az egyszemélyi felelős vezető pozícióját :)
Igen, bedarálják, és valóban: ez egyértelműen egy rövid távú, kétségbeesett szinten-tartási kísérlet. Gyakorlatilag az összes banki mentőcsomag, roncsprémium és egyéb jelenlegi válságkezelési metódus arról szól, hogy a válság nem tart már sokáig, csak addig kell kihúzni, és kezdődik egy új, erőteljes konjunktúra. Ha így lesz, akkor beválnak, ha nem így lesz, ha a válság elhúzódik, ha az erőforrás-korlátok miatt nem lesz dinamikus fellendülés - akkor még rosszabb helyzetben leszünk, mint ha hagytuk volna csődbe menni a kereslet-szűkülést kezelni nem tudó cégeket. Mert ha ez lesz, akkor a végén mégiscsak csődbe kell engedni őket - csak még nagyobb volumenben, még nagyobb veszteségekkel.
A mostani válságkezelés szerintem 19-re húzott lap, ahol még nem néztük meg a húzott kártyát, nem tudjuk: nyertünk, vagy mindent bebuktunk.
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az illető nem arra hivatkozott, hogy vissízasírja a szocializmust, hanem arra, hogy lehetetlen negyedéves meg éves eredménytervek alapján építeni, beruházni. Igaz, a krapek nem is autópályát akarna épttetni, hanem erőművet. Még azt is mondta, hogy a Tervhivatal nem lesz túl jó névválasztás. :-)
(Igaz, azt is mondta, hogy a mostani deregulállt szabadrablásnál sokkal ésszerűbb volt a magyar nemzetgazdaság szempontjából a puha szocializmus, az Új Mechanizmus utántól. Ebben sajnos nem tudok vele nem egyetérteni, és ezt magam is sajnálom. Pedig nekem sincs bekeretezett Csermanek-fénykép az íróasztalom fölött.)
A júniusi eladási adatok ennél is kedvezőbbek: a hónapban 427 ezer új autót regisztráltak, ez 40 százalékkal haladja meg a tavaly júniusit.
minek? kinek? hová tesznek ennyi új autót? (nem lehet már mozdulni a dugóktól) hová teszik a régieket? (többségében jó állapotú, használható autókról van szó) bedarálják? (magyarok, ugye, nem vehetik meg a gyalázatos regadótörvény miatt)
vagy egyre szarabbakat gyártanak egyre gyorsabban, egyre "jobb" finanszírozással. Hol a határ? Naponta vegyél egy új autót? Miafaszvanitt???
2. Ez egy német márka. A németekről meg vagy jót vagy semmit
Kedves Szabaduszo Melos!
A nagy autoügyi gubanc nem az igazi, ezt tudja mindenki. Ennek ellenere:
Hiába a válság, viszik a német autót, mint a cukrot
A roncsprémiumnak köszönhetően az idei első félévben új rekordra nőtt a német autóértékesítés, ezzel túlszárnyalva 1999 első félévének eladási adatait. Az első hat hónapban több mint 2 millióval nőtt az értékesítés az egy évvel korábbihoz képest, ami 26 százalékos növekedés. ...
A júniusi eladási adatok ennél is kedvezőbbek: a hónapban 427 ezer új autót regisztráltak, ez 40 százalékkal haladja meg a tavaly júniusit.
Bizzunk benne, hogy ezek az autok jobban sikerültek, mint a te jarganyod. Meg nem hallottam, hogy panaszhullamok születtek volna amiatt, hogy nincs bekopva a harmadik sebesseg.
elso korben az is eleg lenne ha le tudnanak tenni nehany hosszutavu strategiat a nyugdijrendszerrol, egeszsegugyrol, oktatasi rendszerrol, gazdasagrol, energiapolitikarol.
Tervhivatal, az. Elvtarsak, jovore 300.000 darab ekekapat fogunk gyartani, mert a nepgazdasagnak pont annyira lesz szuksege.
Felmerült a város kialakulása. Mivel 2 óra keresgéléssel a neten alatt nem jutottam nyomára, így csak emlékezetből, egy kevésé ismert, de szerintem a valósághoz közelebbi megoldás a városok kialakulására.
