Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Andidandi Creative Commons License 2006.08.25 0 0 11047
Na jól megszívtam. Nem kaptam helix ultrát,úgyhogy aki tud emberi áron valahol az szóljon!!!!
Pitbull Creative Commons License 2006.08.25 0 0 11046
Pedig hidd el hogy igen. cimbim skodajában van fél millió km és hüvelysor még nem volt cserélve.
Előzmény: Roland80 (11045)
Roland80 Creative Commons License 2006.08.25 0 0 11045
szia SLX-350

úgy látom, ha a gyártó által előírt minőségnél eggyel jobbat használok a motorhoz, és nem hajtom meg hidegen stb.., akkor két vagy több motorkonstrukció tartóssága(a kenőanyagon felül) a felhasznált anyagok minőségén(kopásállóságán)múlik. Gondoljunk csak a régi Skodákra, zsigákra, ezek 100-150ezer km után megérttek a felújításra, és nem hiszem hogy egy mai 10w40-el nagyságrendekkel többet futottak volna el. Azok olyan anyagból voltak és kész.
SZVSZ elsősorban a kenőolajon, az anyagminőségen, és a használati módon múlik a motor élettartama.
Előzmény: SLX-350 (11034)
lapt Creative Commons License 2006.08.25 0 0 11044

Hello!

1 kérdés

 

Van egy 2000-es Ibizám 1.9 Tdi chiptuningos kb 130 ló olajcsere elött álok milyen olajat javasoltok?

Castrol GTD 10w-40 jó?

kösz

kgyuri5 Creative Commons License 2006.08.25 0 0 11043
.
kgyuri5 Creative Commons License 2006.08.25 0 0 11042
Elfelejtettem megkérdezni, hogy esetleg valaki tudja e, hogy az említett Nissanhoz gyárilag vagy szervizben milyen olajat használnak ?
kgyuri5 Creative Commons License 2006.08.25 0 0 11041
Sziasztok, egy 2003-as Nissan Almerába milyen olajat érdemes rakni, régebben Valvoline Topguard 10W40 volt benne, de nekem zajosnak tünt vele a motor, most Elf  5W30 olaj van benne, de nagyon ezzel sem vagyok megelégedve, hisz csak egy kicsivel lett halkabb. Esetleg Shell Helix-el érdemes próbálkozni ??
chgergo Creative Commons License 2006.08.25 0 0 11040

Szerintem érdemes kipróbálni bele egy 10W-40 Meguint. 3e+fa a zsu.hu-n az 5-ös kanna. Minden szükséges VW jóváhagyással bír.

Pucolásként kipróbálhatsz némi fékolajat önteni a motorolajba leeresztés előtt.

A jó olajak viszont folyamatosan oldani fogják a lerakódott iszapot, ezért SZVSZ a szétszedéssel többre mész, mint csoda adalékokkal...

Előzmény: sanza-001 (11026)
sansovino Creative Commons License 2006.08.24 0 0 11039

Úgy gondolom, az itt jelenlévők nagy része szerint az olaj maga a vér a motorban. Tehát, ha ez mindig u.m. "OK", akkor csupán a természetes elhasználódással kell számolnunk.

Henry Ford szerint :a jó autó az új autó. Mert sokan igazat adnak neki, elvárják a maxiszimumot minden helyzetben és esetben.Hogy ezt a max.ot lehető legtovább megtarthassa, mindig a jót, legjobbat, annál is jobbat adjuk neki.

Ami. ker.apa kérdezi (1983-ban ): tud ez a skoda 15 órán keresztül 160-nal menni?

 

És most már tud?

Előzmény: Roland80 (11033)
kacagógerle Creative Commons License 2006.08.24 0 0 11038
Persze,de azért remélhetőleg kisebb a kockázat.
Előzmény: Pitbull (11037)
Pitbull Creative Commons License 2006.08.24 0 0 11037
Sajna ez a gyári orig dobozzal is előfordulhat.
Előzmény: kacagógerle (11036)
kacagógerle Creative Commons License 2006.08.24 0 0 11036
Ajajjj.Az a baj,hogy lehet abban az üdítősflaskában tescogazdaságos 15w40 is.:-)))
Előzmény: FanTom23 (11035)
FanTom23 Creative Commons License 2006.08.24 0 0 11035

Agip félszintetikus turbo diesel  10-40 w ha kell valakinek  irjon. Hordóbol jön igy a kiszerelés nem eredeti hanem üditősflaska:)

900 ft/l -baráti áron

SLX-350 Creative Commons License 2006.08.24 0 0 11034

Szia Roland80,

 

".... egy motor, amiben az előírt intervallumok között cseréltek megfelelő minőségű olajat, az mennyit veszít a teljesítményéből úgy 2-300 ezer km felett? ...."

