Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89977

Lehet hogy lesz majd ilyesmi, de hogy en nem mernek beleulni, az is tuti :)

 

Azert azt latni kell, hogy egy mai auto akkorad gazt, akkor fekezi a tetszoleges kerekeket, amikor neki tetszik.

 

Itt egy programhiba akar eletekbe kerulhet.

 

sb

Előzmény: Törölt nick (89975)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89976

"Ennek ellenere az SUV-t vasarlokat nem erdekli a nagy motor, mert a legkisebbel rendelik"

 

Ja ertem.

 

Azert a gyarak megiscsak csinalnak nagymotoros valtozatot is, mert azert azt is rendelik elegendo szamban, hogy nyereseges legyen. Ha nem kene a kutyanak sem, nem csinalnak.

 

De termeszetesen ez aranyaiban joval alacsonyabb.

 

sb

Előzmény: berci222 (89974)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89975
Egyszer valakinek meg kell csinálnia egy vezérlő programot,utánna mehet a modositgatása az összes tipusra.
Akár haszálhatják valamelyik eredeti számítógép forráskodját is.

De legvaloszinübb hogy jópáran akár az alapoktol fel fogják építeni a kódot a motorvezérléshez,ha szkséges a régi kedvenc autoik életbentartásához.
Előzmény: Törölt nick (89971)
berci222 Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89974

 

pincsikutya legyek, ha ertem, mit akarsz ezzel mondani

 

 

Arrol volt szo, hogy pl. egy SUV-t kinalnak 12,10,8,6 hengeres diesel-motorokkal.

 

Namarmost a vevökör dönt, hogy neki mi kell.

A berakott link alapjan az derül ki, hogy a vevökör nagy resze a legkisebb motorral vette a Touareg-et. Ami meg mindig >200 LE (es elmenne vele pl. egy 20 tonnas teherauto is).

 

Ennek ellenere az SUV-t vasarlokat nem erdekli a nagy motor, mert a legkisebbel rendelik. Csak ezt akartam mondani.

 

Előzmény: Törölt nick (89973)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89973

pincsikutya legyek, ha ertem, mit akarsz ezzel mondani :)

 

Hogy tobb kisebb motoros van mint nagyobb? :)

 

sb

Előzmény: berci222 (89972)
berci222 Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89972

 

ezt nem igazan ertem. Ma is van rendelhetsz nagymotort, meg kismotort bele.

 

Thja. Mit lehet erre valaszolni? Elvileg igen. Gyakorlatilag pedig pl. itt lathatod, hogy egy rakas eladando hasznalt Touareg tulnyomo többsege V6-os motorral keszült.

 

http://www.autoscout24.de/List.aspx?vis=1&state=A&make=74&model=18285&fuel=D&pricefrom=1000&cy=D&page=1&zipr=20&maxresults=500&results=20&ustate=N&ustate=U&zip=80331&um=True&sort=price&rfde=True&pool=1&zipc=D&mmvco=1&mmvmk0=74&mmvmd0=18285

 

Előzmény: Törölt nick (89969)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89971

"majd felprogramoznak egy szűz mikrokontrolert,és azt használják az erdedeti helyett."

 

Vezerloegysegekhez nem ertek, de ez szinte biztosan nem fog menni. Sanszosabbnak latom, hogy valahogy lemasolnak egy eredeti vezerloprogramot es azt toltik fel a szuz cuccra.

 

De sajat vezerloprogramot irni?

 

sb

Előzmény: Törölt nick (89965)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89970

"Nem, nem lehet megmagyarázni pusztán műszakilag egy M6-ost. Ha csak a valós igényeit venné figyelembe a vásárló, jóval kisebb kocsi is elég lenne neki."

 

Nem is ezt mondtam. Azt mondtam, hogy az M6 vasarlo azert dont az M6 mellett (nem nem  egy SL 65 AMG vagy akarmilyen eros kupe mellett), mert az M6 muszaki tartalma olyan amilyen, es ugy erzi oneki az kell.