Az emberek három részre oszlottak midig. A termelőre, a szolgáltatóra, és az eltartottra. Mondjuk jött Meszanepada a maga kis seregével. Mivel dolgozni lusta volt, összeszedte a hasonló léhűtőket, és elkezdte kirabolni a termelőket. A termelőktől ugye terményt sikerült oroznia, amivel megint nem tudott mit kezdeni, így a szolgáltatóknak fizetet, hogy csináljanak belőle hordható-ehető dolgot, akik ezért cserébe információval látták el. Viszont a büdös parasztok rájöttek erre, és kihasználták a helyismeretet. A terményt eldugták, ők meg ha jönni látták őket elbújtak az általuk jól ismert terület természetes rejtekhelyein. Így Meszanepadának csökkenni kezdet a bevétele, és mivel már mindenhol ismerték mint a rossz pénzt vagy el kellet húznia jó messzire, vagy ki kellet találnia valami újat. És kitalált. Korábban is zsarolgatott. Ha elkapott valakit a termelő családból addig verte amíg el nem árulta a rejtekhelyeket, vagy elő nem jött apuci a cuccal. Aztán elengedte a "foglyot" De zsenije támadt. Miért engedné el a foglyot. Szépen hazavitte, az apucinak meg megmondta, hogy vagy hoz a táborba cuccot. vagy kivégzi a gyereket. Apuci az elsőnél még lehet hogy válat vont, viszont a második, harmadiknál már gondolkozóba eset, és végül vitt a táborba terményt. Meszanepada élvezte a dolgot. nem kellet kimozdulnia a sátorból. A kaja házhoz állt, ö meg dugással tengette a napjait. János bácsi pedig, hogy nehogy már megöljék a táborban tartott gyereket vitte szépen minden nap a kaját Meszanepadának. Amikor a gyerek megbetegedett és otthon elárulta, az asszony kiverte a balhét, és beköltözött a táborba ápolgatni, vitte a többi csecsszopót is, János bácsi pedig végül kénytelen volt az összes cuccot behordani, mert az családot is etetni kellet, meg Meszanepadát és embereit is. Végül tele lett a töke, mivel minden nap be kellet mennie a táborban, így végül ott maradt, és onnan járt ki dolgozni. Meszanepada látva a model sikerét egyre több termelőt "vonzott" be a táborba, akik szorgalmasan etették őket. A leadott árút meg elnevezték adottnak-adónak, a tábort meg városnak. Így kialakult a már rablást sem végző vezető-eltartott rendszer, és az adós-termelők. És a két legrégebbi törvény: 1; I.e. 2430 k. keletkezhetett En-temena felirata, aki Lagas állam uralkodója volt. Missarum rendeletek klasszikus előképe. Elrendelte a gabonatartozások elengedését és az adósságok eltörlését. 2; I.e. 23. Sz.-ban Uru-inim-gina : leváltja az adófelügyelőket, az elődök visszaéléseiből okulva, ill. restituálja a templomi vagyont. Védelmi szabályokat is felállít a vagyon védelmére, pl a lopás szigorű büntetése
Egy most meg nem nevezendő Fideszes politikussal beszélgetvén 2-3 órát, az hagyta el a ő száját neki, hogy ha a következő kormányban miniszteriális szintű feladatot kap***, akkor az első javaslatai között lesz, hogy állítsák vissza a Tervhivatalt, és legyenek 3, 5 meg 10 éves tervek.
*** A Fideszen belül senki sem tudja, lesz-e belőle felelős pozícióban lévő valaki, mert ugyanezen politikus állítása szerint mindez OV aznapi hangulatától függ a leginkább.
Elvileg csak "diktatórikusabb" berendezkedés segíthet. Nem emberjogsértésre gondolok, hanem arra, hogy ha nem a negyedéves profitjelentéshez kell igazodni, az állami tulajdonú gázcég akkor is beruházhat, ha átmenetileg piaci alapon nem tehetné.
Így van, kényszerpálya van. Mikroszinten teljesen kezelhetetlen az erőforrások fogyásának problémája. Aki ezzel ezzel kezd foglalkozni, 'balek' lesz.
Makroszinten meg népszerűtlen, szintén 'balek', aki ezzel jön elő.
Úgyhogy semmi nem történik ennek megfelelően.
Nem látom a kiutat, diktatórikusabb berendezkedés sem hinném, hogy segíthetne.
Marad a remény abban, hogy nem lesz nagyon hirtelen kopp, és a piac tud majd reagálni, ill. a kormányzatok és a közvélemény (itt, EU-ban) valamelyest észbe kapnak, ha érezhetően szorul a hurok.
"(Mondjuk hozzánk képest mindenki igyekszik, mert mi, magyarok, végképp patópálosan nyomjuk a témát.)"
Mit vársz egy megszállt országtól?
Az ír krumplivész idején végig ment ki írországból a kaja exportra, főleg Angliába. Nálunk is ez a lényeg, végig folyik ki a vagyon az országból, a kormányt ezért tartják.
A dolog logikája szerint pedig az a cég, amelyik nem így tesz, először piaci pozíciót veszít, aztán profitot, aztán meg a vállalkozást magát. Úgyhogy kénytelenek ezt tenni, aminek meg sejthető a vége. Nem mérnök meg hülye fizikus és vegyész kell oda, hanem jobb könyvelő. :-)
Ezt csinálta a Gazprom is tavaly. Panaszkodtok, hogy csökken a 'shareholder return', gyerekek? Fasza. Akkor nuku befektetés, 50%-kal csökkentjük a kutatásfejlesztést 35%-kal az infrastruktúrára tervezett költést... Ja, elfelejtettük mondani, hogy a gázkitermelést is. Az első 1-2 évben még direkt, utána meg kényszerből, az elmaradt befektetések miatt. Bocsesz.
Kemény gyerek a piac, nem érdemes vele packázni. :-)
Ügyvezetőt váltott a Shell, egyetlen részletet fogok idetenni belőle, no comment.
"The reputation in the industry is that Shell over-engineers solutions. They pursue engineering excellence possibly at the expense of shareholder return. A man with a finance background might make more rational decisions," he said.
