Hogy jon ki ez a 2.6-os szorzo? Mert akarhogy osztok-szorzok, a kov. tetelek vannak:
Ar: 1
MwSt vissza : *0.84
Fogy. ado (10-32% ig, mondjuk legyen 20): *1.20
AFA: *1.25
VAM ugye 0%, felteve hogy EU-bol jon az auto...
Azaz: 1*0.84*1.2*1.25= 1.26
Plusz meg: termekdij (530Ft/ gumi kg), termekdij AFA
Meg ugye a sallangok (rendszam kint, itthon, biztositas kint, itthon, benzin, szallas), de ezek szvsz 1-200e-ben megallnak... Ami nem keves, de semmikeppen sem auto-ertek-aranyos, tehat egy nagyobb erteku auto eseteben akar 10% alatt maradhat, ami mar majdnem elhanyagolhato...
A fix 2.6-os szorzot mindenesetre tulzottnak erzem. Ha valahol hibaztam, javitsatok ki!
VAlaki leírta már egy topicbanhogy hogy, s mint zajlik ez az egész. Idecopyzom:
"Töltsd le a www.auto2.hu -ról a behozható autók listáját,
különben nagyot koppanhatsz behozatalnál (..a fene sem
gondolná, hogy pl. a Golf3-ast sem hozhatod be).
Ha van rá módod, a vásárláskor a helyi jegyzovel
hitelesíttesd az adásvételit, akkor a vámosok nem
nyomhatják fel az autód becsértékét(EuroTax katalógus).
Vigyél magaddal (németországi példa) +500 DEM-t, a
traszport rendszámra, 100.000.- HUF-t, amit a határnál kell
letenni kaúciónak, +~25.000.- HUF-t az "E"-s rendszámra és
a biztosításra.
Az autód vételárát szorozd meg kb 2-3-szorosára, így kapod
meg az eljárások utáni végösszeget..(pl. az én R19-esem
~260.000.- -be került kint, a vége viszont a sallangokkal
675.000.- lett).
Eljárás:
-Megveszed a járgányt, hitelesítteted az adásvételit.
-Ha saját lábán hozod be a kocsit, akkor a rendorségen
kiviteli rendszámot kell venned.
-A magyar határon megveszed az "E"-s rendszámot, leteszed a
100e HUF-t, megkötöd az 1 hónapra szóló kötelezo
biztosítást.
-Minden papírról csináltass 10-10 fénymásolatot.
-A leheto leggyorsabban elviszed csepelre a kocsit, a 7.sz.
vámhivatalba, és elomuszakira kérsz idopontot (kb 3 héttel
késobbre adnak)(24.000.-Ft-t vigyél magaddal).
-Elviszed a kocsit a X.kerületi Gergely utcai vámhivatalba
és azt hazudod, hogy csepelrol küldtek át (legalább egy
hónapot megtakarítasz így!!!).
Itt levámoltatod a kocsit, és rögtön befizetheted a vámot
(ha nem Uniós kocsid van).
-A spedíciós cégtol a vámpapír alapján visszakéred a
határon befizetett kaúciót csepelen.
-Az adott idopontban visszaviszed a kocsit csepelre, és
megcsinálják az elomuszakit.
-Megint Gergely utca, ahol megcsináltatod az elomuszakin
kapott határozat alapján a vámhatározatot.
-Megint csepel, ahol a vámhatározat alapján megadják az
egyedi forgalombahelyezési határozatot.
-Elviszed a kocsit a helyi KPM központba, ahol
lemuszakiztatod.
-Okmányiroda, forgalombahelyezés, rendszám, forgalmi. "
Zolcsa idézetéhez annyit fuznék hozzá, hogy természetesen bármilyen idos kocsit be lehet hozni, csak legyen fent a kff listáján és valóban feleljen meg a környezetvédelmi feltételeknek.
Érdekességképpen elmondanám, hogy a kinti vételár 2.6 szorosába fog kerülni összesen az autó, mire itthon forgalmomba állíthatod. (egy fórumba írta valaki a konkrét tapasztalatait.)
szvsz már nem vagyok annyira lelkes...:(
Amúgy is erosen gyanus, hogy 1-2 ezer márkáért nem kapsz épkézláb autót. Most néztem egy 1.1-es Trabant 2500 DM :) (ugyanannyi mint itthon)
Bár mondjuk ennek az lehet az oka, hogy a Német gyártmányok értékállóbbak odakint.
Magyarul 20-30%-al kedvezobb ár jön csupán ki, de ezért cserébe hetekig (!) tökölhetsz mindennel!
Sziasztok!