 

Az mar teljesen mas kerdes, hogy valojaban indokolhato-e ez az igenye, de az teljesen nyilvanvalo, hogy objektive senkinek semmi szuksege nincsen 507 lora, hatsokerekhajtasra, 60ms alatt kapcsolo SMG valtora, 1,2g-s keresztgyorsulasra, vagy arra, hogy ca. 8 perc alatt vegigmenjen a Nürburgringen, es ezalatt ne essen darabokra alatta a jargany.

 

Objektiv okokbol erre senkinek nincs szuksege, is itt lep be az erzelmi indittatas, amit mondtam.

 

sb

Előzmény: ÁtlagFf_1963 (89963)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89969

" A rongyrazas, feszites, meg, hogy ki hogyan nez ki az autoban, inkabb magyar tulajdonsag."

 

Sot, az irigykedes is. Itt nem fogjak vegighuzni a 30 millas kocsidat egy vasdarabbal csak azert, mert neked telik, neki meg nem.

 

"Akinek viszont kemenyen meg kell dolgoznia az eletszinvonalanak a fenntartasara (es jelenleg ez a jellemzö, pl. a fiatal csaladok eseten), azt biztosan nem erdekli a >300 LE kategoriaja."

 

egyertelmu. A premiumautok vasarloretege egyebkent is idosebb atlagosan mint 50ev. Minnel dragabb, annal magasabb az atlageletkor.

 

"a VW Touareg-t kezdetben 12-hengeres, majd 10-hengeres, aztan 8, jelenleg szinte kizarolag csak 6-hengeres dizelmotorral "

 

ezt nem igazan ertem. Ma is van rendelhetsz nagymotort, meg kismotort bele.

 

"A >300 LE es >100 000 € jelenleg az autoeladas (darabszam) max. 1-2%-t teheti ki, tehat gazdasagi szempontbol szinte jelentektelen."

 

es kornyezetvedelmi szempontbol is.

 

sb

 

 

Előzmény: berci222 (89961)
manta-z Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89968
ha van kedved nézz egy kukorica-réz-olajárfolyamot ;)
Előzmény: V.4_BlackVoid (89962)
manta-z Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89967
Előtte nem árt ha megtanítod neki a can protokollt és elkéred az autógyártól a használt cím és adatregiszter táblát. :) Wddig még nemnagyon tudok olyat akinek sikerült volna. Egyébként szerintem nagyon hasznos ha metanul már ilyen fiatalkorban PIC-eket programozni. Én most küzdök vele idős fejjel :))
Előzmény: Törölt nick (89965)
krezidiesel Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89966

"Ha gondjuk lesz a mai autok számítógépével,majd felprogramoznak egy szűz mikrokontrolert,és azt használják az erdedeti helyett."

Csak én gondolom, hogy ez ennél bonyolultabb?

:-))

De a vezérlő elektronikák ritkán hibásodnak meg, tehát egyszerűbb venni egy másikat a bontóból.

A gond most se az autó javitása, hanem a hiba megtalálása...

Előzmény: Törölt nick (89965)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89965
Mondjuk ugy,hogy megfizethetőek ugy,hogy az élettartam kezdetén nem,csak a vége felé hullanak darabokra.

A helyzet az,hogy a mostani olcsó autok 30-40 éve nem léteztek,drága és tartos,vagy olcso és gyorsan széteső autok voltak anno.
A gyártási és tervezési tapasztalatokkal most már lehetséges a méreteket annyira leptimalizálni,hogy a jármű garantáltan müködik évekig,és csak utánna meg tönkre.

Ezeket az autokat fölösleges összehasonlítani a régi,drágakocsikkal.Más katetegoria.

Az meg , hogy sok az elektronika...