Az USA bukását beleképzelni minden egyes negyedévbe az valami furcsa vallásnak tűnik a szememben. Meggyőződésem, hogy remekül elmuzsikálnak még akkor is, amikor nekünk már mindennapos, súlyos problémáink lesznek. (Fenntartva a lehetőségét annak, hogy lesz ott egy nagy balhé, de azt [ha kell] fegyverrel leverik. Valószínűleg fegyver sem kell, elég lesz a propaganda.)
Nem olyan nagy ügy átállítani a közúti szállítást LPG-re, és a jelek szerint annyi shale gas van az USA-ban, hogy ihaj-csuhaj.
Az USA-nak mákja van a nyersanyagokkal [meg Kanadával], és jól is nyomják ezt a birodalmasdit. Még a mostani válság is ott szól kisebbet, nekem úgy tűnik, egyáltalán nem kezelték rosszul. (Megjegyzem, a kínaiak sem, sőt. Minden ellentétes várakozás [nem az enyém] dacára: Kínában nem folyt vér, több olajat és nyersanyagot importálnak, mint valaha, a gazdasági növekedésük ha nem is töretlen de 7% környékén lehet még mindig... ügyes.)
Szerintem teljesen látványos, hogy nem az USA, nem Oroszország és nem is Kína van most nagy bajban, és az előző kettő középtávon sem lesz nagy bajban. Sőt, Brazília is nyerőben. Európában nagyjából a franciákat és a németeket nem féltem, meg a skandinávokat, talán a dánokat. A sógorok is igyekeznek, Svájc is. (Mondjuk hozzánk képest mindenki igyekszik, mert mi, magyarok, végképp patópálosan nyomjuk a témát.)
A kapitalizmus egyszeruen azonos az allando novekedesi kenyszerrel, mas modjat nem tudok elkepzelni.
Elvileg lehetséges, steady-state economy-nak hívják. Másik pénzrendszer kell hozzá, nem lehet benne pl. kamat, csak kezelési költség, meg gyanítom, hogy állami monopóliummá kell tenni a bankolást. Másik lehetőség a sok helyi fizetőeszköz (local currency), vagy éppen az energiaegyenértéken való számolás (eMergy).
De hát ezek elvek, a gyakorlatban sokkal valószínűbb a korporativizmus meg a diktatúra, az erőforrás-merkantilizmus meg a bilaterális barter.
Városbarát vagyok, de organikus méretben, jól sejted. Viszont mi termelte a Rómába áramló felesleges prolikat? A birodalom hódításai által behozott rabszolgák, amik miatt elűzték a kisparasztokat, ill. kiszorultak a piacról. Modern korunkban ezt az energiarabszolgákkal érték el, korunk "bekerítése" (nagyapáink, apáink koráé) a TSZ-szervezés volt mifelénk, nyugaton meg a hitelekkel kergették csődbe a kisfarmereket. Szóval már kapitalizmus nélkül is lehetett rablógazdálkodni a településszerkezettel és népességgel is. Az átmeneti osztályhaszonért feláldozták a társadalom jövőjét, Róma is megbukott. A mai Birodalom is meg fog... Megint eltűnnek a túl nagy városok.
Te a nyers gabonáról írtál, abban még a viziszállítás is jelentős (Mississippi), a vasút teszi ki a nagyját. A kész élelmiszerre igaz lehet a közút abszolút dominanciája. Bár az uSA vasúttársaságai nem MÁV-stílusban működnek, ott 15 éve láttam olyat, hogy rekeszes vafűgonban válalltak szállítani olyan apró vacak árut is, ami nem tett ki egy konténernyit vagy vagonnyit. Persze a szerelvények zöme egymásra rakott két réteg konténberből állt kilóméter hosszan, négy mozdonnyal. Nagyon extenzív modell, ott megy. Szerintem egy összeomlás hamar szétverheti ezt is, utána meg már halálörvény, mert rövid úton éhenhalnak, aztán nincs aki helyreállítsa az elszakadt ellátási láncokat.
Semmilyen költséggel nem kellene "állnunk szembe", ha újrafelhasználható kötőelemek lennének egy olyan szerkezetben, aminek bonthatónak kellene lennie.
"Amugy meg egy froccsontott muanyag patent toredekebe kerul, mint egy rozsdamentes csavar."
ja.. a kínai alkatrészkatalógusokban, de nem a szakszervizekben...
khm khm..... 260Ft darabja és kell belőle 8 az 2080Ft/1 ajtó, nem azért az 1,20-ért de 260ft-ért elég fasza rozsdamentes lemezcsavart lehet kapni. Igaz a rozsdamentes csavarok beszerelése legalább 2,4mp-el megnyújtaná a gyártási folyamatot.
Plusz. Meddig lesz a piacon az a típusspecifikus patent? Jövőre a "haladás" jegyében "redizájnolják" a patentot (ugyanolyan szar lesz csak szürke nem fehér és 90 fokkal elfordítják így nem lesz csereszabatos) és 3 év múlva a régi patentos lúzerek mehetnek az anyjukba a patentért...