úgy látom, ha a gyártó által előírt minőségnél eggyel jobbat használok a motorhoz, és nem hajtom meg hidegen stb.., akkor két vagy több motorkonstrukció tartóssága(a kenőanyagon felül) a felhasznált anyagok minőségén(kopásállóságán)múlik. Gondoljunk csak a régi Skodákra, zsigákra, ezek 100-150ezer km után megérttek a felújításra, és nem hiszem hogy egy mai 10w40-el nagyságrendekkel többet futottak volna el. Azok olyan anyagból voltak és kész. SZVSZ elsősorban a kenőolajon, az anyagminőségen, és a használati módon múlik a motor élettartama.
Sziasztok, egy 2003-as Nissan Almerába milyen olajat érdemes rakni, régebben Valvoline Topguard 10W40 volt benne, de nekem zajosnak tünt vele a motor, most Elf 5W30 olaj van benne, de nagyon ezzel sem vagyok megelégedve, hisz csak egy kicsivel lett halkabb. Esetleg Shell Helix-el érdemes próbálkozni ??
Úgy gondolom, az itt jelenlévők nagy része szerint az olaj maga a vér a motorban. Tehát, ha ez mindig u.m. "OK", akkor csupán a természetes elhasználódással kell számolnunk.
Henry Ford szerint :a jó autó az új autó. Mert sokan igazat adnak neki, elvárják a maxiszimumot minden helyzetben és esetben.Hogy ezt a max.ot lehető legtovább megtarthassa, mindig a jót, legjobbat, annál is jobbat adjuk neki.
Ami. ker.apa kérdezi (1983-ban ): tud ez a skoda 15 órán keresztül 160-nal menni?
".... egy motor, amiben az előírt intervallumok között cseréltek megfelelő minőségű olajat, az mennyit veszít a teljesítményéből úgy 2-300 ezer km felett? ...."
jó kérdést tettél fel, de mivel ez egy alapvetően olajos fórum, nem tudok nem elgondolkodni a következő megállapításodon:
".... ha a motor megkapta az előírt szintet akkor elvileg a motortípusok között durván már csak a használati mód, és az anyagminőség(blokk, hüvelyek gyűrűk stb..) dönti el mennyit futnak le ...."
mint ahogy nincs két egyforma motor és két egyforma sofőr úgy - egy kis túlzással - nincs két egyforma (motor)olaj sem, vagyis az egy adott autóban alkalmazható motorolajok (alapvetően az olaj gyártójától függően) lehetnek pont az autógyártó által előírt szinten (ennyire azért senki sem szokta kicentizni) de többnyire valamennyivel túlteljesítik az autógyártók által előírt követelményeket. A kérdés - ami a motor élettartamát alapvetően befolyásolhatja - hogy menyivel "tud többet" az adott motorolaj a gyári (minimum) követelményektől.
nem kifejezetten olajos téma, de gondolkodtatok már azon, hogy egy motor, amiben az előírt intervallumok között cseréltek megfelelő minőségű olajat, az mennyit veszít a teljesítményéből úgy 2-300 ezer km felett? Vagyis ha a motor megkapta az előírt szintet akkor elvileg a motortípusok között durván már csak a használati mód, és az anyagminőség(blokk, hüvelyek gyűrűk stb..) dönti el mennyit futnak le. Pl ha van egy 100 lóerős 1.6 motor, lefut 200 ezret, akkor kb. 90-95 lórerőre "gyengül" Hogy látjátok?
".... vagy 5 éve nem volt cserélve az olaj .... A szelepdeklit levéve..hát..nagyon kokszos a dekli és iszapos .... az olajnyomásvisszajelző nem alszik el azonnal ..."
idáig logikus: az időtlen idők óta le nem cserélt olaj elkezd öregedni, aminek egyik "eredménye" képpen lerakódások képződnek (amint azt Te is észlelted - valószínű nem csak a szelepfedél alatt van ilyen trutyi a motorban hanem szinte mindenütt), és az olaj besűrűsödik (emiatt lassabban ér a kenési pontokra és természetesen az oljanyomás jeladóhoz is).