 

jó kérdést tettél fel, de mivel ez egy alapvetően olajos fórum, nem tudok nem elgondolkodni a következő megállapításodon:

 

".... ha a motor megkapta az előírt szintet akkor elvileg a motortípusok között durván már csak a használati mód, és az anyagminőség(blokk, hüvelyek gyűrűk stb..) dönti el mennyit futnak le ...."

 

mint ahogy nincs két egyforma motor és két egyforma sofőr úgy - egy kis túlzással - nincs két egyforma (motor)olaj sem, vagyis az egy adott autóban alkalmazható motorolajok (alapvetően az olaj gyártójától függően) lehetnek pont az autógyártó által előírt szinten (ennyire azért senki sem szokta kicentizni) de többnyire valamennyivel túlteljesítik az autógyártók által előírt követelményeket. A kérdés - ami a motor élettartamát alapvetően befolyásolhatja - hogy menyivel "tud többet" az adott motorolaj a gyári (minimum) követelményektől.

Te hogy látod?

Előzmény: Roland80 (11033)
Roland80 Creative Commons License 2006.08.24 0 0 11033
üdv

nem kifejezetten olajos téma, de gondolkodtatok már azon, hogy egy motor, amiben az előírt intervallumok között cseréltek megfelelő minőségű olajat, az mennyit veszít a teljesítményéből úgy 2-300 ezer km felett? Vagyis ha a motor megkapta az előírt szintet akkor elvileg a motortípusok között durván már csak a használati mód, és az anyagminőség(blokk, hüvelyek gyűrűk stb..) dönti el mennyit futnak le. Pl ha van egy 100 lóerős 1.6 motor, lefut 200 ezret, akkor kb. 90-95 lórerőre "gyengül"
Hogy látjátok?
SLX-350 Creative Commons License 2006.08.24 0 0 11032

Szia Sanza-001,

 

".... vagy 5 éve nem volt cserélve az olaj  .... A szelepdeklit levéve..hát..nagyon kokszos a dekli és iszapos .... az olajnyomásvisszajelző nem alszik el azonnal ..."

 

idáig logikus: az időtlen idők óta le nem cserélt olaj elkezd öregedni, aminek egyik "eredménye" képpen lerakódások képződnek (amint azt Te is észlelted - valószínű nem csak a szelepfedél alatt van ilyen trutyi a motorban hanem szinte mindenütt), és az olaj besűrűsödik (emiatt lassabban ér a kenési pontokra és természetesen az oljanyomás jeladóhoz is).

 

"... van "valami", amit olajcsere előtt bele kell önteni, járatni, ez átmossa, majd leereszteni és mehet a friss olaj. .... Tudja valaki a "csodaszer" nevét ... ? ...."

 

mivel (szerintem) csodák nincsenek, logikus(?) hogy csodaszerek sincsenek: ilyen mértékű ganét mint amiről beszámoltál egyszerűen képtelenség önmagában bármi "csodaszerrel" kitakarítani a motorból. Kisebb mértékű lerakódást egy jó minőségű szintetikus motorolaj elég jó hatásfokkal képes (lenne) feloldani de itt valószínű egy krónikus esetről van szó. Ha biztosra akarsz menni akkor - kellő lelki felkészülést követően - érdemes leszedni az olajteknőt: szvsz pusztán onnan minimum fél kiló ganét fogsz tudni kiszedni (ugyanezt érdemes megtenni a szelepfedél tájékán is), és ezt követően célszerű valamilyen motormosóval és/vagy egy jó minőségű motorolajjal kitakarítani a maradékot, amihez egyébként nem férsz hozzá.

Ha mindezen túl vagy, gondolkodhatsz a megfelelő motorolaj kiválasztásán (amibe szvsz külön adalékot már nem célszerű tölteni).

Előzmény: sanza-001 (11026)
C20NE Creative Commons License 2006.08.24 0 0 11031
Szerintem amit a szervíz belerak az pont jó lesz :-))))
Előzmény: Jaanee (11030)
Jaanee Creative Commons License 2006.08.24 0 0 11030

Igazad van, tévedtem, nem GTX, hanem TXT-t kell keresnem. A fene se érti ezeket a jelöléseket...:) Nekem legalábbis kínai...

 

Motorolajbolt....hmmm...logikus, de melyiket ajánlja a T. topic?

Előzmény: C20NE (11029)
C20NE Creative Commons License 2006.08.24 0 0 11029

Biztos vagy benne, hogy a gtx teljesen szintetikus? A zservizek TXT Softec 5w40 - et (részszintetikus) raknak a régebbiekbe és valami 0w30 - as szuper teljesen szintetikust az újakba (Talán SLX-R a neve)

 

Zoli

Előzmény: Jaanee (11027)
redbandy Creative Commons License 2006.08.24 0 0 11028
A motorolaj-boltban.
Előzmény: Jaanee (11027)
Jaanee Creative Commons License 2006.08.24 0 0 11027

Hali!