Engem is erdekelne a kulfoldi autovasarlas. Aktualis kedvencem a peugeot 309. Itthon 8-10 eves autok ara 700 es 950 ezer kozott van, odakinn 1000 - 1500 DM. Viszont megneztem a Kff listat, es elkeserito a P309-re kiadott eredmeny. (nem megfelelo zajszint)
Ezzel lehet kezdeni valamit?
jung
Idézet a KFF honlapjáról (http://www.kff.hu/kff/kffjarmu/Altalan.htm):
"A hivatkozott rendelet 2000. január 1-től érvényes módosítása szerint használt gépjárművek koruktól függetlenül vámkezelhetők, ha megfelelnek a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12) KöHÉM rendeletben a forgalomba helyezésre előírt feltételeknek. Legfontosabb követelmény, hogy az adott gépjárművek elhaladási zaja és légszennyezése a vonatkozó ENSZ-EGB, vagy EGK előírásokban a járműkategóriára megadott határértékeket ne haladja meg."
Sziasztok!
1992 07.01. követő gyártás vagy 1993 01.01.követő forgalomba bocsátás valamely EU tagországban.
Ausztria 1991-től
Svájc 1988-tól!
Svédország 1992-től
end0!Zolcsa!Focus!már négyen vagyunk.
Az lenne az árral kapcsolatban a kérdésem, hogy mi van pl. egy 78-88 közötti Porsche 911-el? Itt mit vesznek figyelembe? Mert az ára 14.000 és 50.000 DM körül mozog, állapottól függöen. Vagy itt már teljesen más a számitás, mert ez öregebb autó?
Azért kérdezem, mert terveznék egy ilyet behozni a közeljövöben magamnak, akár itthon restaurálni is, ha szükség van rá.
Focus,
még nem hoztam be, de egy éven belül szeretnék egyet. Hogy milyet, azt majd az adott helyzet dönti el, szvsz talán egy 5-6-7 éves megbízható, max. 100e km-es kisautót 2500dem-ig esetleg enyhe sérüléssel (van ennyiért is)
Céget nem ismerek, de jó lenne, ugyanilyenben gondolkodom. Ha tudok, szólok.
azt nem tudja valaki, hogy kulhoni szolgalat utan hogy lehet behozni autot? Azt tudom, hogy AFA-t nem kell fizetni(!), de hogy ujra vonatkozik-e vagy hasznaltra is, auto vagy motor is lehet, meg hogy mennyivel kell hazajovetel elott a tulajdonodban lennie?
Jó-jó kinti ár, de mi a biztosíték hogy az itthoni vámosok, akiknek profitot kell termelniük teljesen képben vannak, hogy pl egy 92 es Fiesta 120 Km-el csak 2000 márka...
Jó lenne látni ama katalógust :)
Én is úgy tudom, hogy a kinti árat veszik alapul, nem az itthonit. Csak ha az nagyon feltűnően kevés, akkor nézik az Eurotax katalógust. Valahol láttam, itt a neten ezt a bizonyos Eurotaxot... Mindjárt utánanézek.
end0 Léci (...) dobj egy mailt ha találtál ok?
Én tudok egyet, amit már mondtam itt az emilje:
molnar.wuppertal@freenet.de
Eddig egy Emilt váltottam vele, most kérdeztem bele a dolgokba igazán.
Egyébként keress rá a többi már elsüllyedt topicok között a "külföld***" szóra és találsz még pár bíztató/elkeseríto információt.
UI: Képzeljétek még nincs is jogsim :) Hiányzik az EÜ vizsgám hozzá azért a trailer... :)
Egyébként attól tartok leginkább, hogy nem a magam fajta tejfeles szájú srácoknak való ez az biznisz... Kishitü vagyok :)
Tudtommal magánszemélyként is kapsz egy adásvételi szerzodés pédányt, amin hivatalosan ott szerepel a vételár.(ami alapja az adóknak)
Amúgy sem teheti meg a vám, hogy 1 millát vegye alapul. Nekem azt mondták, hogy az állapottol és egyebektol függoen a Németországi értéket nézik!
Magyarul ez azt jeleni, hogyha valóban a kinti korrekt áron veszel autót, akkor nem lehet gond.
Ha ezt a vámosok írásba is tudnák adni, hogy mi az a korrekt ár és az adott típus adott állapotban szerinteük valoban 1-2ezres márkában, akkor már nem gyalog jönnék haza.
Értitek? Ettol félek csak, hogy itthon közlik a 2000 márkás mondjuk 92 es Escortomra, hogy ez bizony nem korrekt ezért katalógus kinyitás, 500ezer forint adó megállaoítás, stb... :(
De milyen árakat tartalmaz a katalógus?
Ha valaki kibogózza nekem a szálákat, azt pusszantom.
end0 1000Dm gondolom a trailer vagy a vonat vagy mittudomén. De szerintem nem gáz még így sem.
prundent bear: TE hoztál már be autót? Tudsz céget, aki behozná? Bár szerintem nem kell hozzá!
Az lenne a kényelmes megoldás, ha találnánk valakit aki hozott már be így autót.
Esetleg céget, és megbíznánk az ügyek intézésével.
Mi kerül annyiba??
Én inkább svájcba szeretnék kutakodni, ugyanis az a tipus amit én keresek elég ritka, és ott több van belőle!