A 10 éves fiamat pic microcontroller programozására,és áramkörök tervezésére taniítom.Ha gondjuk lesz a mai autok számítógépével,majd felprogramoznak egy szűz mikrokontrolert,és azt használják az erdedeti helyett.
Előzmény: advocatusdiaboli (89828)
krezidiesel Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89964
Ez érdekes kérdés, jó lenne kicsit megrágni!
Előzmény: Törölt nick (89953)
ÁtlagFf_1963 Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89963

Ez a hátrány elv eléggé megalapozott.

 

Létezik az adaptív evolúció, ami a környezethez való minél jobb alkalmazkodást jelenti. Ez egy lassú folyamat.
Ha autóknál csak adaptív evolúciós hatások jelennének meg, akkor a vásárlók számára csak a valós igényeikhez mért valós műszaki tartalom számítana.

 

Vannak sokkal gyorsabb evolúciós folyamatok, pl. a szexuális evolúció, de a gazdaság is ilyen, mely elszakad az adaptív evolúciótól és annak talaján, önálló evolúciós folyamatokba kezd.
Autóknál ezek a luxus autók.

 

Nem, nem lehet megmagyarázni pusztán műszakilag egy M6-ost. Ha csak a valós igényeit venné figyelembe a vásárló, jóval kisebb kocsi is elég lenne neki.

 

A fő témához meg annyiban kapcsolódik a terület, hogy egy ilyen felgyorsult evolúciós folyamatban pusztítunk ki magunk körül minden erőforrást.

Előzmény: Törölt nick (89960)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89962
URAIM NINCS ELEG AUTOS TOPIK???
berci222 Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89961

 

Csak mosolyogva nezegetem az oda- es visszaerveleseket. Mivel No.-ban elsz, tudhatod, hogy az emberek nagy resze teljesen erdektelenne valt az autok irant (ami a lassan eltünedezö autokultuszt jelzi). A rongyrazas, feszites, meg, hogy ki hogyan nez ki az autoban, inkabb magyar tulajdonsag.

 

A draga autok vasarlasat altalaban nem a konkret igeny indokolja, hanem gazdasagi "kenyszer" (adobol leirhato, lejart egy eletbiztositas, van eleg penz, eladtak egy hazat, szinten van eleg penz, örökseg, ...).

 

Akinek viszont kemenyen meg kell dolgoznia az eletszinvonalanak a fenntartasara (es jelenleg ez a jellemzö, pl. a fiatal csaladok eseten), azt biztosan nem erdekli a >300 LE kategoriaja.

 

De altalaban a tehetöseket sem. Pl. a VW Touareg-t kezdetben 12-hengeres, majd 10-hengeres, aztan 8, jelenleg szinte kizarolag csak 6-hengeres dizelmotorral (igaz, az is 240 LE) aruljak. Az ara pedig 50-60 000 € es nem >100 000. A fogyasztasa pedig 8-10 liter es nem 20.

 

A >300 LE es >100 000 € jelenleg az autoeladas (darabszam) max. 1-2%-t teheti ki, tehat gazdasagi szempontbol szinte jelentektelen.

 

Pl. itt lathatoak az arak is.

http://www.volkswagen.de/vwcms/master_public/virtualmaster/de3/modelle/touareg.html

Es a Konfigurator-ra kell klikkelni.

 

Előzmény: Törölt nick (89956)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89960

Ebben biztosan van valami, de sok koze nincs ahhoz, hogy vajon objektive is tobbet nyujtanak-e vagy csak egyszeruen azert kell a vasarloknak, mert draga.

 

A mi vasarloretegunkben az objektiv szempontoknak is oriasi szerepe van, a muszaki tartalom nagyon lenyeges nekik, de nyilvan egy M6 vasarlo maskeppen dont, mint egy 760i vasarlo.

 

Egy biztos, mindket dontes legfokeppen erzelmi dontes, meg ha vannak objektiv elemei is.