"... van "valami", amit olajcsere előtt bele kell önteni, járatni, ez átmossa, majd leereszteni és mehet a friss olaj. .... Tudja valaki a "csodaszer" nevét ... ? ...."
mivel (szerintem) csodák nincsenek, logikus(?) hogy csodaszerek sincsenek: ilyen mértékű ganét mint amiről beszámoltál egyszerűen képtelenség önmagában bármi "csodaszerrel" kitakarítani a motorból. Kisebb mértékű lerakódást egy jó minőségű szintetikus motorolaj elég jó hatásfokkal képes (lenne) feloldani de itt valószínű egy krónikus esetről van szó. Ha biztosra akarsz menni akkor - kellő lelki felkészülést követően - érdemes leszedni az olajteknőt: szvsz pusztán onnan minimum fél kiló ganét fogsz tudni kiszedni (ugyanezt érdemes megtenni a szelepfedél tájékán is), és ezt követően célszerű valamilyen motormosóval és/vagy egy jó minőségű motorolajjal kitakarítani a maradékot, amihez egyébként nem férsz hozzá.
Ha mindezen túl vagy, gondolkodhatsz a megfelelő motorolaj kiválasztásán (amibe szvsz külön adalékot már nem célszerű tölteni).
Biztos vagy benne, hogy a gtx teljesen szintetikus? A zservizek TXT Softec 5w40 - et (részszintetikus) raknak a régebbiekbe és valami 0w30 - as szuper teljesen szintetikust az újakba (Talán SLX-R a neve)
Kérdésem az lenne, hogy milyen olajat és adalékot javasoltok egy 76-os 1.5-ös benzines egyes Golfba, és ezek mennyibe kerülnek?
Sztem (és most kicsit szégyelem magam), vagy 5 éve nem volt cserélve az olaj, igaz annyira használva sem volt.
A szelepdeklit levéve..hát..nagyon kokszos a dekli és iszapos.
Egy hete vettem észre, de kb. azóta 3-szor használtam a gépet, hogy az olajnyomásvisszajelző nem alszik el azonnal, mint ezelőtt, kb. 2-3mp kell neki, szóval olajcsere lesz.
Iszapot mivel tudom feloldani, mivel mossam át a motort???
Úgy hallottam, hogy van "valami", amit olajcsere előtt bele kell önteni, járatni, ez átmossa, majd leereszteni és mehet a friss olaj.
Tudja valaki a "csodaszer" nevét, és hogy hogyan, meddig kell járatni vele a motort?
Tudnátok tanácsot adni? A 1994-es 2.0 V6 Xedos6 Mazdámba (~144 LE) eddig Aral HighTronic 5W-40 fullszinti olajat tettem, és teljesen meg vagyok vele elégedve. Egy ismerősömtől vettem eddig, aki most nem tud, csak Aral Tronic 431 5W-40 fullszintit hozni nekem. A fent jelölt, számomra eddig olajok terén figyelembe vett mutatóit tekintve a két olaj megegyezik, mégis ehhez a 431-es típusú olajhoz zárójelben oda van írva, hogy PDTDI (gondolom ehhez ajánlják).
Kérdésem az lenne, hogy van-e érdemi különbség a két olaj között, illetve, hogy használhatom-e ezt az olajat a Xedosomhoz is? Mostanában lenne aktuális az olajcsere (én 10.000-ként cserélem), és el kéne döntenem, mi legyen.
a motorolajbolt.hu leírása szerint mindkét olaj dízel és benzinüzemű motorhoz is használható. Próbálom még én is nézni pár oldalon, de örülnék, ha tudnátok tanácsot adni.
Én is Valvoline TopGard-al járok és sztem az egyik legjobb olajok egyike! Sztem ez az ár nagyon megéri, énis lemegyek és veszek egyet! :) Ajánlom neked is!
"... találtam shell olajat , helix ultra 5w-40 és egész jó áron van. ..."
töredelmesen be kell vallanom hogy Shellből meglehetősen hiányosak az ismereteim, Helix Ultra motorolajból én eddig csak 0W-40-essel és 5W-30-assal találkoztam.