Én úgy terveztem, hogy a neten keresek valamit,itthonról leinformálom telefonon,majd valaki "hozzáértővel" kimegyünk megvenni!..
Focus,
egyre jár az agyunk, de van egy kis hozzáfűznivalóm:
ha kereskedőtől veszi meg magyar cég, szla ellenében, nem teheti meg a vám, hogy a hazai 1M-es árat vegye alapul a fogy.adó és az áfa alapjánul. Ezért nagyon fontos, hogy cég hozza be, különben tényleg csak 15-20%-kal kedvezőbb a hazainál (meg a kinti jobb utak, ugyebár).
Akkor már hárman vagyunk :)
Én Április 13.-án utazom németországba egy barátomhoz, ott biztos okosabb leszek.
Vannak kint német anyanyelvu de magyarul is jól beszélo barátaim, ismeroseim, úgyhogy a nyelvi és helyismereti hiányosságaim nem játszanak. :)
Most írtam egy autókereskedonek, (magyarul tud)
Mondta, hogy egy autó hazaszállítása kb 1000Dm lenne (140 ezres)
NEm is vészes, ahoz képest, hogy egy 1 miliós autót kint odaadnak 200 ért :)
DE: Van egy valami ami nagyon zavar és buktató lehet !
Az hogy azokat a bizonyos 10-20-25% adókat itthon nem a kinti 200ezer forintos vételárral számolják hanem az ittoni 1 milióssal...(illetve a swatcke vagy eurotax használtautó katalógus értékével)
Ez akkor már ciki mert nem 3-4 kiló a végösszeg, hanem 7-8.(ok, még így is tuti jobban járunk, figyelembe véve a német utak kíméletességét is)
Szertinem hívogassátok a váminfo telszámát, hátha valami újjat is megtudtok. (pl a kaucióról)
Ha tuti komolyan érdekel valakit a dolog akkor írjon a larry@freemail.hu ra.
Engem is a kaució foglalkoztat. Ha veszek kint 2000 DEM-ért egy autót, akkor is 3-400.000 Ft a kaució? Ez elég elkeserítő. Mennyi idő múlva fizetik vissza, persze, miután a vámot levonták belőle?
Ja igaz ! :) Erre nem is figyeltem oda ! (sot ezt nekem nem is mondták!!!)
Érdemes esetleg felhívni a VPOP információs számát, amit a www.vam.hu oldal alján megtalálhattok.
Itt egy nagyonkurvaokoskioktató bácsika beszél egész kellemes lekezelo módon. :)
(tényleg ilyen szegény)
Ot lehet nyúzni ilyen kérdésekkel még.
Egyébként baromi sokan csinálják ezt az autó behozatalt.Annak ellenére, hogy ez elsore elég összetett és bonyolult muvelet lehet! Foleg keine német tudással. Kurva olcsón adják odakint a 8 év körüli autókat (is) ahogy én elnéztem az itthoni ár feléért, harmadáért, sot akár még olcsóbban is odaadják a verdákat !
Akit érdekel nézze meg a www.mobile.de oldalt
és ott válassza a Suche PKW menüt.
Viszont aki nem tud németül az figyelje szótárból mert lehet hogy azért olcsó az autó mert törött. (100-200 DM ért is látni egész tisztességes autót látszólag)(1 DM 137 forint)
Egyéb info:
- állítólag belgiumból a legjobb behozni az autókat.
- Németországba le kell adni roncstelepen az autót 350 márkáért mert kurva nagy a birság ha csak otthagyják valahol
- Rengetegen bizniszelnek ezzel, de nekik már jókora tapasztalatuk van ebben. Magánszemélyként viszont 1-2 autónál többre már felfigyelnek és kereskelemi tevékenységként jól megadóztatják !
Sziasztok ! Némileg már én is utábajártam ezeknek a dolgoknak. Nagyjából helytállóak BX információi.
Én a következokkkel egészíteném ki :
1. EU2 es szabványú motorral kell rendelkeznie a kocsinak. (lásd a BX linkjét)
2. 25% ÁFA és 20% (és nem csak 10 % !!) egyéba dó van a környezetvédelmi díj 30 ezer max.
Magyarul a két adót nyugodtan egybevonhatjuk azaz 50% ra jön ki.
Ezt a 7-es számú vámhivatalban kell intézni ahol minig rengetegen állnak sorban... :)
Ezt az összesen 50% ot az autó adás-vételi szerzodéssel igazolt vételárával kell számolni, DE nagyon fontos, hogy nem lehet értékén aluli az autó !
Köztudod mondjuk hogy egy 8 éves BMW pl nem kerülhet 1000-2000 Márkába, mert az azért tartja az árárt, míg egy 9 éves Fiat Tipo nál simán reális és korrekt árnak minosül ez az összeg (250-300 ezer FT) Még akkor is ha jól tudjuk itthon legalább 800 ezerbe kerül. Németeknél ennyit ér.
SZóval erre nagyon oda kell figyelni, hogy reális ár legyen megadva, különben jön a csúnya gonosz eurotax katalógus...