 

Mindegy, messzire vezet, bar erdekes tema, de ez itt megiscsak az vilagvegehivok terulete, aztan idegesek lesznek, ha szetoffoljuk a jatszoteruket, egyebkent jogosan, teszem hozza.

 

sb

Előzmény: ÁtlagFf_1963 (89958)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89959

"Hat meg ha az ember enyatalan nem ul dugoba az milyen fasza. Es meg olcsobban is kijon:)"

 

Jaja.

 

Ezert jarok bringaval :)

 

sb

Előzmény: wulfin (89957)
ÁtlagFf_1963 Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89958

Ezt a nagy autó dolgot szerintem már megbeszéltük nagy autó - kis farok relációban.

 

Az egész jelenségre magyarázat Zahavi hátrány elve (Zahavi's handicap). Itt nem pusztán kényelemről van szó. Az ilyen drága dolgokat azért birtokolják az emberek, hogy kimutassák milyen erősek.

Egy a lényeg, drága legyen, tehát nehéz legyen birtokolni ezzel kimutathassák életrevalóságukat, hatalmukat.

Akinek van ilyen dolog a birtokában, az erős, akinek nincs, az gyenge.

 

A társadalom teljesen másképp viselkedik a szerény autóból kiszállóval mint a nagy drága kocsiból kiszállóval. Ezt magam párszor tapasztaltam. Saját autóm értéke kb 400 eHUF, a néha használt vállalati kocsi >15mHUF. Hát, érezhetően más a fogadtatásom, attól függően, hogy éppen melyikből szállok ki. (Nem is értem, hiszen én ugyanaz vagyok. :-)    )

wulfin Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89957
"Teljesen mas egy fapad E-Kadettben a dugoban uldogelni, mint egy fullos M6-ban, az elobbiben izzadva, letekert ablakokkal, birkozva a mechanikaval, az utobbiban kenyelmesen, csendesen, a vilagtol elzarva, tevet nezve, vagy a hifit hallgatva."

Hat meg ha az ember enyatalan nem ul dugoba az milyen fasza. Es meg olcsobban is kijon:)
Előzmény: Törölt nick (89950)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89956

Van egy rakat objektiv, es meg tobb szubjektiv szempont. 

 

Nem allok neki felsorolni, ami az eszembe jut, mert ugyis az lesz a vege, hogy meg lesz magyarazva: az nem lenyeges, az felesleges, az nem is ugy van, es jo a Suzuki is.

 

Ertelmetlen vita.

 

Ha van ra lehetoseged, kiprobalod, eldontod magad.

 

Ha nincs, akkor meg felepitesz egy elmeletetet, aztan annak vagy van koze a valosaghoz, vagy nincs:)

 

Akarkivel is mentem mar probakort, az mind erzekelte ezt a tobbletet, amit ezek az autok nyujtanak.  Foleg amikor magukhoz tertek az 507 lo szabadon eresztese utani sokkbol  :) (tudom, minek ennyi, ki se lehet autozni, inkabb egy chiptuningos, direktszuros Opel Corsa, mert az nagyobb elmenyt ad, tonkreteszi a Foldet, gobalis felmelegedes, blabla)

 

Az mar mas kerdes, hogy vajon az artobbletet is megeri-e?

 

Aki megveszi, annak nyilvan.

 

sb

Előzmény: berci222 (89952)
manta-z Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89954
sokkal többen irígykednek rá mint az 5-6 millásra
Előzmény: berci222 (89952)
berci222 Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89952

 

A kerdes az, hogy ez a tobblet amit egy 30 millas auto nyujt, megeri-e ezt az arkulonbseget.

 

Mivel nyujt többet egy 30 millas, dugoban acsorgo auto egy ötödebe kerülö, de szinten uj, klimaval, hifi-vel felszerelt modern autonal (ami mondjuk 5-6 millaba kerül)?