 

Ti hol szoktatok motorolajat venni? 5W40-es full syth. motorolajat keresek, leginkább Castrol GTX-et Volvo S40-be.

sanza-001 Creative Commons License 2006.08.24 0 0 11026

Sziasztok!

 

Kérdésem az lenne, hogy milyen olajat és adalékot javasoltok egy 76-os 1.5-ös benzines egyes Golfba, és ezek mennyibe kerülnek?

 

Sztem (és most kicsit szégyelem magam), vagy 5 éve nem volt cserélve az olaj, igaz annyira használva sem volt.

 

A szelepdeklit levéve..hát..nagyon kokszos a dekli és iszapos.

 

Egy hete vettem észre, de kb. azóta 3-szor használtam a gépet, hogy az olajnyomásvisszajelző nem alszik el azonnal, mint ezelőtt, kb. 2-3mp kell neki, szóval olajcsere lesz.

 

Iszapot mivel tudom feloldani, mivel mossam át a motort???

 

Úgy hallottam, hogy van "valami", amit olajcsere előtt bele kell önteni, járatni, ez átmossa, majd leereszteni és mehet a friss olaj.

 

Tudja valaki a "csodaszer" nevét, és hogy hogyan, meddig kell járatni vele a motort?

 

Köszönettel: Sanza

 

Medve_V6 Creative Commons License 2006.08.23 0 0 11025

Szia!

 

Köszönöm a gyors reakciót!

 

 

Előzmény: timla (11024)
timla Creative Commons License 2006.08.22 0 0 11024

Szia!

 

Nem guru vagyok, csak követem a topikot.

 

Beleöntheted a Tronic 431-et is. Benzines motorokhoz mindkét olajnak azonosak a minősítései.

 

High Tronic: API SJ, ACEA A3

Tronic 431: API SJ, ACEA A3

 

Az összes többi minősítés számodra lényegtelen.

 

Azt persze nem tudom, hogy mi a Mazda igénye, de ha az egyik olaj mehet bele, akkor a másik is.

Előzmény: Medve_V6 (11023)
Medve_V6 Creative Commons License 2006.08.22 0 0 11023

Sziasztok olajguruk!

 

Tudnátok tanácsot adni? A 1994-es 2.0 V6 Xedos6 Mazdámba (~144 LE) eddig Aral HighTronic 5W-40 fullszinti olajat tettem, és teljesen meg vagyok vele elégedve. Egy ismerősömtől vettem eddig, aki most nem tud, csak Aral Tronic 431 5W-40 fullszintit hozni nekem. A fent jelölt, számomra eddig olajok terén figyelembe vett mutatóit tekintve a két olaj megegyezik, mégis ehhez a 431-es típusú olajhoz zárójelben oda van írva, hogy PDTDI (gondolom ehhez ajánlják).

 

Kérdésem az lenne, hogy van-e érdemi különbség a két olaj között, illetve, hogy használhatom-e ezt az olajat a Xedosomhoz is? Mostanában lenne aktuális az olajcsere (én 10.000-ként cserélem), és el kéne döntenem, mi legyen.

 

a motorolajbolt.hu leírása szerint mindkét olaj dízel és benzinüzemű motorhoz is használható. Próbálom még én is nézni pár oldalon, de örülnék, ha tudnátok tanácsot adni.

 

Köszönöm előre is!

S2K Creative Commons License 2006.08.22 0 0 11022
S2K Creative Commons License 2006.08.22 0 0 11021
Ismereteim szerint a Helix Ultra legelterjedtebb formulája 5W40-es, de vannak speciális olajaik is ezzel a névvel.
Előzmény: SLX-350 (11019)
Kdani2 Creative Commons License 2006.08.22 0 0 11020

Hello

 

Én is Valvoline TopGard-al járok és sztem az egyik legjobb olajok egyike! Sztem ez az ár nagyon megéri, énis lemegyek és veszek egyet! :) Ajánlom neked is!

 

Üdv.: Dani

Előzmény: chgergo (10986)
SLX-350 Creative Commons License 2006.08.22 0 0 11019

Szia Andidandi,

 

"... találtam shell olajat , helix ultra 5w-40 és egész jó áron van. ..."

 

töredelmesen be kell vallanom hogy Shellből meglehetősen hiányosak az ismereteim, Helix Ultra motorolajból én eddig csak 0W-40-essel és 5W-30-assal találkoztam.

Előzmény: Andidandi (11017)
kacagógerle Creative Commons License 2006.08.21 0 0 11018
Miért öntöd túl?Gondolom nem hiába karcolták bele a nívópálcába max jelzést a mérnökök.
Előzmény: Mad Max (11011)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!