 

Előzmény: Törölt nick (89950)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89951

senki nem tagadja, hogy adott szituációban egy nagyobb, kényelmesebb autóban az ember általában jobban érzi magát. Én sem ülnék át még egy vadiúj-csúcsszuper suzukiba - meg más kisautóba sem. Nagyobba sem sokszor, még úgy sem szívesen, hogy visznek. Inkább megyek a sajátommal (pénz nem számít :)). Ha meg nincs pénzem, inkább nem megyek sehová.

(annyi azért tegnap is volt, hogy felmentem a hegyre, leparkoltam, lefutottam az adagot és közben fullpanorámásan néztem a közeledő viharfrontot. (elment Százhalombatta felé, ne izguljatok :))

 

Az egész téma meg azért ON szerintem, mert már magam is célozgattam arra, az emberek nem fognak átülni egy kisfogyasztású autóba, mert csak. A városi népek lehet, átkényszerülnek parkolás, garázs, ilyenek miatt. De a szegény nagyautós inkább kevesebbet fog autózni, de nem fog átülni egy dodzsembe, mert rosszul lesz :))

 

Tud valaki cabrio ford mustángot olcsón? pirosat...

Előzmény: Törölt nick (89950)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89950
Ertem en, mit mondasz, es valoban ugy is van altalaban, az ember a sajat helyzetet sohasem abszolut mertekben iteli meg, hanem relative a kornyezetehez kepest.  Ha a faluban mindenkinek 1 tehene van, neked meg 3, akkor boldog vagy. Ha viszont a faluban mindenkinek X6-osa van, neked meg csak harom tehened, akkor nem vagy boldog. Felteve persze, ha a boldogsagot az anyagiakban keresed.

 

De ezzel egyutt is azt gondolom, hogy abszolut ertekben is jobb egy dragabb autoban ucsorogni, mert objektiv okokbol tobbet nyujt. Ezt persze szokas tagadni, hogy mi abban a jo, van 4 kereke, oszt ugyanugy elvisz A-bol B-be, mint egy tizedannyiba kerulo.  Ez egyfajta psziches vedekezes: ha tagadom, hogy az jobb, akkor nem is vagyom ra, ergo nem lesz psziches konfliktusom amiatt, mert soha nem leszek abban a helyzetben, hogy megvegyem. Raadasul a legtobbszor olyasmirol mondanak velemenyt, amit a budos eletben nem probaltak ki, nem is lattak, csak autos ujsagban olvastak rola, de ez nem lenyeges, mert a szemelyiseg probalja magat megvedeni. Kognitiv disszonancia.

 

Nekem a helyzetembol adodoan rengeteg lehetosegem van nagyon draga autokat kiprobalni, es bizton allithatom, letezik az a tobblet, amit igernek. Teljesen mas egy fapad E-Kadettben a dugoban uldogelni, mint egy fullos M6-ban, az elobbiben izzadva, letekert ablakokkal, birkozva a mechanikaval, az utobbiban kenyelmesen, csendesen, a vilagtol elzarva, tevet nezve, vagy a hifit hallgatva.

 

A kerdes az, hogy ez a tobblet amit egy 30 millas auto nyujt, megeri-e ezt az arkulonbseget. Racionalisan, az atlagember szempontjabol nezve nem. Viszont akinek marhara nem szamit, hogy mennyit kolt autora, annak igen.

 

Hogy az atlagember kielegitheto-e, azt nem tudom. Talan igen, talan nem. En szemely szerint teljesen elegedett vagyok azzal az eletszinvonallal, amin elek, pedig ez joval alacsonyabb annal, mint amit megengedhetnek magamnak, kulonosen a „60 havi nullas hitel“ filozofiabol nezve.  Nem sok boltban veheto dologra vagyom, es azokat is megvehetnem, ha akarnam.  Viszont mas ember fejebe nem latok bele.

 

sb

 

Előzmény: Törölt nick (89947)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89949

mert már megint az élettapasztalatod hiányzik. Legutóbb egy nőnek majdnem felrobbant a feje egy ilyen szituban, az autója árából szép házat lehetne venni még itt budakörnyéken is. Le volt húzva az ablak, ordított, mint a fába szorult féreg. Nekem ne mondd, hogy éppen jól érezte magát :). (Erzsébet-híd pesti lejárója alatt, a templom előtt, ott mindig keresztbe-kasul parkolnak a népek és egész nap dugó van - hülye, aki arra megy. Én gyalog voltam :))

 

Te most azt gondolod, tudnál nyugodtan ücsörögni egy húszmilliós autóban. De valószínű, a mostani autódban is tudsz. Aki hülye, az meg gazdagon (más pénzéből?)is hülye....

 

Előzmény: Törölt nick (89934)
Vadista Szandál Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89948
Multik évtizedekre? A srtatégia szól max 10 évre, amit aztán 3 évente felülírnak az íróassztalnak.
Szerinted egy olajmunkás mennyire tudja pontosan megítélni a tartalékokat a kitermelést? Mintha egy molnárt kérdeznánk az afrikai éhínségről. Az nem lehet, van liszt bőven, fullon pörög a malom.

A válságnak ez is egy olvasata. Nincs is, meg különben is már vége, csak cúnya gonosz bácsik nem akarják.
Előzmény: crudeoil (89946)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89947
"Sot, ha mondjuk egy klimanelkuli Swiftben, vagy egy fullos X6ban kell a dugoban acsorogni, akkor objektive az X6ban jobb ezt tenni."

Abszolút mintamondat a relativizálásra. Az ember realtíve határozza meg önmagát: "én vagyok apám fia" a "én vagyok a srác a szomszéd utcából". Az öröme is "relatív": egy korábbi állapothoz képest éli meg (csomcsiból a friss levegőre, vagy swiftből X7-be. a végeredmény endorfinmennyiség ugyanaz). Ez a pszichés, vagy humán alap-alapja a növekedéskényszernek: boldog csak úgy maradhatsz, ha az örömöt kiváltó okból folyamatosan több érkezik az érzékeidhez. Ami ma boldoggá tett, az holnap már nem fog. Egyre meredekebbek a hullámvasutak, nagyobbak a csöcsök stb...

Az ember nem "kielégíthető", ezért szerény véleményem szerint meg se kellene próbálni mert minden tönkremegy bele.....
Előzmény: Törölt nick (89944)
crudeoil Creative Commons License 2009.07.03 0 0 89946
Abban biztosak lehettek, hogy a teljes igazságot nem kötik az orrunkra:

1. Egészen más dolgokat hallani pl. a norvég mezőkön dolgozó munkásoktól, azt mondják annyi olajuk van, ami több 100 évre elég. Le kellett zárni kutakat, nem érdekük kitermelni mindent csakhogy ellássák a világ többi részét, ha meg hozzák a harang görbét, még a kemény peak-oil hívők is inkább rásegítenek, hogy lám már Norvégia is tetőzött!

2. A nagy multik általában évtizedekre előre terveznek. Ma kutatják azokat a technológiákat, amiket 10-20 év múlva fognak bevetni. Miért pont az energetika lenne a kivétel? Egészen jó üzlet lenne kartellben azt elterjeszteni egy erőforrásról, hogy mindjárt tetőzik. :)

3. A nagy gazdasági világválság "következő" szakasza tényleg most kezdődik. Erős trendfordulós jelzések jelentek meg a tőzsdéken, véget ért a tavaszi rally, és az az érzésem mintha erre rá is játszanának. Hirtelen olyan hírek kezdenek megjelenni a médiában, hogy megint szarban vagyunk, folytatódik a válság, meg hogy ez még csak a bemelegítés volt. Erre a kisbefektető összecsinálja magát és kiszáll a piacról. A nagyok pedig kivárják az újabb fordulatot vmikor késő ősszel és olcsón felvárásolják a megfelelő részvényeket.
Előzmény: krezidiesel (89935)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!